abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96791173

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic : Als versieren niet zo makkelijk gaat #3

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_96791306
Versiertip:

Als er een ontruiming is, doe alsof je niet kunt lopen. Dan wil iemand van het andere geslacht je soms nog wel eens meesleuren. :') ;)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:39:07 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96791352
Da's eerder een zwendel. :')
Je moeder is een hamster
pi_96791449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:14 schreef Spork het volgende:

[..]

ik overweeg vanavond in mijn eentje te gaan stappen
waarschijnlijk zal ik eerst wat leuks met vrienden doen maar dat zijn al helemaal geen uitgaans types dus misschien dat ik daarna alleen nog ff een leuke tent bezoek ofzo
Kijk, zo mogen we het horen! *O*
In je eentje ben je veel meer benaderbaar voor ander volk :Y

Ik weet nog niet of ik wat ga doen. Vind het altijd lastig, ik ben geloof ik klaar om weer aan het versieren te slaan (zonder consequenties, gewoon om in te komen), maar dan moet ik een eind rijden om bij een leuke tent te komen en dus nuchter blijven. En dan ga ik me lopen ergeren aan dronken volk ipv leuk meedoen. Beetje nutteloos allemaal. :{
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_96791881
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Versiertip:

Als er een ontruiming is, doe alsof je niet kunt lopen. Dan wil iemand van het andere geslacht je soms nog wel eens meesleuren. :') ;)
Die mag in de OP.
Ron Paul 2012
pi_96792062
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:39 schreef Crutch het volgende:
Da's eerder een zwendel. :')
Het maakt ontruimingsoefeningen een stuk interessanter kan ik je wel vertellen. :')
pi_96792103
quote:
Versiertip:

Dat is bij ons op de zaak een keer echt gebeurd. Ze kon echt niet goed lopen maar met een ontruiming is iedereen vooral bezig zichzelf in veiligheid te brengen dus achteraf (het bleek een oefening) ging er een memo rond dat iedereen haar voorbij was gelopen en of we de volgende keer aub goed willen kijken of iedereen mee naar buiten kan komen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door MeraViglioSa op 14-05-2011 14:15:21 ]
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:04:09 #8
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96792152
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:02 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dat is bij ons op de zaak een keer echt gebeurd. Ze kon echt niet goed lopen maar met een ontruiming is iedereen vooral bezig zichzelf in veiligheid te brengen dus achteraf (het bleek een oefening) ging er een memo rond dat iedereen haar voorbij was gelopen en we of we de volgende keer aub goed willen kijken of iedereen mee naar buiten kan komen. :')
Een blauwtje lopen in meervoud.
The view from nowhere.
pi_96792161
quote:
Versiertip:

Ik weet wel iemand die ik mee wil sleuren of mij mag meesleuren :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_96793304
Haha, vorige week een paar leuke meisjes ontmoet van zo'n beetje de andere kant het land. Blijkbaar vonden ze het zo gezellig dat ze volgende week weer een paar honderd kilometer heen en weer gaan rijden om naar dezelfde tent hier te gaan :D Dat móet wel nóg gezelliger gaan worden *;

En vanavond ergens anders gaan stappen, eens kijken of dat nog wat wordt.
pi_96793657
Nou , ik heb hem gezien tijdens het uitgaan, maar ik ben een beetje boos op hem. Hij was met een meisje wat gewoon een vriendin was maar zat daar steeds bij , maar hij was beledigd dat ik met zijn broer zat te keten (kan goed met hem opschieten en hij heeft vaker wat met me geprobeerd , maar we hadden het er met elkaar zelfs over waarom ik zijn broer leuker vond )
Alleen hij vond dus dat ik te veel met zijn broer omging. Ik zie hem waarschijnlijk vanavond weer want dat hadden we afgesproken maar ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.
Vaag bij mij is dus vunzige smsjes een aanleiding tot ruzie en dit was zo wat ik niet in gedachten had.
pi_96793694
Plus nu voel ik erbij dat net een wandelende soap ben
pi_96793751
Jullie zijn wel bezitterig ook al is het officieel geen relatie en zien of spreken jullie elkaar soms weken niet. Apart.
pi_96793976
Het is wat vaag inderdaad. Dan maar een keer duidelijke afspraken maken, jullie kennen elkaar verdorie al 4 jaar. :')
Ron Paul 2012
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:58:20 #15
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96794239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:42 schreef formerjellybean het volgende:
Nou , ik heb hem gezien tijdens het uitgaan, maar ik ben een beetje boos op hem. Hij was met een meisje wat gewoon een vriendin was maar zat daar steeds bij , maar hij was beledigd dat ik met zijn broer zat te keten (kan goed met hem opschieten en hij heeft vaker wat met me geprobeerd , maar we hadden het er met elkaar zelfs over waarom ik zijn broer leuker vond )
Alleen hij vond dus dat ik te veel met zijn broer omging. Ik zie hem waarschijnlijk vanavond weer want dat hadden we afgesproken maar ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.
Vaag bij mij is dus vunzige smsjes een aanleiding tot ruzie en dit was zo wat ik niet in gedachten had.
Ben je bang voor die vriendin van 'm ofzo?
Je kan wel boos gaan doen, maar volgens mij heb je er zelf ook geen flikker aan gedaan.
Je moet het natuurlijk wel willen he? En niet altijd maar verwachten dat de man het heft in handen neemt.
Je moeder is een hamster
pi_96794426
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Jullie zijn wel bezitterig ook al is het officieel geen relatie en zien of spreken jullie elkaar soms weken niet. Apart.
Heb dit met een kennis meegemaakt. Zij had ook een jongen waar ze al twee jaar alleen maar wat mee rommelde. Toen zoende hij laatst met een ander meisje en nu is het ruzie.

Ik ben altijd voorzichtig met contacten die louter seksueel zijn en lang duren. Bespreek het vaak met elkaar en ga een relatie niet uit de weg als er toch ergens meer gevoelens blijken te broeien. Als dat soort gevoelens niet wederzijds zijn dan moet je met het neuken stoppen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:28:28 #17
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96795223
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:03 schreef Mystikvm het volgende:
Heb dit met een kennis meegemaakt. Zij had ook een jongen waar ze al twee jaar alleen maar wat mee rommelde. Toen zoende hij laatst met een ander meisje en nu is het ruzie.

Ik ben altijd voorzichtig met contacten die louter seksueel zijn en lang duren. Bespreek het vaak met elkaar en ga een relatie niet uit de weg als er toch ergens meer gevoelens blijken te broeien. Als dat soort gevoelens niet wederzijds zijn dan moet je met het neuken stoppen.
M.i. werkt het ook eigenlijk niet, altijd gaat een van de twee toch meer voelen. Dat is overigens ook een doodnormaal neurologisch proces in onze hersenen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:29:26 #18
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96795258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hear hear. :Y
Fuck buddy's zijn niet voor iedereen weggelegd, je moet op z'n minst afspreken of je al dan niet exclusief bent voor elkaar en daar ook geen probleem van maken als dat niet zo is. Zijn niet veel mensen die dat echt kunnen volgens mij. :{
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:30:53 #19
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96795312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:32 schreef Hoogheid het volgende:
Haha, vorige week een paar leuke meisjes ontmoet van zo'n beetje de andere kant het land. Blijkbaar vonden ze het zo gezellig dat ze volgende week weer een paar honderd kilometer heen en weer gaan rijden om naar dezelfde tent hier te gaan :D Dat móet wel nóg gezelliger gaan worden *;

Leuk trouwens dit :D
Hoeveel meisjes zijn het dan?
En met hoeveel man was je toen je ze ontmoette? :)
pi_96796321
Update hij is net langsgeweest *O* Het is bokketochtje maar hij wilde mij voor die wegging toch zien. Nu weer O+ En misschien zie ik hem vanavond weer met rondje wormerveer. Het alcoholtochten hier op het moment . Voordeel van Wormerveer.
Het is eigenlijk voor mij voor het eerst dat ik er uberhaupt wat van zei van dat meisje , want ik kende haar totaal niet . Het schijnt dus iemand gewoon uit de vriendengroep te zijn en dat die toch net even langskwam wil wel wat zeggen.
pi_96798969
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:30 schreef MeraViglioSa het volgende:
Leuk trouwens dit :D
Hoeveel meisjes zijn het dan?
En met hoeveel man was je toen je ze ontmoette? :)
Zij waren met 6, wij met 5. Maar in de eerste instantie kwamen twee vrienden en ik (waarvan 1 vriend al bezet) twee meisjes tegen in de discotheek en zijn we met ze buiten op het terras gaan zitten en een poosje mee zitten praten. Aan het eind van de avond kwam de rest van hun vriendinnengroep erbij (één keer raden; iemand van hun wilde naar huis :P ), en niet lang daarna kwam de rest van onze vrienden. Toen was het ook nog gezellig maar was de taxi van de dames al besteld :P
pi_96799804
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:32 schreef Hoogheid het volgende:

Groningen vs Maastricht?
:P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:54:20 #23
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_96800280
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:19 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Zij waren met 6, wij met 5. Maar in de eerste instantie kwamen twee vrienden en ik (waarvan 1 vriend al bezet) twee meisjes tegen in de discotheek en zijn we met ze buiten op het terras gaan zitten en een poosje mee zitten praten. Aan het eind van de avond kwam de rest van hun vriendinnengroep erbij (één keer raden; iemand van hun wilde naar huis :P ), en niet lang daarna kwam de rest van onze vrienden. Toen was het ook nog gezellig maar was de taxi van de dames al besteld :P
Telefoon nummers, hyves facebook te pakken? Of niks?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 14 mei 2011 @ 18:38:24 #24
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96801892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:54 schreef ook_gek het volgende:
Telefoon nummers, hyves facebook te pakken? Of niks?
Facebook is echt ideaal wat dat betreft. Heb zelf alle 5 de dames van gisteravond te pakken. Het is alleen vervelend als ze geen van allen info hebben die redelijk uniek is. Als je alleen weet dat ze Floor uit Amsterdam is kom je niet ver.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96802333
quote:
Versiertip:

_O- ervaring mee? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')