quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb weer plek
Oudste heeft het fietsexamen gereden en toen hij binnenkwam stond de hele klas op hem te wachten en ze haalden hem onder luid applaus en gejoel binnen.
Toen moest ik janken
Vind het zo geweldig dat hij volledig geaccepteerd wordt door alle 33 kinderen in zijn klas!
Als het goed is hoort hij vandaag of hij geslaagd is
Waaaah!quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hij is geslaagd [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
En hij gaat nu zelf op de fiets naar school. Whaah!
Nee, het is vanaf het station iets van 25 minuten lopen naar zijn woonvorm... Heen durf ik dat nog net aan, maar terug is zijn Ritalin aan het uitwerkenquote:Op zondag 15 mei 2011 10:21 schreef livelink het volgende:
Is het niet te doen met het OV, Mwanatabu? Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je dan moet voelen. Wat naar voor je. Gelukkig hebben wij het OV als alternatief.
Yups. Maar toen ik belde zeiden ze dat ze daar vandaag een feestje hadden, dus op zich zal hij zich er wel overheen kunnen zetten denk ik. Als je het woord "feest" alleen al zegt begint ie al te glimmenquote:Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef livelink het volgende:
Nee, dan zit het er echt niet in. Is hij normaliter elke zondag thuis?
quote:Op maandag 16 mei 2011 09:29 schreef livelink het volgende:
Het is ook zo moeilijk. Slim genoeg zijn om het wel allemaal te beseffen en ook te kunnen uiten, maar tegelijkertijd niet bij machte zijn om het te veranderen. Wat een strijd moet dat ook zijn.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:09 schreef LeahReturns het volgende:
Twijfel
Soms gaat het heel moeizaam
Loopt er weer van alles mis
En is het duidelijk merkbaar
Dat hij toch echt heel anders is
Soms gedraagt hij zich voorbeeldig
Is hij aardig en sociaal
Dan slaat direct de twijfel toe
Overdrijven we het allemaal?
Is het niet gewoon een fase?
Of de leeftijd of zoiets?
Zijn we wel verstandig bezig?
Of mankeert hij misschien niets?
Ik weet wel dat hij anders is
Maar mijn hart wil er niet aan
Hoe zeker ik het soms ook weet
De twijfel blijft bestaan
Uit Storm in mijn hoofd van Arwin Wels
Uit datzelfde blog wat ik al noemde....
Dit.quote:
nee, dat denk ik ook niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:07 schreef livelink het volgende:
Dat vind ik ook wel heel knap, om er een spreekbeurt over te houden.
Lady, ik vind het zo ontroerend om te lezen dat Luca het er zelf met zijn juf over heeft gehad. Dat was vorig jaar met die meester vast niet mogelijk geweest![]()
Ja, hier ook. Ik heb ook heel wat om mijn oren gehad op dat gebied (ook het 'lekker makkelijk heh' sticker erop plakken als je het opvoeden niet aan kunt).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:33 schreef lady-wrb het volgende:
trui, als ik voor iedere keer dat ik te horen krijg dat luca onopgevoed, a-sociaal, achterlijk of gestoord gedrag vertoond en dat ik maar eens flink op moet treden, een euro zou krijgen, had ik een riante villa met zwembad kunnen kopen.
Oh ja, dan was ik jouw buurvrouw geweest nu, ook in een villa met bubbelbad. Ik heb er echt vrienden en familieleden door verloren. "Geef m maar een dagje aan mij" en "ik zie niks aan hem hoor", ik ken die mantra's uit mijn hoofd... De ergste vind ik nog "oooh maar ik zou mijn kind nooit uit huis laten plaatsen hoor, ik zou tot het bittere eind en bla en zus en zo". Ja, dat dacht ik ook altijd maar ik heb nog meer kinderen om tot het bittere eind en bladibla.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:33 schreef lady-wrb het volgende:
trui, als ik voor iedere keer dat ik te horen krijg dat luca onopgevoed, a-sociaal, achterlijk of gestoord gedrag vertoond en dat ik maar eens flink op moet treden, een euro zou krijgen, had ik een riante villa met zwembad kunnen kopen.
zulke opmerking komen aan en de ene keer kan ik ze beter hebben dan de andere keer.
ik heb ondertussen het contact met diverse mensen (waaronder zelfs mijn schoonouders) op een uiterst laag pitje gezet, gewoon omdat ik doodmoe werd van zulke vooringenomen uitspraken.
dergelijke mensen zijn dom, kortzichtig en missen iedere vorm van empathisch vermogen.
ze kunnen de pot op!
quote:Beste Geef me de 5 fan,
Het verheugt mij ontzettend je te kunnen vertellen dat:
De vier tv-uitzendingen die ik gemaakt heb met acht fantastische kinderen & jongeren
met een Autisme Spectrum Stoornis en hun ouders, gaat worden uitgezonden bij de EO
onder de naam ‘Autistisch wat nu’.
Het is beslist een aanrader om te kijken hoe deze bijzondere jonge mensen,
ieder op zijn eigen wijze, het redden met de mogelijkheden die ze hebben en de hulp die ze krijgen.
De uitzendingen zijn op dinsdagavond om 19.30 uur op Nederland 1 op:
31 mei Nederland 1 19.30 uur
07 juni Nederland 1 19.30 uur
14 juni Nederland 1 19.30 uur
21 juni Nederland 1 19.30 uur
Veel kijk plezier, met hartelijke groet,
Colette de Bruin
Geef me de 5
Colette de Bruin • Autisme Deskundige
ik heb stage gelopen bij n manege voor mensen met een beperking in rotterdam, dus als je daar meer over wilt wetenquote:Op maandag 30 mei 2011 13:01 schreef Oxymoron het volgende:
En anders, Livelink, weet ik een heel leuke manege waar ze alleen met gehandicapten paardrijden. Er rijden mensen met verstandelijke, gedrags, visuele, auditieve en lichamelijke handicaps.
Het is in Doorn. Ik rijd daar zelf ook, en ze zijn echt goed in het handelen van "issues" op welk gebied dan ook.
En: veel jongens die rijden daar!!!
Nee, dat kan pas als je "goedgekeurd" bent.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:40 schreef trui het volgende:
vervelend! kun je haar niet sowieso inschrijven alvast? of mag dat niet. en jammer van 't weer. het is ook wel erg grillig nu zeg.
Spannend!quote:Op maandag 30 mei 2011 11:46 schreef livelink het volgende:
Balen dat het besluit is uitgesteld, Ingrid.
Wij hebben 7 juni het adviesgesprek waar ook een advies van school bij zit. Ik vermoed dat wij dan ook te laat zijn om nog voor het volgend schooljaar iets te regelen. Sowieso vrees ik dat er een periode van regelen van zaken op ons af komt. Maar ja, ik moet het gewoon afwachten.
Vanmiddag mag ik meelopen met de groep. Ik vind het wel erg spannend moet ik zeggen.
Wij zaten trouwens ook enorm met het feit dat Job inmiddels niet meer op een sport zit, terwijl het echt een heel sportief jochie is. Maar ja, door zijn problemen ging het uiteindelijk toch overal fout. Van het wedstrijdzwemmen hebben we wel de toezegging gehad dat we het nog een keer mogen proberen als het weer beter gaat met Job, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Ik had al een paar keer bij Job gepolst of paardrijden iets zou zijn. Eerst wilde hij niet, want het is een meidensport.
Maar inmiddels zitten twee vriendjes van hem op paardrijden en ziet hij dat er bij Katja in de les ook twee jongens zitten en hij ging langzaam om. Gepraat bij de manege of zij het uberhaupt wel zagen zitten en zij wilden wel een proefles proberen als Job zelf gemotiveerd was.
Dus is Job zaterdag naar de manege gegaan en heeft zelf verteld dat hij het graag wilde proberen en volgende week zaterdag krijgt hij een proefles. Ik hoop dat het iets voor hem is.
Even dit quoten, er gingen meer posts over dit onderwerp. Ik zie je natuurlijk niet zo vaak oxy, maar ik merk goed dat ik steeds beter 'zie/voel/merk' als jij overvraagd wordt. Je geeft dan wel signalen af. Die kunnen goed onbewust zijn, maar ik zie ze wel. Zoals tijdens het kijken naar de dieren in Amersfoort dat het genoeg was, dat is dan een beweging en een soort van 'afdwalen' waardoor een ander kan zien dat het genoeg is geweest.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef Oxymoron het volgende:
Aangeven als ik overvraagd word? Nee, dat lukt niet. Ik ben nl altijd in de eerste instantie geneigd om álles te doen. Grenzen voel ik moeilijk tot niet aan. Ook die van mezelf niet.
Ik heb hem net bekeken (de uitzending van gisteren) en OF het is al eerder uitgezonden of ik ken het materiaal uit lezingen van Colette. Neemt niet weg dat het enorm boeiend is om te zien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:28 schreef Cantare het volgende:
Ik zag dat 'ie eerder al een keer genoemd werd, maar voor de zekerheid: Er is nu een vierdelige serie over autisme op tv. Je kunt 'm terugkijken via uitzendinggemist. http://www.uitzendinggemi(...)d930a1fa4738a6ae00b3
Ik vind het posten wel lastig moet ik zeggen, omdat ik ook wil proberen om niet al te herkenbaar voor onze omgeving te zijn. En of ik een "goede kijk" heb? Ik weet het niet... Ik merk dat het toch heel lastig is om een goede manier mijn weg te vinden in de omgang met mijn kind. Wat komt vanuit het autisme en heeft dus begrip nodig, en wat is gewoon kliergedrag en moet gecorrigeerd?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:23 schreef YPPY het volgende:
[..]
LeahTotaal geen verrassing jou hier te zien, maar wel positief ergens omdat ik denk dat jij een 'goede kijk' kan hebben op dingen.
Niet dat je hier 'hoort' bedoel ik, maar dat je post.
Ik ga hem bestellen Oxy, bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:01 schreef Oxymoron het volgende:
En ik zag de Tangle! (www.toysforhands.nl) die heb ik nu al 3 weken in gebruik en jawel de wonden op mijn handen worden littekens en er komen geen nieuwe bijtwonden bij. En het helpt mij focussen en afleiden, net wat dan nodig is. (tip tip tip)
Dank je Oxy!Ik gooi het in overleg hier. denk dat het voor Kim wel wat is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:01 schreef Oxymoron het volgende:
En ik zag de Tangle! (www.toysforhands.nl) die heb ik nu al 3 weken in gebruik en jawel de wonden op mijn handen worden littekens en er komen geen nieuwe bijtwonden bij. En het helpt mij focussen en afleiden, net wat dan nodig is. (tip tip tip)
Ai jammer ! Maar die metalen is er niet bij het kinderpunt, dus wees getroost!!quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:23 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ook, Ox! De metalen. Wel bij de duurdere site helaasch, ik las je post te laat
De Tangle kun je uit elkaar halen en van verschillende Tangles één grote maken. Tip voor de Tangle gebruiker!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:42 schreef livelink het volgende:
Tangle is bij ons ook net binnengekomen en lag na 5 minuten gedemonteerd in de prullenbak![]()
Dus ik heb net in de prullenbak gegraaid om alle losse stukjes eruit te halen, alles gewassen en de Tangle vervolgens aan Katja gegeven die er wel blij mee was.
quote:Ivm met de dood van Willem Duys vervalt Autistisch wat nu van dinsdag 7 juni.
Omdat in de eerste uitzending van Autistisch wat nu een onderbreking zat van
het extra NOS-journaal wordt deze uitzending herhaald.
Dat houdt in: vier weken lang Autistisch wat nu op dinsdagavond Nederland 1 om 19.30 uur:
14 juni aflevering 2
21 juni aflevering 3
28 juni aflevering 4
5 juli aflevering 1 (herhaling)
Livelink, die smiley hoef je daar écht niet achter te plaatsen!!! Neem het als een compliment, écht. Er zijn ook ouders die hun kop in het zand steken, die verzanden in structureel slaan uit onmacht, die hun handen van hun kind aftrekken omdat ze het gewoon niet meer weten... Maar jullie hebben hulp gezocht. En dat is idd heel knap en sterk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:20 schreef livelink het volgende:
En onze sterkste kant was dat we hulp hadden gezocht
ik vind 't heel erg om te lezen (voor jullie), maar ook ben ik blij dat je er eerlijk over bent. daar hebben we inderdaad toch 't meeste aan denk ik. onze cato zegt ook heel vaak dat ze liever niet zou leven. dat is behoorlijk schrikken als je je eigen kind dat hoort zeggen. soms is het wel te relativeren maar 'n feit blijft dat 't leven haar behoorlijk zwaar valt, en dat vind ik erg verdrietig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:14 schreef LeahReturns het volgende:
Het is kiezen uit twee kwaden Trui, het stadium van baat zijn we allang voorbij. we overleven.
( En het zal voor de meelezers best als drama klinken dit allemaal, maar ik heb er voor gekozen om het te zeggen zoals het is. Dit is het, zo gaat het met mijn kind. En ik hoop maar dat ik er anderen mee help)
Was een weekje op vakantie, dus nu pas reactie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:01 schreef Oxymoron het volgende:
Wat is je 'voorland', zoonkloon? Ik weet wat dat woord betekent, maar ik weet niet zo goed hoe je het hier bedoelt.
Ik herkende me erg in Floor. Een voorland is meestal niet positief bedoeld. Terwijl zij juist zoveel inzicht toont en moed en daadkracht. Dat is wat ik zie, als ik kijk naar Autisme, wat nu?
Kortom, misschien heb ik het verkeerd, maar ik snap het woord 'voorland' niet als je het negatief bedoelde.
Ik zag leven. Niet tégen autisme, maar met autisme.
Maar ik leef al 26 jaar met mezelf, hè !![]()
Wil je het laten weten als je denkt dat het echt zo is. Want Maud blijft moeite houden met in slaap vallen. Gisteren was het ook weer kwart over negen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:06 schreef trui het volgende:
de tangles zijn hier ook enthousiast ontvangen (ik had voor beide kinderen 1 besteld) al ontstond er al snel ruzie toen ze de twee aan elkaar geklikt hadden tot 1 grote tangle over wie daar nou de baas over was. uiteindelijk dus maar weer tot 2 kleintjes teruggebracht en nu wordt er wisselvallig mee ge'tangle'd. ze worden vooral gebruikt als ze niet kunnen slapen, ik heb gezegd dat ze daar heel goed bij kunnen helpen dus hopelijk blijkt dat ook uit te komen.
Wat fijn!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Even zonder bijlezen. Kim heeft de PCL beschikking! Dit betekent dat ze naar speciaal basis onderwijs mag! Maandag meteen de school bellen om aan te melden en duimen jullie dat er nog plek is?!
Ja klopt, dat heeft onze contacpersoon allemaal uitgezocht/gebeld van Boddaert.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:10 schreef poemojn het volgende:
Bij ons moet leerlingenvervoer voor 1 juni aangevraagd worden. Het kan dan wel met DigiD via de website van de gemeente. Ik zie net dat het bij jullie voor 1 mei aangevraagd hoort te worden. Gewoonlijk kun je niet met terugwerkende kracht aanvragen maar kan het toegekend worden vanaf de datum waarop de aanvraag binnen is. Gaat Kim straks met de taxi of vragen jullie een buskaart/kilometervergoeding oid?
Wel fijn dat je nu een goed plekje voor hem kunt gaan zoeken Livelink. Wat klein is dat dan nog, 7 jaar..
Misschien kun je dan vragen of je een kilometervergoeding kunt krijgen voor de periode dat vervoer met de taxi evt nog niet rond is?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja klopt, dat heeft onze contacpersoon allemaal uitgezocht/gebeld van Boddaert.
Het kan wel later aangevraagd worden, alleen kunnen ze niet beloven dat het dan op tijd rond is.
De aanvraag moet gedeeltelijk door de nieuwe school ingevuld worden, dus het kon ook niet eerder.
Ze gaat dan met de taxi.
Oxy, vind je het vervelend als vreemden je volgen op twitter? Ik lees altijd met plezier je berichten hier en zou je graag willen volgen.quote:
Zo kunnen meer mensen je werk bekijken. Mooi, Oxy!quote:Op maandag 4 juli 2011 14:13 schreef Oxymoron het volgende:
Mula, zie je PM
Trui, ik maak schalen en decoreer servies. K zal even een foto zoeken!
afbeelding
afbeelding
afbeelding
SIDS is in engeland volgens mij Sudden Infant Death Syndrom oftewel wiegedood.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:57 schreef Oxymoron het volgende:
moonah, Thies heeft juist GEEN SI, maar een Sensorische Integratie STOORNIS. ( de engelstalige afkorting is SPD: Sensory Processing Disorder, omdat SID daar(?) een andere ziekte/stoornis is)
SI, dus Sensorische Integratie, is een feit wanneer het OK functioneert. En ook het doel dat je met therapie (een beetje) probeert te bereiken.
Dus wel even iets anders.![]()
Ik heb de combinatie van SIS en ASS. Mijn therapie helpt me gigantisch. Je doet daar zegmaar iets cognitiefs door te voelen. Ken je het boek "Uit de Pas" / "Met plezier uit de pas"?
De eerste titel is een theorieboek, de tweede een boek vol spelletjes en activiteiten. Tip!
Veel succes Thies!!
Die heb ik gekocht!quote:Op maandag 4 juli 2011 17:03 schreef Poppejans het volgende:
Wauw Oxy, wat gaaf dat servies! Vooral die van de eerste foto
bofkont! het is echt heel mooi!quote:Op maandag 4 juli 2011 18:10 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Die heb ik gekocht!Het moet nog afgebakken worden, maar als het helemaal klaar is wordt het naar me opgestuurd. Leuk he!
Oxy, je hebt volkomen gelijk! Dank voor je toevoeging!quote:Op maandag 4 juli 2011 13:57 schreef Oxymoron het volgende:
moonah, Thies heeft juist GEEN SI, maar een Sensorische Integratie STOORNIS. ( de engelstalige afkorting is SPD: Sensory Processing Disorder, omdat SID daar(?) een andere ziekte/stoornis is)
SI, dus Sensorische Integratie, is een feit wanneer het OK functioneert. En ook het doel dat je met therapie (een beetje) probeert te bereiken.
Dus wel even iets anders.![]()
Ik ken dat gevoel, Moonah. Dat vond ik zo ontzettend moeilijk die eerste jaren. Nu trouwens niet meer. Ik ben het gewend om met allerlei mensen over mijn kind te praten en zie alleen nog maar voordelen en probeer mijn emotie ook thuis te laten dan, maar nog steeds voel ik vaker de tranen achter mijn ogen prikken tijdens een gesprek hier of daar.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:35 schreef Moonah het volgende:
Gisteren hadden we een gesprek met de ergotherapeute en dat was toch wel confronterend. Zij benoemde letterlijk dat Thies een slim kind is dat op velerlei vlakken niet uit de verf komt. Hm.Ik snap wel wat ze bedoelt, maar pfieuw, het wordt toch maar wél even over het leukste, liefste en meest bijzondere kind op de wereld gezegd.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
Vorige deel: (ouders van) jonge kinderen met autisme deel 20
TF sloot af met:
[..]
Uit het hart gegrepenquote:Op zondag 10 juli 2011 15:13 schreef lily het volgende:
Ik wil hem zo ontzettend graag begrijpen want ik houd zo vreselijk veel van hem
Weliswaar voor oudere kinderen meer geschikt, maar Coping van Marc Segar. Aanrader. Gewoon ook om te beseffen wat niet allemaal zomaar vanzelfsprekend is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:49 schreef Sjeen het volgende:
Hee dames, ik wil jullie graag even een dikke knuffel komen gevengewoon omdat ik vind dat jullie het ook wel eens kunnen gebruiken!
Heeft er iemand nog tips om te lezen over PDD-NOS? Vriendinnetje van Isa, die nu bij ons logeert, heeft die diagnose en ik wil graag goed op haar inspelenZe heeft een megaklik met vriend, al jaren, die kan veel meer met haar dan ik
Ik werk op een logeerhuis voor verstandelijk beperkte kinderen. En we gaan uiteraard wel eens een dagje weg met de kids. Misschien ben ik er overgevoelig voor, en let ik er teveel op, maar de blikken die we soms krijgen en het elkaar aanstoten van " moet je nu eens kijken" zijn ontelbaar. En het valt me op dat het meestal mensen zijn die ook zelf kids hebben, die dan "onze" kinderen met open mond aan zitten te kijken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:12 schreef Lot_1 het volgende:
He ouders,
ik was gisteren bij de kinderboerderij mijn twee brullende neefjes op de fiets aan het hijsen (peuterpubers + weggaan bij kinderboerderij = driftbui) en toen stond er een jongetje bij mijn fiets. Ik heb geen idee wat hij precies deed, ik had hem amper opgemerkt, ik kan me ook niet goed meer herinneren hoe oud hij was (ergens tussen 5 en 8) en opeens pakt zijn moeder hem met een verontschuldigende blik bij de arm en zegt "ja, sorry hoor, hij is autistisch, hij reageert soms anders dan andere kinderen". Ik mompelde zoiets als 'oh ja, ik had geen last van hem hoor' en ben weggefietst. Pas later bedacht ik me hoe vreemd het was wat die moeder deed. Ze liep daar blijkbaar rond met het idee 'wat zullen anderen wel niet van mijn kind denken' en zag daardoor het vreemde in zijn gedrag veel beter dan wie dan ook. Ik vermoed dat heel wat mensen meer last hadden van de stervende zwaan-imitaties (
![]()
![]()
![]()
![]()
) van de tweeling, dan van dat autistische jongetje. Nouja, ik vond het in ieder geval erg sneu voor zowel moeder als kind, die beiden totaal niet relaxed daar rondliepen en njah, ik hoop dat jullie je alsjeblieft niet zo snel zullen schamen voor jullie kind.
Herkennen jullie zulke situaties (maar dan van de andere kant) ook?
de ouders van mijn vriend (ik noem ze bewust al heel lang geen schoonouders meer, want mensen die zich zo ten opzichte van mijn kind misdragen hoef ik niet in mijn persoonlijke kringquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik merk dat mensen mijn kind ineens met andere ogen gaan bekijken..alsof het gekke henkie is, terwijl ze me daarvoor nog zeiden nooit iets aan hem gemerkt te hebben.
Ik heb dus besloten het verder ook niet echt aan 'derden' te vertellen. Zolang zijn leerkrachten het weten en onze vriendenkring vind ik het verder prima.
Zoon kan zichzelf enorm goed aanpassen buitenshuis dus de noodzaak om het te vertellen is verder ook niet zo groot.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Hallo lieve kanjers van moeders
Ik heb een vraag. Ik ben net aan mijn vierde schooljaar SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) begonnen en ik moet binnenkort een scriptie schrijven. Hiervoor moet ik een actueel probleem signaleren, onderzoeken en als het even kan oplossen. Ik heb in de afgelopen jaren veel verschillende doelgroepen leren kennen, maar ik heb echt een zwak ontwikkeld voor kinderen met een autistische stoornis. En wie kan me nou beter helpen met het vinden van een goed probleem signaleren dan de mensen die er middenin zitten, jullie dus!
Ik vroeg me af of jullie iets weten waarvan je denkt "nou daar loop ik aaaaaltijd weer tegenaan, dat kan beter" of " waarom bestaat er geen..." ?
Jullie zouden me heel erg helpen als jullie er even over na zouden kunnen denkenalvast heel erg bedankt.
ik neem aan dat het ok is dat ik dit hier zo neer zet? zo nee, dan mag een modje hem verplaatsen
![]()
Ja, daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:21 schreef lady-wrb het volgende:
het enige wat ik kan bedenken is dat leerkrachten er (nog) beter op zouden kunnen inspelen.
misschien zou er op de pabo aandacht aan geschonken kunnen worden.
hoewel ik echt wel weet hoe moeilijk het moet of beter gezegd kan zijn in het systeem zoals het er ligt maar toch krijg ik er een knoop van in me maagquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb een blauwe maandag stage gelopen op een basisschool en daar werd door de leerkrachten bijna letterlijk gejuichd toen een leerling met een stoornis van school ging. echt op een stuitende manier
Nou dames, zo gaat het er écht niet overal aan toe hoor, achter jullie ruggen om.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb een blauwe maandag stage gelopen op een basisschool en daar werd door de leerkrachten bijna letterlijk gejuichd toen een leerling met een stoornis van school ging. echt op een stuitende manier
Nee, natuurlijk niet en ik verwacht het ook totaal niet in ons geval. Maarrrrr...het gedrag van sommige leerkrachten is ook vaak "bewerkelijk" zeg maar.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou dames, zo gaat het er écht niet overal aan toe hoor, achter jullie ruggen om.
Yep ervaring!quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:27 schreef Djeez het volgende:
We hebben een probleempje. Deze week zou de taxichauffeur van Kim komen kennismaken en de afhaaltijden doorgeven. Mocht er niemand thuis zijn, dan zou de chauffeur een briefje in de brievenbus gooien. Nu is de week voorbij, en is er geen chauffeur geweest. Ook geen briefje in de bus, en dat terwijl Kim maandag gaat beginnen. We zijn nu erg bang dat er iets is misgegaan en dat er komende week geen taxi is voor Kim. Hebben jullie toevallig ervaring met taxibusjes?
Hier komen ze ook soms pas in het weekend ervoor zoals Moonah zegt, maar ik zou zeker bellen. In het weekend zijn de meeste telefonisch te bereiken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:27 schreef Djeez het volgende:
We hebben een probleempje. Deze week zou de taxichauffeur van Kim komen kennismaken en de afhaaltijden doorgeven. Mocht er niemand thuis zijn, dan zou de chauffeur een briefje in de brievenbus gooien. Nu is de week voorbij, en is er geen chauffeur geweest. Ook geen briefje in de bus, en dat terwijl Kim maandag gaat beginnen. We zijn nu erg bang dat er iets is misgegaan en dat er komende week geen taxi is voor Kim. Hebben jullie toevallig ervaring met taxibusjes?
Nee, je weet maar nooit tegenwoordig. Maar hopelijk maak je je daar niet al te veel zorgen over. Het lijkt me écht sterk (en schandalig) als een kind als Job er niet naartoe zou mogen volgens dit kabinet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:14 schreef livelink het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat Job de indicatie niet zou krijgen, maar je weet maar nooit.
was het maar waar trui. nee het is puur onbegrip/domheid. zij maakt luca sporadisch mee.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:57 schreef trui het volgende:
lady, misschien bedoelde ze het juist wel een soort van 'troostend' of complimenteus, het is toch ook ergens wel fijn dat anderen er niet zo veel van merken? fijn dat de nieuwe juf zo open staat voor informatie en overleg!
livelink, vijf hele maanden alweer joh, ik kan er bijna niet bij, ongelooflijk. ik kan me voorstellen dat jullie hem nu ook wel graag weer thuis zouden hebben. hoe staat hij daar zelf tegenover? mist hij thuis erg? en sjonge, toch autisme... ! ik vind het in je beschrijvingen wel steeds heel fijn om te lezen dat iedereen zo duidelijk het allerbeste met job voor heeft. niet in de laatste plaats jullie zelf natuurlijk. en ook ontzettend knap dat jullie zelf zo actief aan de slag gegaan zijn met de nodige leerprocessen. petje af hoor. ik gun jullie nog heel veel fijne tijden met z'n allen. en soms even met z'n tweeën of drieën, want je moet inderdaad niet vergeten dat je er zelf ook nog bent...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |