abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:01:01 #201
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_97028083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:03 schreef WarrenBuffet het volgende:
Even m.b.t. de ING het volgende:

Ik lees hier regelmatig negatieve uitingen omtrent de ING en dat zij traag van betalen zijn, het lang duurt dat je je geld hebt na een overschrijving door een ander en dat de ING "express" het geld -de VT dan- vasthoudt om extra rente te trekken.

Mag ik het volgende mededelen?

Alle bovenstaande beweringen zijn FOUT.
(Nee, ik werk niet bij de ING, ik heb er echter WEL een betaalrekening)

Ik stortte maandagavond 22:17 een bedrag vanaf mijn ING-rekening naar een Rabobank-rekening,
dinsdagochtend 09:00 stond het bedrag al op de Rabobank rekening. Dus traag? Absoluut niet.

Vergeet ook niet dat de ING veranderingen heeft doorgevoerd, omdat er lange tijd kritiek was, soms terecht, maar lang niet altijd, omdat er sinds de switch van Postbank (giro) naar de ING bank de publieke opinie was dat de ING traag was met overschrijvingen e.d.
Mede door die negatieve publiciteit hebben zij hervormingen doorgevoerd en kijk eens naar mijn voorbeeld, dat is wel degelijk een extreem snelle overboeking, toch?
Daarnaast, als je contant geld stort op je ING-rekening, kun je dat via ING-internetbankieren na een korte verwerkingstijd meestal binnen een uur terug zien op je rekening.
Dat geeft dus ook al aan dat de snelheid van de verwerking van geldtransacties absoluut versneld is de laatste maanden (wellicht al langer).

En als laatste, de ING, als gerenommeerde bank, zou die nou écht jouw centjes "vasthouden" om rente te trekken? Pure onzin, als zij dat zouden doen, is het over en uit met de ING, die publiciteit zou hen heel veel klandizie kosten en bovendien in strijd zijn met de BankenCode.
Vergeet niet, de ING heeft onlangs ook al het boetekleed aangetrokken door de commotie over de bonussen voor de topmannen. Het bestuur besloot naar aanleiding van die kritiek én boze klanten om af te zien van die bonussen.
I.m.o. een beslissing die je van twee kanten kunt bekijken;
Aan de ene kant zijn bonussen voor soortgelijke banken en/of bedrijven gebruikelijk en vaak nog veel hoger!
Maar aan de andere kant -dat was voor mij doorslaggevend- was er het feit dat de ING staatssteun heeft ontvangen (die zij nu voor driekwart al hebben terugbetaald, excl. de rente dan!) en dan is bonussen uitdelen een slecht beleid.

Maar weer terug naar de klachten m.b.t. de VT;
Nee hoor, mensen die wél hun brief hebben, maar nog NIET hun geld, kunnen echt niet de ING de schuld geven, het is de BD die de betaling aanbiedt en dus is de BD verantwoordelijk voor het feit dat je nu je geld nog niet hebt.

Ex-BD'ers die hier in dit topic bijdragen doen en reageren zullen dit beamen, het is in de regel "binnen 10 WERK-dagen" na de dagtekening zoals vermeld op de brief van je VT, echter die regel wordt lang niet altijd nageleefd door de BD, er zijn zelfs mensen die na 30 "WERK-dagen" nog op hun geld wachten.
Bovendien moet je nooit vergeten dat er ook heus weleens een foutje wordt gemaakt bij de BD, maar OOK door degene die zijn/haar VT heeft ingestuurd, maar per abuis geen rekeningnummer heeft doorgegeven.

Zoals je dus kunt lezen, zijn er legio voorbeelden waarom je gewoon GEDULD moet hebben.

Ik heb mijn aangifte IB2010 per 1 maart 2011 ingestuurd maar tot op heden noch een brief noch geld op mijn rekening.....en wat doe ik?......ik wacht af, het is tenslotte toch nog geen 1 juli?

(maar toch, ik geef het toe, verlang ik naar die mooie blauwe BD-enveloppe want in 2010 had ik brief én geld al voor 12 mei 2010)

Afsluitend, ik wacht al sinds 5 april op een (ander soort) teruggave, de dagtekening was 15 april, datum ontvangst was 5 april. Per 18 mei GEEN geld.
Dus zoals je ziet, ik krijg nog heul veul centjes van de BD, het is alleen niet eerlijk dat bij de laatstgenoemde teruggave er geen HEFFINGSRENTE wordt vergoed door de BD, maarja, dat wist ik van tevoren, dus daar heb ik vrede mee.

Wat betreft die HEFFINGSRENTE, voor diegenen die nog GEEN brief en nog GEEN geld binnenhebben m.b.t. de VT2010, je heffingsrente wordt alleen maar hoger ;) dus hoe langer je moet wachten, hoe meer rente je vergoed krijgt! Een kleine pleister op de wonde, maar bij gevallen van middelhoge, hoge en ZEER hoge VT-bedragen kunnen dan 7 dubbeltjes per dag zijn! En zo zie je maar.....Ik sluit af met een quote uit een bekende film:
" The little things... there's nothing bigger, is there??? "
¤0,70 per dag lijkt weinig, maar waardeer the little things ;) !!!
Van de ING naar de Rabo binnen een halve dag is snel ja. Voor de ING.
Iemand die bij een echte bank zit lacht daar om, dat is echt traag. Dit is wel een extreem geval, meestal duurt het gerust 2-3 dagen, wat ik echt belachelijk vind. Ik weet niet welke hervormingen ze daar doorvoeren, maar het is echt niet sneller hoor.

Tevens is hun beleid in de bank om te huilen. Mijn vriendin moest eens wat geregeld hebben, en ze probeerden haar non-stop allerhande verzekeringen aan te smeren. Toen ik de keer daarop toevallig even mee was deden ze het zelfde bij mij. Waarom ik nog niet bij de ING zat, welke verzekeringen ze allemaal hadden en hoeveel goedkoper ze wel niet waren. Na drie keer herhalen dat ik alles al geregeld had en toch echt niks van hun wou weten hielden ze nog niet op.

En je kan een heel tevreden klant zijn, dat geloof ik best, maar dat wil niet zeggen dat jij tot in detail weet hoe je bank werkt. Ik weet dat ook niet, maar ik weet wel dat het overschrijven echt lang duurt, en wat ze tussendoor met mijn geld doen als tussen de rekeningen zweeft weet ik niet, maar het is echt belachelijk dat ze dat vandaag de dag nog durven te doen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_97028202

[ Bericht 100% gewijzigd door jvw000 op 19-05-2011 13:23:39 ]
pi_97028203
Je verhaal over de verzekeringen geldt ook gewoon voor de Rabo hoor.
pi_97028262
Ik heb tot nu toe ook alleen maar gezeik gehad met ING en dus ook overgestapt naar ABN. Al hoorde ik dat de Rabo tot nu toe het beste uit komt magoed het blijven banken met hun eigen agenda.

Overigens ook gehoord nou dat ik met dagtekening 26 mei geld mag verwachten yay.
pi_97028313
ik heb ook net belletje gedaan maar..,, mijn,, zeggen ze niks over een datum.
ze zeggen alleen het is in behandeling
maar wat is in behandeling? dat ik nog een maand moet wachten???
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 mei 2011 @ 13:10:53 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97028372
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:09 schreef jvw000 het volgende:
Misschien nog wel langer :o
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:11:06 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97028380
quote:
Als je het voor 1 april hebt ingediend krijg je voor 1 juli je geld.
Dat is in behandeling.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_97028524
quote:
Wanneer heb je aangifte gedaan
geld moet rollen, het liefst mijn kant op
pi_97028581
23 maart
pi_97028833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:18 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zegt een n00b met 11 posts :')
Nee hij heeft gelijk je loopt iedereen hier af te zeiken.. rot van deze topic als je toch niets te melden heb mafkees
in the nighttime when the world is at it's rest
you will find me in the place I know the best
dancin', shoutin' flyin' to the moon
you don't have to worry 'cause I'll be come back soon
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 mei 2011 @ 13:26:48 #211
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97028876
Met schelden redden we niks... dus, gedraag jullie :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:27:43 #212
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97028911
Dagtekening 18 mei, vandaag het geld binnen. Overigens van 2010. Mijn aangifte van 2009 heb ik na 1 april pas gedaan omdat ik een brief kreeg dat ik nog geld terug kon krijgen, daarna meteen aangifte gedaan en nog geen brief gekregen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:29:18 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97028974
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:26 schreef Sjeen het volgende:
Met schelden redden we niks... dus, gedraag jullie :)
Het is nogal vermoeiend als er op 1 pagina 30 dezelfde vragen staan :D :')
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Dagtekening 18 mei, vandaag het geld binnen. Overigens van 2010. Mijn aangifte van 2009 heb ik na 1 april pas gedaan omdat ik een brief kreeg dat ik nog geld terug kon krijgen, daarna meteen aangifte gedaan en nog geen brief gekregen.
Ook gehad inderdaad, prima zaak! :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_97029119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:25 schreef Glennpo het volgende:

[..]

Nee hij heeft gelijk je loopt iedereen hier af te zeiken.. rot van deze topic als je toch niets te melden heb mafkees
Na 38 posts al zo'n grote mond opzetten. Ik bewonder je moed, maar raad je een verder gebruik van dergelijke taal af. Zoals je ziet sprong er al een mod tussen.

En het is "dit topic". En ik meld, net als anderen, het enige wat juist is: voor 1 april ingestuurd is voor 1 juli bericht. Als dat gezeik is, dan begrijpt een van ons beiden het nog niet helemaal.

En misschien moeten jullie n00bs eerst beginnen met het hele topic (en misschien nog wel 3 topics terug ook) te lezen. Dan hoef je geen domme vragen te stellen en krijg je geen cynische antwoorden.
pi_97029162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Als je het voor 1 april hebt ingediend krijg je voor 1 juli je geld.
Dat is in behandeling.
Nee, je krijgt voor 1 juli bericht :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:52:00 #216
280236 sersouh
Happy newyear
pi_97029818
Hmmmmmm ik heb dus een brief met dag tekening 26 Mei gekregen.
Kan je het dan eerder verwachten?

Als ik het op de 26ste krijg is het wel kassa hoor!! 5k teruggave 6k salaris + vakantiegeld!!

Lekkkkkkkkkkkker hoooooooooooor...

Ga ik toch maar ff een 3D tv kopen!!! :7 :7 :7
pi_97029866
6K salaris??? En daar komt dan nog vakantiegeld overheen????

Wat voor werk doe je in godsnaam? :o

Zelfs als die 6K incluis vakantiegeld is, dan is het nog een puik salaris, me dunkt.

PS: zoeken jullie nog mensen? :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97029930
Nee dus,, vorig jaar had ik dus voor (1juli) geen bericht gehad,
dus mag ik wel degelijk de belastingdienst bellen of het nu wel goed is,
pi_97030059
We hebben samen aangifte gedaan en krijgen toch ieder jaar apart bericht terug met een paar weken verschil. Inmiddels is er dus al 1 blije blauwe enveloppe op de mat gevallen :)

@sersouh, dat zijn 2 salarissen neem ik aan? Anders ga ik ook een open sollicitatie doen ;)
pi_97030997
Hier hard voor weinig maar nooit chagerijnig! :P

Dagtekening was 18 mei, vandaag 19 mei op mijn rekening. Netjes hoor
pi_97031116
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:53 schreef vosss het volgende:
6K salaris??? En daar komt dan nog vakantiegeld overheen????

Wat voor werk doe je in godsnaam? :o

Zelfs als die 6K incluis vakantiegeld is, dan is het nog een puik salaris, me dunkt.

PS: zoeken jullie nog mensen? :7
Hij verdient dan 11.000 euro bruto.

En dat met zo'n schrijfstijl, ik vind het bewonderenswaardig!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tha_Duck op 19-05-2011 14:33:01 ]
pi_97031220
ik weet zeker dat de jouwe kleiner is dan je bek,, fc utreg
pi_97031292
zo, ben jij even stoer zeg :O
Ja doei.
pi_97031350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:30 schreef jvw000 het volgende:
ik weet zeker dat de jouwe kleiner is dan je bek,, fc utreg
Dat kan ik je gerust bevestigen, dat issie zeker.

Maar de relevantie FC Utrecht en de lengte van een penis, ontgaat mij net zo erg als de relatie tussen de belastingdienst en FC Utrecht.

Zou je het eens toe kunnen lichten?

Bedankt voor je vriendelijke en constructieve bijdrages op Fok! trouwens. Ik weet nu al zeker dat je een gewaardeerd lid van de community gaat worden!
pi_97031369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:23 schreef roje het volgende:
Hier hard voor weinig maar nooit chagerijnig! :P

Dagtekening was 18 mei, vandaag 19 mei op mijn rekening. Netjes hoor
Kijk, dat is netjes. Zo zien we het graag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')