Suriname of de Antillenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:05 schreef DeRakker. het volgende:
Denk niet dat ik in een land kan wonen dat een andere taal spreekt...
Das gewoon kut...
Dat het daar peperduur is is geen nadeel?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Overwegen is een groot woord, maar Noorwegen trekt me wel heel erg. Ook al ben ik er nog nooit geweest. Enige nadeel is dat ik nogal een koukleum kan zijn.
Oceanië ook, al heb ik me niet erg verdiept in hun sociale stelsel.
Dat ook, maar voor zover ik weet liggen de huizenprijzen wel lager. Verder zullen ze daar ook wel een aldi hebben, maar zoals ik al zei is het niet serieus overwegen dus ik heb me er ook niet zo in verdiept.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat het daar peperduur is is geen nadeel?
Ze hebben daar een prachtige natuur maar verder zou het voor mij een nachtmerrie zijn om daar te wonen: veel te heet weer (ik vind 22° al iets te warm) en in bepaalde opzichten veel te ´primitief`.quote:Als ik emigreer dan is het vanwege het klimaat naar Suriname.
Ik zou graag in de Bay Area willen wonen, het liefst buiten San Fransisco:quote:In theorie zou ik wel goed in Los Angeles willen wonen. Hoe het met een eventuele baan voor mij straks zit, weet ik niet (hbo werktuigbouwkunde)
Maar de sfeer vind ik relaxter dan waar ik woon (Amsterdam), en redelijk goedkope en grotere huizen dan in Nederland. (uiteraard ligt het gemiddelde slaris daar ook lager)
Tevens is het weer er stukken beter en op een 4 uurtjes rijden van Las vegas ()
Ja ik heb daar mijn roots liggen dus dat is ook een grote reden om als ik emigreer daarna naar toe te emigreren. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik ooit weg wil uit Nederland.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met het risico een discussie uit te lokken
[..]
Ze hebben daar een prachtige natuur maar verder zou het voor mij een nachtmerrie zijn om daar te wonen: veel te heet weer (ik vind 22° al iets te warm) en in bepaalde opzichten veel te ´primitief`.
Bolivia vind ik dan bijv. al interessanter: ook een prachtige natuur maar voor mij in ieder geval een veel aangenamer klimaat in grote delen van het land.
[..]
Ik zou graag in de Bay Area willen wonen, het liefst buiten San Fransisco:
- heerlijk klimaat: heel het jaar door overdag zo'n 15°C-20°C (dus nooit koude en veel aangenamere zomers dan hier of in Los Angeles, voor mij in ieder geval) als gemiddelde temperatuur en veel microklimaten zodat je zelfs nog dat weer kan uitkiezen waar jij van houdt
- veel hightechbedrijven (ik ga elektrotechniek studeren)
Noorwegen lijkt mij ook een fijn land.
+ mooie natuur
- jachtcultuur
Ierland en Schotland lijken mij ook fijn.
+ mooie natuur
+ fijn klimaat (nooit echt koud, nooit echt heet)
+ goed onderwijs voor zo ver ik het begrepen heb, wanneer je de juiste keuzes maakt (Schotland)
Engeland lijkt mij minder interessant: te grote tweedeling in de samenleving. Ik vind London natuurlijk wel fenomenaal mooi, om het te bezoeken.
ja of misschien zuid afrika.. beetje mongolisch nederlandsquote:
Ook een mooi land idd.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:09 schreef schaal_9 het volgende:
Ik zie zelf geen mogelijkheden om te emigreren. Maar al ik zou kunnen kiezen zou ik voor Frankrijk gaan.
- minder betutteling, dus meer vrijheid
- sterke positie werknemers
- het tempo is er meer ontspannen
- veel lagere woonkosten
- minder sociale ongelijkheid, want een goed minimumloon voor iedereen vanaf 18 jaar
- betaalbaar hoger onderwijs (collegegeld 200 euro)
- prachtige, zuivere taal
Toch een reactie van iemand die al weg isquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat het daar peperduur is is geen nadeel?
Geen aanrader, want je gaat je vroeg of later ergeren aan de sloomheid in Suriname. Alles gaat daar rustig op zijn gemak en afspraken worden vaak niet nagekomen. Je moet een heleboel geduld hebben om het daar uit te houden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef heloef het volgende:
Als ik emigreer dan is het vanwege het klimaat naar Suriname.
Los Angeles is heel duur om te wonen. Nee niet in die barakken in de kutbuurten, maar het valt niet mee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:04 schreef ukga het volgende:
In theorie zou ik wel goed in Los Angeles willen wonen. Hoe het met een eventuele baan voor mij straks zit, weet ik niet (hbo werktuigbouwkunde)
Maar de sfeer vind ik relaxter dan waar ik woon (Amsterdam), en redelijk goedkope en grotere huizen dan in Nederland. (uiteraard ligt het gemiddelde slaris daar ook lager)
Tevens is het weer er stukken beter en op een 4 uurtjes rijden van Las vegas ()
Prachtig land. Zou graag in Zuid-Duitsland willen wonen. Enige wat je mist als je een beetje modern bent is een fantastische stad als Berlijn. Wat Muenchen is met alle respect toch wat conservatief en proviniaals, maar de levenskwaliteit is zo ontzettend hoog en de omgeving zo mooi.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Duitsland. Pracht land. Duitse degelijkheid. Lagere prijzen woningen en auto's. Cultuur. Fatsoen.
En natuurlijk de Autobahn.
Waar heb je dan gewoond?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef Document1 het volgende:
Ik ben vertrokken naar het buitenland en weer terug na 5 jaar. Raar maar waar in wezen maakt het in de westerse wereld niet uit waar je woont, overal een McDonald's en overal net zo kut. Geloof mij als ik zeg dat Nederland nog lang niet zo slecht is.
De beste autofabrikanten idd; . ik vergat deze nog...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Prachtig land. Zou graag in Zuid-Duitsland willen wonen. Enige wat je mist als je een beetje modern bent is een fantastische stad als Berlijn. Wat Muenchen is met alle respect toch wat conservatief en proviniaals, maar de levenskwaliteit is zo ontzettend hoog en de omgeving zo mooi.
Centraal in Europa, meer levensgenieters dan de rest van Duitsland, conservatief in de goede zin, mensen zijn er goed gekleed, chique en fatsoenlijk, goed bier, de beste autofabrieken van Europa, de Autobahn, de Alpen en mooie meren in de buurt om te skiën, mountainbiken, zeilen.
Het is niet voor niets dat steden als München, Zurich en Wenen bovenaan staan in lijsten als beste plekken om te leven op de wereld.
Mercedes-Benz is de nationale trots van Duitsland. Audi wordt wel steeds populairder en is in sommige punten al beter, maar iedereen weet wat betekent om Mercedes te rijden. Als je MB rijdt hoef je niks meer uit te leggen. In Dld is een auto ook wel een statussymbool maar ook veel belangrijker dan in Nederland.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De beste autofabrikanten idd; . ik vergat deze nog...
Mercedes-Benz. Dat is mijn merk. Ik associeer Duitsland met dit merk: "Het beste of niets".
Met een redelijke baan kan je daar een S-klasse rijden, dat zou ik ook zeker doen als ik dat zou kunnen. Heerlijk zoeven over de Duitse Autobahn.![]()
.
Zeker weten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Mercedes-Benz is de nationale trots van Duitsland. Audi wordt wel steeds populairder en is in sommige punten al beter, maar iedereen weet wat betekent om Mercedes te rijden. Als je MB rijdt hoef je niks meer uit te leggen. In Dld is een auto ook wel een statussymbool maar ook veel belangrijker dan in Nederland.
Snel en comfortabel van Hamburg naar Keulen rijden is voor een Duitser een must en door de Autobahn en hun auto's appeltje eitje. Als een Nederlander van Groningen naar Zeeland moet dan beginnen de voorbereidingen al maanden van tevoren. Het is een andere manier van reizen en ook van leven.
Zeker weten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:20 schreef Lagrinta het volgende:
S-Klasse is gewoon het summum. Dat zal iedere autokenner je vertellen. Ook al ben je geen MB liefhebber of hater zelfs, iedereen weet dat de S-Klasse de auto is waar alle innovaties van toepassing op zijn.
Iedereen me een redelijke baan kan Mercedes rijden. Het is wat duurder in onderhoud en vaste lasten, maar alles wordt na verloop van tijd bereikbaar. Je moet alleen zorgen dat een gebruikte in goede conditie is.
Verdiep je eens in Canada. Die doen het op veel punten beter. Op een aantal andere punten 100% minder. Maar je kunt niet alles overal hebben.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het gras bij de buren is altijd groener denken velen.
Ik heb een hoop mensen vol goede moed zien vertrekken en ook een hoop mensen die met hangende pootjes terug zijn gegaan. En ik ken ook wat aardig mensen die haast op de blote knietjes terug naar NL zouden willen kruipen want NL is toch één van de beste landen ter wereld waar je van de wieg tot het graf verzorgd kan leven.
Allemaal goed op te offeren als je bedenkt dat je eindelijk de bekrompenheid van de Nederlander achter je hebt gelaten. Tenzij er een WK of EK is zijn we een heel calvinistisch saai volkje.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik heb een hoop mensen vol goede moed zien vertrekken en ook een hoop mensen die met hangende pootjes terug zijn gegaan. En ik ken ook wat aardig mensen die haast op de blote knietjes terug naar NL zouden willen kruipen want NL is toch één van de beste landen ter wereld waar je van de wieg tot het graf verzorgd kan leven.
Eens. Als je emigreert moet je sowieso niet gefrustreerd zijn over N, want dan dan kom je van een koude kermis thuis. Als je emigreert moet je het niet zoeken in de voorzieningen maar meer in de natuur, het klimaat en in minder mate de maatschappij.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Daarin pakken ze altijd de risicogevallen, die alle schepen achter zich hebben verbrand om ergens een krankzinnig plan ten uitvoer te brengen. Leuk voor de tv maar ik denk dat de meeste emigranten net als ik met een arbeidscontract op zak zijn vertrokken uit NL.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Verder hoef je alleen maar naar Tros "ik vertrek" te kijken.....
Wat is dit voor kk tostiquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker weten.
De eerste minuten met Distronic Plus.(zie snelheidsmeter). Het mooie is dat de snelheidsmeter niet fysiek is maar een display. Het heeft overeenkomsten met een PFD in vliegtuifcockpit....
De S-klasse is de B747 onder de auto's.
Das Haus
Die auto rijdt nog helemaal het begin van de invoegstrook.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:01 schreef ukga het volgende:
[..]
Wat is dit voor kk tosti
250 ofzo rijden op de rechter baan terwijl er een auto gaat invoegen_!
Het zal inderdaad niet erg representatief zijn, neen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:38 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Daarin pakken ze altijd de risicogevallen, die alle schepen achter zich hebben verbrand om ergens een krankzinnig plan ten uitvoer te brengen. Leuk voor de tv maar ik denk dat de meeste emigranten net als ik met een arbeidscontract op zak zijn vertrokken uit NL.
Je weet dat je als je in Duitsland woont en in Nederland werkt je de HRA in Nederland gewoon kan aftrekken? (tenzij het recentelijk veranderd is)quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb toevallig wat Duitse familie, daar betaal je momenteel hoog in de twee ton voor een ruime vrijstaande woning met een ruime tuin. Dat lijkt me heel wat aantrekkelijker dan het betalen van twee ton voor een piepklein rijtjeshuisje (wel krijg je daar geen HRA).
Luxemburg, Duitsland en de VS trekken mij wel, al weet ik niet of de laatste nog zo aantrekkelijk is.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:08 schreef von_Preussen het volgende:
Na mijn studie zou ik graag een baan ergens in de grensregio hebben, dan kan ik goedkoop wonen en autorijden terwijl ik toch nog het contact met mijn Nederlandse sociale kring heb. Een bijkomend voordeel is dat ik dan ook beter het contact met mijn Duitse sociale kring kan onderhouden, vanuit de Randstad is dat toch een stuk lastiger.
Ik spreek de taal al vloeiend en ken de cultuur door en door, dus daarvoor hoef ik het ook niet te laten.
Wat mij eventueel ook trekt is Luxemburg, dat is lekker klein en overzichtelijk maar heeft toch cosmopolitisch cachet en een heerlijke allure.
[..]
Je weet dat je als je in Duitsland woont en in Nederland werkt je de HRA in Nederland gewoon kan aftrekken? (tenzij het recentelijk veranderd is)
Mercedes Benz heeft een buitengewoon goede reputatie, alleen de S-klasse is technologisch zeker niet de voorloper van alle innovatie's, dat stokje hebben BMW en Audi in de laatste 10 jaar toch overgenomen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:20 schreef Lagrinta het volgende:
S-Klasse is gewoon het summum. Dat zal iedere autokenner je vertellen. Ook al ben je geen MB liefhebber of hater zelfs, iedereen weet dat de S-Klasse de auto is waar alle innovaties van toepassing op zijn.
Dat het meeste gewoon goed tot prima geregeld is, heeft grote voordelen. Soms is het wat duurder. De werkloosheid behoort tot de laagste van Europa (mits je geen zogeheten modediagnose hebt), we hebben een activerende sociale zekerheid en ook een goed pensioenstelsel.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |