Ja zou anders wel humor zijn, ene kant maak je een filmpje voor Der Spiegel en tegelijkertijd verzint Der Spiegel gewoon in een interview dat je een borderliner bent. Dat rijmt niet met elkaar, dat interview is dus gewoon authentiek. LD is een automutilerend knakworstjesmonster, dat is het beeld van het interview en filmpje gecombineerd.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef livelink het volgende:
Ze zullen niet op elk onzinnig artikel over Laura reageren, nee.
Maar als je geen interview hebt gegeven en je wordt wel opgevoerd in een artikel alsof je zelf met de journalist hebt gesproken, reageer je wel degelijk.
Ze hebben toch een advocaat, die stuur je er dan echt wel op af. Dat Pa Dekker niet reageert op het artikel in De Spiegel geeft volgens mij aan dat hij wel met die journalist heeft gesproken.
Het feit dat Laura speciaal voor De Spiegel een video heeft opgenomen geeft dat ook al aan.
De rechter heeft haar ook niet weg laten gaan. De rechter heeft de verantwoordelijkheid weer bij de ouders gelegd en die hebben besloten haar weg te laten gaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef svetan het volgende:
Als ze op elke onzinnige publikatie zouden willen reageren zouden ze een "secretariaat" met hondert man nodig hebben en net zoveel advocaten.
Artikelen zoals in "der Spiegel" zijn nu net de reden waarom Laura en familie zo de pest hebben aan het journaille. En hier loopt iedereen er maar hard achteraan om iets negatiefs te kunnen roepen.
Als die diagnose officieel zou zijn gesteld had de rechter haar nooit weggelaten hebben. Dat is een feit dat redelijk betrowbaar is.... in tegenstelling tot een twijfelachtig tijdschriftenartikel.
quote:Het record was wel degelijk een record: Goed lezen – ze was de jongste die deze oversteek solo/ singlehanded heeft gedaan. Daar staat niets bij of het zeilend of met een motor is en ook niet dat het een snelheidsrecord is!
Noem nog eens een aantal "onzinnige" publicaties dan? Denk dat het best wel mee valt. Over het algemeen wordt er in de pers redelijk positief over haar geschreven ondanks het feit dat het madammeke de pers nogal eens tegen zich in het harnas jaagt!quote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef svetan het volgende:
Als ze op elke onzinnige publikatie zouden willen reageren zouden ze een "secretariaat" met hondert man nodig hebben en net zoveel advocaten.
Artikelen zoals in "der Spiegel" zijn nu net de reden waarom Laura en familie zo de pest hebben aan het journaille. En hier loopt iedereen er maar hard achteraan om iets negatiefs te kunnen roepen.
Als die diagnose officieel zou zijn gesteld had de rechter haar nooit weggelaten hebben. Dat is een feit dat redelijk betrowbaar is.... in tegenstelling tot een twijfelachtig tijdschriftenartikel.
Inderdaad. Der Spiegel is nou niet bepaald een kwaliteitsblad. Het is zo makkelijk om mensen te veroordelenquote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef svetan het volgende:
quote:Zo overboord slaan kan een zeezeiler ook niet..... die zitten aangelijnt als een kettinghond. En als ze ergens met een gebroken poot zou liggen is er altijd nog een noodsignaal van haar of van haar vader als hij haar met de satelliet telefoon niet zou kunnen bereiken. Trouwens het niet aanlijnen was een reden waarom de vader van Laura Guppy een tijdje aan de ketting heeft gelegd.
Alleen midden op de oceaan is gewond raken vrij risicovol omdat er geen hulp is en het maar de vraag is of je een noodsignaal kunt uitzenden.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:39 schreef svetan het volgende:
spuitje.... als je overal spoken ziet.... je kunt ook gewoon thuis van de trap vallen en je nek breken.
Als dit Laura thuis was overkomen had er ook geen mens over gezeurd.... maar misschien hadden er enkele mensen toch weer een geval voor de psychiater van kunnen bakken.
Je hoort nooit iets van die honderdduizen die hun botten riskeren bij het voetbal of andere sporten en dat kost dan goed geld van de ziekteverzekering omdat men danl naar elke blauwe plek wil laten kijken. Dit sneetje van Laura kost een beetje verband met misschien een beetje antibiotica uit de eerste hulp kist en een paar dagen om te genezen. Ze zou toch eigenlijk wel moeten weten wat ze doet want ze heeft een speciale EHBO cursus gevolgd.
Als ze daar geld uit konden slepen, hadden ze het zeker wel gedaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef svetan het volgende:
Dat deed mijn man..................hij brak alleen niet zijn nek maar twee ribben. Gelukkig had hij geen psychiater nodig, alleen wat steun bij bepaalde handelingen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:39 schreef svetan het volgende:
spuitje.... als je overal spoken ziet.... je kunt ook gewoon thuis van de trap vallen en je nek breken.
Als dit Laura thuis was overkomen had er ook geen mens over gezeurd.... maar misschien hadden er enkele mensen toch weer een geval voor de psychiater van kunnen bakken.
Je hoort nooit iets van die honderdduizen die hun botten riskeren bij het voetbal of andere sporten en dat kost dan goed geld van de ziekteverzekering omdat men danl naar elke blauwe plek wil laten kijken. Dit sneetje van Laura kost een beetje verband met misschien een beetje antibiotica uit de eerste hulp kist en een paar dagen om te genezen. Ze zou toch eigenlijk wel moeten weten wat ze doet want ze heeft een speciale EHBO cursus gevolgd.
wtf waren je ouders aan het doen????quote:Op maandag 23 mei 2011 13:37 schreef svetan het volgende:
Zelf was ik ook zo'n zelfstandig kind en was ik met 14 jaar al alleen een paar weken liftend in Duitsland, Belgie en Frankrijk onderweg. Met 15 volgde een tour van bijna 2 maanden waarin ik, en dat was toendertijd niet vanzelfsprekend, ook achter het ijzeren gordijn onderweg was.
Weird.................de vader van LD trok er ook alleen opuit toen hij 14 was.........geen idee waar heen en waarom. Maar hij verliet op die leeftijd wel het ouderlijk huis!!quote:
Ik was jonger hoor toen ik weg wilde lopen.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:13 schreef sp3c het volgende:
op eigen houtje (met toestemming van pa en ma) of wat?
ik liep op die ook wel eens weg, verder dan de volgende stad kwam ik niet want je komt altijd zo'n figuur tegen die je thuisbrengt ipv naar Madison Square Garden (wist ik veel)
ik geloof het nix en als je je 14jarige zo'n trip laat maken ben je waardeloze ouders
Ik ben crisispleegouder. Ik krijg die weglopers dan vervolgens toegewezenquote:Op maandag 23 mei 2011 23:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik was jonger hoor toen ik weg wilde lopen.Volgens mij willen alle kinderen dat wel een keer.
Je hebt werkelijk geen benul waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 02:09 schreef svetan het volgende:
Ik was geen wegloper. Die reizen waren goed voorbereid en ik ging met toestemming van mijn ouders die als "thuisfront" wel altijd zaten te wachten op mijn verplicht dagelijks telefoontje.
De jeugd in Nederland wordt tegenwoordig veel te kort gehouden en in leeftijdshokjes gedrukt die niets met de persoonlijke ontwikkeling te maken hebben. Op die manier kweek je weglopers en later hangjongeren omdat ze geen gelegenheid gekregen hebben hun eigen grenzen op te zoeken. Men moet zich ook eens werkelijk afvragen waarom in de afgelopen jaren er in nederland bij jongeren zo vaak de diagnose ADHD gesteld wordt en ze volgepompt worden met pillen. Het gekke is dat jongeren net aan de andere kant van de grens daar helemaal geen last van hebben!
Crisisouders en pleegouders is volgens mij het laatste wat deze jongeren nodig hebben! Geef ze gewoon de kans zich zelf te ontplooien en hun grenzen op te zoeken en dan is niet alleen het probleem van weglopers opgelost.
Bovendien kun je nooit van de "papieren" leeftijd uitgaan..... mensen ontwikkelen zich verschillend en onder mijn klasgenootjes in die tijd waren er enkele met dezelfde ontdekkingslust als ik terwijl andere nog diep onder de rokken van hun moeder zaten.
Wel was het natuurlijk midden jaren zestig een andere tijd waar je als jongere nog vrij veilig alleen kon reizen en je trof onderweg ook leeftijdgenoten uit andere landen die hetzelfde deden. Als jongere werd je vaak bij mensen thuis uitgenodigd om mee te eten en vaak kreeg je ook nog een kostenloze slaapplaats. Dat kon toen allemaal veilig.
Natuurlijk heb ik toen ook wel dingen gedaan die achteraf onverantwoordelijk waren. Zo zat ik zonder voorafgaande klimervaring op mijn vijftiende op het topje van de Triglav - de hoogste berg van het toenmalige Jugoslavie (nu Slowenie) omdat ik gewoon, met geleende uitrusting, vier dagen meegeklommen ben met een plaatselijke jeugdgroep en daarbij mijn grenzen leerde kennen.
Fascinerend!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ben crisispleegouder. Ik krijg die weglopers dan vervolgens toegewezenEn enkele hardnekkige weglopers worden na een aantal keren weglopen dan in vast pleegouderschap bij me geplaatst. Inmiddels heeft mijn pleegouderschap zich uitgebreid tot pleegomaschap
Niet dat ik dat erg vind, ik geniet me suf van al dat grut. Op dit moment heb ik ook weer een paar van die ukkies onder de pannen
Hoi Dick!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 02:09 schreef svetan het volgende:
Ik was geen wegloper. Die reizen waren goed voorbereid en ik ging met toestemming van mijn ouders die als "thuisfront" wel altijd zaten te wachten op mijn verplicht dagelijks telefoontje.
De jeugd in Nederland wordt tegenwoordig veel te kort gehouden en in leeftijdshokjes gedrukt die niets met de persoonlijke ontwikkeling te maken hebben. Op die manier kweek je weglopers en later hangjongeren omdat ze geen gelegenheid gekregen hebben hun eigen grenzen op te zoeken. Men moet zich ook eens werkelijk afvragen waarom in de afgelopen jaren er in nederland bij jongeren zo vaak de diagnose ADHD gesteld wordt en ze volgepompt worden met pillen. Het gekke is dat jongeren net aan de andere kant van de grens daar helemaal geen last van hebben!
Crisisouders en pleegouders is volgens mij het laatste wat deze jongeren nodig hebben! Geef ze gewoon de kans zich zelf te ontplooien en hun grenzen op te zoeken en dan is niet alleen het probleem van weglopers opgelost.
Bovendien kun je nooit van de "papieren" leeftijd uitgaan..... mensen ontwikkelen zich verschillend en onder mijn klasgenootjes in die tijd waren er enkele met dezelfde ontdekkingslust als ik terwijl andere nog diep onder de rokken van hun moeder zaten.
Wel was het natuurlijk midden jaren zestig een andere tijd waar je als jongere nog vrij veilig alleen kon reizen en je trof onderweg ook leeftijdgenoten uit andere landen die hetzelfde deden. Als jongere werd je vaak bij mensen thuis uitgenodigd om mee te eten en vaak kreeg je ook nog een kostenloze slaapplaats. Dat kon toen allemaal veilig.
Natuurlijk heb ik toen ook wel dingen gedaan die achteraf onverantwoordelijk waren. Zo zat ik zonder voorafgaande klimervaring op mijn vijftiende op het topje van de Triglav - de hoogste berg van het toenmalige Jugoslavie (nu Slowenie) omdat ik gewoon, met geleende uitrusting, vier dagen meegeklommen ben met een plaatselijke jeugdgroep en daarbij mijn grenzen leerde kennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |