Hallo,
Ik heb een hele lieve labradoedel van 14 maanden oud, haar naam is Lady. Sinds ik Lady heb neem ik haar mee als ik naar de snackbar ga (ongeveer 3 of 4 keer per week). Ze heeft daar altijd dan een paar snacks gekregen, bijv een frikadel, een kipkorn en een kroket of bijvoorbeeld een mexicano, een viandel en een kaassoufle, soms kreeg ze er ook 4. Aan het begin waren ze gratis want wie wil er zoon lieve pup van 5 weken nou geen lekkers geven! Lady is dan ook ontzetten blij als we gaan, en er helemaal gewend aan geraakt.
Nu is het volgende mijn probleem: ik heb sinds kort een nieuwe vriendin, en die vind een dikke hond niet leuk, en wil dat ik stop met deze gewoonte. Maar ik hou erg veel van mijn hond en ik wil haar alleen het lekkerste geven als ze dat wil! En Lady is er ook al helemaal aan gewend en ze heeft me na het schooien al een keer gebeten omdat ik haar niet snel genoeg iets gaf!!. Ik heb ook al een geprobeerd om fruit te geven, ik had een hele doos druiven en ananas en mango en ander exotisch fruit gekocht, maar dit at ze maar gedeeltelijk op, dus moest ik weer over op chips en vers vlees... Ik en mijn vriendin hebben er al knallende ruzie over gehad, en nu moet ik kiezen tussen de volgende oplossingen:
1. Vriendin weg, en mijn allerliefste Lady houden.
2. hond naar een ander gezin waar ze deze gewoonte door kan zetten. (ze is er echt erg aan gehecht!)
Wat vinden jullie? Moet ik Lady houden omdat zei er het eerste was? Of moet ik mijn vriendin houden omdat het misschien wel echte ware liefde is. Ik zit er echt heel erg mee. Zou er misschien een oplossing bestaan hoe ik mijn vriendin duidelijk kan maken dat ik haar en Lady ook allebei kan houden??