abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102765358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja... maar nu is het wel even lekker.

Ben bezig met het uitzoeken van het zorgverzekeringssysteem enzo in Ierlaond, maar kom er niet helemaal uit. Als ik het goed begrijp, werkt het een beetje zoals ziekenfonds en particulier hier vroeger...toch?

En verder zoek een rijschool (paard, niet auto) in de buurt van Cork, iemand toevallig ervaring mee?
Meeste werkgevers geven je een door hun betaalde zorgverzekering. Meeste die ik ken zitten daardoor bij vhi.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_102777084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:26 schreef PeuRac het volgende:

Ik heb het gemeld bij het bedrijf waarvoor ze recruitte, maar meestal liggen die contracten al vast.
Bij welk bedrijf heb je het gemeld?
Ik had laatst via via gehoord dat Covidien nu niet meer via CPL recruiten omdat ze zo'n slecht werk leverde qua mensen die ze doorstuurden. (Ik twijfel erover In hoeverre het klopt, want in de eerste helft van dit jaar is een collega van me nog via CPL bij Covidien terecht gekomen. Maar mogelijk dat het daarna veranderd is.)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:44:12 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102814407
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:43 schreef ElizabethR het volgende:

Verder kun je, als je een beetje goed zoekt, perfect een huis huren via Daft zonder het gezien te hebben. Dat hebben wij ook gedaan toen we emigreerden, nu ruim 6 jaar geleden. We gingen naar Galway, en we hebben op het platteland daar een schitterend huis gehuurd via het internet. We hebben er 5 jaar gewoond. Grote vrijstaande villa met 5 slaapkamers en 4 badkamers. Enorme leefkeuken en een, voor Ierse begrippen, grote woonkamer. 800 euro per maand. Huisbaas kwam de tuin altijd doen. Nu wonen we nog mooier, maar het is beslist mogelijk om via Daft een aantrekkelijk huis te vinden.

Verder hebben wij geen zeecontainer gehuurd, wij hebben via via een kerel gevonden die vaak naar Ierland rijdt met zijn bestelwagen, omdat zijn vriendin in Ierland woonde. Hij had alleen die auto, dus moest hij die ook meenemen. Nu 'verhuurde' hij zijn wagen aan mensen die emigreren door hen zijn ferry overtocht te laten betalen. En jij kon die wagen volladen. Hij levert alles voor de deur af, en zo waren wij voor ongeveer 625 euro verhuisd. Ik wilde uiteraard wel de zekerheid hebben dat ik die gast kon vertrouwen, dus heb ik wat rondgebeld met Nederlanders die al naar Ierland waren verhuisd en zijn hulp hadden ingeroepen. Toen ik van 3 stellen had gehoord dat het wel snor zat, heb ik zijn overtocht betaald en op de afgesproken dag stond ie keurig op de stoep om te laden, en vier dagen later, stond ie net zo keurig weer op de stoep in Ierland, waar wij net een dag ervoor waren aangekomen bij ons nieuwe huis, en hij heeft nog mee helpen uitladen ook. Ik had hem gevonden via de ierland pagina van startpagina.nl

Hmmz, doet die man dat nog steeds? Want dat klinkt als een aantrekkelijk prijsje :D

En ik vind het maar eng hoor, een huis huren zonder het gezien te hebben. Wellicht investeer ik dan liever 100,- euro in een vliegticket op en neer om naar wat huizen te kijken en zeker te weten dat de foto's enzo representatief zijn... Ook om de maten goed op te meten enzo, zodat ik beter kan bedenken welke spullen mee kunnen en welke weg moeten.

Als je huurt, mag je dan trouwens net als in NL wel gewoon alle muren verven en een andere vloer leggen enzo? Of is dat ongewoon?

Xx

ps. En als iemand in juni ofzo hoort van een leuke baan in Cork, stuur dan aub even een berichtje : O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:47:55 #104
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_102833014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hmmz, doet die man dat nog steeds? Want dat klinkt als een aantrekkelijk prijsje :D
Geen idee, ik zou zeggen, kijk eens op startpagina.nl de ierland pagina. Hij heet Eddy.
quote:
En ik vind het maar eng hoor, een huis huren zonder het gezien te hebben. Wellicht investeer ik dan liever 100,- euro in een vliegticket op en neer om naar wat huizen te kijken en zeker te weten dat de foto's enzo representatief zijn... Ook om de maten goed op te meten enzo, zodat ik beter kan bedenken welke spullen mee kunnen en welke weg moeten.
En hoe denk je dan bij die huizen te komen? Met het openbaar vervoer ofzo?? LOL!! Of investeer je ook in de huur van een auto? Dan wordt het alsnog een duur 'huisjes-kijk retourtje'.

Wat wij hebben gedaan is alles in Nederland weggegooid/gegeven/naardetweedehandswinkelgebracht, de meubels, de pannen en potten, gewoon alles behalve persoonlijke zaken en emotioneel waardevolle troep. Daarna in eerste instantie gemeubileerd gehuurd in Ierland, en langzaam maar zeker alles vervangen door eigen spullen in onze smaak. Het is sowieso erg moeilijk om een ongemeubileerd huis te huren in Ierland. Nu wonen we weer in een vrijstaande villa, met drie garages, waarvan er eentje helemaal volstaat met de meubels van de huisbaas, omdat we inmiddels allemaal eigen spulletjes hadden.
quote:
Als je huurt, mag je dan trouwens net als in NL wel gewoon alle muren verven en een andere vloer leggen enzo? Of is dat ongewoon?
Verven kan nog net, in overleg met de huisbaas, maar andere vloeren leggen... Dat is niet gebruikelijk in Ierland. Je huurt van een particulier namelijk, niet van een woningbouwvereniging.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:01:24 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102836494
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Geen idee, ik zou zeggen, kijk eens op startpagina.nl de ierland pagina. Hij heet Eddy.

[..]

En hoe denk je dan bij die huizen te komen? Met het openbaar vervoer ofzo?? LOL!! Of investeer je ook in de huur van een auto? Dan wordt het alsnog een duur 'huisjes-kijk retourtje'.

Wat wij hebben gedaan is alles in Nederland weggegooid/gegeven/naardetweedehandswinkelgebracht, de meubels, de pannen en potten, gewoon alles behalve persoonlijke zaken en emotioneel waardevolle troep. Daarna in eerste instantie gemeubileerd gehuurd in Ierland, en langzaam maar zeker alles vervangen door eigen spullen in onze smaak. Het is sowieso erg moeilijk om een ongemeubileerd huis te huren in Ierland. Nu wonen we weer in een vrijstaande villa, met drie garages, waarvan er eentje helemaal volstaat met de meubels van de huisbaas, omdat we inmiddels allemaal eigen spulletjes hadden.

[..]

Verven kan nog net, in overleg met de huisbaas, maar andere vloeren leggen... Dat is niet gebruikelijk in Ierland. Je huurt van een particulier namelijk, niet van een woningbouwvereniging.
Hmmz, heb de Ierland-startpagina gevonden en daar moet ik dan op het prikbord zijn, denk ik? Als ik dan zoek op Eddy krijg ik 35 pagina's aan resultaten :|

Overigens zoeken wij een huis in Cork, in de stad of een suburb, dus dan moet het openbaar goed te doen zijn, toch? Was niet van plan een auto te huren...

En ik wil niet alles beter weten, maar een paar posts terug, had ik toch een huis of 8 dat ongemeubileerd was, binnen budget en voldeed aan de eisen, in Cork. Dus dat moet lukken :)

Hier in NL huren wij ook van een particulier, maar daar hebben we de vloer eruit gesloopt en iets anders gelegd in overleg. Kon gewoon, was niks aan de hand... vandaar dat ik het vroeg.

Maar toch txs voor de info :) fijn dat iedereen hier zo actief meedenkt! :D

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_102840178
Think89, als je hem gevonden hebt, wil je de link of contact gegevens dan even sturen? M'n collega gaat over een aantal maanden terug naar Nederland.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_102846818
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:01 schreef Tink89 het volgende:

Overigens zoeken wij een huis in Cork, in de stad of een suburb, dus dan moet het openbaar goed te doen zijn, toch? Was niet van plan een auto te huren...
"Goed te doen" hangt af van hoe hoog je verwachtingen zijn.

Kijk hier even naar om je verwachtingen even goed in te zetten:
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:10:19 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102847363
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:48 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Haha :)

Hebben twee jaar geleden door heel Ierland gereisd met het openbaar vervoer en was eigenlijk best tevreden... blijkbaar hebben we geluk gehad ;)

Hier ondertussen een hele lange lijst opgesteld met dingen die we moeten regelen. De plannen worden concreter en de lijst wordt maar langer en langer.

Xx
pi_102851776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:48 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Fuck zeg, het is allemaal echt té herkenbaar :X Valt me nog mee dat ze niks zeggen over de taxi's.

Alleen de Luas werkt nog redelijk, alleen zijn er veel te weinig lijnen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Haha :)

Hebben twee jaar geleden door heel Ierland gereisd met het openbaar vervoer en was eigenlijk best tevreden... blijkbaar hebben we geluk gehad ;)

Hier ondertussen een hele lange lijst opgesteld met dingen die we moeten regelen. De plannen worden concreter en de lijst wordt maar langer en langer.

Xx
Ik eigenlijk alleen over de regio rond Dublin spreken, maar het is niet erg overdreven.

Maar om nu iets leuks te laten zien, ben vandaag dit gaan doen: http://www.openhousedublin.com/ erg leuk, ga morgen weer :Y
  zondag 9 oktober 2011 @ 02:01:41 #110
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_102864126
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hmmz, heb de Ierland-startpagina gevonden en daar moet ik dan op het prikbord zijn, denk ik? Als ik dan zoek op Eddy krijg ik 35 pagina's aan resultaten :|
Sorry, het is voor ons al bijna 7 jaar geleden, en ik heb zijn nummer niet meer.
quote:
Overigens zoeken wij een huis in Cork, in de stad of een suburb, dus dan moet het openbaar goed te doen zijn, toch?
quote:
En ik wil niet alles beter weten, maar een paar posts terug, had ik toch een huis of 8 dat ongemeubileerd was, binnen budget en voldeed aan de eisen, in Cork. Dus dat moet lukken :)
Ok
quote:
Hier in NL huren wij ook van een particulier, maar daar hebben we de vloer eruit gesloopt en iets anders gelegd in overleg. Kon gewoon, was niks aan de hand... vandaar dat ik het vroeg.

Vragen staat vrij, dus altijd proberen.
pi_102864407
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 19:45 schreef PeuRac het volgende:

Fuck zeg, het is allemaal echt té herkenbaar :X Valt me nog mee dat ze niks zeggen over de taxi's.
Ws omdat die nog enigszins goed functioneren en relatief gezien niet eens zo duur zijn.

Vanaf/naar het vliegveld is als je met z'n drieën bent de Aircoach al duurder dan een taxi. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102887581
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 02:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ws omdat die nog enigszins goed functioneren en relatief gezien niet eens zo duur zijn.

Vanaf/naar het vliegveld is als je met z'n drieën bent de Aircoach al duurder dan een taxi. :')
Plus dat je er niet op kan vertrouwen. Als je een taxi belt, staat die binnen 5min voor je deur. Vind ik wel zo prettig als ik om half 7 op het vliegveld moet zijn. Half uur wachten en 7 euro betalen of niet wachten en 20 euro.
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:43:02 #113
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102897946
Kan niet geloven dat ik deze topic nu pas vind!
Ik wil volgend jaar een keer.
Maar ben momenteel nog Ierland-maagd.
geen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:27:03 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102909097
Heeft er iemand ervaring met ene Cor Schuilenburg?

Hij adverteert steeds op de Ierland-startpagina en wil graag een afspraak bij ons thuis om een prijsopgave van het vervoeren van onze inboedel te maken... Klinkt op zich wel aantrekkelijker dan een zeecontainer, maar ik wil even checken of ik geen verkeerd type mijn huis (en alle spullen die daarin staan) ga showen :)

Xx
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:37:55 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102921464
Ow, en nog een vraagje...

Via via hoorde ik dat dingen als diepvriezers, wasmachines, drogers, televisies e.d. die uit Nederland komen, niet zomaar gebruikt kunnen worden in Ierland. Klopt dat?

Xx
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:38:46 #116
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_102921493
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:37 schreef Tink89 het volgende:
Ow, en nog een vraagje...

Via via hoorde ik dat dingen als diepvriezers, wasmachines, drogers, televisies e.d. die uit Nederland komen, niet zomaar gebruikt kunnen worden in Ierland. Klopt dat?

Xx
Wel als je een converter hebt voor de stekkers, die heb ik daar nog even snel moeten kopen om mijn telefoon op te laden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_102921498
Ze hebben hier andere stopcontacten. Voor de rest lijkt het me geen probleem.
  maandag 10 oktober 2011 @ 18:10:25 #118
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_102922630
Met een handig truukje krijg je Europese stekkers ook wel in zo'n stopcontact. ;)
reset
pi_102924836
Jep :P Gewoon uitstekende deel van een pendop in 3e gat douwen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:24:42 #120
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_102942429
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:38 schreef RPG het volgende:
Ze hebben hier andere stopcontacten. Voor de rest lijkt het me geen probleem.
Onze nederlandse tv werkte niet in Ierland, althans, niet gewoon..... Mijn man moest eerst allerlei fratsen uithalen met een videorecorder ertussen voor we beeld EN geluid hadden. Iets met het ontvangstkristal ofzo??

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met ene Cor Schuilenburg?

Hij adverteert steeds op de Ierland-startpagina en wil graag een afspraak bij ons thuis om een prijsopgave van het vervoeren van onze inboedel te maken... Klinkt op zich wel aantrekkelijker dan een zeecontainer, maar ik wil even checken of ik geen verkeerd type mijn huis (en alle spullen die daarin staan) ga showen :)

Xx
Had je zelf ook wel op kunnen komen.............
pi_102943175
Ik heb mijn flatscreen gewoon uit Franrijk en die werkt hier ook gewoon. Weet niet wat voor TV jij hebt maar zou normaal gewoon moeten werken.
pi_102943203
Sowieso, waarom geen digitale TV? In combinatie met internet zijn er prima deals te vinden hier.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:35:33 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_102943383
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 01:04 schreef PeuRac het volgende:
Sowieso, waarom geen digitale TV? In combinatie met internet zijn er prima deals te vinden hier.
Maar dat hebben we toch allang, inclusief zo'n bakbeest van een tv! En nog een op de slaapkamer, en ook nog een in de badkamer. :{

Die Nederlandse tv staat in de fitnessruimte nu.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:59:58 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102945076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Onze nederlandse tv werkte niet in Ierland, althans, niet gewoon..... Mijn man moest eerst allerlei fratsen uithalen met een videorecorder ertussen voor we beeld EN geluid hadden. Iets met het ontvangstkristal ofzo??

[..]

Had je zelf ook wel op kunnen komen.............
Ah, had wel gegoogled op z'n emailadres, maar was duidelijk niet wakker toen ik die vraag postte. Sorry O-) Het lijkt er iig op dat er veel positieve ervaringen zijn, dus ga die afspraak maar gewoon eens maken. Het is vrijblijvend en een zeecontainer is duur :(

En onze oude, formaat enorm, televisie kan dus wel werken, als ik "gewoon" digitale televisie neem, zoals we hier ook hebben. :)

Wat een geregel zeg, zo'n emigratie... Xx
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:18:53 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102958285
Nog maar een vraag (en deze heb ik wel eerst intensief gegoogled enzo):

Iemand ervaring met het emigreren inclusief je katten? Ik heb begrepen dat ze ingeënt moeten zijn tegen rabiës en dat ze daarvan ook een bloedonderzoek gehad moeten hebben, maar ik kan verder geen vliegmaatschappijen vinden die de poezels ook daadwerkelijk willen vervoeren van een vliegveld in de buurt (West-Duitsland, alle NL'se vliegvelden, België, etc.) naar Cork.

Zoek ik niet goed genoeg of mag het gewoon echt niet?

Xx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')