abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96717187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:03 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
wat ik mij altijd afvraag bij dat afgeven op de babyboomerts en ze de dood in wensen
daar vallen jullie ouders toch ook onder?
Zeker, die vallen daar ook onder. Mijn vader heeft z'n portie kanker al gehad, dus die hebben we al uit moeten laten strooien.

Overigens wens ik niemand de dood in. Doodgaan is gewoon a fact of life.
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:11:21 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96717518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:00 schreef simmu het volgende:

[..]
weet iemand nog een leuke overdracht/belasting-truc bij het erven? zowel huis als kapitaal.
De enige legale truc die ik ooit tegenkwam is met name rendabel als het om miljoenen gaat: Erfgenaam sluit een levensverzekering voor 8 miljoen af op het leven van de hoogbejaarde-die-niet-lang-meer-heeft, en betaalt daar premie voor aan bejaarde. Zodra bejaarde doodgaat, keert hij z'n vermogen uit als premie aan de nabestaande.
censuur :O
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:16:46 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96718105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:54 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Mensen in de thuiszorg hebben al drie keer ingeleverd, dus daar kan best nog wel een vierde keer bij.

Mijn moeder werkt al 20 jaar in de thuiszorg. In vier jaar tijd is ze eerst teruggezet naar de laagste trede in de schaal, vervolgens 8 maanden later "boventallig verklaard" (lees: massa-ontslag met een waardeloos, door de rechter goedgekeurd "sociaal plan"), toen meteen en zonder enige moeite weer aan de bak gekomen bij een andere thuiszorg-club, bij precies dezelfde "cliënten" maar wel in een volle schaal lager, en nu lijkt het erop dat dit riedeltje zich weer helemaal opnieuw gaat herhalen. En dat allemaal met de expliciete goedkeuring van "onze" overheid en rechters.

4 jaar geleden verdiende ze ¤12 per uur. Nu nog ¤9,50. Maar ze heeft wel werk, en dat werkt blijft ook gewoon bestaan.
Toch vind ik zoiets echt bizar. Want die mensen moeten gewoon hard werken voor bijna niks. Dat zo'n jongen van 15 (uit dat andere topic hier) maar 2,50 krijgt is natuurlijk ook totaal niks, maar je weet hoe die kinderen zijn in de supermarkt. Meer spelen dan werken, elkaar achtereenrennen met het prijsjespistool, stiekum in een hoekje een mars naar binnen proppen. (En van mij mogen ze, als een supermarkt kinderen aanneemt omdat die bijna gratis zijn, dan mogen ze kinderachtig gedrag verwachten). En zo'n jongen heeft helemaal geen lasten, dus die 2,50 stopt hij wel helemaal in zijn eigen zak. Kun je in twee weken vakantiewerk toch een playstation oid bijeen verdienen. En dat vind ik dan best eerlijk.
Maar volwassenen met ervaring, die wel hard werken moeten, zo uitknijpen, net als bijv. de postbode's, vind ik slecht.

En dan al die mensen die zeggen dat de mensen die veel verdienen daar ook zo heel hard voor werken: :') Ja, ondernemers vast, dat geloof ik wel. Maar héél veel ook echt niet.
The End Times are wild
pi_96719190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch vind ik zoiets echt bizar. Want die mensen moeten gewoon hard werken voor bijna niks. Dat zo'n jongen van 15 (uit dat andere topic hier) maar 2,50 krijgt is natuurlijk ook totaal niks, maar je weet hoe die kinderen zijn in de supermarkt. Meer spelen dan werken, elkaar achtereenrennen met het prijsjespistool, stiekum in een hoekje een mars naar binnen proppen. (En van mij mogen ze, als een supermarkt kinderen aanneemt omdat die bijna gratis zijn, dan mogen ze kinderachtig gedrag verwachten). En zo'n jongen heeft helemaal geen lasten, dus die 2,50 stopt hij wel helemaal in zijn eigen zak. Kun je in twee weken vakantiewerk toch een playstation oid bijeen verdienen. En dat vind ik dan best eerlijk.
Maar volwassenen met ervaring, die wel hard werken moeten, zo uitknijpen, net als bijv. de postbode's, vind ik slecht.
De postbodes is nog een iets ander verhaal. Minstens net zo triest natuurlijk, maar de realiteit is wel dat dat werk op termijn gewoon ophoudt te bestaan. Naar thuiszorg komt de komende jaren alleen maar méér vraag, terwijl het steeds minder mag kosten.

Ma wilde al als vrijwilliger aan de slag gaan, dat zien de "toppers" van de VVD natuurlijk graag. Maar dat heb ik haar uit het hoofd gepraat.
quote:
En dan al die mensen die zeggen dat de mensen die veel verdienen daar ook zo heel hard voor werken: :') Ja, ondernemers vast, dat geloof ik wel. Maar héél veel ook echt niet.
Bedrijf waar ik voor werk zitten ook allemaal van die "toppers" in de top van het loongebouw. Veelal blaaskaakjes die eigenlijk niks kunnen behalve positieve verhaaltjes ophangen en een beetje meesurfen met de gunstige economische omstandigheden. Nu die omstandigheden tegenvallen, vallen ook de winsten tegen en zie je de blaaskaakjes één voor één op hun bek gaan.
pi_96720518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:03 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
wat ik mij altijd afvraag bij dat afgeven op de babyboomerts en ze de dood in wensen
daar vallen jullie ouders toch ook onder?
oh, ik wens die absoluut niet dood hoor. ik had liever dat geld niet gehad. het is alleen wel een feit des levens. maar goed; ik heb er op het persoonlijke vlak direct mee te maken. het is net als met het bijmelden van de baby op de uitvaartverzekering. eigenlijk wil je dat echt niet, maar je weet dat je het maar beter wel kan doen ;( zo'n gevoel. die lust om alles optimaal voor de kinderen te regelen komt bij de babyboomer in kwestie vandaan hoor ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:43:44 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96720797
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit. Ik kan me hier geheel in vinden. En ik vraag me af waar de grens ligt. Laatst een taxichauffeur die me naar mijn werkplek moest brengen. Een heel gesprek. Hij verdient het minimum loon en dit als 26 jarige. Waar de fooi de krenten in de pap waren is die fooi verdwenen door de crisis. Dan mag je ook nog zelf je boetes betalen. Hij had nog 2 boetes openstaan voor te hard rijden. Gaat van zijn loon af en zo heeft hij nog minder dan een uitkering.
En de kans als je zoveel op de weg zit is natuurlijk groot dat je onder druk van je baas wel eens een keer te hard rijd en gesnapt wordt. Oh dan mag je ook nog de zooi opruimen die klanten in je auto achterlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 12-05-2011 21:50:36 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:53:29 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96721795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Ik kan me hier geheel in vinden. En ik vraag me af waar de grens ligt. Laatst een taxichauffeur die me naar mijn werkplek moest brengen. Een heel gesprek. Hij verdient het minimum loon en dit als 26 jarige. Waar de fooi de krenten in de pap waren is die fooi verdwenen door de crisis. Dan mag je ook nog zelf je boetes betalen. Hij had nog 2 boetes openstaan voor te hard rijden. Gaat van zijn loon af en zo heeft hij nog minder dan een uitkering.
En de kans als je zoveel op de weg zit is natuurlijk groot dat je onder druk van je baas wel eens een keer te hard rijd en gesnapt wordt. Oh dan mag je ook nog de zooi opruimen die klanten in je auto achterlaten.
Ja, de werkende klasse (itt de vergaderende klasse) wordt gewoon helemaal terug naar beneden geduwd.
The End Times are wild
pi_96722088
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, de werkende klasse (itt de vergaderende klasse) wordt gewoon helemaal terug naar beneden geduwd.
Die vergaderende klasse wordt wel vanzelf kleiner met het wegvallen van de babyboomer. Sowieso zijn al die "middenmanagementkaders" eigenlijk alleen maar in het leven geroepen om uitgerangeerde babyboomers nog een beetje aan het werk te houden tegen een te hoog salaris, waar ze dan zogenaamd recht op hebben vanwege bewezen diensten in het verleden.
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:57:53 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96722302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:56 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Die vergaderende klasse wordt wel vanzelf kleiner met het wegvallen van de babyboomer. Sowieso zijn al die "middenmanagementkaders" eigenlijk alleen maar in het leven geroepen om uitgerangeerde babyboomers nog een beetje aan het werk te houden tegen een te hoog salaris, waar ze dan zogenaamd recht op hebben vanwege bewezen diensten in het verleden.
Nou, die klasse wordt weer volop aangevuld vanuit de bodem hoor!
The End Times are wild
pi_96723170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, die klasse wordt weer volop aangevuld vanuit de bodem hoor!
Zo'n loongebouw is een reflectie van de bevolkingspiramide van de werkende klasse. Op een gegeven moment waren er relatief veel ouwelui aan het werk en die kregen allemaal een "leidinggevende functie" of ander managementtaakje. Nu vallen er in één keer relatief veel ouwelui weg.

Natuurlijk worden belangrijke taken voor een deel wel weer ingevuld, maar uiteindelijk zijn de mensen op de werkvloer nog het minst misbaar. Die genereren de centen met echte arbeid.
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:16:56 #236
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96724234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:06 schreef Asfyxia het volgende:

[..]
Die genereren de centen met echte arbeid.
Bestaat er een economisch systeem waar degenen die het echte werk verrichten daar ook het meeste aan overhouden?
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:18:27 #237
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96724372
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:06 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Zo'n loongebouw is een reflectie van de bevolkingspiramide van de werkende klasse. Op een gegeven moment waren er relatief veel ouwelui aan het werk en die kregen allemaal een "leidinggevende functie" of ander managementtaakje. Nu vallen er in één keer relatief veel ouwelui weg.

Natuurlijk worden belangrijke taken voor een deel wel weer ingevuld, maar uiteindelijk zijn de mensen op de werkvloer nog het minst misbaar. Die genereren de centen met echte arbeid.
Inderdaad mensen op de werkvloer zijn onmisbaar. Maar de concurrentie is erg groot. Het probleem is dat veel beroepen nu eenmaal niet de kennis vereisen zodat studenten, EU medewerkers uit bv Polen zonder een opleiding voor desbetreffend beroep dit werk voor een grijpstuiver willen verrichten. Het zijn juist wel beroepen waar je keihard werkt onder soms erbarmelijke omstandigheden. Tja oneerlijk maar als het ontslagrecht erdoor is wordt de situatie nog nijpender.
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:22:27 #238
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96724800
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bestaat er een economisch systeem waar degenen die het echte werk verrichten daar ook het meeste aan overhouden?
Nee, als arbeider heb ik me daar allang bij neergelegd en heb er vrede mee. Maar gelukkig ben ik 49 dus heb ik nog een mooie tijd op de werkvloer mogen meemaken. Maar voor de toekomstige generatie heb ik wel compassie en vind ik het sneu.
pi_96725160
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wanneer je een vakman bent waar veel vraag naar is dan kun je aardig goed verdienen.
Helemaal wanneer je beetje bijbeunt bij van die huizenbezitters die zelf niets kunnen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:39:54 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96726607
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wanneer je een vakman bent waar veel vraag naar is dan kun je aardig goed verdienen.
Helemaal wanneer je beetje bijbeunt bij van die huizenbezitters die zelf niets kunnen.
Aha een stucadoor? Die had ik namelijk ook nodig. Dat kon ik echt niet zelf. Was eraan begonnen maar bakte er niets van. Vooral de plafonds.
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:51:37 #241
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96727596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Reken hetzelfde nu nog eens door bij 30% waardedaling en een enorme werkloosheid...
Ja! of als die komeet in 2012 op de aarde crashed! Of als de marsmannetjes al ons graan opeten! Of als alle kerncentrales tegelijkertijd compleet Fukushima gaan! Reken DAT nu eens door! :o

|:(
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96728326
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:39 schreef Cherna het volgende:

[..]

Aha een stucadoor?
Of, tegelzetter, loodgieter, timmerman, etc.
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:02:06 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96728699
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Maar dat staat nog altijd in geen verhouding tot wat bijvoorbeeld een presentator bij de TROS vangt. Of een ontsla-ze-allemaal-topman bij KPN/TPG/TNT/PTT of hoe die club dit jaar ook heet......
pi_96729103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar dat staat nog altijd in geen verhouding tot wat bijvoorbeeld een presentator bij de TROS vangt. Of een ontsla-ze-allemaal-topman bij KPN/TPG/TNT/PTT of hoe die club dit jaar ook heet......
Getronics? :P
pi_96729105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er komt vanzelf een tijd dat vakmensen steeds zeldzamer worden.
Dan wordt het kwestie van vraag en aanbod. ;)
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:09:40 #246
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96729315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er komt vanzelf een tijd dat vakmensen steeds zeldzamer worden.
Dan wordt het kwestie van vraag en aanbod. ;)
In hoogtij-olie-piekprijs-tijden (zomer 2008) betaalde o.a. Shell tot een half miljoen per jaar voor consultants die de grote oliewinningsplatformen ontwerpen. Maar dat zijn dan weer de hoogopgeleide mensen. Degenen die het ding uiteindelijk in elkaar lassen, blijven laagbetaald, en anders hebben ze er in India nog wel een paar klaarstaan die graag voor een fractie van het geld dat werk doen... Dus echt zeldzaam zie ik het niet worden.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2011 @ 23:14:06 #247
230491 Zith
pls tip
pi_96729595
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In hoogtij-olie-piekprijs-tijden (zomer 2008) betaalde o.a. Shell tot een half miljoen per jaar voor consultants die de grote oliewinningsplatformen ontwerpen. Maar dat zijn dan weer de hoogopgeleide mensen. Degenen die het ding uiteindelijk in elkaar lassen, blijven laagbetaald, en anders hebben ze er in India nog wel een paar klaarstaan die graag voor een fractie van het geld dat werk doen... Dus echt zeldzaam zie ik het niet worden.
Klopt, en die ontwerpers zijn toch net wat belangrijker dan 1 van die arbeiders, en er zijn ook veel minder mensen die dat werk kunnen doen. Ik vind een half miljoen voor het ontwerpen van een olieplatform niet zo gek.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_96730320
Dat, en arbeidsdeling
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:38:54 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96731312
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vergis je niet in het loon van een goede fotolasser. Die kan nog wel hoger op de loonlijst staan dan een ontwerper. Fotolassen is een zwaar en moeilijk vak. Maar dat ff terzijde.
pi_96736512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bron? 2.4 miljoen lijkt me een beetje veel op een bevolking nauwelijks groter dan die van Nederland.

* RemcoDelft ziet Australie wel zitten: Engelstalig, veel ruimte, vrij, toffe mensen, toffe natuur...
Gisteravond op het Oz nieuws. Onderdeel van het nieuwe 2011-2012 budget. Met name in de mijnbouw en constructie , en medisch personeel. De kritiek is met name dat er geen concreet quotum is vastgesteld. Als er een tekort is, en geen aussie personeel kan worden gevonden, mogen ze werk importeren. Let wel, dit zijn temporary visa, dit is naast het normale emigratie systeem.

Maar ben je een vakman, of werk je in de medische hoek, dan ben je absoluut welkom in Australia. Als helemaal als je caucasian bent, want Aussies zijn best racistisch soms.... (en dan te bedenken dat het nagenoeg allemaal emigranten zijn..... :D )

Ow, en denk niet dat het lazy swing by another day life is. De vacatures zijn veelal voor het aanleggen van grote mining projecten dus da's flink vloeken en aanpoten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')