quote:
quote:
En dan maar een nieuw fotootje erbij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:53 schreef belsen het volgende:
[..]
Ze worden omschreven als: "Sixties garage punk rock-'n-roll band uit Amsterdam." Zanger Jeroen Mesker staat geheel achteraan en hun toch wel sterke debuutplaat stamt uit 2002. Een liveplaat en een minder studiovervolg zitten daar dan nog achter, voordat de band het bijltje erbij neergooide.
Hij opent topics sneller dan zijn schaduw en 't is altijd raak.quote:
Geen idee wat je daarmee bedoelt.quote:
Gaat ie dan: tididi tididi ti di di di di di !quote:Geen idee wat je daarmee bedoelt.
AAAAARGGGHHHHHHHHHHH!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:40 schreef Blogman het volgende:
[..]
Gaat ie dan: tididi tididi ti di di di di di !
quote:AAAAARGGGHHHHHHHHHHH!!
Nee, dat was een jaar later.quote:
Een zwaardere bevalling dan ik verwacht had, eik. Vond ik toch wel een erg leuke band, de vervolg band vond ik dan weer erg tegenvallen.quote:
Ik neem dus aan dat je niet The launch van DJ Jean bedoeld.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, ik bedoel zo'n beetje de grootste floorfiller van 2006.
Voor het ietwat meer alternatieve publiek dan.
Die bedoelde ik, iig. Ik vind de gelijkenis treffend.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:47 schreef pipster het volgende:
Ik hou het gewoon op We are your friends - Justice vs. Simian
Wat van wie?quote:I think I saw your body 'fore I saw your face
The kinda moves you made were rockin up the place
Then your favourite song came on - the one you love
You came over to me, looked me in the eyes and said
Inderdaad... kende alleen het Justice nummer niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die bedoelde ik, iig. Ik vind de gelijkenis treffend.
quote:van de freestylers?
Lubje25 +1quote:oh nee push up bedoel ik.
Niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Inderdaad... kende alleen het Justice nummer niet.
Hm misschien wel gehoord maar geen idee wat het was dan en ook niet op gelet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:09 schreef MadMaster het volgende:
Niet?
Bij synth-acts in Paradiso is dit de laatste jaren een standaard pre-concert deuntje geworden.
En in Tivoli hoorde ik 'm recentelijk bij Katzenjammer ook nog uit de speakers schallen...
Ik denk, dat als er op Lowlands een 00's avond gedraaid wordt, dit toch wel tot de top 3 grootste knallers gerekend mag worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm misschien wel gehoord maar geen idee wat het was dan en ook niet op gelet.
Overigens ga ik naar heel weinig synth acts, laat staan in Paradiso
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Deze vraag had ik 2 dagen geleden niet kunnen beantwoorden.
N00bie +1quote:
Komt in de buurtquote:
nah, ik denk niet dat iemand dit nog gaat weten en dit is het dichtstbij, dus hierbij een puntquote:
Wie?quote:was a 1987 one-off recording act formed by the groups A.R. Kane and Colourbox which only released one commercial disc. It became "a one-hit wonder of rare influence" because of their international hit "
", considered the first UK number one to contain samples from other songs
quote:(born Rodney Basil Price June 12, 1972 in Kingston, Jamaica) is a Grammy nominated Jamaican reggae and dancehall deejay. He is the founder of a dancehall collective known as The Alliance.
Jah, Jah, Jah! stop maarquote:
quote:
die in elk geval ja, shirt sponsors van FC Volendamquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:47 schreef RoofingBurner het volgende:
Zo'n beetje alle Volendamse artiesten. Ik noem een Nick & Simon, Jan Smit en de 3J's.
quote:Those weary old heroes of a forgotten war
And the young people ask "What are they marching for?"
And I ask myself the same question
Nee, die nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:21 schreef Blogman het volgende:
Rod McKuen - Soldiers Who Want to Be Heroes ?
door de Pogues, ze hebben het niet geschreven. Verder helemaal OK. Mooi nummer trouwens echt een aanrader. cafca +1quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:29 schreef cafca het volgende:
And the band played Waltzing Mathilda van the Pogues
Inderdaad allemaal vandaag jarig.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Op dezelfde dag jarig? Of moeten we het in een compleet andere hoek zoeken?
Vandaag zelfs.quote:
quote:was an alternative rock band, active in the first half of the 1990s. Its members were all from San Diego, California, United States, but they all lived and performed mainly in the United Kingdom and across Europe.
The band consisted of three members, Robin Proper-Sheppard (born Gary Sheppard) (guitar/vocals), Jimmy Fernandez (bass) and Ronald Austin (drums), and they first performed officially under the namein 1991. They released an EP, Purity with the Eve record label, and were later given a recording contract with Fiction Records. They released two albums in their career, both with their trademark dark and industrial-sounding alternative rock, before Fernandez suddenly died from a cancerous brain tumour. Their single release of "Home", peaked at #65 in the UK Singles Chart in January 1993.[1] Proper-Sheppard went on to form The Flower Shop Recordings label, and bands Sophia and The May Queens.
Their second album, One Last Laugh in a Place of Dying, was recognized by Alternative Press as one of the "90 greatest albums of the 90s" (#88) in their December 1998 issue.
Zeker een geweldige band. Al een hele tijd digitaal in bezit (cd's waren out of print), en gisteren kwam ik in Luik One Last Laugh in a Place of Dying tegen. Nu Scenes... nog.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:26 schreef bartrid het volgende:
Geweldige band, Scenes is 1 van mijn favoriete albums allertijden.
quote:Broadrick soon formally joinedas part of his regular musical partnership with Martin, which included such projects as Techno-Animal and Ice, while
themselves expanded to a more or less regular nine-person roster. Loco,
's next major release, was a live album appearing on Martin's own Pathological label in 1991, demonstrating the band's newfound focus on combining numerous free jazz inspirations from the '70s and '80s with amp-bursting heavy metal.
quote:
Ze zijn opnieuw uitgebracht en online overal voor een euro of 16 te bestellen, maar ik ga liever met een wishlist platenzaken af.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:31 schreef bartrid het volgende:
Ja beide albums zijn al tijden out of print en je hebt geluk als je ze tege een goede prijs tegenkomt.
Ah, GOD. Ik las Broadrick, en met het oog op God Machine was ik van mening dat ik daarmee niet verder hoefde te lezen.quote:
TSE +1quote:Op zondag 15 mei 2011 21:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ah, GOD. Ik las Broadrick, en met het oog op God Machine was ik van mening dat ik daarmee niet verder hoefde te lezen.
Ja, blind besteld en een half keer gedraaid.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:50 schreef bartrid het volgende:
En het is me toch een kutplaat
Jarboe zat in Swans. 1 van mijn favoriete bands heeft zichzelf vernoemd naar een nummer van Swans. Welk nummer?
Tikkie terug.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, blind besteld en een half keer gedraaid.
Ik kan geen andere band bedenken dan The Young Gods, maar wist niet dat het een vernoeming was...
Pingpong terug... BARTRID + 1quote:
Leuk, al die vragen over mijn cd collectiequote:Op zondag 15 mei 2011 22:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Pingpong terug... BARTRID + 1
De cd die deze heren met Jarboe hebben opgenomen is alles behalve een kutplaat.
Staat hier voor het 18e jaar op rij #1 in mijn favorietenlijst...quote:Op zondag 15 mei 2011 21:26 schreef bartrid het volgende:
Geweldige band, Scenes is 1 van mijn favoriete albums allertijden.
n00biedoobiedoo +1quote:Op zondag 15 mei 2011 22:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Iemand anders komt mij bekender voor..Volgens mij zijn het de Neubauten.
Ik luister hem nu gewoon. Best slecht.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Staat ook gewoon op zijn t-shirt, zie ik nu.
Die nieuwe single zal ik jullie besparen, maar als U dit diepte-interview nog niet kent...
Ja, 8 van België, 5 van Bulgarije.quote:
Wat van wie?quote:I got soul but i'm not a soldier
Dat is iig goed, het moet trouwensquote:Op zondag 15 mei 2011 23:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het komt sowieso van Hot Fuzz van The Killers, de titel is een gok: I've got soul?
zijn.quote:I got soul but I'm not a soldier
backburner dacht ikquote:Op zondag 15 mei 2011 23:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is iig goed, het moet trouwens
[..]
zijn.
Hint: derde single van het album.
Die blijft goed. Bill Baileyquote:
quote:
quote:[x10]
I got soul, but I'm not a soldier
I got soul, but I'm not a soldier
Yeah, you know you got to help me out
Yeah, oh don't you put me on the back burner
You know you got to help me out
Yeah, you're gonna bring yourself down
Yeah, oh don't you put me on the back burner
You're gonna bring yourself down
Over and in, last call for sin
While everyone's lost, the battle is won
With
If you can hold on
If you can hold on
Norrage +1quote:Op maandag 16 mei 2011 15:00 schreef Norrage het volgende:
All The Things That I've Done....
gasten, hoezo weten jullie dat niet? Was het niet de theme song van Studio Sportzomer ergens?
quote:Op maandag 16 mei 2011 15:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Laten we eens een puntje staan voor Norrage, is 't wéér niet goed..
De titel was wellicht nog wel moeilijk om te raden inderdaad, ik dacht ook altijd dat het "I've got no soul" of iets dergelijks zou heten. Dit vind ik trouwens wel echt het enige goede nummer van the Killersquote:Op maandag 16 mei 2011 15:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik kende het nummer ook niet vóór 2008, toen 'ie in de reclame werd gebruikt. En de titel komt daar natuurlijk niet in voor.
The Killers hebben sowieso maar 2 nummers die het waard zijn te onthouden.
Wie of wat?quote:'s music typically eschews the traditional pop song format in favour of a more abstract approach — his sound and melodies incorporate elements of hip hop, electronica, techno, jazz, and folk music with live instrumentation.
Alongside recording his own material,has also performed remixes for a number of artists including Aphex Twin, Anti-Pop Consortium, Bonobo, Beth Orton, Explosions in the Sky, Super Furry Animals, Radiohead, Manic Street Preachers, Matthew Dear, Sia, Nathan Fake, Bloc Party, Andrew Bird, Kings of Convenience, Battles, Juana Molina, Madvillain, The xx, Foals, and Black Sabbath, as well as producing two albums by psychedelic improvisational group Sunburned Hand of the Man.
n00bie +1quote:
Daar gaat m'n Four tetten vervolgvraag..quote:Op maandag 16 mei 2011 15:23 schreef ranja het volgende:
[..]
hou je de vervolgvraag enigzins sfw?
nooit van gehoord trouwens.
quote:developed a devout fanbase and have garnered largely positive response from critics. Steve Huey describes the band as "one of the most unusual cult bands of the '90s ... driven by frontman M. Doughty's stream-of-consciousness poetry,
's sound was a willfully idiosyncratic mix of improvisational jazz grooves, oddball samples, hip-hop, electronics, and noisy experimentalism
Nee, geen Oxbow, deze heren zijn er in 2000 mee opgehouden.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen idee maar ik wil het wel eens horen, toch niet oxbow he?
Zekers.quote:
Ja dit werd midden jaren 90 vaak gedraaid op 120 minutes en Alternative Nation.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:42 schreef ranja het volgende:
Ik kan moeilijk zeggen 'nooit van gehoord' maar meer dan 'van gehoord' kom ik ook niet... waarschijnlijk ooit opgepikt bij Fons & Lotje of 120 Minutes en de naam onthouden, meer niet.
quote:The need inside you
I see it showin'
Whoa, the seed inside ya
Baby, do you feel it growin'
Are you happy you know it?
Hmja. Definieer "buurt".quote:Op maandag 16 mei 2011 22:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat was in het buitenland dacht ik. Ergens in de buurt van Barcelona ofzo.
quote:quote:
Op dinsdag 17 mei 2011 20:24 schreef bartrid het volgende:
Opgezocht, nooit van gehoord.
Hahaha... ze waren wel gek op Vangelis in ieder geval hahaquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mja, de vraag is misschien ook wel wat krom, er is zoveel muziek gebruikt in B&A. En ik heb vast wel wat seizoenen gemist
Magnetic Fields was voldoende geweest hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is óf Jeroen van Koningsbrugge, óf Stephen Merritt..
..ik hou het op de 2e.
JMJ's eerste albums was alles met een nummertje...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Close, but no![]()
Maar ik wil er idd wel een nummertje bij
JAAAAA!quote:
Wat van wie?quote:All men are equal
till the victory is won.
There'll be no prisoners taken
when the day is done.
1 is dat nummer waar de plaat mee begintquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:33 schreef MadMaster het volgende:
Pfff...![]()
Heb JMJ de afgelopen 3 jaar ieder jaar gezien, heb alles getaped, luister regelmatig z'n eerdere albums en nog kan ik die songs qua titel niet uit elkaar houden...
Het vervelende is dat hij z'n albums niet integraal speelt en als hij dat wel doet (wegens de heruitgave van Oxygene in Carré 3 jaar geleden), dan husselt 'ie de boel deels door elkaar...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:42 schreef cafca het volgende:
[..]
1 is dat nummer waar de plaat mee begint
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:07 schreef Berkery het volgende:
[..]
Phil Lynott met Gary Moore - Out in the fields
Mwah, ook iets blauwigs met planeten:quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:57 schreef ranja het volgende:
[..]
die ziet er heel anders uit. volgens mij heb ik deze ook wel vaker gezien.
Lijkt best wel inderdaad. Maar nog geen punt ! Het bewuste nummer kwam ruim anderhalf jaar later in de top 40 terecht.quote:Mwah, ook iets blauwigs met planeten:
Dat zal wel Magnetic Fields zijn?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:12 schreef Blogman het volgende:
Ik had het plaatje per abuis alvast gecreëerd toen ik dacht dat ik zeer onlangs hier het juiste antwoord had gegeven en is daar dus een achtervolgvraag op.
quote:Cafca en Ranja, jullie komen er nu samen wel uit?
MadMaster +1quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:05 schreef MadMaster het volgende:
SOTMC = Song Of The Marching Children = Earth & Fire = vervolgvraag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |