Waar bestond de training uit? Ik heb vorig jaar een basistraining gehad bij Driversbest en ga dit jaar weer, dit maal met de nadruk op uitwijken/controle op nat en glad wegdek. Zeker de moeite waard! Vooral met een achterwielaandrijver wordt dat leukquote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:32 schreef Marco001 het volgende:
Zo, rijvaardigheidstraining bij prodrive klaar.n. was erg tof...
Omdat de wap bij mijn auto niet uitvoering kan, moest ik op de gladde cirkel maar bij 20 de handrem aantrekken en dan proberen de snelheid erin te houden ofterwijl driften TOT in de glorie..:):)
Oh, en de rdw omgaan, dat was erg gaaf en appart..
Hij heeft een 440 toch? Zit daar CC op?quote:Op zondag 22 mei 2011 01:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat rijd Hymans auto toch fijn.. Lekker 150 op de cruise control
Ga je op vakantie?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb ANWB Europa-service aangevraagd.
Waarom? Je betaalt toch per kalenderjaar. Zorg trouwens dat je via iemand aanvraagt, dan krijgt één van jullie nog korting of een presentje.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:20 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ga je op vakantie?
Ik ga de mijne in juli aanvragen.
Ja.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:20 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ga je op vakantie?
Ik ga de mijne in juli aanvragen.
Ik heb Europa-service met Woonplaatsservice erbij genomen.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom? Je betaalt toch per kalenderjaar. Zorg trouwens dat je via iemand aanvraagt, dan krijgt één van jullie nog korting of een presentje.
Ideaal wel hoor, Europa Service. Heb ik ook en vorig jaar dankbaar gebruik van gemaakt. Prima service ook, regelmatig contact en ze denken goed vooruit: gaven al aan mogelijkheden te hebben mocht mijn auto niet tijdig gerepareerd zijn om terug te kunnen rijden.
Vervangend vervoer heb ik er ook bij. Alleen geen woonplaats service, daar red ik het zelf wel met hulp van buurman/kennissen.
Ik heb gekozen voor het bedrijf wat het beste bekend staat.. wat we hebben gedaan was uitwijken op asfalt, uitwijken op de gladde plaat(met die bekende fonteinen..) , berm uitrijden en algemene wagenkennis...quote:Op zondag 22 mei 2011 03:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar bestond de training uit? Ik heb vorig jaar een basistraining gehad bij Driversbest en ga dit jaar weer, dit maal met de nadruk op uitwijken/controle op nat en glad wegdek. Zeker de moeite waard! Vooral met een achterwielaandrijver wordt dat leuk.
[..]
Hij heeft een 440 toch? Zit daar CC op?
Heeft nu een S40quote:Op zondag 22 mei 2011 03:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar bestond de training uit? Ik heb vorig jaar een basistraining gehad bij Driversbest en ga dit jaar weer, dit maal met de nadruk op uitwijken/controle op nat en glad wegdek. Zeker de moeite waard! Vooral met een achterwielaandrijver wordt dat leuk.
[..]
Hij heeft een 440 toch? Zit daar CC op?
Ook een prima pakket inderdaad. Ben ook met jongerenvoordeel begonnen, maar helaas betaal ik tegenwoordig gewoon honderd euro per jaarquote:Op zondag 22 mei 2011 10:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb Europa-service met Woonplaatsservice erbij genomen.
Kost iets van begin 50 euro met jongerenvoordeel.
Ah kijk, dat scheelt. Zo'n 2.0T is leuk speelgoedquote:
Kombaan heb ik nog nooit gedaan, de rest is wel de moeite inderdaad. Wij kregen ook remtest, uitwijktest etc. Volgende cursus gaan we nog meer oefenen op uitwijken en controle houden met gladheid. Vooral met RWD de moeite. En natuurlijk leuk om mee te spelen als je zelf overstuur creëert, kijken of ik ergens een stukje powerslide kan doenquote:Op zondag 22 mei 2011 10:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor het bedrijf wat het beste bekend staat.. wat we hebben gedaan was uitwijken op asfalt, uitwijken op de gladde plaat(met die bekende fonteinen..) , berm uitrijden en algemene wagenkennis...
Oh, en 2 rondjes op de rdw kombaan, wat normaal gesproken niet mag...:o
En natuurlijk die gladde cirkel dus om te ervaren wat onder en overstuur is en wat je dan moet doen...
Een gewone 1.8 is ook goed te doen hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef Mikkie het volgende:
Ah kijk, dat scheelt. Zo'n 2.0T is leuk speelgoed.
Klopt, maar ik hou van extra powerquote:Op zondag 22 mei 2011 11:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Een gewone 1.8 is ook goed te doen hoor
Wie niet? Maar het zuipt ook een stuk meer en de verzekering vind je ook interessanterquote:
True. Maar daar betaal ik dan wel wat voorquote:Op zondag 22 mei 2011 11:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wie niet? Maar het zuipt ook een stuk meer en de verzekering vind je ook interessanter
Kombaan is zo gaaf om eens mee te maken: kon gewoon met de handjes los de bocht door...:oquote:Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ook een prima pakket inderdaad. Ben ook met jongerenvoordeel begonnen, maar helaas betaal ik tegenwoordig gewoon honderd euro per jaar.
[..]
Ah kijk, dat scheelt. Zo'n 2.0T is leuk speelgoed.
[..]
Kombaan heb ik nog nooit gedaan, de rest is wel de moeite inderdaad. Wij kregen ook remtest, uitwijktest etc. Volgende cursus gaan we nog meer oefenen op uitwijken en controle houden met gladheid. Vooral met RWD de moeite. En natuurlijk leuk om mee te spelen als je zelf overstuur creëert, kijken of ik ergens een stukje powerslide kan doen.
Op droog is het niet echt een kunst inderdaad, al is het wel grappig om te zien hoe laat je nog kan uitwijken en het gewoon kan redden. En hoe je je gare FWD gewoon dwars krijgt, als je maar snel genoeg stuurt en hard zat rijdt.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Kombaan is zo gaaf om eens mee te maken: kon gewoon met de handjes los de bocht door...:o
Uitwijken en remmen op droog valt nog mee, wij hebben het ook op "platgereden sneeuw gedaan, das lastig!
Oh, en nog een wedstrijdje gedaan in een ibiza cupra, klein parcours..:)
Klopt, je auto gaat dan rechtdoor. Dan is het de kunst om rustig te blijven en te doen wat je moet doen, niet wat je gevoel zegt (nog verder insturen).quote:Op zondag 22 mei 2011 17:59 schreef Marco001 het volgende:
Zal je npg verbazen.. op het gladde gedeelte kon je bij 30 al sturen wat je wou, je ging gewoon rechtdoor...
En dat is lastig! Als er opeens een muur van water omhoog komt, heb je direct de reflex om het stuur volledig om te gooien...quote:Op zondag 22 mei 2011 18:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Klopt, je auto gaat dan rechtdoor. Dan is het de kunst om rustig te blijven en te doen wat je moet doen, niet wat je gevoel zegt (nog verder insturen).
Terwijl je dus gas terug moet nemen en terug moet sturen tot je weer grip hebt (voorwielaandrijver), het is echt volledig tegen je gevoel/reflex in.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En dat is lastig! Als er opeens een muur van water omhoog komt, heb je direct de reflex om het stuur volledig om te gooien...
Das voor mij allang geen vraag meer hoor, als hij er zulke berichten uitperstquote:
Als je goed kijkt valt dat met dit systeem heel erg mee, hij zit dan wel ver naar achteren maar er loopt een directe toevoer vanaf de grill naar die bak!, van boven zit tie opgesloten door de motorkapquote:
Wtf.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:51 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha, lol: http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=27965
thxquote:Op maandag 23 mei 2011 22:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als je goed kijkt valt dat met dit systeem heel erg mee, hij zit dan wel ver naar achteren maar er loopt een directe toevoer vanaf de grill naar die bak!, van boven zit tie opgesloten door de motorkap
Tuurlijk zal je altijd wat warmere lucht aanzuigen als met een originele luchtfilterkast, maar goed. Je hebt t er voor over of niet he!
Ziet er wel netjes uit Catch
Beetje late reactie, maar ja het was het gele/oranje lichtje. Ben olie gaan halen (met de auto) maar voordat ik het erin gooide nog even de olie gepeild en dat was eigenlijk gewoon normaal. Dus klein beetje bij gegooid en nu brandt het lichtje niet meer.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 07:51 schreef Mattor het volgende:
Ik neem aan dat het een geel lampje is, welke is gaan branden? Zo ja kan je er op zich prima nog zo'n stukje mee rijden. Dit is (iig bij de A4) een indicatielamp dat de olie onder gewenst niveau is, maar nog zeker niet op/veel te weinig. Als het een rood lampje is, dan niet eens meer starten, je hebt geen olie/oliedruk meer.
Bij de A4 is het sensortje best ruim afgesteld, m'n moeder heeft ook zo'n auto en als ik daar bij ga vullen nadat het gele lampje is gaan branden gaat er misschien 0.75/1 litertje olie bij. Op het hele carter waar iets van 4/5 liter in hoort.
Ik zat te wachten op het moment dat het fout gingquote:Op maandag 23 mei 2011 22:51 schreef FalleNk810i het volgende:
Tuurlijk niet, het is een VWquote:Op maandag 23 mei 2011 23:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zat te wachten op het moment dat het fout ging.
Haha!!! Geniaal, VAGquote:Op maandag 23 mei 2011 22:51 schreef FalleNk810i het volgende:
Jammer geen fail. Wel goede reclame dit!!quote:Op maandag 23 mei 2011 22:51 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb inderdaad vrij weinig te doen.. Vermakelijk toch?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:34 schreef Marco001 het volgende:
Fallen, niks te doen ofzo?:P
Net even de auto gewassen en vloeistoffen bij gevuld.
Gister namelijk 180 km gereden, en de neus van de auto was gewoon zwart van alle vliegen...
Zat heel af en toe een stukje rood...![]()
Wel erg creratief inderdaad, Zal echt geniaal staan op een wat oudere Jap Import.. (AE86 ofzo.. )
Nouja, da's wel weer overdreven. Leuk dat een deur blijft zitten, maar laat ze eens een 1.9TDI in een Leon hangen die er niet na twee ton de brui aan geeft.quote:
Leuke bakken inderdaad. Als ze rijdenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:08 schreef L0we het volgende:
Vanavond lekker een stukje in een jaguar xjs uit '86 gereden. Wat een meesterlijke wagen.
Komt ook een heerlijk geluid uit die v12
Alleen niet elke auto zuipt als zwerver en heeft elektronicaproblemen nog voordat ie van de band roltquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |