abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2011 @ 21:32:49 #201
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_97357220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:43 schreef mefke79 het volgende:
Effe voor mij:
Het verschil tussen een Manduca en Bondolino is dat een Bondlino echt knoopt rondom je middel ipv met een gesp achtig iets, toch? En wat is dan het verschil tussen een Manduca en een Beco Butterfly?
Manduca kan ook voor oudere kinderen gebruikt worden, en door grote verstelbaarheid ook voor diverse posturen van ouders.
Dat laatste is ook het verschil tussen Beco en Manduca, en het rugpand van de Manduca kan verlengd worden en is dan hoger dan dat van de Beco. Beco is bovendien een redelijk smal gesneden drager. (Passen is dus het devies!)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_97357679
Even een jubelpostje, onverwacht na mijn lofzang op de Bondolino van gister, maar ik heb vandaag een Teviot gevoeld bij een vriendin en ben direct achter de daar aanwezige laptop gekropen om er ook één te bestellen. Wat een heerlijke doek zeg!
pi_97360378
Inderdaad, Teviot voelt zoooooo heerlijk! Ik moet echt eerst wat doeken eruit doen voordat ik nieuwe koop, maar teviot is een serieuze kanshebber :) Krijgen we actiefoto's als je m hebt Jore?

Hij is trouwens in de aanbieding bij Dragen&zo!

[ Bericht 9% gewijzigd door WupWup op 26-05-2011 22:40:52 ]
pi_97372513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:44 schreef Orea het volgende:
Ik weet nog niet of ik het red ;) mijn schoonouders komen terug van vakantie dus die willen hun kleinkind graag zien :+ dus ik ga even kijken maar als ik kom dan neem ik hem mee! :)

Ik ben ook heel benieuwd hoe hij draagt, denk (hoop) dat ik hem vandaag binnenkrijg! Dus dan eens even proberen :D
*duim* :P Ik zou zo graag willen vergelijken tussen de Tuli en de Wompat :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:48:51 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97374364
Mijn meneer riep gisteren opeens, ga jij maar fijn een doek of drager kopen die je graag wil hebben. In het kader van de laatste loodjes en nog te verrichten arbeid. ;)

Maar toen gingen we gisteravond zitten neuzen naar doeken en dragers en toen zag ie de Wompat van Orea. Als het aan hem zou liggen zou die er dus komen.

Ik denk dat ik nu voor een CB ga, een blauwe of donker rode.
En dan ook een Ringsling, maar dan een van Girasol, meneer riep namelijk dat ie graag een regenboog motiefje zou zien.

Nu nog kiezen.....

vrijdag 27 mei 2011 @ 10:52:11 #206
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_97374455
Thanks voor de tips meiden! Ik ga me denk ik eens in het leencircuit mengen :).
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:23:44 #207
100412 mefke79
komt goed!
pi_97378105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Manduca kan ook voor oudere kinderen gebruikt worden, en door grote verstelbaarheid ook voor diverse posturen van ouders.
Dat laatste is ook het verschil tussen Beco en Manduca, en het rugpand van de Manduca kan verlengd worden en is dan hoger dan dat van de Beco. Beco is bovendien een redelijk smal gesneden drager. (Passen is dus het devies!)
De Beco is smal ja, maar die past mij prima. Qua lengte van het rugpand gaat het voor Driekus prima (want die zit met de armpjes eruit) en voor het nieuwe kindje moeten we het dan even aankijken. Thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97378428
Juud, wat leuk!
Ik vind de derde het mooiste O+, en daarna de eerste.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_97379998
Bij babybij is teviot ook in de aanbieding

ik wil alleen een maat 5
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:29:56 #210
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97380563
Hee Kleurdoos! Een chocobanana ringsling kopen voor je jommetje? O-) :D
A grand adventure has begun.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:36:04 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97380828
haha ik moet ook nog wat slijten en KD is in de koopmodus begrijp ik???
ik heb nog een Simon RS en een Riemu mt 5 ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97380949
Ik het Teviot net binnen, en nu sta ik voor het volgende probleem: wassen. In de wasmachine? Op de hand? Wie helpt mij? Besteld bij Babybij trouwens.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:51:06 #213
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97381395
Heb je een foto van die Simon BJ? Issie net zo mooi en zacht als Simon doeken?
A grand adventure has begun.
pi_97381609
Bj is dat Simon van Wupwup?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:27:17 #215
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97382731
neej simon is niet van wupWup, VL van haar wilde hem graag houden.
Ik heb Simon via D&V gekocht..
hij is in elk geval zachter dan de hopp miami :)

en ooeeee mijn Bondolino is er! en eigenlijk wil ik hem testen met rugdragen met Evie...
alleen twijfel ik om dat met mijn zwangere buik wel handig is??
pi_97382992
Gewoon even proberen bj, voelt het niet prettig dan weer stoppen.zo heb ik Lotte geloof ik gedragen tot ongeveer week 26 denk ik
pi_97383060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:39 schreef Jore het volgende:
Ik het Teviot net binnen, en nu sta ik voor het volgende probleem: wassen. In de wasmachine? Op de hand? Wie helpt mij? Besteld bij Babybij trouwens.
Teviot is van Didymos toch? Dan zit er een papiertje bij met wasinstructies
pi_97385433
ik haat ringslings, sorry

ik wil teviot 5 verdorie
pi_97390618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
neej simon is niet van wupWup, VL van haar wilde hem graag houden.
Ik heb Simon via D&V gekocht..
hij is in elk geval zachter dan de hopp miami :)

en ooeeee mijn Bondolino is er! en eigenlijk wil ik hem testen met rugdragen met Evie...
alleen twijfel ik om dat met mijn zwangere buik wel handig is??
Ik heb X gedragen in mijn zwangerschap op mijn rug..
Heerlijk vond ik dat ik was helemaal in balans :D :+
pi_97428547
De wompat is binnen!! *O* en ik ben verliefd! Zo verliefd dat ik overweeg om mijn Manduca in de verkoop te zetten...

Het is de toddler versie, dus ze zit er nog ruim in, maar dat is niet erg! Ze kan er nog even mee voort.. Hij zit heerlijk! Die gaat mee op vakantie! (zelfs meneer met zijn forse postuur kan hem om/aan, en hij is makkelijk instelbaar, dus met wisselen geen enkel probleem! O+)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:16:16 #221
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97433921
Wow Orea, wat een enorm mooi ding!! Als het dragen me echt gaat bevallen, dan zal ik tzt overwegen om er alsnog een te kopen. De toddler versie kan je fijn lang mee doen.

Ik heb vandaag deze gekocht! *O*

Nu nog ons meisje even uit de buik toveren... ;)
pi_97434721
Orea mooie!!! O+

BJ waar blijven die foto's??

Hier is de leen bondolino vandaag bezorgd, maar we waren er niet! Gelukkig bij de buren afgeleverd, dus we kwamen thuis meteen geprobeerd... *O*
Sarah vond het niet zo leuk, maar die had honger :X
Vervolgens Jaël op mijn rug gebonden onder luid protest, eenmaal gesetteld wilde mevrouw er niet meer uit *O*
Volgens mij is het nu al een succes, ow ja ik vond het ook heerlijk voelen, morgen langer proberen en kijken of dat bevalt! En daarna gaat mijn meneer het proberen, maar ik ben er nu al van overtuigd dat hij er komt ;) :X
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:37:00 #223
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97434915
haha Evie heeft dr nog maar een paar minuutjes ingezeten... dus ik heb geen goede foto nog.. Maar ik vind het wel echt een mooie Bondolino.. :)

en poeeeh zo schiet het niet op he MP??
*grappig trouwens; geheel offtopic; maar ik las dat jouw man Theo heeft en werkloos was? en je hebt 2 meiden;
nou ik heb ook een Theo, die werkloos is, en 2e meid op komst;
en nu hoop ik van harte dat het feit dat jouw Theo is aangenomen een voorbode is voor ons ;))

en wauuwwwww wat een moooie wompat!! (ik kende die helemaal niet ?)
pi_97435257
Wat grappig BJ en ik hoop dat jou Theo ook gauw een baan heeft :) (waar heb je trouwens gelezen dst hij zo heet ik gebruik zijn naam eigenlijk nooit op fok...)

En ik hoop morgen draagzak foto's te hebben!
pi_97435506
Juud, dat is van dezelfde stof als waarvan de Wompat is ;) ook een Northern Lights O+ Mooi!

Ik heb tevens een Amitola Azarfan maat 4 geklikt zojuist :@ en ik was zo goed bezig met mijn verzameling in te dimmen :+

deze

En ook een maatje 7 van deze , die gaan ik en een vriendinnetje delen (ieder een maat 2 dus :D heerlijke maat voor een shorty!)

MP *O* Told you :D jullie gaan er één kopen, weet het zeker :D
BJ, ze zijn ook nog relatief 'nieuw' maar ik vind het tot nu toe bijna de fijnste drager (alhoewel ik voor de wat kleinere baby's nog steeds bij een bondolino zweer ;))
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:51:54 #226
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97435647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:44 schreef MamaPurk het volgende:
Wat grappig BJ en ik hoop dat jou Theo ook gauw een baan heeft :) (waar heb je trouwens gelezen dst hij zo heet ik gebruik zijn naam eigenlijk nooit op fok...)

En ik hoop morgen draagzak foto's te hebben!
uhhh wel ergens op Fok van de week; kweet alleen niet meer waar?
ik noem hem ook altijd T of VL; daarom viel het me op :)

en Orea; hij is echt moooooi, maar dus niet voor mini-beebs?
*opluchting* dan is de bondolino dus eerst wel een slimmere keuze geweest ;)
pi_97435651
Oh, die Amitola is mooooi Orea!

Het lijkt mij ookzoo fijn, mijn kindje straks dragen! Ik vind de Donau van Girasol ook heel erg mooi O+
pi_97435900
Hmmm was dan denk ik per ongeluk en in een spoiler...

Ik wou dat het morgen was en dat mij meisjes wakker waren en gedragen willen worden...!!
pi_97435945
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:51 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

uhhh wel ergens op Fok van de week; kweet alleen niet meer waar?
ik noem hem ook altijd T of VL; daarom viel het me op :)

en Orea; hij is echt moooooi, maar dus niet voor mini-beebs?
*opluchting* dan is de bondolino dus eerst wel een slimmere keuze geweest ;)
Er zijn meerdere versies ;) een baby-versie, een toddler-versie (das deze.. Leia met haar 75 cm en ruim 11 kilo heeft nog wat ruimte over maar kan er al prima in.. maar hij gaat nog wel even mee ;)) en je hebt een pre-school versie..

Bondolino kan voorlopig dus primaaaa en straks moet je gewoon alsnog de toddler versie kopen :+ (hier gaat de Bondo ook echt niet weg met het oog op de toekomst ;))

Tweeoogje, Donau is ook echt prachtig! Helaas mijn kleuren niet, maar wel heel erg mooi.. O+
pi_97435967
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:56 schreef MamaPurk het volgende:
Hmmm was dan denk ik per ongeluk en in een spoiler...

Ik wou dat het morgen was en dat mij meisjes wakker waren en gedragen willen worden...!!
:D O+ arme meiden :P
pi_97436061
Ik had laatst toen Floris ziek was m in de Hop Tye gedouwd. Was niet echt een succes ofzo :') Hij "klimt" eruit. T was iig wel handig omdat ie beetje ontroostbaar was, was lichter dan met m rondsjouwen ;) Maar stukken ermee lopen gaat echt niet lukken. Hij wordt er ook te groot voor lijkt wel...T ruggedeelte zat een beetje laag (maar goed, kind was er ook niet makkelijk in te knopen dus)
(tijd voor een nieuwe baby ;) en dan echt goed oefenen met knopen en dan wil ik een andere doek:') moet eigenlijk de mijne te koop zetten, maar daar ben ik niet zo goed in :') en een bondolino wil ik dan ook!)

Gaaf ding die wompat Orea!
pi_97436148
Die Wompat ziet er echt heel gaaf uit! Nu twijfel ik of we niet zoiets voor Ivan moeten kopen. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97436228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:57 schreef Orea het volgende:

[..]

:D O+ arme meiden :P
Ik wil er twee dan draag ik ze tegelijk een op de buik en een op de rug ;) :P
pi_97436231
Keertje proberen anders?
pi_97436272
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:02 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ik wil er twee dan draag ik ze tegelijk een op de buik en een op de rug ;) :P
vandaag gezien dat een tweeling met gemak gedragen kon worden :D één in een bondolino achterop de rug, en de ander met een korte doek, aan de bondolino vast op de buik O+ echt geniaal bedacht! En zo makkelijk, dat moet dus ook met 2 kindjes kunnen :+
pi_97436354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:02 schreef Orea het volgende:
Keertje proberen anders?
*O*

Heb je andere ergocarriers wel eens gebruikt? Wat vind je zo fijn aan de Wompat in het bijzonder?
pi_97436549
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:03 schreef Orea het volgende:

[..]

vandaag gezien dat een tweeling met gemak gedragen kon worden :D één in een bondolino achterop de rug, en de ander met een korte doek, aan de bondolino vast op de buik O+ echt geniaal bedacht! En zo makkelijk, dat moet dus ook met 2 kindjes kunnen :+
Hmmm... Beetje zwaar denk ik ;)

Leuk trouwens mijn vader wilde vandaag Sarah graag in de doek, en heeft lekker met haar op zijn buik rondgesjouwt in Artis!
pi_97436569
Oh Orea, dat ziet er gaaf en gebruiksvriendelijk uit zeg!
Die zou ik ook wel een keertje willen proberen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_97436576
Ik heb de Bondolino en de Manduca in huis. Manduca was qua SSC favoriet, tot de Wompat.

De wompat is ruimer opgezet, ruimer rugpand en breder stuk van knie tot knie. Hij zit ook heel fijn, al het gewicht hangt mooi op de buik/heupband, daardoor heb ik amper last van mijn schouders. Met de manduca kun je zóveel stukken instellen.. Dat kan een voordeel zijn, maar ik vind het eerder een nadeel, want meneer wilde hem al niet gebruiken, ivm teveel instellingen. En als je er eentje niet lekker hebt staan, dan zit hij ook nét niet. Of je merkt pas achteraf dat hij niet goed gezeten heeft ;)

Hier kun je wel e.e.a. instellen maar dat gaat heel makkelijk, wisselen tussen gebruiker is dus ook heel handig. Leia gierde het uit, zo fijn vond ze het O+ makkelijk om te doen, makkelijk in gebruik. En, ondanks haar ruim 11 kilo, had ik niet het idee dat er zoveel op mijn rug zat ;)

Het allergrootste voordeel vind ik dat er gewoon genoeg stof is om haar te ondersteunen. Mede daardoor zal hij voor mij ook lekker zitten.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:11:38 #240
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97436769
Orea, die Amitola is ook geweldig en die onderste ook, dat is toch de D&V Girasol?
Ik ben inmiddels redelijk thuis in een aantal merken doeken. ;)
Girasols vind ik over het algemeen erg mooi, zoveel prachtige kleuren.

Claudia, een wompat zou ik zeker doen als ik jou was, Ivan kan je er nog een poos in dragen en Lena dan ook als ze rond 1 jaar is.
pi_97436783
Het zit er qua model ook uit als een Ivanvriendelijke drager. En ik houd er niet van als je te veel af moet stellen, maar ik wil ook weer niet te veel knopen à la mei tai.

Ik krijg er zo'n zin van om mijn jongetje weer te gaan dragen! *O*
pi_97436992
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:08 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Hmmm... Beetje zwaar denk ik ;)

Leuk trouwens mijn vader wilde vandaag Sarah graag in de doek, en heeft lekker met haar op zijn buik rondgesjouwt in Artis!
Welnee, ben je goed in evenwicht :+
En wat heerlijk, opa en Sarah O+ ik bedacht me vandaag, als mijn moeder nog geleefd had, dat ze zéker Leia gedragen had :Y O+

Juud :D inderdaad dat is de DenV doek! Vandaag live gezien en hij was veeel mooier dan hij op een plaatje leek.. En nu ontzettend goedkoop bij S&T... dus dat kan ik dan enigszins niet laten lopen :+ ('t is een ziekte, ondanks dat ik al ontzettend ben ingedimt qua doeken O-))

Maarre, nieuwe draagmeet om de Wompat te proberen? O-) Welkom hoor! Alleen over een paar dagen ben ik met vakantie tot 20 juni :+ dus na die datum kan het!
pi_97437308
Jaël en Sarah 14 kilo tegen 6 kilo zorgt niet echt voor evenwicht...

En ja het was echt zo lief hoe Sarah bij opa in de doek helemaal ontspande en lekker sliep. Jammer dat je zulke dingen niet mee kan maken met jou moeder, ik wist niet dat je gen moeder meer hebt, dat lijkt me echt naar...
pi_97437519
Ik weet niet of ik zolang kan wachten, Orea. Nu m'n lief nog ompraten. :Y)

O+
pi_97438022
:D!

Die is ook mooi O+
pi_97438141
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:21 schreef MamaPurk het volgende:
Jaël en Sarah 14 kilo tegen 6 kilo zorgt niet echt voor evenwicht...

En ja het was echt zo lief hoe Sarah bij opa in de doek helemaal ontspande en lekker sliep. Jammer dat je zulke dingen niet mee kan maken met jou moeder, ik wist niet dat je gen moeder meer hebt, dat lijkt me echt naar...
In mijn geval zou ik de 6 kilo dame voorop doen, en de zwaardere achterop.. En dan is 't prima in evenwicht met mijn voorgevel :+
pi_97438162
Arme Ivan, moet 'ie straks wéér in het roze.
pi_97438196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:34 schreef Orea het volgende:

[..]

In mijn geval zou ik de 6 kilo dame voorop doen, en de zwaardere achterop.. En dan is 't prima in evenwicht met mijn voorgevel :+
_O-
pi_97438244
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Arme Ivan, moet 'ie straks wéér in het roze.
Ach, hij ziet er niks van O-)
pi_97438373
Ik lees trouwens dat er drie maten zijn, een voor baby's, medium voor 1-jarigen en dreumesjes, en dan is er nog de grotere variant vanaf 2 jaar. Welke heb jij nu? Ik neem aan dat je medium hebt? Ik denk dat ik voor Ivan echt de 'vanaf 2 jaar'-variant nodig heb, maar ik zou het zonde vinden als Lena daar de komende jaren niet in past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')