Waar bestond de training uit? Ik heb vorig jaar een basistraining gehad bij Driversbest en ga dit jaar weer, dit maal met de nadruk op uitwijken/controle op nat en glad wegdek. Zeker de moeite waard! Vooral met een achterwielaandrijver wordt dat leukquote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:32 schreef Marco001 het volgende:
Zo, rijvaardigheidstraining bij prodrive klaar.n. was erg tof...
Omdat de wap bij mijn auto niet uitvoering kan, moest ik op de gladde cirkel maar bij 20 de handrem aantrekken en dan proberen de snelheid erin te houden ofterwijl driften TOT in de glorie..:):)
Oh, en de rdw omgaan, dat was erg gaaf en appart..
Hij heeft een 440 toch? Zit daar CC op?quote:Op zondag 22 mei 2011 01:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat rijd Hymans auto toch fijn.. Lekker 150 op de cruise control
Ga je op vakantie?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb ANWB Europa-service aangevraagd.
Waarom? Je betaalt toch per kalenderjaar. Zorg trouwens dat je via iemand aanvraagt, dan krijgt één van jullie nog korting of een presentje.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:20 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ga je op vakantie?
Ik ga de mijne in juli aanvragen.
Ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:20 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ga je op vakantie?
Ik ga de mijne in juli aanvragen.
Ik heb Europa-service met Woonplaatsservice erbij genomen.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom? Je betaalt toch per kalenderjaar. Zorg trouwens dat je via iemand aanvraagt, dan krijgt één van jullie nog korting of een presentje.
Ideaal wel hoor, Europa Service. Heb ik ook en vorig jaar dankbaar gebruik van gemaakt. Prima service ook, regelmatig contact en ze denken goed vooruit: gaven al aan mogelijkheden te hebben mocht mijn auto niet tijdig gerepareerd zijn om terug te kunnen rijden.
Vervangend vervoer heb ik er ook bij. Alleen geen woonplaats service, daar red ik het zelf wel met hulp van buurman/kennissen.
Ik heb gekozen voor het bedrijf wat het beste bekend staat.. wat we hebben gedaan was uitwijken op asfalt, uitwijken op de gladde plaat(met die bekende fonteinen..) , berm uitrijden en algemene wagenkennis...quote:Op zondag 22 mei 2011 03:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar bestond de training uit? Ik heb vorig jaar een basistraining gehad bij Driversbest en ga dit jaar weer, dit maal met de nadruk op uitwijken/controle op nat en glad wegdek. Zeker de moeite waard! Vooral met een achterwielaandrijver wordt dat leuk.
[..]
Hij heeft een 440 toch? Zit daar CC op?
Heeft nu een S40quote:Op zondag 22 mei 2011 03:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar bestond de training uit? Ik heb vorig jaar een basistraining gehad bij Driversbest en ga dit jaar weer, dit maal met de nadruk op uitwijken/controle op nat en glad wegdek. Zeker de moeite waard! Vooral met een achterwielaandrijver wordt dat leuk.
[..]
Hij heeft een 440 toch? Zit daar CC op?
Ook een prima pakket inderdaad. Ben ook met jongerenvoordeel begonnen, maar helaas betaal ik tegenwoordig gewoon honderd euro per jaarquote:Op zondag 22 mei 2011 10:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb Europa-service met Woonplaatsservice erbij genomen.
Kost iets van begin 50 euro met jongerenvoordeel.
Ah kijk, dat scheelt. Zo'n 2.0T is leuk speelgoedquote:
Kombaan heb ik nog nooit gedaan, de rest is wel de moeite inderdaad. Wij kregen ook remtest, uitwijktest etc. Volgende cursus gaan we nog meer oefenen op uitwijken en controle houden met gladheid. Vooral met RWD de moeite. En natuurlijk leuk om mee te spelen als je zelf overstuur creëert, kijken of ik ergens een stukje powerslide kan doenquote:Op zondag 22 mei 2011 10:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor het bedrijf wat het beste bekend staat.. wat we hebben gedaan was uitwijken op asfalt, uitwijken op de gladde plaat(met die bekende fonteinen..) , berm uitrijden en algemene wagenkennis...
Oh, en 2 rondjes op de rdw kombaan, wat normaal gesproken niet mag...:o
En natuurlijk die gladde cirkel dus om te ervaren wat onder en overstuur is en wat je dan moet doen...
Een gewone 1.8 is ook goed te doen hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Ah kijk, dat scheelt. Zo'n 2.0T is leuk speelgoed.
Klopt, maar ik hou van extra powerquote:Op zondag 22 mei 2011 11:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Een gewone 1.8 is ook goed te doen hoor
Wie niet? Maar het zuipt ook een stuk meer en de verzekering vind je ook interessanterquote:
True. Maar daar betaal ik dan wel wat voorquote:Op zondag 22 mei 2011 11:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wie niet? Maar het zuipt ook een stuk meer en de verzekering vind je ook interessanter
Kombaan is zo gaaf om eens mee te maken: kon gewoon met de handjes los de bocht door...:oquote:Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ook een prima pakket inderdaad. Ben ook met jongerenvoordeel begonnen, maar helaas betaal ik tegenwoordig gewoon honderd euro per jaar.
[..]
Ah kijk, dat scheelt. Zo'n 2.0T is leuk speelgoed.
[..]
Kombaan heb ik nog nooit gedaan, de rest is wel de moeite inderdaad. Wij kregen ook remtest, uitwijktest etc. Volgende cursus gaan we nog meer oefenen op uitwijken en controle houden met gladheid. Vooral met RWD de moeite. En natuurlijk leuk om mee te spelen als je zelf overstuur creëert, kijken of ik ergens een stukje powerslide kan doen.
Op droog is het niet echt een kunst inderdaad, al is het wel grappig om te zien hoe laat je nog kan uitwijken en het gewoon kan redden. En hoe je je gare FWD gewoon dwars krijgt, als je maar snel genoeg stuurt en hard zat rijdt.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Kombaan is zo gaaf om eens mee te maken: kon gewoon met de handjes los de bocht door...:o
Uitwijken en remmen op droog valt nog mee, wij hebben het ook op "platgereden sneeuw gedaan, das lastig!
Oh, en nog een wedstrijdje gedaan in een ibiza cupra, klein parcours..:)
Klopt, je auto gaat dan rechtdoor. Dan is het de kunst om rustig te blijven en te doen wat je moet doen, niet wat je gevoel zegt (nog verder insturen).quote:Op zondag 22 mei 2011 17:59 schreef Marco001 het volgende:
Zal je npg verbazen.. op het gladde gedeelte kon je bij 30 al sturen wat je wou, je ging gewoon rechtdoor...
En dat is lastig! Als er opeens een muur van water omhoog komt, heb je direct de reflex om het stuur volledig om te gooien...quote:Op zondag 22 mei 2011 18:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Klopt, je auto gaat dan rechtdoor. Dan is het de kunst om rustig te blijven en te doen wat je moet doen, niet wat je gevoel zegt (nog verder insturen).
Terwijl je dus gas terug moet nemen en terug moet sturen tot je weer grip hebt (voorwielaandrijver), het is echt volledig tegen je gevoel/reflex in.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En dat is lastig! Als er opeens een muur van water omhoog komt, heb je direct de reflex om het stuur volledig om te gooien...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |