abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97011158
Hoe lang kan het eigenlijk duren tussen dagtekening en ontvangst van het bedrag?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 mei 2011 @ 22:42:44 #177
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_97011493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef Balisto het volgende:
Hoe lang kan het eigenlijk duren tussen dagtekening en ontvangst van het bedrag?
teruglezen is geen schande hoor.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_97012886
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:10 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het 18 mei was...
fail :r
in the nighttime when the world is at it's rest
you will find me in the place I know the best
dancin', shoutin' flyin' to the moon
you don't have to worry 'cause I'll be come back soon
pi_97017264
Even m.b.t. de ING het volgende:

Ik lees hier regelmatig negatieve uitingen omtrent de ING en dat zij traag van betalen zijn, het lang duurt dat je je geld hebt na een overschrijving door een ander en dat de ING "express" het geld -de VT dan- vasthoudt om extra rente te trekken.

Mag ik het volgende mededelen?

Alle bovenstaande beweringen zijn FOUT.
(Nee, ik werk niet bij de ING, ik heb er echter WEL een betaalrekening)

Ik stortte maandagavond 22:17 een bedrag vanaf mijn ING-rekening naar een Rabobank-rekening,
dinsdagochtend 09:00 stond het bedrag al op de Rabobank rekening. Dus traag? Absoluut niet.

Vergeet ook niet dat de ING veranderingen heeft doorgevoerd, omdat er lange tijd kritiek was, soms terecht, maar lang niet altijd, omdat er sinds de switch van Postbank (giro) naar de ING bank de publieke opinie was dat de ING traag was met overschrijvingen e.d.
Mede door die negatieve publiciteit hebben zij hervormingen doorgevoerd en kijk eens naar mijn voorbeeld, dat is wel degelijk een extreem snelle overboeking, toch?
Daarnaast, als je contant geld stort op je ING-rekening, kun je dat via ING-internetbankieren na een korte verwerkingstijd meestal binnen een uur terug zien op je rekening.
Dat geeft dus ook al aan dat de snelheid van de verwerking van geldtransacties absoluut versneld is de laatste maanden (wellicht al langer).

En als laatste, de ING, als gerenommeerde bank, zou die nou écht jouw centjes "vasthouden" om rente te trekken? Pure onzin, als zij dat zouden doen, is het over en uit met de ING, die publiciteit zou hen heel veel klandizie kosten en bovendien in strijd zijn met de BankenCode.
Vergeet niet, de ING heeft onlangs ook al het boetekleed aangetrokken door de commotie over de bonussen voor de topmannen. Het bestuur besloot naar aanleiding van die kritiek én boze klanten om af te zien van die bonussen.
I.m.o. een beslissing die je van twee kanten kunt bekijken;
Aan de ene kant zijn bonussen voor soortgelijke banken en/of bedrijven gebruikelijk en vaak nog veel hoger!
Maar aan de andere kant -dat was voor mij doorslaggevend- was er het feit dat de ING staatssteun heeft ontvangen (die zij nu voor driekwart al hebben terugbetaald, excl. de rente dan!) en dan is bonussen uitdelen een slecht beleid.

Maar weer terug naar de klachten m.b.t. de VT;
Nee hoor, mensen die wél hun brief hebben, maar nog NIET hun geld, kunnen echt niet de ING de schuld geven, het is de BD die de betaling aanbiedt en dus is de BD verantwoordelijk voor het feit dat je nu je geld nog niet hebt.

Ex-BD'ers die hier in dit topic bijdragen doen en reageren zullen dit beamen, het is in de regel "binnen 10 WERK-dagen" na de dagtekening zoals vermeld op de brief van je VT, echter die regel wordt lang niet altijd nageleefd door de BD, er zijn zelfs mensen die na 30 "WERK-dagen" nog op hun geld wachten.
Bovendien moet je nooit vergeten dat er ook heus weleens een foutje wordt gemaakt bij de BD, maar OOK door degene die zijn/haar VT heeft ingestuurd, maar per abuis geen rekeningnummer heeft doorgegeven.

Zoals je dus kunt lezen, zijn er legio voorbeelden waarom je gewoon GEDULD moet hebben.

Ik heb mijn aangifte IB2010 per 1 maart 2011 ingestuurd maar tot op heden noch een brief noch geld op mijn rekening.....en wat doe ik?......ik wacht af, het is tenslotte toch nog geen 1 juli?

(maar toch, ik geef het toe, verlang ik naar die mooie blauwe BD-enveloppe want in 2010 had ik brief én geld al voor 12 mei 2010)

Afsluitend, ik wacht al sinds 5 april op een (ander soort) teruggave, de dagtekening was 15 april, datum ontvangst was 5 april. Per 18 mei GEEN geld.
Dus zoals je ziet, ik krijg nog heul veul centjes van de BD, het is alleen niet eerlijk dat bij de laatstgenoemde teruggave er geen HEFFINGSRENTE wordt vergoed door de BD, maarja, dat wist ik van tevoren, dus daar heb ik vrede mee.

Wat betreft die HEFFINGSRENTE, voor diegenen die nog GEEN brief en nog GEEN geld binnenhebben m.b.t. de VT2010, je heffingsrente wordt alleen maar hoger ;) dus hoe langer je moet wachten, hoe meer rente je vergoed krijgt! Een kleine pleister op de wonde, maar bij gevallen van middelhoge, hoge en ZEER hoge VT-bedragen kunnen dan 7 dubbeltjes per dag zijn! En zo zie je maar.....Ik sluit af met een quote uit een bekende film:
" The little things... there's nothing bigger, is there??? "
¤0,70 per dag lijkt weinig, maar waardeer the little things ;) !!!

[ Bericht 10% gewijzigd door WarrenBuffet op 19-05-2011 01:11:55 ]
pi_97020893
Natuurlijk is het bankverkeer wel traag, we leven in 2011.. Het is niet meer van deze tijd dat een storing tussen 2 banken zolang nodig heeft. Alle banken die stoppen met verwerken om bepaalde tijden waardoor transacties in het weekend niet doorgaan, of ze sturen 1 of 2 batches per dag weg. Allemaal nodeloze vertraging.

Ik merk wel vooruitgang bij de Rabobank. Pintransacties worden praktisch realtime verwerkt, als ik pin en direct via internetbankieren kijk staat de transactie er binnen een minuut. Echter geld overmaken naar een andere bank duurt ongeveer 8 tot 12 uur (avonden en weekenden uitgezonderd).

Het is van de zotte dat in een 24 uurs economie, in 2011, er nog vertraging tussen zit. Ik begrijp dat het naar het buitenland enige vertraging oploopt, maar tussen de NL banken zou het binnen 5 minuten geregeld moeten kunnen zijn.
pi_97021809
iemand met dagtekening 18mei al geld ontvangen?
pi_97022020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:55 schreef gast83 het volgende:
iemand met dagtekening 18mei al geld ontvangen?
Lol.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:06:07 #183
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97022090
Ik word zenuwachtig van al die zenuwachtige mensen hier.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_97022122
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:06 schreef Caland het volgende:
Ik word zenuwachtig van al die zenuwachtige mensen hier.
Ik heb er een hoop lol om, wat een sloebers heb je rondlopen :')
pi_97022146
He mookie heb jij al wat gehoord of een dagtekening bekend?
geld moet rollen, het liefst mijn kant op
pi_97022935
ik heb 15 maart aangifte gedaan, nog geen brief of geld ontvangen,

heb wel een andere vraag, is er ergens online een rekenprogramma om uit te rekenen hoeveel rente je krijgt over het bedrag dat je terugkrijgt?
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:41:31 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_97023058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:37 schreef SunshineEva het volgende:
heb wel een andere vraag, is er ergens online een rekenprogramma om uit te rekenen hoeveel rente je krijgt over het bedrag dat je terugkrijgt?
:')

Treurig, echt treurig
pi_97023307
Heb na anderhalfweek toc maar effe gebeld, er werd mij verteld dat ze bezig ziijn met een berekening, kan iemand mij vertellen wat dat inhoud, of is het gewoon een andere term voor in behandeling
geld moet rollen, het liefst mijn kant op
pi_97023401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:37 schreef SunshineEva het volgende:
ik heb 15 maart aangifte gedaan, nog geen brief of geld ontvangen,

Dat is eenvoudig, niks.

pi_97024294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat is eenvoudig, niks.

Wat doe je toch op dit forum als je alleen maar negatief loopt te doen, je moet niet zo schijnheilig doen als het je allemaal niets boeit, waarom bemoei je je er dan mee?
pi_97024318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat is eenvoudig, niks.

Hoezo niet? :? vorig jaar kreeg ik bij een aangifte van ¤49 ook ¤3 rente, alleen nu heb ik een veel groter bedrag en wilde ik graag weten hoeveel rente ik nog kreeg...want ik weet dat je niet zomaar mag gaan vermenigvuldigen bij rentes.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:31:56 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_97024787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:19 schreef SunshineEva het volgende:

[..]

Hoezo niet? :? vorig jaar kreeg ik bij een aangifte van ¤49 ook ¤3 rente, alleen nu heb ik een veel groter bedrag en wilde ik graag weten hoeveel rente ik nog kreeg...want ik weet dat je niet zomaar mag gaan vermenigvuldigen bij rentes.
Wat maakt het nou uit of je 30 of 40 euro aan rente krijgt... Denk je nou echt dat er iemand is die dat zo belangrijk vind, en dat die er vervolgens tijd en moeite in gaat steken om er een website van te maken :')
pi_97026579
quote:

[..]

Niks, want ze hebben tot 1 juli de tijd om je te betalen.En pas vanaf dan gaat de rente lopen volgens mij.
pi_97026622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:18 schreef cmuts het volgende:

[..]

Wat doe je toch op dit forum als je alleen maar negatief loopt te doen, je moet niet zo schijnheilig doen als het je allemaal niets boeit, waarom bemoei je je er dan mee?
Zegt een n00b met 11 posts :')
pi_97026820
Hier 9 maart aangifte gedaan en nog niks ontvangen, dus mensen, als je na 9 maart je aangifte hebt gedaan: je wacht maar lekker wat langer :D
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:29:27 #196
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97027039
Hier 13 maart, 27 mei dagtekening. :W
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_97027211
Aangifte gedaan op 28 februari; nog niks gezien... geen brief, geen geld...
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:38:56 #198
345332 zitroen
maar dan suurder!
pi_97027387
quote:

[..]

Het rentepercentage voor heffingsrente is 2.5 % (per jaar) en de rente gaat in op 1-1-2011.

Dus reken zelf maar uit 2.5 % van het bedrag dat je terugkrijgt gedeeld door 365 maal het aantal dagen dat je wacht (nu 139) ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door zitroen op 19-05-2011 12:39:48 (foutje) ]
pi_97027772
quote:
99s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:03 schreef keepoww het volgende:

[..]

Lol.
waarom lol?
pi_97028021
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:38 schreef zitroen het volgende:

[..]

Het rentepercentage voor heffingsrente is 2.5 % (per jaar) en de rente gaat in op 1-1-2011.

Dus reken zelf maar uit 2.5 % van het bedrag dat je terugkrijgt gedeeld door 365 maal het aantal dagen dat je wacht (nu 139) ;)
thnx, hier heb ik iets aan,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')