abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2011 @ 17:48:00 #1
163650 Greys
pi_96758319
Donderdag 12 mei, het was zo ver! We gingen de kaarten voor de 2e halve finale van het Eurovisie Songfestival eindelijk gebruiken, de kaarten die we al een flinke tijd in huis hadden.
Tombolafan, Cat22, Goodbye en ik zelf spraken bij Cat thuis af, aangezien zij op een uurtje rijden van Düsseldorf woont.

Daar eerst de nodige voorbereidingen getroffen (lees: ons in het rood-wit-blauw gehesen) en toen op weg naar Düsseldorf! w/

Het was allemaal heel goed aangegeven, we waren er al op tijd (15.15 uur ongeveer) dus we gingen eerst bij de Arena parkeren waar het die avond allemaal zou gaan plaatsvinden. Omdat we ruim op tijd waren konden we op P1 staan en hebben we de shuttle bus gepakt naar de entree van de Arena om daar eerst even rond te kijken.

Snackbar De Hete Worst hebben we maar even links laten liggen :')

Omdat we ruim op tijd waren zijn we de stad in gegaan per metro. De toegangskaarten voor de halve finale waren tevens kaartjes voor het openbaar vervoer.
In de metro:

We besloten om naar de Altstadt te gaan, omdat daar aan de kade de boot zou liggen waar de 3Js op verblijven. In de metro en onderweg voelden we ons enigszins overdressed, er werd flink gewezen, gegniffeld, maar vooral veel 'Hollanddddddddddd!' geroepen. Ook werden we diverse keren spontaan toegezongen en steevast zongen de Duitsers 'Shalalie Shalala' :D :')

Bij de kade kwamen we een andere groep Nederlanders tegen:

In de stad kon er geschilderd worden met Eurovisie thema, er was niet écht veel animo, maar Tombolafan heeft toch maar even meegedaan en Goodbye en ik gingen nog even op de foto met een dronken Duitser die constant 'Hihihiiiiiiiiiiihihihi' riep :')

Daarna was het tijd voor wat eten (hoe kan het ook anders, een schnitzel :Y) ).

Na het eten gingen we terug met de metro naar de Arena, waar het inmiddels een stuk drukker was en de sfeer zat er al goed in. Gasten uit alle landen werden op het station al in diverse talen welkom geheten. Allemaal de trap op richting ingang Arena.

Vlak voor de entree was een soort ontvangstplein. We werden van alle kanten op de foto gezet, supporters van andere landen wilden met ons op de foto en wij met hen!

Toen was het tijd om naar binnen te gaan! Vlak voor de controlepoorten (tassen werden doorzocht en je werd gefouilleerd) kregen we nog oranje boa's. Er was er eentje te kort voor ons vier en daar was onze held in nood die ons nog een vierde boa gaf. In TROS/3Js jas. Kennen jullie hem nog?
Ed Nijpels! w/

Eenmaal in de Arena zochten we onze plaatsen op en maakten we kennis met onze 'buren'. Iedereen had goede zin, er waren wel minder verklede mensen dan ik van te voren had gedacht, maar de sfeer was heel erg uitbundig en leuk.

Uitzicht op het podium:

Eerst kwam er een publieks-fluffer het podium op, 'the one with the bad hair cut'. Maar hij deed het erg leuk, noemde alle deelnemende landen om te zien welke supporters wáár in de zaal zaten. Daarna vroeg hij ons om bij elke artiest te blijven klappen tot ze van het podium af waren straks. Om dat te oefenen haalde hij Paul het podium op, een Australiër (!) die naar het Eurovisie Songfestival kwam kijken. Paul werd met veel gejoel ontvangen en het applaus was bij deze geoefend.

Daarna kwamen de presentatoren het podium op, ongeveer een kwartier voor aanvang van de show. Zij brachten de stemming er helemaal goed in, hadden veel humor, zongen nog even Shalalie (ja hoor, daar was 'ie weer!!) naar het Nederlandse publiek en zij praatten die laatste paar minuten vol.

Ik had maar een mini-cameraatje mee (je mocht eigenlijk geen camera's mee naar binnen, maar ik had de mijne verstopt in mijn tas) dus echt goede foto's zijn het uiteraard niet, maar hieronder een kleine sfeerimpressie vanuit de zaal tijdens de optredens.

:')

Pauze act

Steeds wanneer er vuurwerk gebruikt werd konden we dat heel goed voelen, heet! :o

Na afloop kwamen we een aantal boze/teleurgestelde Nederlanders tegen, maar vooral heel uitbundige mensen, waarvan er eentje - een heel leuke Duitse jongen - met ons alle Nederlandse succesnummers uit de Songfestivalgeschiedenis nog even door nam en bijna al die Nederlandse nummers uit zijn hoofd geleerd had :D Dus die zong daar 'Wat een geluk dat ik een stukje van de wereld ben', 'De Troubadour', etc. En zijn grote favoriet, jawel, daar komt ie weer... Shalalie! :')

Al met al was het een geweldige ervaring, live de Eurovisie tune horen is nog véél indrukwekkender dan thuis voor de buis. Ook viel het ons op dat het geluid in de zaal heel goed is. Wel vertekenend, want wij hebben haast geen valse noot gehoord! :o En als je het dan terug kijkt op tv dan klinkt het ineens heel anders...

Superdag gehad, perfecte organisatie daar, alle lof voor de Duitsers. Nergens lange rijen bij het drinken en de toiletten, heel veel zeer behulpzame hosts, je werd echt in de watten gelegd als bezoeker. Toen we terug naar de auto liepen is ons onderweg nog wel twaalf keer een veilige terugreis en prettige avond gewenst.
Dat er zaterdag maar een land mag winnen dat een beetje aan te reizen is, dan gaan we volgend jaar wat mij betreft weer w/ w/ w/ (Oh en dat Nederland is uitgeschakeld kon wat ons eerlijk gezegd de pret niet drukken...).

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:52:23 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_96758479
Leuk man ^O^!
Nog contacten gemaakt daaro?

[ Bericht 13% gewijzigd door o.us op 13-05-2011 17:52:44 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_96758544
Hihi :') :@

Wat was het leuk! w/
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_96758585
^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96758600
Ik mis de 2384723 Au foto's. :P

Straks eens kijken of ik nog wat Fok waardige plaatjes heb. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2011 @ 17:57:25 #6
163650 Greys
pi_96758661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:55 schreef Cat22 het volgende:
Ik mis de 2384723 Au foto's. :P
_O- _O- _O-

Voor degenen die denken 'waar gaat dit over'...
Ik probeerde op de heenweg steeds een foto te maken van een Ausfart bord, maar Cat reed te hard waardoor er steeds alleen nog net 'Au' op de foto stond :')

quote:
Straks eens kijken of ik nog wat Fok waardige plaatjes heb. ^O^
Ja w/
Wel lachen dat jij ook je camera mee naar binnen kreeg, ook al verstopte je die eerst heel professioneel om hem daarna voor de voeten van de fouilleer dame op de grond te laten kletteren :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 mei 2011 @ 17:59:40 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96758743
quote:
Al met al was het een geweldige ervaring, live de Eurovisie tune horen is nog véél indrukwekkender dan thuis voor de buis.
Je ging helemaal stuk zeker? :')
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:00:59 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96758786
Wow, erg leuk!
Nodeloos om te zeggen dat ik al jaren niets meer het ESF heb, maar zo'n reportage is wel er tof hoor. ^O^

Is dit mss iets voor op de FP?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2011 @ 18:01:18 #9
163650 Greys
pi_96758799
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:59 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Je ging helemaal stuk zeker? :')
Viel mee hoor, maar was wel even kippenvel momentje :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96758809
mooie foto's
Werewolf
pi_96758832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:57 schreef Greys het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Voor degenen die denken 'waar gaat dit over'...
Ik probeerde op de heenweg steeds een foto te maken van een Ausfart bord, maar Cat reed te hard waardoor er steeds alleen nog net 'Au' op de foto stond :')
Duitsland: mag je meer dan 120. Jij moet gewoon een camera met snellere sluitertijd kopen. }:|
quote:
[..]

Ja w/
Wel lachen dat jij ook je camera mee naar binnen kreeg, ook al verstopte je die eerst heel professioneel om hem daarna voor de voeten van de fouilleer dame op de grond te laten kletteren :') _O-
Dat was erg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_96758855
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:00 schreef Hukkie het volgende:
Wow, erg leuk!
Nodeloos om te zeggen dat ik al jaren niets meer het ESF heb, maar zo'n reportage is wel er tof hoor. ^O^

Is dit mss iets voor op de FP?
Liever niet! :D Ben eigenlijk niet zo'n fan van foto's van mezelf online, maar ik wilde hier wel even een uitzondering voor maken.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_96758859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:02 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Liever niet! :D Ben eigenlijk niet zo'n fan van foto's van mezelf online, maar ik wilde hier wel even een uitzondering voor maken.
+1!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:04:26 #14
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_96758908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:02 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nope, daar ben ik doorgaans ook heel erg zuinig mee idd.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 mei 2011 @ 18:04:46 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96758918
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:03 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ja dat is waar, het risico dat je afgebrand word is vrij redelijk groot inderdaad. Maar ik vind het wel erg leuk hoor.
Zeker op Fok heb je snel zulksen reacties idd.
  Moderator vrijdag 13 mei 2011 @ 18:05:26 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_96758943
Leuke foto's en zo te zien hebben jullie veel lol gehad w/
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_96759007
leuk leesvoer!
pi_96759030
Leuke ervaring zeg, mooie foto's ook! _O_ ^O^
Nee.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:08:26 #19
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96759067
Leuk! :D!

En ik moest lachen om dit:
quote:
live de Eurovisie tune horen is nog véél indrukwekkender dan thuis voor de buis.
Want ik zei in het live-topic:
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Greys gaat door het dak met deze tune :D!
:D! Het klinkt allemaal echt supertof, greys! Volgens mij een heerlijk uitje.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2011 @ 18:13:30 #20
163650 Greys
pi_96759259
Wat ook wel grappig was... naast ons zaten twee heel leuke Duitse jongens, waarvan er eentje heel erg fan was van 'Estonia'. Hij vond het alleen jammer dat hij haast de enige was met een vlaggetje van dat land en dat hij een van de weinigen was die enthousiast was, dus het vriendelijk verzoek was of wij heftig met hem mee wilden jubelen voor en na dat nummer, dan zou hij ook ff flink uit zijn dak gaan bij de 3Js. Dus daar stonden we te wapperen voor Estland _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2011 @ 18:14:40 #21
163650 Greys
pi_96759299
Even een vraag aan jullie (nog niet de live topics terug kunnen lezen...)
Hoe vonden jullie de presentatoren? Want de algehele opinie van het publiek daar was dat we in jaren niet zulke leuke en goede presentatoren hadden gehad. Er is ook heel vaak hardop gelachen om opmerkingen van de hosts. Kwam dat thuis ook zo over, of net als met het zingen, komt dat thuis heel anders over dan in de zaal? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96759362
Wat -brakke- foto's vanuit de Arena:

De zaal loopt langzaam vol

Publieksflufffer met Paul

De presentatoren fluften ons ook (vanaf het grote podium)

Live zandtekeningen bij de Oekraïne (toch?)

Ik vond haar geweldig, heb die hele zangeres niet bekeken. :7

Het was echt geweldig. *O*
En toen Nederland niet doorging werden we getroost door al onze internationale buren. Het was even zuur maar ach, wat hebben we een lol gehad! O+
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 mei 2011 @ 18:19:20 #23
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96759472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:14 schreef Greys het volgende:
Even een vraag aan jullie (nog niet de live topics terug kunnen lezen...)
Hoe vonden jullie de presentatoren? Want de algehele opinie van het publiek daar was dat we in jaren niet zulke leuke en goede presentatoren hadden gehad. Er is ook heel vaak hardop gelachen om opmerkingen van de hosts. Kwam dat thuis ook zo over, of net als met het zingen, komt dat thuis heel anders over dan in de zaal? :)
Ik vond ze fucking irritant en zoooo niet grappig. Duitse humor :').
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 mei 2011 @ 18:20:33 #24
163650 Greys
pi_96759522
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:19 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik vond ze fucking irritant en zoooo niet grappig. Duitse humor :').
Oh _O-
Ik vond het veel leuker dan dat stijve trutten gedoe van de voorgaande jaren :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 mei 2011 @ 18:22:07 #25
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96759577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh _O-
Ik vond het veel leuker dan dat stijve trutten gedoe van de voorgaande jaren :D