Lekker verhaalquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Mijn poes is overleden, was ook overtijd. Zorg dat je in iedergeval een scherp (chirurgisch) mes en schone lakens bij de hand hebt zodat je in het geval het mis gaat de buik kan opensnijden en de kittens nog kan redden.
Je hebt dan nog wel een moederpoes nodig die melk kan geven, wij hebben een oproepje geplaatst en een poes gevonden die maar 2 kittens had en die kon de 3 door mij bevrijde kittens melk geven.
Ik zou over het opensnijden van de buik/baarmoeder zeker op youtube wat films bekijken voor het geval dat. Een dierenarts kan in het weekeinde ook niet snel komen.
En als de dierenarts een keizersnede gaat doen, dan kan het ook zijn dat de moederpoes geen melk gaat geven!
Oh wat erg allemaal. Hoop dat je wel kan slapen vanavond.
?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:07 schreef mariellemeisje het volgende:
Aub geen spookverhalen, want die heb ik al genoeg gelezen!
Ja, wat een geruststellingquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Mijn poes is overleden, was ook overtijd. Zorg dat je in iedergeval een scherp (chirurgisch) mes en schone lakens bij de hand hebt zodat je in het geval het mis gaat de buik kan opensnijden en de kittens nog kan redden.
Je hebt dan nog wel een moederpoes nodig die melk kan geven, wij hebben een oproepje geplaatst en een poes gevonden die maar 2 kittens had en die kon de 3 door mij bevrijde kittens melk geven.
Ik zou over het opensnijden van de buik/baarmoeder zeker op youtube wat films bekijken voor het geval dat. Een dierenarts kan in het weekeinde ook niet snel komen.
En als de dierenarts een keizersnede gaat doen, dan kan het ook zijn dat de moederpoes geen melk gaat geven!
Op hoeveel dagen zit ze dan ? Hoeveel dagen heeft ze bij de kater gezeten ? Kan ze ook later gedekt zijn ?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:07 schreef mariellemeisje het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen, mijn kat had statistisch gezien, dinsdag moeten bevallen, maar er gebeurd maar niks.
Heb de dierenarts al gesproken, mag het weekend afwachten (wachten, pff..), mits er met mama poes niets raars gebeurd.
De stress die ik nu heb is voor haar natuurlijk al helemaal niet goed. Vandaar dat ik ff jullie geruststelling nodig heb dmv soortgelijke verhalen/ervaringen.
Aub geen spookverhalen, want die heb ik al genoeg gelezen!
Het is haar 1e nestje
Zijn poezen werkelijk altijd zo op de dag nauwkeurig?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Op hoeveel dagen zit ze dan ? Hoeveel dagen heeft ze bij de kater gezeten ? Kan ze ook later gedekt zijn ?
Wat een idioot ben jij zeg. Ga hulp zoeken man.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Er wordt vaak 63 dagen van gemaakt omdat mensen vaak zeggen dat de draagtijd 9 weken is, maar nog algemener wordt er volgens mij uitgegaan van 65 dagen. De meeste kattenfokkers houden dag 70 aan als uiterste dag voordat er overgegaan wordt tot een keizersnede. Dus TS, als het nu nog maar dag 65 is dan hoef je je nog niet zo druk te maken. Als je kater haar later nog gedekt kan hebben dan zou het zelfs nog later kunnen zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:30 schreef mariellemeisje het volgende:
De draagtijd van een poes is 63 dagen, gemiddeld bevallen ze tussen dag 59 en 65, maar omdat ze totaal nog geen actie laat zien..
De kater heb ik hier zelf, die is er in de bewuste nacht 6x op geweest (arme Ace) en daarna vrijwel zeker, niet meer..
Nee. Ik vroeg het omdat ik wilde weten of TS niet zelf wat vroeg kon zitten, bv door het 63 dagen verhaal, of doordat ze misschien niet precies wist wanneer de dekking was geweest.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zijn poezen werkelijk altijd zo op de dag nauwkeurig?
Ok dankjequote:Op donderdag 12 mei 2011 17:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Er wordt vaak 63 dagen van gemaakt omdat mensen vaak zeggen dat de draagtijd 9 weken is, maar nog algemener wordt er volgens mij uitgegaan van 65 dagen. De meeste kattenfokkers houden dag 70 aan als uiterste dag voordat er overgegaan wordt tot een keizersnede. Dus TS, als het nu nog maar dag 65 is dan hoef je je nog niet zo druk te maken. Als je kater haar later nog gedekt kan hebben dan zou het zelfs nog later kunnen zijn.
De slijmprop kun je nog wel eens missen omdat de poes die vaak zelf oplikt.
Dan bel je de dierenarts nogmaals om te overleggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:28 schreef mariellemeisje het volgende:
Nogsteeds niks.. t is maar een tenger poesje, dalijk past het niet.. omdat de kittens te groot zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze voelt zich blijkbaar nog primaquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:45 schreef mariellemeisje het volgende:
Ze is nu druk achter een vlieg aan het aanvangen
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:39 schreef Oognip het volgende:
daar moet ik het mee eens zijn de asiels stromen over van de jonge kittens en maar door fokken want het is o zo leuk om een poes te zien bevallen en dan die lieve schattige kittensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
De discussie is al vaker gevoerd, maar ik blijf het onzin vinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:56 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
daar moet ik het mee eens zijn de asiels stromen over van de jonge kittens en maar door fokken want het is o zo leuk om een poes te zien bevallen en dan die lieve schattige kittens
Jij denkt dat asiels niet vol kittens en puppies zitten?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 18:45 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
De discussie is al vaker gevoerd, maar ik blijf het onzin vinden.
Zeg ik dat? Ik blijf het onzin vinden om plompverloren te zeggen dat je alleen kittens wil omdat ze o zo schattig zijn, en dat je poes te laten stoppen met kittens krijgen om die reden. Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jij denkt dat asiels niet vol kittens en puppies zitten?
Eens.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:49 schreef Cat22 het volgende:
Niet te druk maken. Als jij om die poes heen blijft hangen en gluren kan het juist zijn dat ze de zaak ophoudt. Ze geeft zelf wel aan wanneer haar tijd is gekomen en of ze je erbij wil hebben of niet. Als het mis is zie je dat vanzelf (uren persen zonder resultaat, poes in paniek met duidelijke pijn etc.) En dan wordt het tijd de DA te bellen (niet poes oppakken en langsgaan, maar eerst overleggen).
En zolang poes nog vliegjes vangt is er niks aan de hand.![]()
Ik heb inmiddels een paar kattenbevallingen meegemaakt en die gaan altijd prima. En ben ook al eens verrast door een poes die rond bedtijd nog helemaal rustig was en de volgende ochtend haar kittens had gekregen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
Daarom vraag ik ook wat je dan onzin vindtquote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:16 schreef ConnorMacLeod het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik blijf het onzin vinden om plompverloren te zeggen dat je alleen kittens wil omdat ze o zo schattig zijn, en dat je poes te laten stoppen met kittens krijgen om die reden. Dat zeg ik.
Het is ook geen weloverwogen beslissing, het is de natuur.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ook wat je dan onzin vindt![]()
Ik snal wel waarom mensen kittens krijgen, bijvoorbeeld wanneer ze een ras fokken en dat in stand houden.
Maar de zogenaamde 'oeps' nestjes (ze was opeens zwanger) of 'pret' nestjes (want het is zo schattig) zie je tegenwoordig zoveel! Marktplaats staat er vol mee, en dan heb ik het nog niet eens over de asiels...
Daarom vind ik dat mensen best wel eens wat meer stil mogen staan bij wat ze aan het doen zijn. Van TS heb ik niet echt het idee dat het een wel overwogen beslissing is geweest (ik kan het mishebben natuurlijk), en laatst was er een ander topic waar de poes het ene na het andere nestje kreeg 'omdat wij toch ook kinderen kregen als we dat wilden'.
Tja, dàt vind ik dan onzin.
Ik hou je niet tegenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:00 schreef Cat22 het volgende:
Is het niet een beter idee om voor deze discussie een centraal topic te openen? Want het blijft keer op keer terugkomen in de diverse kitten topics en dat lijkt me niet zo handig en zinvol.
Toch blijven die topics weer komen, waarom mag het dan niet telkens gemeld worden?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:20 schreef ElisaB het volgende:
Ja, strak plan: laten we het hier niet wéér hebben over het wel of niet laten krijgen van een nestje. Hoezeer ik het er ook mee eens ben dat de mens iets moet doen tegen het steeds maar weer geboren worden van nieuwe katjes: niet in elk topic weer.
Dank u
Wat heeft het voor zin om TS te kielhalen als de poes al op bevallen staatquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:55 schreef oh-oh het volgende:
Toch blijven die topics weer komen, waarom mag het dan niet telkens gemeld worden?
TS is ook niet echt goed voorbereid op de bevalling zo te lezen.
sorry maar ik vind niet dat ik dr kielhaal... maar wat ik zeg klopt wel en daar mogen ze best wel stil bij staan, feit is dat veel van die schattige kittens wegrotten in een asielquote:Op zondag 15 mei 2011 00:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om TS te kielhalen als de poes al op bevallen staat
Het is gewoon zo'n never ending story steeds. En zo voor de 312e keer het zelfde verhaal.
Poezen die kittens krijgen; schattig of verkeerd?quote:Op zondag 15 mei 2011 01:50 schreef GewoneMan het volgende:
sorry maar ik vind niet dat ik dr kielhaal... maar wat ik zeg klopt wel en daar mogen ze best wel stil bij staan, feit is dat veel van die schattige kittens wegrotten in een asiel
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:44 schreef mariellemeisje het volgende:
Ze is 14 mei bevallen van 4 gezonde kittens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |