Suriname of de Antillenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:05 schreef DeRakker. het volgende:
Denk niet dat ik in een land kan wonen dat een andere taal spreekt...
Das gewoon kut...
Dat het daar peperduur is is geen nadeel?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Overwegen is een groot woord, maar Noorwegen trekt me wel heel erg. Ook al ben ik er nog nooit geweest. Enige nadeel is dat ik nogal een koukleum kan zijn.
Oceanië ook, al heb ik me niet erg verdiept in hun sociale stelsel.
Dat ook, maar voor zover ik weet liggen de huizenprijzen wel lager. Verder zullen ze daar ook wel een aldi hebben, maar zoals ik al zei is het niet serieus overwegen dus ik heb me er ook niet zo in verdiept.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat het daar peperduur is is geen nadeel?
Ze hebben daar een prachtige natuur maar verder zou het voor mij een nachtmerrie zijn om daar te wonen: veel te heet weer (ik vind 22° al iets te warm) en in bepaalde opzichten veel te ´primitief`.quote:Als ik emigreer dan is het vanwege het klimaat naar Suriname.
Ik zou graag in de Bay Area willen wonen, het liefst buiten San Fransisco:quote:In theorie zou ik wel goed in Los Angeles willen wonen. Hoe het met een eventuele baan voor mij straks zit, weet ik niet (hbo werktuigbouwkunde)
Maar de sfeer vind ik relaxter dan waar ik woon (Amsterdam), en redelijk goedkope en grotere huizen dan in Nederland. (uiteraard ligt het gemiddelde slaris daar ook lager)
Tevens is het weer er stukken beter en op een 4 uurtjes rijden van Las vegas ()
Ja ik heb daar mijn roots liggen dus dat is ook een grote reden om als ik emigreer daarna naar toe te emigreren. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik ooit weg wil uit Nederland.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met het risico een discussie uit te lokken
[..]
Ze hebben daar een prachtige natuur maar verder zou het voor mij een nachtmerrie zijn om daar te wonen: veel te heet weer (ik vind 22° al iets te warm) en in bepaalde opzichten veel te ´primitief`.
Bolivia vind ik dan bijv. al interessanter: ook een prachtige natuur maar voor mij in ieder geval een veel aangenamer klimaat in grote delen van het land.
[..]
Ik zou graag in de Bay Area willen wonen, het liefst buiten San Fransisco:
- heerlijk klimaat: heel het jaar door overdag zo'n 15°C-20°C (dus nooit koude en veel aangenamere zomers dan hier of in Los Angeles, voor mij in ieder geval) als gemiddelde temperatuur en veel microklimaten zodat je zelfs nog dat weer kan uitkiezen waar jij van houdt
- veel hightechbedrijven (ik ga elektrotechniek studeren)
Noorwegen lijkt mij ook een fijn land.
+ mooie natuur
- jachtcultuur
Ierland en Schotland lijken mij ook fijn.
+ mooie natuur
+ fijn klimaat (nooit echt koud, nooit echt heet)
+ goed onderwijs voor zo ver ik het begrepen heb, wanneer je de juiste keuzes maakt (Schotland)
Engeland lijkt mij minder interessant: te grote tweedeling in de samenleving. Ik vind London natuurlijk wel fenomenaal mooi, om het te bezoeken.
ja of misschien zuid afrika.. beetje mongolisch nederlandsquote:
Ook een mooi land idd.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:09 schreef schaal_9 het volgende:
Ik zie zelf geen mogelijkheden om te emigreren. Maar al ik zou kunnen kiezen zou ik voor Frankrijk gaan.
- minder betutteling, dus meer vrijheid
- sterke positie werknemers
- het tempo is er meer ontspannen
- veel lagere woonkosten
- minder sociale ongelijkheid, want een goed minimumloon voor iedereen vanaf 18 jaar
- betaalbaar hoger onderwijs (collegegeld 200 euro)
- prachtige, zuivere taal
Toch een reactie van iemand die al weg isquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat het daar peperduur is is geen nadeel?
Geen aanrader, want je gaat je vroeg of later ergeren aan de sloomheid in Suriname. Alles gaat daar rustig op zijn gemak en afspraken worden vaak niet nagekomen. Je moet een heleboel geduld hebben om het daar uit te houden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef heloef het volgende:
Als ik emigreer dan is het vanwege het klimaat naar Suriname.
Los Angeles is heel duur om te wonen. Nee niet in die barakken in de kutbuurten, maar het valt niet mee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:04 schreef ukga het volgende:
In theorie zou ik wel goed in Los Angeles willen wonen. Hoe het met een eventuele baan voor mij straks zit, weet ik niet (hbo werktuigbouwkunde)
Maar de sfeer vind ik relaxter dan waar ik woon (Amsterdam), en redelijk goedkope en grotere huizen dan in Nederland. (uiteraard ligt het gemiddelde slaris daar ook lager)
Tevens is het weer er stukken beter en op een 4 uurtjes rijden van Las vegas ()
Prachtig land. Zou graag in Zuid-Duitsland willen wonen. Enige wat je mist als je een beetje modern bent is een fantastische stad als Berlijn. Wat Muenchen is met alle respect toch wat conservatief en proviniaals, maar de levenskwaliteit is zo ontzettend hoog en de omgeving zo mooi.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Duitsland. Pracht land. Duitse degelijkheid. Lagere prijzen woningen en auto's. Cultuur. Fatsoen.
En natuurlijk de Autobahn.
Waar heb je dan gewoond?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef Document1 het volgende:
Ik ben vertrokken naar het buitenland en weer terug na 5 jaar. Raar maar waar in wezen maakt het in de westerse wereld niet uit waar je woont, overal een McDonald's en overal net zo kut. Geloof mij als ik zeg dat Nederland nog lang niet zo slecht is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |