abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96778060
Ik plaats dit bewust niet bij het subforum kaaskoppen in het buitenland aangezien ik juist reacties wil van mensen die nog wel in Nederland wonen.

Nederland wordt m.i. hoe langer hoe minder voor de hoogopgeleiden een aantrekkelijk land om in te wonen:
- slechte woningmarkt: hoge prijzen voor eenvoudige rijtjeshuisjes die kleine tuintjes hebben
- hoge medische kosten, ook wanneer je weinig gebruik maakt van de zorg
- hoge gemeentelijke belastingen
- relatief lage netto-inkomens
- steeds slechter onderwijs
- hoge prijs voor vervoer, ofdat je je nu met de auto of met het OV verplaatst
- slecht politiek beleid
- mensen die modaal of iets bovenmodaal verdienen krijgen geen subsidies (huur, zorg, ...) maar kunnen ook niet bovenmatig profiteren van een aantal zaken waar de echt rijke mensen wel van kunnen profiteren
- naar mijn indruk behoren steeds meer mensen tot de onderklasse,

Ongetwijfeld valt er nog wel het een en ander te nuanceren, ook zijn er een aantal hele positieve zaken die ik nu even niet heb opgenoemd (wij hebben een goede sportinfrastructuur en een goede ruimtelijke ordening) maar ik heb die even niet genoemd aangezien naar mijn indruk de nadelen steeds zwaarder gaan wegen en de komende decennia zwaarder zullen blijven gaan wegen.

Ik heb toevallig wat Duitse familie, daar betaal je momenteel hoog in de twee ton voor een ruime vrijstaande woning met een ruime tuin. Dat lijkt me heel wat aantrekkelijker dan het betalen van twee ton voor een piepklein rijtjeshuisje (wel krijg je daar geen HRA).
Canada lijkt me ook een fijn land om in te wonen maar het ligt wel erg ver van hier (lange reistijd, hoge kostprijs voor een keer op en neer te reizen), emigreren naar Canada houdt in dat je weinig meer je familie kan zien. Mogelijk zijn bepaalde regio's in Scandinavië interessant? In Frankrijk kan je prachtig wonen maar ik heb geen idee hoe gemakkelijk of moeilijk je daar als hogeropgeleide aan een goede baan geraakt.

In welke landen kan je als hoger opgeleide beter wonen en leven dan hier? Naar welk land zou jij in theorie graag emigreren?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:03:19 #2
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_96778180
Als ik emigreer dan is het vanwege het klimaat naar Suriname.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:03:52 #3
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96778205
Overwegen is een groot woord, maar Noorwegen trekt me wel heel erg. Ook al ben ik er nog nooit geweest. Enige nadeel is dat ik nogal een koukleum kan zijn.

Oceanië ook, al heb ik me niet erg verdiept in hun sociale stelsel.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:04:28 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_96778237
In theorie zou ik wel goed in Los Angeles willen wonen. Hoe het met een eventuele baan voor mij straks zit, weet ik niet (hbo werktuigbouwkunde)
Maar de sfeer vind ik relaxter dan waar ik woon (Amsterdam), en redelijk goedkope en grotere huizen dan in Nederland. (uiteraard ligt het gemiddelde slaris daar ook lager)
Tevens is het weer er stukken beter en op een 4 uurtjes rijden van Las vegas ( _O_ )
pi_96778311
Denk niet dat ik in een land kan wonen dat een andere taal spreekt...
Das gewoon kut...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:06:13 #6
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96778351
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:05 schreef DeRakker. het volgende:
Denk niet dat ik in een land kan wonen dat een andere taal spreekt...
Das gewoon kut...
Suriname of de Antillen
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:07:04 #7
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96778399
Als ik ooit emigreer zal het Spanje zijn denk ik. Dichtbij genoeg om niet compleet ontheemd te zijn, en een prachtig land.

Niet perfect, maar dan is het niet mijn land dus hoef ik me er niet druk om te maken. Alleen genieten van het weer en het eten.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_96778422
Als ik ooit zou emigreren, dan of naar Ierland of naar de VS
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_96778443
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Overwegen is een groot woord, maar Noorwegen trekt me wel heel erg. Ook al ben ik er nog nooit geweest. Enige nadeel is dat ik nogal een koukleum kan zijn.

Oceanië ook, al heb ik me niet erg verdiept in hun sociale stelsel.
Dat het daar peperduur is is geen nadeel?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:09:14 #10
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96778523
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat ook, maar voor zover ik weet liggen de huizenprijzen wel lager. Verder zullen ze daar ook wel een aldi hebben, maar zoals ik al zei is het niet serieus overwegen dus ik heb me er ook niet zo in verdiept.
pi_96778584
Zweden.
Ga over een paar maanden beginnen met een taalcursus en over zo'n 2,5 jaar wil ik gaan verhuizen.
Tot die tijd wil ik zoveel mogelijk de taal leren en geld sparen.
Mijn drijfveer is het avontuur en de uitdaging. De reden waarom ik juist naar zweden is omdat ik daar kennissen/vrienden heb wonen die ik welke zomer opzoek.
pi_96781330
Met het risico een discussie uit te lokken
quote:
Ze hebben daar een prachtige natuur maar verder zou het voor mij een nachtmerrie zijn om daar te wonen: veel te heet weer (ik vind 22° al iets te warm) en in bepaalde opzichten veel te ´primitief`.
Bolivia vind ik dan bijv. al interessanter: ook een prachtige natuur maar voor mij in ieder geval een veel aangenamer klimaat in grote delen van het land.

quote:
In theorie zou ik wel goed in Los Angeles willen wonen. Hoe het met een eventuele baan voor mij straks zit, weet ik niet (hbo werktuigbouwkunde)
Maar de sfeer vind ik relaxter dan waar ik woon (Amsterdam), en redelijk goedkope en grotere huizen dan in Nederland. (uiteraard ligt het gemiddelde slaris daar ook lager)
Tevens is het weer er stukken beter en op een 4 uurtjes rijden van Las vegas ( _O_ )
Ik zou graag in de Bay Area willen wonen, het liefst buiten San Fransisco:
- heerlijk klimaat: heel het jaar door overdag zo'n 15°C-20°C (dus nooit koude en veel aangenamere zomers dan hier of in Los Angeles, voor mij in ieder geval) als gemiddelde temperatuur en veel microklimaten zodat je zelfs nog dat weer kan uitkiezen waar jij van houdt
- veel hightechbedrijven (ik ga elektrotechniek studeren)

Noorwegen lijkt mij ook een fijn land.
+ mooie natuur
- jachtcultuur

Ierland en Schotland lijken mij ook fijn.
+ mooie natuur
+ fijn klimaat (nooit echt koud, nooit echt heet)
+ goed onderwijs voor zo ver ik het begrepen heb, wanneer je de juiste keuzes maakt (Schotland)

Engeland lijkt mij minder interessant: te grote tweedeling in de samenleving. Ik vind London natuurlijk wel fenomenaal mooi, om het te bezoeken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 14 mei 2011 @ 01:08:15 #13
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_96781562
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 01:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met het risico een discussie uit te lokken

[..]

Ze hebben daar een prachtige natuur maar verder zou het voor mij een nachtmerrie zijn om daar te wonen: veel te heet weer (ik vind 22° al iets te warm) en in bepaalde opzichten veel te ´primitief`.
Bolivia vind ik dan bijv. al interessanter: ook een prachtige natuur maar voor mij in ieder geval een veel aangenamer klimaat in grote delen van het land.

[..]

Ik zou graag in de Bay Area willen wonen, het liefst buiten San Fransisco:
- heerlijk klimaat: heel het jaar door overdag zo'n 15°C-20°C (dus nooit koude en veel aangenamere zomers dan hier of in Los Angeles, voor mij in ieder geval) als gemiddelde temperatuur en veel microklimaten zodat je zelfs nog dat weer kan uitkiezen waar jij van houdt
- veel hightechbedrijven (ik ga elektrotechniek studeren)

Noorwegen lijkt mij ook een fijn land.
+ mooie natuur
- jachtcultuur

Ierland en Schotland lijken mij ook fijn.
+ mooie natuur
+ fijn klimaat (nooit echt koud, nooit echt heet)
+ goed onderwijs voor zo ver ik het begrepen heb, wanneer je de juiste keuzes maakt (Schotland)

Engeland lijkt mij minder interessant: te grote tweedeling in de samenleving. Ik vind London natuurlijk wel fenomenaal mooi, om het te bezoeken.
Ja ik heb daar mijn roots liggen dus dat is ook een grote reden om als ik emigreer daarna naar toe te emigreren. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik ooit weg wil uit Nederland.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_96782187
Ik overweeg het niet, vermaak me prima hier in Nederland :s)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_96785891
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:06 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Suriname of de Antillen
ja of misschien zuid afrika.. beetje mongolisch nederlands :P :P

Maar dat sluit ik ook niet uit... wil dan sowieso naar een warm land.
Misschien gewoon ff jaartje werken ofzo... kijke hoe t is :)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:09:11 #16
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96785976
Ik zie zelf geen mogelijkheden om te emigreren. Maar al ik zou kunnen kiezen zou ik voor Frankrijk gaan.

- minder betutteling, dus meer vrijheid
- sterke positie werknemers
- het tempo is er meer ontspannen
- veel lagere woonkosten
- minder sociale ongelijkheid, want een goed minimumloon voor iedereen vanaf 18 jaar
- betaalbaar hoger onderwijs (collegegeld 200 euro)
- prachtige, zuivere taal
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_96786079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:09 schreef schaal_9 het volgende:
Ik zie zelf geen mogelijkheden om te emigreren. Maar al ik zou kunnen kiezen zou ik voor Frankrijk gaan.

- minder betutteling, dus meer vrijheid
- sterke positie werknemers
- het tempo is er meer ontspannen
- veel lagere woonkosten
- minder sociale ongelijkheid, want een goed minimumloon voor iedereen vanaf 18 jaar
- betaalbaar hoger onderwijs (collegegeld 200 euro)
- prachtige, zuivere taal
Ook een mooi land idd.

Alleen dat eerste punt dat je opnoemt...ik hoop niet dat je hier in Nederland wel eens muziek/films downloadt. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:24:05 #18
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_96786213
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Toch een reactie van iemand die al weg is ;) Veel dingen zijn hier inderdaad duurder dan in NL, maar de lonen zijn ook een stuk hoger. De sfeer omtrent geld is ook een stuk prettiger, er wordt minder over gezeurd dan in NL. Ook is het heerlijk om heel makkelijk de natuur in te kunnen, de bergen zijn hier naast de deur. Grootste nadeel vind ik het relatief slechte voedsel in de supermarkten, fruit is vaak rot en het aanbod is minder dan in NL. Verder is de overheid wel lekker stereotype, erg traag en bureaucratisch met sommige zaken.

@TS Succes met je keuze, ik heb er geen spijt van maar weet niet of ik hier altijd wil blijven. In elk geval niet meer terug naar NL ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Heremeteit op 14-05-2011 10:30:39 ]
pi_96786341
Ik zou graag willen emigreren over een aantal jaar, maar voor mij ligt de drempel toch heel hoog omdat ik bang ben dat ik me in het buitenland nooit écht thuis zal voelen. Ook kan ik niet echt een land bedenken dat me veel beter zou bevallen dan Nederland: alle landen hebben zo hun voors en tegens. Ik zou dan nog het liefst naar de westkust van Amerika gaan, in verband met de baangelegenheid en het klimaat. Ook is de taalbarrière niet zo groot in Amerika. Maar aan de andere kant... Amerika is leuk voor vakantie, maar meer niet. Ik denk niet dat ik me er ooit echt kan thuis voelen.
Dilemma's.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:50:31 #20
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_96788113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:03 schreef heloef het volgende:
Geen aanrader, want je gaat je vroeg of later ergeren aan de sloomheid in Suriname. Alles gaat daar rustig op zijn gemak en afspraken worden vaak niet nagekomen. Je moet een heleboel geduld hebben om het daar uit te houden.

Ik wil in de toekomst niet emigreren, maar ik wil wel in de toekomst als ik voldoende geld heb in de herfst en winter in een warm land vertoeven. Gezien mijn afkomst zouden veel mensen denken aan Suriname, maar ik denk dat het Italië of Spanje gaat worden.
pi_96789263
Duitsland. Pracht land. Duitse degelijkheid. Lagere prijzen woningen en auto's. Cultuur. Fatsoen.

En natuurlijk de Autobahn. :Y
pi_96789371
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:04 schreef ukga het volgende:
Los Angeles is heel duur om te wonen. Nee niet in die barakken in de kutbuurten, maar het valt niet mee.
pi_96789726
Ik ben vertrokken naar het buitenland en weer terug na 5 jaar. Raar maar waar in wezen maakt het in de westerse wereld niet uit waar je woont, overal een McDonald's en overal net zo kut. Geloof mij als ik zeg dat Nederland nog lang niet zo slecht is. :)
pi_96789784
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Duitsland. Pracht land. Duitse degelijkheid. Lagere prijzen woningen en auto's. Cultuur. Fatsoen.

En natuurlijk de Autobahn. :Y
Prachtig land. Zou graag in Zuid-Duitsland willen wonen. Enige wat je mist als je een beetje modern bent is een fantastische stad als Berlijn. Wat Muenchen is met alle respect toch wat conservatief en proviniaals, maar de levenskwaliteit is zo ontzettend hoog en de omgeving zo mooi.
Centraal in Europa, meer levensgenieters dan de rest van Duitsland, conservatief in de goede zin, mensen zijn er goed gekleed, chique en fatsoenlijk, goed bier, de beste autofabrieken van Europa, de Autobahn, de Alpen en mooie meren in de buurt om te skiën, mountainbiken, zeilen.

Het is niet voor niets dat steden als München, Zurich en Wenen bovenaan staan in lijsten als beste plekken om te leven op de wereld.
pi_96789793
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef Document1 het volgende:
Ik ben vertrokken naar het buitenland en weer terug na 5 jaar. Raar maar waar in wezen maakt het in de westerse wereld niet uit waar je woont, overal een McDonald's en overal net zo kut. Geloof mij als ik zeg dat Nederland nog lang niet zo slecht is. :)
Waar heb je dan gewoond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')