Mja, dat is een beetje vaag, of hij nou wel een slechtbetaalde baan heeft, of een uitkering. In beide gevallen heeft ie 't in ieder geval niet goed voor elkaar, want hij vind 400 euro voor huisvesting nog steeds veel geld.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
WTF!!!
Is Xeno zo'n figuur die de hand op houdt en vervolgens roept dat hij een hogere uitkering had kunnen krijgen als de werkenden gewoon eens nog wat meer zouden betalen?
Als het verschil tussen betalen en ontvangen jou ontgaat begin ik te begrijpen waarom jij denkt dat de huizenmarkt een bubble kent in NL.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:44 schreef xenobinol het volgende:
Zo is dat.... met de afschaf van de HRA kan ik meer uitkering krijgen.... dat kost dan nl. geen extra geld want er is het tarief dan al rekenschap mee gehouden
De ikearommel die jij er voor zou kopen wens ik niet gestimuleerd te zien!quote:Nu komt dat geld bij de banksters terecht terwijl ik er veel liever een 2 zits bankstel voor zou kopen... is nog goed voor de economie ook
Een 2 zits bankstel voor die paar 100 euro?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zo is dat.... met de afschaf van de HRA kan ik meer uitkering krijgen.... dat kost dan nl. geen extra geld want er is het tarief dan al rekenschap mee gehouden![]()
Nu komt dat geld bij de banksters terecht terwijl ik er veel liever een 2 zits bankstel voor zou kopen... is nog goed voor de economie ook
Heb jij in het verleden nu gebruik gemaakt van de HRA en nu gecashd? Dat was de concrete vraag. Ja ja ik weet het dan moet je eens een eerlijk antwoord geven. Want zoals ik je hier zie en van verdenk ben je een late babyboomer die graag zijn gecashte geld weer terug in vastgoed wil investeren wanneer die flink gezkat is en vervolgens van de verhuurinkomsten met je lekker voordeling florida gaan wonen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De huidige situatie is zinloos en onjuist.
Beter is het dan de huurwaarde op te trekken tot een reëel niveau dus zeg een huurwoning van 200.000 heeft een huurwaarde van 7000 per jaar dus 3% zou een juist huurwaarde tarief zijn.
De zware gevallen zouden dan wel wat recht op aftrek hebben.
Ik vind dat alle banken genationaliseerd moeten wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een 2 zits bankstel voor die paar 100 euro?Beter kun je doorsparen (oeh vies woord!) en een fatsoenlijke bank kopen.
Maar je beweert net dat er rekenschap mee gehouden is in het tarief! Kennelijk geld dat dus niet voor iedereen... dus hoe kun je dan beweren dat er 'rekenschap' mee is gehouden... dat is daarmee meteen een nietszeggende kreet geworden... rekenschap met wat? Het financieringstekort van 32 miljard afgelopen jaar?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:36 schreef DS4 het volgende:
Er is geen belastingwetgeving die voor iedereen maatwerk levert.
En verder verwijs ik je gaarne naar de MvT en MvA mbt Wet IB2001. Staat het allemaal netjes in.
Ooh nee hoor.... dat is zeker geen ongelukje... dat is heel bewust zo geregeld. Geld sparen is nl. vies... beter is het om te lenenquote:Momenteel heb je nog gelijk ook, maar dat zal wel per ongeluk zijn.
Hilarisch... het is nooit een goed moment om een subsidieregeling af te schaffen.... althans... volgens de mensen die profijt hebben van de subsidie.quote:Ik ben al heel lang voor afschaf van HRA, alleen niet nu, want nu is het tijdstip niet goed.
Die sturing is inderdaad duivels... dat de HRA geen invloed heeft is natuurlijk een misvatting... daar zou je eens goed naar moeten kijken imo.quote:Maar het is sturing door middel van belastingwetgeving en dat is altijd fout. Waar ik tegen protesteer zijn de misvattingen tav de HRA.
Knap staaltje deductie...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:45 schreef CoolGuy het volgende:
Mja, dat is een beetje vaag, of hij nou wel een slechtbetaalde baan heeft, of een uitkering. In beide gevallen heeft ie 't in ieder geval niet goed voor elkaar, want hij vind 400 euro voor huisvesting nog steeds veel geld.
Het kost geen geld omdat het een vestzak-broekzak verhaal is en dan ben je het dus gewoon met me eens Albert Heinstein...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, domme lul (als jij zo graag op deze manier wenst te communiceren: bij deze!), want HET KOST GEEN GELD!
Als je de HRA afschaft en de IB verlaagt dan is de stimulans om te kopen weg. Ik huur nu voor 800 euro per maand, daar kan ik mede als gevolg van de HRA ook voor kopen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:41 schreef DS4 het volgende:
De banken hebben er geen voordeel bij. Wederom een fabel. Of je nu netto 1000 - (450-200) te besteden hebt of 1000 - 250... in beide gevallen heb je 750 euro te besteden en kan je exact dezelfde woning betalen.
Afschaffen van de HRA zal NIET leiden tot een lagere woningprijs. Alleen op korte termijn zal dat effect optreden omdat de meeste mensen oliedom zijn en niet kunnen beseffen dat er geen verschil zit tussen 1.000 - (450-200) en 1.000 - 250.
Nou, het was jouw eigen uitspraak dat jij 400 euro veel vindt. Die betaal jij, dus jij zit dan in een klein hok 3 hoog achter? Maar jij bent toch huurder? Je hebt toch de vrijheid? Waarom ga je dan niet ergens anders wonen? Kost misschien wat meer, maar dan heb je ook meer ruimte dan een klein hok.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Knap staaltje deductie...![]()
Als je een villa huurt voor 400 euro is dat goedkoop, maar als je 400 euro moet betalen voor een klein hok drie hoog achter is dat veel te duur
Ben je nou zo dom, of doe je zo dom?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:
Maar je beweert net dat er rekenschap mee gehouden is in het tarief! Kennelijk geld dat dus niet voor iedereen... dus hoe kun je dan beweren dat er 'rekenschap' mee is gehouden... dat is daarmee meteen een nietszeggende kreet geworden... rekenschap met wat? Het financieringstekort van 32 miljard afgelopen jaar?
Total bull shit natuurlijk
O, daarom is NL kampioen sparen! Omdat in NL sparen wordt tegengegaan door de overheid. Hou toch op man!quote:Ooh nee hoor.... dat is zeker geen ongelukje... dat is heel bewust zo geregeld. Geld sparen is nl. vies... beter is het om te lenen
Aha! Je weet ook al niet wat een subsidie is!quote:Hilarisch... het is nooit een goed moment om een subsidieregeling af te schaffen.... althans... volgens de mensen die profijt hebben van de subsidie.
Ik heb in het kort uitgelegd waarom de invloed minimaal is. Als jij dat wenst te bestrijden: ga je gang, maar dan wel onderbouwd!quote:Die sturing is inderdaad duivels... dat de HRA geen invloed heeft is natuurlijk een misvatting... daar zou je eens goed naar moeten kijken imo.
Waar ik dus tegenin ging was de stelling dat het GELD KOST. Lees gewoon eens!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:53 schreef Hanoying het volgende:
Het kost geen geld omdat het een vestzak-broekzak verhaal is en dan ben je het dus gewoon met me eens Albert Heinstein...
Huizenbezit is goed voor een land om meerdere redenen, dus nu ben je ineens aan het vertellen dat NL er goed aan doet om de HRA te handhaven...quote:Als je de HRA afschaft en de IB verlaagt dan is de stimulans om te kopen weg. Ik huur nu voor 800 euro per maand, daar kan ik mede als gevolg van de HRA ook voor kopen.
De motivatie om te kopen is inderdaad weg voor mensen die niet kunnen rekenen. Maar die mensen zijn doorgaans laagopgeleid en die huren nu al lang en breed...quote:Als de HRA wegvalt dan kan je een stuk minder kopen voor 800 euro per maand. Dan kun je wel zeggen dat ik dan toch ook meer netto salaris heb als gevolg van een lagere IB en dat ik dus alsnog kan kopen maar dat is een andere discussie. Ik kan dan namelijk ook blijven huren en 400 euro meer per maand in mijn zak steken.... De geldelijke motivatie om te kopen is weg.
Het is een extra rem op het economisch herstel. Het vertrouwen moet eerst terug komen. Lessen die we geleerd hebben van de Zweedse situatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:57 schreef xenobinol het volgende:
@DS4: wat ik mij afvraag is waarom je tegen momenteel tegen de afschaf van de HRA bent? Eigengenlang? of maak je je oprecht zorgen over het gebrek aan nieuwe deelnemers voor het pyramidespel?
Ik vind 1 euro voor een zandkorrel ook veel geld... ik neem aan dat je begrijpt dat veel of weinig, duur of goedkoop een relatief begrip is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, het was jouw eigen uitspraak dat jij 400 euro veel vindt. Die betaal jij, dus jij zit dan in een klein hok 3 hoog achter? Maar jij bent toch huurder? Je hebt toch de vrijheid? Waarom ga je dan niet ergens anders wonen? Kost misschien wat meer, maar dan heb je ook meer ruimte dan een klein hok.
Niemand (behalve xeno) wilt dan ook een Full Stop. Alle partijen hebben het over een periode va 20-30 jaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een extra rem op het economisch herstel. Het vertrouwen moet eerst terug komen. Lessen die we geleerd hebben van de Zweedse situatie.
Als in, het is weer op dezelfde prijs, of het is op dezelfde prijs + jaarlijkse stijging^10?quote:Aangezien het onder de streep zo goed als niets uitmaakt is er geen eigenbelang voor mij. Zelfs die daling op korte termijn zal mij jeuken. Zweden laat zien dat die daling binnen 10 jaar geheel is gecorrigeerd alsof die daling nimmer plaats heeft gevonden.
Maar wie hier heeft er nu echt vertrouwen in de de IB verlaagd wordt als onze overheid de HRA zou afschaffen. Het enigste wat ik onze overheid er tegenover zie zetten zou het afschaffen van de overdrachtsbealsting en de HWF zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:53 schreef Hanoying het volgende:
Als je de HRA afschaft en de IB verlaagt dan is de stimulans om te kopen weg. Ik huur nu voor 800 euro per maand, daar kan ik mede als gevolg van de HRA ook voor kopen.
Het vertrouwen? Je bedoelt dat men hoopt dat de economische groei de schuldenberg kan weg inflaterenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:00 schreef DS4 het volgende:
Het is een extra rem op het economisch herstel. Het vertrouwen moet eerst terug komen. Lessen die we geleerd hebben van de Zweedse situatie.
Nou... als het zo simpel is dan zou ik zeggen... doe dan maar even 10 magere jaren dan zijn we daarna weer op niveauquote:Aangezien het onder de streep zo goed als niets uitmaakt is er geen eigenbelang voor mij. Zelfs die daling op korte termijn zal mij jeuken. Zweden laat zien dat die daling binnen 10 jaar geheel is gecorrigeerd alsof die daling nimmer plaats heeft gevonden.
Klopt. Het beginmoment zou m.i. wel moeten liggen als de economie en belangrijker, de huizenmarkt, is gestabiliseerd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:02 schreef Zith het volgende:
Niemand (behalve xeno) wilt dan ook een Full Stop. Alle partijen hebben het over een periode va 20-30 jaar.
Dat laatste!quote:Als in, het is weer op dezelfde prijs, of het is op dezelfde prijs + jaarlijkse stijging^10?
Ik. Een lastenverzwaring van die omvang is ongekend en gewoon funest voor de economie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:02 schreef Basp1 het volgende:
Maar wie hier heeft er nu echt vertrouwen in de de IB verlaagd wordt als onze overheid de HRA zou afschaffen.
Is gestabiliseerd op een laag niveau ook prima? Momenteel zitten we op een stabiel laag niveau hoor.... De rabo economen zijn daar namelijk helemaal van overtuigd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:09 schreef DS4 het volgende:
Klopt. Het beginmoment zou m.i. wel moeten liggen als de economie en belangrijker, de huizenmarkt, is gestabiliseerd.
Tuurlijk..... inflatie is de vriend van mensen met schulden....quote:Dat laatste!
De economie van het subprime lenen wel te verstaan...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:11 schreef DS4 het volgende:
Ik. Een lastenverzwaring van die omvang is ongekend en gewoon funest voor de economie.
Blazen of barsten.... want het alternatief is niet zo leuk natuurlijkquote:Maar ik denk dat de HRA sowieso in afgezwakte vorm blijft, want politici zijn niet zo doortastend.
Ook van mensen met spaargeld, die krijgen dan meer rente.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:12 schreef xenobinol het volgende:
Tuurlijk..... inflatie is de vriend van mensen met schulden....
Nee, dat bedoel ik niet. Welke taal spreek jij, wie weet kan ik in die taal met jou communiceren?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:08 schreef xenobinol het volgende:
Het vertrouwen? Je bedoelt dat men hoopt dat de economische groei de schuldenberg kan weg inflateren![]()
De hypotheekschulden in NL zijn het probleem niet. Dat weet jij ook wel.quote:Economische groei gebaseerd op nog meer schulden indien schulden het probleem zijn van stagnatie is een dead end... en dat begrijp jij ook wel.
Wat ben je toch een blaataap!quote:In tijden dat het economisch voor de wind gaat (als gevolg van het subprime lenen) wil je natuurlijk de HRA niet afschaffen... dat remt de economische groei... er is dus eigenlijk nooit een tijd om de HRA af te schaffen. Dat komt omdat ponzinomics dicteert dat je een constante groei nodig hebt om te voorkomen dat het pyramidespel ineenstort... het is blazen of barsten
Waarom is IN DEZE Nederland niet te vergelijken?quote:Nou... als het zo simpel is dan zou ik zeggen... doe dan maar even 10 magere jaren dan zijn we daarna weer op niveau![]()
Even afgezien dat de situatie in NL niet te vergelijken is met die in Zweden, Nederland is immers anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |