Ten eerste: waarom denk je dat die beperkt blijft tot huiseigenaren? Een beetje politicus spreidt zijn eitjesquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dan is jouw gemeente de uitzondering die de regel bevestigt. De OZB gaat over het algemeen nog steeds omhoog, zij het dat het taalgebruik van gemeenten nog is "de stijging blijft beperkt". Maar dat is nog steeds een stijging van de OZB.
als iemand met onwelgevallige feiten komt, ben je een makeleugenaartje, tot mijn oogballen gefinancieerde frustie, of wordt je voor vanalles uitgemaakt door Xeno, cenzuur of die Poolse huurwaardeforfait depro die sneller van identiteit wisselt dan Lucky Luke kan schieten. Nee, dank u, ik ken loden muren die minder doof zijn. En anders klik je even op mijn naam.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:12 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Is er dan reden om te nuanceren? Als je een verklaring zoekt voor het feit dat de prijzen dalen, dan heb je er hier een aantal. Bovendien: Als je vind dat iets onjuist is, kom dan met feiten![]()
Wat je vraagt is kennelijk een "gewogen verhaal over een markt die niet in evenwicht is", maar dat heeft iets paradoxaals.
Het eenzijdige verhaal waar we jarenlang mee zijn bestookt, was inderdaad van makeleugenaartjes. Dat is nu door feiten achterhaalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ten eerste: waarom denk je dat die beperkt blijft tot huiseigenaren? Een beetje politicus spreidt zijn eitjesTen tweede: uiteindelijk wordt het eigenaarsdeel ook gewoon verdisconteerd in de huur hoor. Het enige alternatief voor ontlopen van OZB verhogingen is niet wonen.
[..]
als iemand met onwelgevallige feiten komt, ben je een makeleugenaartje, tot mijn oogballen gefinancieerde frustie, of wordt je voor vanalles uitgemaakt door Xeno, cenzuur of die Poolse huurwaardeforfait depro die sneller van identiteit wisselt dan Lucky Luke kan schieten. Nee, dank u, ik ken loden muren die minder doof zijn. En anders klik je even op mijn naam.
Een gewogen verhaal is een verhaal waarbij je alle factoren naar evenredigheid belicht, niet een eenzijdig verhaal waarbij je even elk ondersteunend argument vergeet. Zo betekent bijvoorbeeld geen migratie meer druk op de arbeidsmarkt, met hogere salarissen en een hogere besteedbaar inkomen tot gevolg. Wat zijn weg op de huizen en hypotheekmarkt zal vinden. Jij presenteert enkel minder vraag naar huizen. Terwijl je slim genoeg bent om de nuances erbij te bedenken en te formuleren
PS: je bent trouwens de rente voet vergeten. Maar je mag 'm niet vermelden. (c) Dino
Er zijn 418 Nederlandse gemeenten. Maak je ff een exceloverzicht of vertrouw je media die naar het totaal kijken?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:55 schreef inXs het volgende:
[..]
http://www.os.amsterdam.nl/nieuws/10520
http://www.bndestem.nl/al(...)-dan-huizenprijs.ece
http://rentmeesters.blogs(...)n-woning-in-log.html
http://www.vaals.nl/index.php?mediumid=5&pagid=639&stukid=6269
http://www.penseelstreek.(...)waarde-gedaald-maar-
Het lijkt erop, dat hij in meer plaatsen gedaald is?
waaruit volgens jou blijkt dat je relaas geen feiten bevat. Dankquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Het eenzijdige verhaal waar we jarenlang mee zijn bestookt, was inderdaad van makeleugenaartjes. Dat is nu door feiten achterhaalt.
Die rentevoet is een goeie. Dank je! (En op feiten zit geen copyright)
wil je dat dan even aantonen? Mag ook in iets anders dan excelquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Er zijn 418 Nederlandse gemeenten. Maak je ff een exceloverzicht of vertrouw je media die naar het totaal kijken?
Over het algemeen gaat de OZB omhoog.
nogal wiedes dat er minder echtscheidingen zijn als mensen liever een relatievorm aangaan waarbij ze hun eigen huis behouden. Tsss, dat had je zelf kunnen bedenkenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:16 schreef Basp1 het volgende:
En droom econoom kun je ook nog sommige oprispingen met feiten onderbouwen. Ik wil cijfers zien van echtscheidingen dat de verdunning gestopt is, en weet ik veel wat je uit je duim gezogen hebt.
Hij gaat inderdaad wel heel creatief om met de waarheidquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:16 schreef Basp1 het volgende:
En droom econoom kun je ook nog sommige oprispingen met feiten onderbouwen. Ik wil cijfers zien van echtscheidingen dat de verdunning gestopt is, en weet ik veel wat je uit je duim gezogen hebt.
Ik had een link die in ieder geval aantoont dat er een stijging is:quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wil je dat dan even aantonen? Mag ook in iets anders dan excel
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dan is jouw gemeente de uitzondering die de regel bevestigt. De OZB gaat over het algemeen nog steeds omhoog, zij het dat het taalgebruik van gemeenten nog is "de stijging blijft beperkt". Maar dat is nog steeds een stijging van de OZB.
Of je wil de waarheid niet kennen. Hee, psst, de huizenbubbel stort in.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij gaat inderdaad wel heel creatief om met de waarheid
Nei, je kunt nog steeds denken dat de zg bubble leegloopt, maar daarbij zowel de argumenten die daaraan positief en negatief bedragen vermelden. En die vervolgens wegen. Maakt je relaas sterker. Ook op een webforum.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
En bovendien, Dinosaur_Sr, ik ben één van die mensen die denken dat de huizenbubbel de komende jaren blijft leeglopen. Dat zal je vast niet ontgaan zijn.
Als ik nu, omdat men dat "genuanceerd" acht, zelf ook nog de argumenten moet gaan bedenken voor degenen die het niet met mij mee eens zijn, dan is zo'n webforum eigenlijk niet meer nodig.
Nee dat had ik niet zelf kunnen bedenken. Ik ben een semi wetenschapper die stellingen zoveel mogelijk door harde cijfers onderbouwd ziet dit itt tot dromende economen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nogal wiedes dat er minder echtscheidingen zijn als mensen liever een relatievorm aangaan waarbij ze hun eigen huis behouden. Tsss, dat had je zelf kunnen bedenken
wil je dan ook nog op mijn argument ingaan dat dit uiteindelijk bij de gebruikers, zowel huur als eigenaar, terecht komt?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik had een link die in ieder geval aantoont dat er een stijging is:
[..]
Heb je dat artikel wel echt gelezen?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik had een link die in ieder geval aantoont dat er een stijging is:
[..]
Hee, psst, je roept hier al tijden van alles en nog wat maar het komt verdomde matig uit allemaal..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Of je wil de waarheid niet kennen. Hee, psst, de huizenbubbel stort in.
je doelt toch niet toevallig op "De grote gemeenten verhogen hun woonlasten dit jaar met gemiddeld 1,3 procent. Gecorrigeerd voor inflatie (1,5 procent) is zelfs sprake van een daling. Het is voor het tweede jaar op rij dat de lokale belastingen minder stijgen dan de geldontwaarding"quote:
Niet alleen, het grootste deel gaat over de lasten voor bedrijven, toch net even anders dan de huizenmarkt. Daarnaast gebruikt hij OZB en WOZ op een vreemde manier door elkaar. Terwijl dat voor zijn stelling toch wel verschil maakt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
je doelt toch niet toevallig op "De grote gemeenten verhogen hun woonlasten dit jaar met gemiddeld 1,3 procent. Gecorrigeerd voor inflatie (1,5 procent) is zelfs sprake van een daling. Het is voor het tweede jaar op rij dat de lokale belastingen minder stijgen dan de geldontwaarding"
Nu zal het wel een onbetrouwbare bron zijn, of geinfiltreerd door de BVD.
Da's onzin.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waaruit volgens jou blijkt dat je relaas geen feiten bevat. Dank
Het zou kunnen dat ik hier wat door mekaar heb gehaald. Touché.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarnaast gebruikt hij OZB en WOZ op een vreemde manier door elkaar. Terwijl dat voor zijn stelling toch wel verschil maakt.
Oh, dat creative commons verhaal. Ach, ik wilde juist van die copyrights af zodat mensen het stukje lekker kunnen hergebruiken/hermengen etc. Misschien niet de meest handige manier.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
op feiten rust toch geen copyright? Waarom het dan claimen?
Poeh, maar als ik een goed idee eerst tot in de puntjes moet uitwerken, dan begint het wat op werk te lijken :-)quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nei, je kunt nog steeds denken dat de zg bubble leegloopt, maar daarbij zowel de argumenten die daaraan positief en negatief bedragen vermelden. En die vervolgens wegen. Maakt je relaas sterker. Ook op een webforum.
goed punt, dat zeiden die gasten van Easy Life ookquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:38 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Poeh, maar als ik een goed idee eerst tot in de puntjes moet uitwerken, dan begint het wat op werk te lijken :-)
Ik kan me nu lekker beperken tot de hoofdlijnen .
Dat idee heb ik ook, de woningmarkt, zal de winkel en de kantorenmarkt gaan volgen tot er leegstand zal zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
En bovendien, Dinosaur_Sr, ik ben één van die mensen die denken dat de huizenbubbel de komende jaren blijft leeglopen. Dat zal je vast niet ontgaan zijn.
Als ik nu, omdat men dat "genuanceerd" acht, zelf ook nog de argumenten moet gaan bedenken voor degenen die het niet met mij mee eens zijn, dan is zo'n webforum eigenlijk niet meer nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |