Jij zit inderdaad ook al langer op de Sharialijnquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat Iran sommige dingen goed aanpakt is nog geen reden om daar naartoe te willen verhuizen.
Het feit dat criminelen daar een AFSCHRIKWEKKENDE straf krijgen staat mij aan. En ja, dat zie ik veel liever dan jarenlang knuffelen van TBSsers (a 1000 euro pppd), om ze vervolgens op proefverlof te laten ontsnappen waarbij ze weer mensen vermoorden/verkrachten/mishandelen/etc. ... Criminaliteit moet je niet koesteren, maar zo hard mogelijk uitroeien.
En jij zit op de knuffel-criminelen-lijn wou je zeggen?! Tsja, dat zegt meer over jou dan over mij, ik ben criminelen liever kwijt dan rijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij zit inderdaad ook al langer op de Sharialijn.
Compleet achterlijk maar dat is zo rationeel, dat valt niet uit te leggen..
Tegen lijfstraffen en dergelijke zijn is voor knuffelen? Bijzonderquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En jij zit op de knuffel-criminelen-lijn wou je zeggen?!
Aha, dat zal het vast en zeker zijnquote:Tsja, dat zegt meer over jou dan over mij, ik ben criminelen liever kwijt dan rijk.
Wellicht kan dit ook de enorme criminaliteit van je moslimvriendjes verklaren: "thuis" worden ze zwaar gestraft, hier totaal niet.
Die vrouw heeft een totaal verminkt weggesmolten gezicht, terwijl die man alleen blind wordt van een paar druppeltjes die met een pipet worden ingedruppeld.quote:"De vrouw, die inmiddels in Barcelona woont, mag morgen in een ziekenhuis in Teheran met een pipet zuur in de ogen druppelen van de aanvaller. De man zal wel eerst verdoofd worden."
Op zich ben ik geen voorstander van die sharia praktijken, maar ik vraag me af hoe je zelf zou reageren als er zwavelzuur in het gezicht van jou of een dierbare zou worden gegooid en je vervolgens je hele leven zwaar verminkt bent?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
De zaken rationeel bekijken lijkt me ook een stuk verstandiger dan dat jij weer eens sharia-achtige maatregelen aan het bejubelen bent.
En dat je wanneer je wel doorontwikkelt blijkbaar links-rationeel bent, ach dat is dan maar zo.
Met de dader heb ik ook geen mededogen maar dat betekent nog niet dat ik dan plots wel voor lijfstraffen ben. We zijn dat niveau volgens mij ontstegen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Op zich juich ik die sharia praktijken niet toe, maar ik vraag me af hoe je zelf zou reageren als er zwavelzuur in het gezicht van jou of een dierbare zou worden gegooid en je vervolgens je hele leven zwaar verminkt bent?
In principe ben ik te nuchter en rationeel om dit soort straffen toe te juichen, maar ik kan echt geen greintje mededogen voelen voor de dader die zo'n gruwelijke verminking op z'n geweten heeft.
[ afbeelding ]
Zou ze ook een kort rokje gedragen hebben?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:54 schreef SeLang het volgende:
Ach ik kan me wel inleven in de situatie van de dader.
Ze had geen respect weet je...
Daar ben ik het inderdaad mee eensquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met de dader heb ik ook geen mededogen maar dat betekent nog niet dat ik dan plots wel voor lijfstraffen ben. We zijn dat niveau volgens mij ontstegen.
1 oog doet het nog geloof ikquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:00 schreef Arcee het volgende:
Hoe weet die vrouw zeker dat het ook echt gebeurt? Ze kan het niet zien...
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:08 schreef Nielsch het volgende:
Nederlanders, wat een dom volk. Keihard over de zeik gaan als ze een meisje met hoofddoekje zien om vervolgens te verklaren dat we die "sjariaa hier in verNederland nie moeten willen hebbe! en dat Geertje daar wa aan moe doen!" maar wel keihard staan te juichen als er ergens ver weg onder die Shariaregels iemand verminkt gaat worden met zwavelzuur en daarbij ook nog vinden dat we dat hier ook moeten hebben. Mijn god wat een achterlijk volk leeft hier toch.
Ja want AFSCHRIKWEKKENDE straffen werken, want met AFSCHRIKWEKKENDE straffen was zo'n gruwelijke misdaad vast niet gebeurd........ oh wacht....quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat Iran sommige dingen goed aanpakt is nog geen reden om daar naartoe te willen verhuizen.
Het feit dat criminelen daar een AFSCHRIKWEKKENDE straf krijgen staat mij aan. En ja, dat zie ik veel liever dan jarenlang knuffelen van TBSsers (a 1000 euro pppd), om ze vervolgens op proefverlof te laten ontsnappen waarbij ze weer mensen vermoorden/verkrachten/mishandelen/etc. ... Criminaliteit moet je niet koesteren, maar zo hard mogelijk uitroeien.
wtfquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
Stel dat Nederland Sharia straffen invoert.
Dan komt je bij een situatie voor.
persoon A gaat lekker uitgaan, lekker biertje pakken en genieten.
Tijdens ontmoeting met persoon B wie al wat paar glazen al op heeft en agressief was.
sloeg B met kapotte glazen fles/stuk in A gezicht.
Omdat sharia om oog- om-oog hanteerde, krijgt B ook snij in gezicht.
Maar met bijbetalen van 20.000 euro krijg B nog snijwond in gebied lip.
Zou je dat zo willen overkomen. Als een persoon B.
ps, let niet op de taalfouten
[/quote]quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:58 schreef heavyyield het volgende:
[..]
[quote]Op zaterdag 14 mei 2011 13:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
Stel dat Nederland Sharia straffen invoert.
Dan komt je bij een situatie voor.
persoon A gaat lekker uitgaan, lekker biertje pakken en genieten.
Tijdens ontmoeting met persoon B wie al wat paar glazen al op heeft en agressief was.
sloeg B met kapotte glazen fles/stuk in A gezicht.
Omdat sharia om oog- om tanden ofzo hanteerde, krijgt B ook snij in gezicht.
Maar met bijbetalen van 20.000 euro krijg B nog snijwond in gebied lip.
Zou je dat zo willen overkomen. Als een persoon B.
ps, let niet op de taalfouten
Zoals du_ke ook al meldde: ik heb geen enkel mededogen met de dader maar lijfstraffen ben ik gewoon tegen. Daarnaast vind ik het ook een vlag op een strontschuit om die man dan wel te verdoven "want we zijn toch geen barbaren". Zij werd ook niet verdoofd en ik vind het als het zo klinisch benaderd wordt zo mogelijk nog gruwelijker, net als andere amputaties door artsen in het kader van de sharia.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:33 schreef Polyfemos het volgende:
Een Iraanse vrouw mag voorlopig nog geen zwavelzuur in de ogen spuiten bij een man die dat ook bij haar heeft gedaan. Justitie in Iran heeft de vergeldingsactie voor onbepaalde tijd uitgesteld, meldt het Iraanse persbureau ISNA.
De 32-jarige Ameneh Bahrami zou eigenlijk vandaag haar 'oog-om-oog'-actie in een ziekenhuis in Teheran mogen uitvoeren.
Ze kreeg zelf in 2004 zwavelzuur in haar gezicht gespoten door de man, omdat ze zijn huwelijksaanzoeken bleef afwijzen. Sindsdien is ze blind en is haar gezicht verminkt.
Gelijke munt
De vrouw, die inmiddels in Barcelona woont, heeft jarenlang gestreden voor het recht om hetzelfde te doen bij de dader. Ze was speciaal voor de vergeldingsactie naar Teheran gevlogen.
Islamitische wetten staan toe dat een slachtoffer van een misdrijf de dader met gelijke munt terugbetaalt. De man zou wel eerst worden verdoofd voordat hij het zuur in zijn ogen krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |