Even m.b.t. de ING het volgende:
Ik lees hier regelmatig negatieve uitingen omtrent de ING en dat zij traag van betalen zijn, het lang duurt dat je je geld hebt na een overschrijving door een ander en dat de ING "express" het geld -de VT dan- vasthoudt om extra rente te trekken.
Mag ik het volgende mededelen?
Alle bovenstaande beweringen zijn FOUT.
(Nee, ik werk niet bij de ING, ik heb er echter WEL een betaalrekening)
Ik stortte maandagavond 22:17 een bedrag vanaf mijn ING-rekening naar een Rabobank-rekening,
dinsdagochtend 09:00 stond het bedrag al op de Rabobank rekening. Dus traag? Absoluut niet.
Vergeet ook niet dat de ING veranderingen heeft doorgevoerd, omdat er lange tijd kritiek was, soms terecht, maar lang niet altijd, omdat er sinds de switch van Postbank (giro) naar de ING bank de publieke opinie was dat de ING traag was met overschrijvingen e.d.
Mede door die negatieve publiciteit hebben zij hervormingen doorgevoerd en kijk eens naar mijn voorbeeld, dat is wel degelijk een extreem snelle overboeking, toch?
Daarnaast, als je contant geld stort op je ING-rekening, kun je dat via ING-internetbankieren na een korte verwerkingstijd meestal binnen een uur terug zien op je rekening.
Dat geeft dus ook al aan dat de snelheid van de verwerking van geldtransacties absoluut versneld is de laatste maanden (wellicht al langer).
En als laatste, de ING, als gerenommeerde bank, zou die nou écht jouw centjes "vasthouden" om rente te trekken? Pure onzin, als zij dat zouden doen, is het over en uit met de ING, die publiciteit zou hen heel veel klandizie kosten en bovendien in strijd zijn met de BankenCode.
Vergeet niet, de ING heeft onlangs ook al het boetekleed aangetrokken door de commotie over de bonussen voor de topmannen. Het bestuur besloot naar aanleiding van die kritiek én boze klanten om af te zien van die bonussen.
I.m.o. een beslissing die je van twee kanten kunt bekijken;
Aan de ene kant zijn bonussen voor soortgelijke banken en/of bedrijven gebruikelijk en vaak nog veel hoger!
Maar aan de andere kant -dat was voor mij doorslaggevend- was er het feit dat de ING staatssteun heeft ontvangen (die zij nu voor driekwart al hebben terugbetaald, excl. de rente dan!) en dan is bonussen uitdelen een slecht beleid.
Maar weer terug naar de klachten m.b.t. de VT;
Nee hoor, mensen die wél hun brief hebben, maar nog NIET hun geld, kunnen echt niet de ING de schuld geven, het is de BD die de betaling aanbiedt en dus is de BD verantwoordelijk voor het feit dat je nu je geld nog niet hebt.
Ex-BD'ers die hier in dit topic bijdragen doen en reageren zullen dit beamen, het is in de regel "binnen 10 WERK-dagen" na de dagtekening zoals vermeld op de brief van je VT, echter die regel wordt lang niet altijd nageleefd door de BD, er zijn zelfs mensen die na 30 "WERK-dagen" nog op hun geld wachten.
Bovendien moet je nooit vergeten dat er ook heus weleens een foutje wordt gemaakt bij de BD, maar OOK door degene die zijn/haar VT heeft ingestuurd, maar per abuis geen rekeningnummer heeft doorgegeven.
Zoals je dus kunt lezen, zijn er legio voorbeelden waarom je gewoon GEDULD moet hebben.
Ik heb mijn aangifte IB2010 per 1 maart 2011 ingestuurd maar tot op heden noch een brief noch geld op mijn rekening.....en wat doe ik?......ik wacht af, het is tenslotte toch nog geen 1 juli?
(maar toch, ik geef het toe, verlang ik naar die mooie blauwe BD-enveloppe want in 2010 had ik brief én geld al voor 12 mei 2010)
Afsluitend, ik wacht al sinds 5 april op een (ander soort) teruggave, de dagtekening was 15 april, datum ontvangst was 5 april. Per 18 mei GEEN geld.
Dus zoals je ziet, ik krijg nog heul veul centjes van de BD, het is alleen niet eerlijk dat bij de laatstgenoemde teruggave er geen HEFFINGSRENTE wordt vergoed door de BD, maarja, dat wist ik van tevoren, dus daar heb ik vrede mee.
Wat betreft die HEFFINGSRENTE, voor diegenen die nog GEEN brief en nog GEEN geld binnenhebben m.b.t. de VT2010, je heffingsrente wordt alleen maar hoger

dus hoe langer je moet wachten, hoe meer rente je vergoed krijgt! Een kleine pleister op de wonde, maar bij gevallen van middelhoge, hoge en ZEER hoge VT-bedragen kunnen dan 7 dubbeltjes per dag zijn! En zo zie je maar.....Ik sluit af met een quote uit een bekende film:
" The little things... there's nothing bigger, is there??? " ¤0,70 per dag lijkt weinig, maar waardeer the little things

!!!
[ Bericht 10% gewijzigd door WarrenBuffet op 19-05-2011 01:11:55 ]