quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:28 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, ben ik toch nog goed voor andere dingen dan alleen maar vieze poepverhalen vertellen.![]()
Leuk je weer te zien, Lil!
Nathan laat overdag los en dan zit hij vol interesse naar mn tepel te kijken en krijg ik es een liefdevol kneepje of aaitje over mn tepel. Hij begint dan altijd hard te lachen. En bedanktquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, ik vind het zo leuk om te lezen hoe dit soort dingen bij jullie gaan.
Lena heeft er trouwens een handje van om in m'n borst te knijpen en haar nageltjes erin te drukken. Soms heeft ze ineens de tepel van de andere borst vast.
Ik ben een soortgelijke conclusie ook al tegengekomen uit een Leids onderzoek.quote:Uit recent onderzoek blijkt dat het risico van coeliakie bij kinderen van twee jaar of jonger, 40% hoger is als zij bij de introductie van glutenbevattende voedingsmiddelen géén borstvoeding krijgen. Het beschermende effect van borstvoeding blijkt nog groter bij kinderen die na de introductie van glutenhoudende voedingsmiddelen nog langere tijd borstvoeding krijgen.
Het beschermende effect van de borstvoeding blijkt te verminderen als de geïntroduceerde hoeveelheid gluten erg groot is. Moedermelk is een volwaardige melkvoeding en het vervangen van borstvoeding door pap van granen of opvolgmelk in combinatie met bijvoorbeeld brood, lijkt in verband met het risico op coeliakie niet gewenst.
Ja, gek he! Ik vind het heel raar dat hij niet instinctief meer gaat drinken wanneer hij zich ziek voelt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:03 schreef WupWup het volgende:
Arme Niels, snel beter worden hoor! En wel gaan tanken bij mama, die antistoffen kun je juist gebruiken!
Sowieso vind ik het een redelijk opzienbarende (bij gebrek aan een beter woord) conclusie. Je zou daar toch meer nieuws over verwachten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:50 schreef huuphuup het volgende:
Nielssnel opknappen menneke!
Ik was wat aan het lezen over coeliakie en ik verbaas me toch weer over de samenstelling van borstvoeding en de bescherming van borstvoeding, in bepaalde dingen die ik lees.
Hier:
[..]
Ik ben een soortgelijke conclusie ook al tegengekomen uit een Leids onderzoek.
Ik vraag me dan af of cb's en dietisten enzo daar van op de hoogte zijn, ik kan me zo voorstellen dat als er precedenten zijn van coeliakie in een gezin/familie, dat het vanwege de erfelijkheidsfactor erg wenselijk is dat de moeder lang doorvoed om de kans op coeliakie zo klein mogelijk te maken voor het kind. Zouden ze dat aanraden?
Huup hier is dat juist wel geadviseerd ivm Arwen, kindje krijgt ook preventief begeleiding van ka daardoor! T probleem is dat een cb imho over zulke zaken net alleen het globale en typische erkennen en weten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:50 schreef huuphuup het volgende:
Nielssnel opknappen menneke!
Ik was wat aan het lezen over coeliakie en ik verbaas me toch weer over de samenstelling van borstvoeding en de bescherming van borstvoeding, in bepaalde dingen die ik lees.
Hier:p
[..]
Ik ben een soortgelijke conclusie ook al tegengekomen uit een Leids onderzoek.
Ik vraag me dan af of cb's en dietisten enzo daar van op de hoogte zijn, ik kan me zo voorstellen dat als er precedenten zijn van coeliakie in een gezin/familie, dat het vanwege de erfelijkheidsfactor erg wenselijk is dat de moeder lang doorvoed om de kans op coeliakie zo klein mogelijk te maken voor het kind. Zouden ze dat aanraden?
ah ja ik was al benieuwd naar hoe dat bij jou zou gaan. Kan me ook voorstellen dat borstvoeding voor jou op die manier best belangrijk is in preventie voor dit kindje.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:04 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Huup hier is dat juist wel geadviseerd ivm Arwen, kindje krijgt ook preventief begeleiding van ka daardoor! T probleem is dat een cb imho over zulke zaken net alleen het globale en typische erkennen en weten.
Ja absoluut voor mij is het heel belangrijk , de kans dat het een hypertje gaat worden is klein , maar alles wat ik kan voorkomen zo en/of minder heftig laten verlopen. Voorals nog hoop ik 2 jaar te halen, echter ben ik blij met elke dag die gaat lukken. Wil nog wel uitzoeken of eventueel preventief dieet nodig gaat Zijn etc.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah ja ik was al benieuwd naar hoe dat bij jou zou gaan. Kan me ook voorstellen dat borstvoeding voor jou op die manier best belangrijk is in preventie voor dit kindje.
misschien het overwegen waard om een consult te boeken bij Stefan Kleintjes hierover? Arwen's problematiek is wel heel erg heftig natuurlijk, het lijkt mij de moeite waard om met een HA dieet te beginnen en steeds meer via jou te introduceren. Maar dat zeg ik alleen met mijn logische denkvermogenquote:Op zondag 15 mei 2011 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja absoluut voor mij is het heel belangrijk , de kans dat het een hypertje gaat worden is klein , maar alles wat ik kan voorkomen zo en/of minder heftig laten verlopen. Voorals nog hoop ik 2 jaar te halen, echter ben ik blij met elke dag die gaat lukken. Wil nog wel uitzoeken of eventueel preventief dieet nodig gaat Zijn etc.
mja ik hoef verder niet meer bij haar op consult. Ook in juni weer naar het cb en eind mei naar de kinderarts, dan ga k eens vragen hoe en wat. Het cb en de dietiste zitten bij 1 overkoepelende organisatie dus wellicht is via het ziekenhuis handiger.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Huup dat meen je niet?!!! Omgwat erg zeg .., kun je geen ander zoeken? In juni weer afspraak met de ka , even overleggen.. Anders met Stefan contact opnemen.
Ik weiger ook gewoon als ik het niet wil of het komt mij niet uit. Het zijn nog altij dmijn borsten en Harry is er niet afhankelijk van. Er zijn voldoende alternatieven.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:28 schreef Chan het volgende:
Timo wil de laatste weken ineens voortdurend bij mij drinken.. Wel 4 keer op een dag als het aan hem ligt.. Maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, 1 keer vind ik helemaal prima, op zijn tijd 2 keer ook nog wel.. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.. Het gaat vanzelf weer over toch? Of zou het sneller overgaan als ik hem wel gewoon zo vaak aanleg als hij maar wil?..
Ik ga binnenkort (nou ja, over 1,5 maand) voor het eerst zonder Timo ergens een nacht slapen en omdat hij nu ineens constant drinken wil maak ik me daar best een beetje zorgen om.
Maar aan de andere kant adviseert ze ook andere moeders die wellicht haar wel geloven (die niet zo ingelezen zijn als jij). Misschien toch nog eens een berichtje sturen?quote:Op zondag 15 mei 2011 11:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
mja ik hoef verder niet meer bij haar op consult. Ook in juni weer naar het cb en eind mei naar de kinderarts, dan ga k eens vragen hoe en wat. Het cb en de dietiste zitten bij 1 overkoepelende organisatie dus wellicht is via het ziekenhuis handiger.
ik geloof niet dat ik zo'n overtuigingsdrang hebquote:Op zondag 15 mei 2011 11:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant adviseert ze ook andere moeders die wellicht haar wel geloven (die niet zo ingelezen zijn als jij). Misschien toch nog eens een berichtje sturen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |