Die ene, zou dus 1 fase van 25A volledig claimen. Dus als je die gebruikt kan er vrijwel niets anders meer bij op die fase.. De andere zou 2 fase's tegelijk voor 65% claimen.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:02 schreef sigme het volgende:
Oh, ik krijg hoofdpijn van dit gereken en nalezen van specs, en ik begrijp er ook al niet zoveel van.
Een van de Clage-toestellen pakt 1 x 25A, een ander 2x16A.
Vrij spelen? Het is 1 x aansluiten en daarna moet jij je aan die situatie aanpassen en valt er niets meer te spelen.quote:Daarmee zou ik wat vrij kunnen spelen, hoop ik? Klopt dat?
Klopt. Met een beetje mazzel gaat een was draaien ondertussen nog wel (die is meestal 2Kw), maar dan moet je geen condensdroger van 3Kw hebben staan.quote:En natuurlijk kan (en zo te zien: moet) die capaciteitsschakelaar uit de OP gebruikt worden.Die zou dan kookplaat / vaatwasser / oven en vloerverwarming uitschakelen zodra er gedouched wordt. Op zich moet dat kunnen; dan kan ik dus niet koken & douchen tegelijk.
Met zo'n klein ding wel, maar me dunkt dat je daar weinig aan hebt als doorstroom apparaat. Neem dan een close-in/up boilertje. Met een 3 Kw doorstroomapparaat krijg jij een fatsoenlijke stroom water in de zomer wel warm, maar in de winter slechts lauw.quote:Koken & warm water tappen kan wél tegelijk, met een veel lichter doorstroomtoestelletje (2 à 3 kW), speciaal voor 1 keukenkraan.
Btw,een vraagje. Ik zag deze week automaten en schakelaars van EM EMAT, die worden gemaakt in Portugal.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:02 schreef sigme het volgende:
Wat kwaliteit betrefd is er niet veel verschil tussen
Holec, ABB Haf, Hager
Kan ik dan andere apparatuur (iets uit de serie kookplaat / oven / vaatwasser) op een van de twee vrije fasen laten installeren (bij die 1 x 25A doorstromer)?quote:Op zondag 15 mei 2011 21:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die ene, zou dus 1 fase van 25A volledig claimen. Dus als je die gebruikt kan er vrijwel niets anders meer bij op die fase.. De andere zou 2 fase's tegelijk voor 65% claimen.
Doel is dus om de keuze goed te kunnen bepalen, zodat er "ruimte" is om die aansluiting zo in te richten dat ik ermee uit de voeten kan. Niet daarná.quote:[..]
Vrij spelen? Het is 1 x aansluiten en daarna moet jij je aan die situatie aanpassen en valt er niets meer te spelen.
Niet kunnen vaatwassen en douchen tegelijk is geen bezwaar.quote:Klopt. Met een beetje mazzel gaat een was draaien ondertussen nog wel (die is meestal 2Kw), maar dan moet je geen condensdroger van 3Kw hebben staan.
Met zo'n klein ding wel, maar me dunkt dat je daar weinig aan hebt als doorstroom apparaat. Neem dan een close-in/up boilertje. Met een 3 Kw doorstroomapparaat krijg jij een fatsoenlijke stroom water in de zomer wel warm, maar in de winter slechts lauw.
Ik heb er nog nooit van gehoord; sterker nog ik kan met google er niks over vinden !quote:Op zondag 15 mei 2011 21:11 schreef quirigua het volgende:
[..]
Btw,een vraagje. Ik zag deze week automaten en schakelaars van EM EMAT, die worden gemaakt in Portugal.
Weet je hoe het met de kwaliteit zit ? Ze zien er (van buiten) wel goed uit, zijn minder duur (nieuwe importeur, schijnt het).
Ik denk dat hij EMAT bedoeld, ook al geven ze 3 jaar garantie op hun schakelaars, ziet het er uit als B kwaliteitquote:Op zondag 15 mei 2011 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit van gehoord; sterker nog ik kan met google er niks over vinden !
Heb je een site van die fabrikant ?
http://www.elektramat.nl in Enschede ; ziet eruit als nieuw, beginnend bedrijf :quote:Op zondag 15 mei 2011 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit van gehoord; sterker nog ik kan met google er niks over vinden !
Heb je een site van die fabrikant ?
Zit er dan zo veel verschil in?quote:Op zondag 15 mei 2011 23:19 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij EMAT bedoeld, ook al geven ze 3 jaar garantie op hun schakelaars, ziet het er uit als B kwaliteit
http://www.groepenkastbestellen.nl/website/index.php
http://www.apoltechniek.nl/emat-componenten-c-153.html
[1] Die onderneming in Enschede zegt dat het spul in Portugal gemaakt wordt. Ik kon die naam in Portugal ook niet vinden (zoekmachines, google) ;quote:Op maandag 16 mei 2011 21:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is in ieder geval niet de naam van de fabrikant, het lijkt er meer op dat dit een "eigen merk" lijn van hun is waar mij de herkomst niet helemaal duidelijk wordt.
Ook als ik met google zoek kom ik eigenlijk alleen bij hun uit, het is geen kwaliteits spul dat kun je aan alleen de prijs al wel zien
Dankzij al jullie bemoeïenissen en commentaar geloof ik dat we maar afzien van een doorstromer en in plaats daarvan eens kijken naar de boilertjes. Dank allemaal!quote:Op zondag 15 mei 2011 21:41 schreef sigme het volgende:
Voor mij is het van belang een beeld te vormen of een doorstromer op 1 x 25A béter aansluit bij de rest, of 2 x 16A, of dat met capaciteitsschakelen een 3 x 20A de enige haalbare optie is, of dat het misschien zelfs wel helemaal niet kan.
heb je die doorstromer niet nodig voor het douchen? anders kan je idd met een 5 of 10 liter boiler wel af.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Dankzij al jullie bemoeïenissen en commentaar geloof ik dat we maar afzien van een doorstromer en in plaats daarvan eens kijken naar de boilertjes. Dank allemaal!
Het gaat juist om het douchewaterquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:27 schreef lipje het volgende:
[..]
heb je die doorstromer niet nodig voor het douchen? anders kan je idd met een 5 of 10 liter boiler wel af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |