abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105700950
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:43 schreef Azreal het volgende:

[..]

Ik denk ook altijd aan al dat verspilde konijnenbont. Dat is ook nog prima te gebruiken. In plaats daarvan gaat het keihard de kliko in.

Over honden en apen, tja, het is vervelend, maar ik vind het persoonlijk sneuer dat het dierenlab vaak het laatste thuis van politiehonden is. Of honden die afgekeurd zijn als politiehond. Heb je van die prachtige mechelse herders, laat je ze zo met pensioen gaan...Wat ook zonde is, is dat voor dierproeven ook geldt dat een hoop onderzoek uiteindelijk niets praktisch oplevert. Terwijl het wel goed en bruikbaar onderzoek was, maar het uiteindelijk in de industrie zorgt voor minder winst.

"Rare troep" is nogal een vage term. Ik weet me nog wat spotjes van Proefdiervrij te herinneren waar ze inderdaad met rare troep aan kwamen zetten. Ironisch genoeg waren dat allemaal voorbeelden die in Nederland dus expliciet niet zouden worden toegestaan. Een chemokuur, antibiotica, paracetamol, etc is ook allemaal rare troep, als je het maar op de juiste manier brengt ;).
Bron? Ik heb familie bij de politie en voor zover ik weet gaan politiehonden die met pensioen gaan gewoon bij de medewerkers waar ze hun werkzame leven hebben gesleten als huishond wonen. ;) Afgekeurde honden gaan verder als bewakingshond e.d.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106197539
Hmme een kunstrat voor ¤20 ... nee dus
je neemt twee ratten van tegenovgesteld geslacht, voor ¤20 granen en laat de beestjes neucken end paeren
resultaat: veul meer van dienen beeschtjes

En een rat die netjes inslaapt voor een student zich de minister van onderwijs voor de geest haalt en de scalpel ter hand neemt.... daar is niks mis mee.

Een student zal ook moeten leren zo'n beestje dood te maken. Ethisch
En dat gevoel krijg je toch niet van een Rubbie de Rubber Rat

...

Het argument tegen dierproeven is dat het teveel mensen in leven houdt.
Waar vroeger mensen onvruchtbaar werden dood gingen aan bijverschijnsdelen is het resultaat nu 7 miljard inwoners van deze aardkloot

Verder 53 chimpansees?
Waren de Martijn leden al op?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_106202205
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:23 schreef desiredbard het volgende:
je neemt twee ratten van tegenovgesteld geslacht, voor ¤20 granen en laat de beestjes neucken end paeren

En een rat die netjes inslaapt voor een student zich de minister van onderwijs voor de geest haalt en de scalpel ter hand neemt.... daar is niks mis mee.

Een student zal ook moeten leren zo'n beestje dood te maken. Ethisch
En dat gevoel krijg je toch niet van een Rubbie de Rubber Rat

...

Het argument tegen dierproeven is dat het teveel mensen in leven houdt.
Waar vroeger mensen onvruchtbaar werden dood gingen aan bijverschijnsdelen is het resultaat nu 7 miljard inwoners van deze aardkloot

Verder 53 chimpansees?
Waren de Martijn leden al op?

Ah... we hebben weer een Dokter Jozef Mengele zie ik.

Wat vindt je van dit medisch experiment?

Oogkleur veranderen.

Dit is het orginele artikel hierin staat dat ze al zijn begonnen op menselijke proefpersonen

http://www.dailymail.co.u(...)brown-eyes-blue.html

Stroma Medical has started limited human testing but is seeking up to £500,000 to complete clinical trials.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz1i1L074D8

Maar op wie of wat zijn die testen daarvoor uitgevoerd, ratten zou je niet erg vinden, maar
zo'n lief poezelig konijntje wel *; daar werden vroeger ook alle oog makeup op getest,
er komen toch nog steeds nieuwe kleuren bij en die zijn echt niet allemaal proefdiervrij.

Dus er wordt nog steeds getest, want tja 6.000 kleuren zijn niet genoeg om te kiezen
natuurlijk, er moeten nog meer kleuren bij, da's hip.

http://www.idausa.org/facts/costesting.html

zelfs hier staat:

“If you have information on human genes, what’s the point of going back to animals?”

Een dier is geen mens, dat is het punt, dus je kan wel allemaal medicijnen en experimenten
op dieren gaan uitvoeren, maar er zijn zat voorbeelden van medicijnen die weer snel
uit de handel zijn genomen, omdat ze toch niet zo veilig waren als dat de Experts dachten. (8>

Bekendste voorbeeld:
Softenon

http://www.medicijnen-op-(...)ilige-medicijnen.htm
pi_106203363
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ah... we hebben weer een Dokter Jozef Mengele zie ik.

Wat vindt je van dit medisch experiment?

Oogkleur veranderen.
[quote]
Niet noodzakelijk miz.... mag op Martijnleden gelieve de vuit te gebruiken
[quote]
Maar op wie of wat zijn die testen daarvoor uitgevoerd, ratten zou je niet erg vinden, maar
zo'n lief poezelig konijntje wel *; daar werden vroeger ook alle oog makeup op getest,
er komen toch nog steeds nieuwe kleuren bij en die zijn echt niet allemaal proefdiervrij.
Een konijn vind ik ook niet erg....
Je legt me wel wat in de mond.
Vind ik niet erg maar mijn konijn graag gebraden intreseert mij niet zoveel wat "Fiver" voor oogkleur had"
quote:
Een dier is geen mens, dat is het punt, dus je kan wel allemaal medicijnen en experimenten
op dieren gaan uitvoeren, maar er zijn zat voorbeelden van medicijnen die weer snel
uit de handel zijn genomen, omdat ze toch niet zo veilig waren als dat de Experts dachten. (8>

Bekendste voorbeeld:
Softenon

http://www.medicijnen-op-(...)ilige-medicijnen.htm
Softenon is inderdaad een reden om dus heel goed op dieren te testen
En op menselijke proefpersonen
....
het vogelgriep virus is miz dan ook niet genoeg getest

Medicijnen is iets anders dan cosmetica testen en al helemaal as we het over cosmetische modificatie hebben
pi_106203672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Een konijn vind ik ook niet erg....
Je legt me wel wat in de mond.
Vind ik niet erg maar mijn konijn graag gebraden intreseert mij niet zoveel wat "Fiver" voor oogkleur had"

[..]

Softenon is inderdaad een reden om dus heel goed op dieren te testen
En op menselijke proefpersonen
....
het vogelgriep virus is miz dan ook niet genoeg getest

Medicijnen is iets anders dan cosmetica testen en al helemaal as we het over cosmetische modificatie hebben
Ik geloof dat je me niet goed begrijpt |:( |:( |:(

Softenon was op dieren getest maar bleek achteraf toch niet geschikt voor de mens,
en dat is zo met een heleboel medicijnen, ga de geschiedenis maar eens na.

Dat probeer ik je juist uit te leggen, maar het komt niet helemaal over geloof ik.

Dus dan maar op mensen testen?
Op wie? Op 20 jarige studentjes die een extraatje wel kunnen gebruiken en die wel
in mooie beloftes en praatjes trappen zoals dit:

http://www.studenten.net/(...)58/medicijnen_testen

Gezellig met een groepje
Als je eenmaal hebt besloten om je op te geven als proefpersoon volgt er altijd een medische
keuring. Op het moment dat je aan de specifieke voorwaarden voldoet kan het onderzoek
beginnen. Je krijgt het medicijn dagelijks toegediend en verblijft meerdere dagen achtereen in een
kliniek. Dit klinkt akeliger als dat het is, want het complex ligt prachtig in het bos. Het doet
absoluut niet ziekenhuisachtig aan.

Pimp the Clinic
Onlangs is www.vrijwilligerpra.com druk bezig geweest om de kliniek een beetje te pimpen.
De playstations 1 zijn vervangen voor de Playstation 3, er is een supersnelle WIFI verbinding
waarmee je je externe harde schijf van 200 GB vol kan gooien met films en muziek, pc`s met
internet, flatscreens, biljart, voetbaltafels, een eigen "videotheek" waar je je eigen films kunt halen
en ook zijn er stilte kamers waar je een potje kunt schaken of studeren natuurlijk.
Ideaal is daarom natuurlijk een opname vlak voor je tentamens.
Je hebt nog nooit zo goed kunnen leren!
Ook kun je je gezellig met een groepje vrienden aanmelden, geen probleem.
pi_106204052
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik geloof dat je me niet goed begrijpt |:( |:( |:(

Softenon was op dieren getest maar bleek achteraf toch niet geschikt voor de mens,
en dat is zo met een heleboel medicijnen, ga de geschiedenis maar eens na.

Dat probeer ik je juist uit te leggen, maar het komt niet helemaal over geloof ik.

Dus dan maar op mensen testen?
Op wie? Op 20 jarige studentjes die een extraatje wel kunnen gebruiken en die wel
in mooie beloftes en praatjes trappen zoals dit:

http://www.studenten.net/(...)58/medicijnen_testen

Gezellig met een groepje
Als je eenmaal hebt besloten om je op te geven als proefpersoon volgt er altijd een medische
keuring. Op het moment dat je aan de specifieke voorwaarden voldoet kan het onderzoek
beginnen. Je krijgt het medicijn dagelijks toegediend en verblijft meerdere dagen achtereen in een
kliniek. Dit klinkt akeliger als dat het is, want het complex ligt prachtig in het bos. Het doet
absoluut niet ziekenhuisachtig aan.

Pimp the Clinic
Onlangs is www.vrijwilligerpra.com druk bezig geweest om de kliniek een beetje te pimpen.
De playstations 1 zijn vervangen voor de Playstation 3, er is een supersnelle WIFI verbinding
waarmee je je externe harde schijf van 200 GB vol kan gooien met films en muziek, pc`s met
internet, flatscreens, biljart, voetbaltafels, een eigen "videotheek" waar je je eigen films kunt halen
en ook zijn er stilte kamers waar je een potje kunt schaken of studeren natuurlijk.
Ideaal is daarom natuurlijk een opname vlak voor je tentamens.
Je hebt nog nooit zo goed kunnen leren!
Ook kun je je gezellig met een groepje vrienden aanmelden, geen probleem.
Natuurlijk moet je menselijke proeven uitvoeren
Je kunt een dier niet volledig vergelijken met een mens
(Ik hoor triuwens niemand zeuren over vieze stingende lelijke varkens die gebruikt worden...alleen maar huilende konijnie verhalen)

En ja vrijwillige testen en gedwongen testen op bijvoorbeeld gevangen

het voor wat hoort wat principe met betrekking tot honegerend afrika waar we all decennia geld in pompen zonder effect is zo'n idee

Een malaria injectie hoeft helemaal geen geld te kosten...we testen een nieuw malaria medicijn gewoon daar:
Je krijgt de keuze uit 3
1) geen mallaria vaccinatie
2) gratis malaria vaccinatie
3) zelf betaalde vaccinatie

Je vergeleek me al met Mengele...
Wel, ik vind zo'n hang oor konijntje veel liever dan zo'n "vlieg-ogend opgezwollen buikje aankomende lotto spammer
pi_106204092
Het softenon schandaal Het softenon schandaal
Waarom proefdiertjes faalden

http://www.jdruiter.nl/published_work/Het_softenon_schandaal.pdf

Wetenschappers vroegen zich af hoe dit had kunnen gebeuren.
Waarom hadden ratten en muizen geen probleem met het medicijn maar mensen wel?
Moeten er nog meer dierproeven worden gedaan met meerdere diersoorten?

Of zijn dierproeven totaal zinloos omdat mens en dier teveel van elkaar verschillen?

Dus dierproeven veroorzaken niet alleen onnodig veel dierenleed maar het slaat ook nog eens
nergens op.
pi_106204181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het softenon schandaal Het softenon schandaal
Waarom proefdiertjes faalden

http://www.jdruiter.nl/published_work/Het_softenon_schandaal.pdf

Wetenschappers vroegen zich af hoe dit had kunnen gebeuren.
Waarom hadden ratten en muizen geen probleem met het medicijn maar mensen wel?
Moeten er nog meer dierproeven worden gedaan met meerdere diersoorten?

Of zijn dierproeven totaal zinloos omdat mens en dier teveel van elkaar verschillen?

Dus dierproeven veroorzaken niet alleen onnodig veel dierenleed maar het slaat ook nog eens
nergens op.
Ja meer proeven dus met meer soorten en uiteindelijk proef mensen, zoals ik hiervoo net schreef.
Softenon is niet goed getest, met het afschaffen van dierproeven schiet je niet op
pi_106204379
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:32 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je menselijke proeven uitvoeren
Je kunt een dier niet volledig vergelijken met een mens
(Ik hoor triuwens niemand zeuren over vieze stingende lelijke varkens die gebruikt worden...alleen maar huilende konijnie verhalen)

En ja vrijwillige testen en gedwongen testen op bijvoorbeeld gevangen

het voor wat hoort wat principe met betrekking tot honegerend afrika waar we all decennia geld in pompen zonder effect is zo'n idee

Een malaria injectie hoeft helemaal geen geld te kosten...we testen een nieuw malaria medicijn gewoon daar:
Je krijgt de keuze uit 3
1) geen mallaria vaccinatie
2) gratis malaria vaccinatie
3) zelf betaalde vaccinatie

Je vergeleek me al met Mengele...
Wel, ik vind zo'n hang oor konijntje veel liever dan zo'n "vlieg-ogend opgezwollen buikje aankomende lotto spammer
Sjezus jij bent echt eng... dan maar op gevangenen ?
Heb je ook nog een voorkeur voor welke gevangenen?
Of maakt je dat niks uit?
Iemand die gestolen heeft niet, iemand die een moord heeft gepleegd wel?
Zoiets?

En over varkens, kippen en ander dierenleed heb ik me ook al druk gemaakt,
en daar blijf ik me ook druk om maken.

lees je maar even in ;)

De Bio-industrie

Zelfs om die klote olifanten en rot tijgers en nare aapjes maak ik me druk

tis wat heh...

Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:00:57 #60
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_106205227
Kijk ook op www.dierproeveninformatie.nl

Ik vind het interessant topic. Het kost mij veel tijd om er op in te gaan, maar ik raad zeker iedereen aan eens de boeken te lezen van Dr. Greek e.a. die tegen dierproeven zijn. Goed om ook eens de andere kant te lezen.

Dierproeven falen enorm. Dit is bekend. Daarom laatste tijd veel berichten van wetenschappers die het diermodel bekritiseren. Dit is echt goed nieuws!

Ik heb afgelopen jaren veel mensen uit het veld gesproken, bij dierenlabs wezen kijken, debatten geweest e.d. Conclusie is dat het diermodel steeds minder draagvlak heeft. Iemand van farma bedrijf gaf aan dat ze liever geen dierproeven willen doen, maar dit verplicht word. Dierproeven geven minder kans op dat het product op de markt komt, dus voor bedrijven vaak beter die dierproeven niet te hoeven doen. Maar ook steeds meer initiatieven voor de toekomst van de medische sector, nl. mensspecifiek onderzoek.

Proefdiervrij vind ik een slechte organisatie. Ze zijn erg close met dierproefnemers, zijn tegen activisten en houden dierproeven in stand met hun 3V beleid/promotie (3V beleid is bedacht door de dierproefsector..). Ondanks dat ze allerlei medische informatie hebben over falen dierproeven geven ze deze niet aan de achterban. Ze publiceren het niet. Wat ik erg vreemd vind. Echter als je ziet dat bij debatten rond dierproeven hun directrice naar dierproefnemers sprint voor schudden van de hand en lekker kletsen (hun noemend bij voornaam en lachen, grapjes maken etc.) en ondertussen collega-dierenbeschermers negeert, dan zegt dat genoeg.
pi_106205842
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Sjezus jij bent echt eng... dan maar op gevangenen ?
Heb je ook nog een voorkeur voor welke gevangenen?
Of maakt je dat niks uit?
Iemand die gestolen heeft niet, iemand die een moord heeft gepleegd wel?
Zoiets?

En over varkens, kippen en ander dierenleed heb ik me ook al druk gemaakt,
en daar blijf ik me ook druk om maken.

lees je maar even in ;)

De Bio-industrie

Zelfs om die klote olifanten en rot tijgers en nare aapjes maak ik me druk

tis wat heh...

Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
Waar je je al niet druk over maakt
Dieren zijn geen mensen

Ach diefstal etc... mischien als vrijwilliger.
Maar nare aapjes zoals Mohammedjes , Volkertjes, Dutrouxjes , Fritzl-tjes.
Mensen die alvorens ze de wereld een beter plek maken door haar te verlaten nog een positieve bijdrage kunnen leveren..... waar mag iki het infuus inhameren.

Al die dierknuffelende vego en vegaatjes
Leuk maar zo'n beest is ondergeschikt en dus lager in de voedselketen dan ik.
(Ok als ik mij in een leeuwenkooi bevind verandart dat snel.... maar dan zal ik ook niet zeuren)
Het is eten en gegeten worden
pi_106206869
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:18 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Waar je je al niet druk over maakt
Dieren zijn geen mensen

Ach diefstal etc... mischien als vrijwilliger.
Maar nare aapjes zoals Mohammedjes , Volkertjes, Dutrouxjes , Fritzl-tjes.
Mensen die alvorens ze de wereld een beter plek maken door haar te verlaten nog een positieve bijdrage kunnen leveren..... waar mag iki het infuus inhameren.

Al die dierknuffelende vego en vegaatjes
Leuk maar zo'n beest is ondergeschikt en dus lager in de voedselketen dan ik.
(Ok als ik mij in een leeuwenkooi bevind verandart dat snel.... maar dan zal ik ook niet zeuren)
Het is eten en gegeten worden
Deze post zegt zoveel meer over jou dan over mij :')

Je fobo ook trouwens waarin je trots poseert met je ( zelf geschoten? ) Fanzant en
die stoere foto met je zelf gevangen vis.

Nee mensen zoals jou leveren echt een goede bijdrage aan de maatschappij.
Ik hoop dat je je kleinkinderen later kunt uitleggen waarom de wereld zo vervuild
en verkankerd is, en misschien hebben ze dan nog wel alle bedreigde diersoorten
op film staan, dan kan je nog eens gezellig met ze zo'n filmpje bekijken.

En daar gaan we weer...... dier knuffelende Vegavreters :O

Ik loop zeker ook op plastic sandaaltjes volgens jou?

Haal geen Vegetariërs en Veganisten door elkaar hoor, want dan zet je jezelf weer
voor schut hier.

Ik lust namelijk wel vlees, ik vind het zelfs lekker, ik ben ook niet tegen het eten van
Vlees, ik ben tegen de Bio-Industrie dat is heel iets anders. :)
pi_106206969
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:00 schreef TechXP het volgende:
Kijk ook op www.dierproeveninformatie.nl

Ik vind het interessant topic. Het kost mij veel tijd om er op in te gaan, maar ik raad zeker iedereen aan eens de boeken te lezen van Dr. Greek e.a. die tegen dierproeven zijn. Goed om ook eens de andere kant te lezen.

Dierproeven falen enorm. Dit is bekend. Daarom laatste tijd veel berichten van wetenschappers die het diermodel bekritiseren. Dit is echt goed nieuws!

Ik heb afgelopen jaren veel mensen uit het veld gesproken, bij dierenlabs wezen kijken, debatten geweest e.d. Conclusie is dat het diermodel steeds minder draagvlak heeft. Iemand van farma bedrijf gaf aan dat ze liever geen dierproeven willen doen, maar dit verplicht word. Dierproeven geven minder kans op dat het product op de markt komt, dus voor bedrijven vaak beter die dierproeven niet te hoeven doen. Maar ook steeds meer initiatieven voor de toekomst van de medische sector, nl. mensspecifiek onderzoek.

Proefdiervrij vind ik een slechte organisatie. Ze zijn erg close met dierproefnemers, zijn tegen activisten en houden dierproeven in stand met hun 3V beleid/promotie (3V beleid is bedacht door de dierproefsector..). Ondanks dat ze allerlei medische informatie hebben over falen dierproeven geven ze deze niet aan de achterban. Ze publiceren het niet. Wat ik erg vreemd vind. Echter als je ziet dat bij debatten rond dierproeven hun directrice naar dierproefnemers sprint voor schudden van de hand en lekker kletsen (hun noemend bij voornaam en lachen, grapjes maken etc.) en ondertussen collega-dierenbeschermers negeert, dan zegt dat genoeg.
Ik wist dat er een heleboel niet naar buiten gebracht werd en dat er nog veel meer misgaat
dan ze ooit zullen toegeven, maar dit wist ik niet

Mailactie naar de Britse ambassade tegen het opblazen van levende varkens

Op een geheime lokatie van het leger hebben Britse onderzoekers levende varkens opgeblazen. Men liet de dieren doodbloeden om na te gaan hoe lang ze in leven bleven. Maar liefst achttien varkens werden al op deze wrede manier vermoord.

Wat een achterlijke wereld leven we toch in, wat een waanzin...
pi_106207671
Het deed me trouwens denken aan een experiment van Edison in 1903
waar een Olifant geëlektrocuteerd wordt.

http://www.wired.com/scie(...)08/01/dayintech_0104

Maar dat dit soort experimenten anno 2011/2012 nog steeds gebeuren is toch
op zijn minst eh... schokkend
pi_106208336
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Deze post zegt zoveel meer over jou dan over mij :')

Je fobo ook trouwens waarin je trots poseert met je ( zelf geschoten? ) Fanzant en
die stoere foto met je zelf gevangen vis.

Yep
Vis was rond de 24LBS en levend terug gegaan. Zijn opvolger van 8 pond en een gescheurde kieuw moest afgemaakt worden en is opgegeten . (Een beest dat je hebt moeten doden hoeft niet verkwist te worden)

De Fazant is zelf geschoten en schoongemaakt gebraden en was heerlijk met de Rode kool
(Wilde Fazant niet gefokt en uitgezet)

Vooralsnog doe jij de verkeerde aannames
het feit dat ik vego en vega appart noemt zou aan moeten geven dat ik het verschil ken: Mischien meer vis eten

quote:
Nee mensen zoals jou leveren echt een goede bijdrage aan de maatschappij.
Ik hoop dat je je kleinkinderen later kunt uitleggen waarom de wereld zo vervuild
en verkankerd is, en misschien hebben ze dan nog wel alle bedreigde diersoorten
op film staan, dan kan je nog eens gezellig met ze zo'n filmpje bekijken.
Die wereld is ONDERMEER zo vervuild omdat er idioten zijn die zonodig op die plasticsandaaltjes moeten rondlopen. Want plastic is zo'n fijn product.

Een multifunctionele koe daarentegen : Mest - Vlees - Lijm - Leer
Volledig Natuurlijk en volledig afbreekbaar ... in tegenstelling tot jouw plastic

Waar we het hier over hebben is een ethisch probleem ...en ethiek is een loocaal en tijdsgebonden.

Ik heb geen problemen met het etisch gebruik van dieren.
Dat opblazen van die varkens is gebeurd met een reden (Varkens hebben veel gemeen met mensen) hoe zielig of fout (leger) die reden ook mag lijken.

Ik kan het niet terugvinden maar vorige week zag ik een filmpje van twee of drie jongeren die een Jack Russell met terpentine overgoten en het beest aanstaken.
Ik heb het middenstuk overgeslagen, maar het janken hield pas op tegen het einde van het filmpje.

Nodeloos kwellen, oh en ja op die lui mag van mij best geoefend worden.

Een vietnamees mag dan een hond doden en eten, en dat is niet mijn smaak, maar vaak gebeurd dat snel en schijnbaar pijnloos. ( De guilotine op mensen was ok niet pijnloos .... het communiceerde alleen wat lastig zonder luchtwegen en stembanden), het isbeter dan 3x bijna mishakken met de bijl en er 5 dagen over doen te sterven.

quote:
Ik lust namelijk wel vlees, ik vind het zelfs lekker, ik ben ook niet tegen het eten van
Vlees, ik ben tegen de Bio-Industrie dat is heel iets anders. :)
Zijn we het daar eens (En je hebt aanmerkingen op mijn scharrel fazant)
Echter veel mensen kunnen scharrelvlees niet betalen, en met overbevolking is er schijnbaar niet genoeg ruimte ook. Iets dat ik niet begrijp als ik al die lege velden zie met in een hoekje een grote schuur)

Ik heb geen problemen met vlees, ik heb een slager die weet waar zijn vlees vandaan komt, en al draagt het geen keurmerk...en betaal ik dus niet voor dat stempeltje, het is geen bio vlees (maar dan nog dat is voor veel mensen budget gebonden)

Scharrelvlees is veelal lekkerder en je houd van minder meer over (waterverlies), maar nogmaals iemand die biovlees eet is geen slecht mens

Dierproeven.... een noodzakelijk kwaad,
Oogkleur veranderen.... ik zie er de medische noodzaak niet van in
Brandwonden testen op varkens.... we kunnen helaas geen mensen gebruiken (Fritzl komt ter gedachte of Dutroux)
Cosmetica.... is dat niet genoeg getest ...
Medicatie .... kan niet genoeg getest worden...over een breed genoeg soortengroep...softenon is hier het bewijs van.

Het alternatief is niet testen en zelfs stoppen met vaccineren
met een beetje geluk 3 miljard mensen kwijt binnen een generatie door onvruchtbaarheid en sterfte en allerlei rare allergien die we tegenwoordig hebben (en overleven), en honger (want bestrijdingsmiddelen kunnen oook niet gebruikt/getest worden)
Wereldpopulatie terug naar iets dat deze aardkloot aankan en dan zeker genoeg ruimte voor scharrelvee.

En nee ik heb geen probleem met dat laatste scenario
Survival of the fittest
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:54:37 #66
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_106211850
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:23 schreef desiredbard het volgende:
Die wereld is ONDERMEER zo vervuild omdat er idioten zijn die zonodig op die plasticsandaaltjes moeten rondlopen. Want plastic is zo'n fijn product.

Een multifunctionele koe daarentegen : Mest - Vlees - Lijm - Leer
Volledig Natuurlijk en volledig afbreekbaar ... in tegenstelling tot jouw plastic
Hier ga je wel erg makkelijk doen of het dit geen producten zijn met een grote impact. Weet je wel de impact van de veeindustrie op de wereld? Even een korte samenvatting:
- Mens: te veel slecht voor gezondheid (grote kosten voor zorg ivm consumptie van dierlijke eiwitten, meer doden door promotie van vlees/zuivel)
- Mens: veel mensenrechtenschendingen ivm verjagen inheemse volkeren van land waar veevoer verbouwd gaat worden, vis: slavenarbeid op visserijschepen
- Mens: wegvangen van voedsel bij afrika door europa
- Dier: Al het dierenleed
- Dier/mens: ontstaan van nieuwe ziekten en verspreiding bekende ziekten, mutaties, etc.
- Milieu: grote impact op milieu. Broeikaseffect versterkend. 18% uitstoot, meer dan vervoer.
- Mens: verspilling van voedsel (inefficientie)

Wat betreft leer.. dit word behandeld met chemicalien. In arme landen veel mensen de dupe van die chemicalien. Ook veel ziekte daardoor. En ook slechte arbeidsomstandigheden.

Verder is kunststof heel breed. En er zijn nog zoveel meer stoffen. Wat betreft sandalen, schoenen enzo, het beste is om schoenen van hennep te kopen. Dat heeft minste impact. Qua leer en kunsstof is ongeveer gelijk qua impact (hoewel in het onderzoek wat ik ken er geen rekening is gehouden met uitstoot van dieren). Daarnaast veel soorten kunststof. Ook verschillende blends. En je hebt ook bioplastics. Beter afbreekbaar.

quote:
Dierproeven.... een noodzakelijk kwaad,
De trend in de wetenschappelijke wereld is dat dit dus ter discussie staat. Dit was 150 jaar geleden ook al het geval. Toen had je twee kampen. Echter dierproefindustrie won. De argumenten van toen worden nu weer meer gebruikt door het kap dat pleit voor meer mensspecifiek onderzoek. De dierproefindustrie heeft ook minder macht gekregen dan vroeger. Dus deze groep groeit daardoor weer goed. In de UK willen ze onafhankelijk onderzoek over het nut/noodzaak van dierproeven, maar dierproefindustrie lobbyt er flink tegenin.

quote:
Medicatie .... kan niet genoeg getest worden...over een breed genoeg soortengroep...softenon is hier het bewijs van.
Softenon was juist een van de bekende voorbeelden waarin dierproeven faalde!!!
pi_106214595
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:54 schreef TechXP het volgende:

[..]

Om weer even On Topic te komen, want er wordt nu van alles en nog wat bij gehaald.

Het heeft geen zin, meneer snapt het nog steeds niet. :')

Het alternatief voor dierproeven vindt meneer te duur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:23 schreef desiredbard het volgende:

Dat bewezen is dat vele medicijnen die getest zijn op dieren niet alleen voor onnodig veel
dierenleed zorgt maar OOK nog niet eens veilig blijken te zijn, wil er dus niet in.

Het alternatief is volgens hem testen op mensen of niet testen en zelfs stoppen met vaccineren.

Tja... ik zeg maar zo... is zeg maar niks meer..
  vrijdag 30 december 2011 @ 19:19:13 #68
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_106215098
Dierproefalternatieven zijn meestal juist goedkoper. Waar succes rate van dierproeven soms onder 1% zit liggen gemiddeld de succesen bij mensspecifieke testen boven de 50%, en zelfs meer rond de 70 a 80%.
pi_106215175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:19 schreef TechXP het volgende:
Dierproefalternatieven zijn meestal juist goedkoper. Waar succes rate van dierproeven soms onder 1% zit liggen gemiddeld de succesen bij mensspecifieke testen boven de 50%, en zelfs meer rond de 70 a 80%.
Nou kiek eens aan... snap jij het nog?

Ik niet in ieder geval :')
pi_106226264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:54 schreef TechXP het volgende:

[..]

Hier ga je wel erg makkelijk doen of het dit geen producten zijn met een grote impact. Weet je wel de impact van de veeindustrie op de wereld? Even een korte samenvatting:
- Mens: te veel slecht voor gezondheid (grote kosten voor zorg ivm consumptie van dierlijke eiwitten, meer doden door promotie van vlees/zuivel)
Excess is nooit goed ...echter veganisten zijn ook niet de gezondste mensen.... tekorten aan bepaalde stoffen
quote:
- Mens: veel mensenrechtenschendingen ivm verjagen inheemse volkeren van land waar veevoer verbouwd gaat worden, vis: slavenarbeid op visserijschepen
BS
1) Laat die beesten lekker grazen...
2a) In honger landen hebben beesten net als mensen nioet te vreten
2b) In west europa worden zover ik weet geen woonwijkemn ontruimt voor de schaapjes
quote:
- Mens: wegvangen van voedsel bij afrika door europa
?????? je bedoeld we stoppen het erin al jaren voedsel en geld...en nog steed leren die sufkutten het niet
quote:
- Dier/mens: ontstaan van nieuwe ziekten en verspreiding bekende ziekten, mutaties, etc.
Alweer door overpopolatie... ziekten en mutaties zijn een NATUURLIJKE remming op overpopulatie: Er is sterfte nodig (onder zowel mes als dier) totdat zich een nieu equilibrium instelt
quote:
- Milieu: grote impact op milieu. Broeikaseffect versterkend. 18% uitstoot, meer dan vervoer.
Alweer door overpopolatie... ziekten en mutaties zijn een NATUURLIJKE remming op overpopulatie: Er is sterfte nodig (onder zowel mes als dier) totdat zich een nieuw equilibrium instelt
quote:
- Mens: verspilling van voedsel (inefficientie)
Niet iedereen , soms ik ook,
Maar het grootste deel wordt hier veroorzaakt door het kunstmatig hoog houden van prijzen:
quote:
Wat betreft leer.. dit word behandeld met chemicalien. In arme landen veel mensen de dupe van die chemicalien. Ook veel ziekte daardoor. En ook slechte arbeidsomstandigheden.
Alles is chemisch
Niet noodzakelijk met kunstmatige chemicalien...
quote:
Verder is kunststof heel breed. En er zijn nog zoveel meer stoffen. Wat betreft sandalen, schoenen enzo, het beste is om schoenen van hennep te kopen. Dat heeft minste impact. Qua leer en kunsstof is ongeveer gelijk qua impact (hoewel in het onderzoek wat ik ken er geen rekening is gehouden met uitstoot van dieren). Daarnaast veel soorten kunststof. Ook verschillende blends. En je hebt ook bioplastics. Beter afbreekbaar.
Sorry maar hier ga ik liever niet op in ...doe een beetje research
Beter afbreekbaar dan wat..."normaal plastic"
Hennep wordt niet gebleekt?
Uitstoot van dieren.... dat hebben we slechts een paar miljoen jaar
quote:
Omdat er te weinig en niet breed genoeg getest werd.
Ik wil de test resultaten op varkens en apen ook even zien....

Het probleem is niet de dierproeven en het eten van vlees
Het is het "consumerism"
Hoeveel meer shampoos oogschaduwen, scheercremes emn aftershaves hebben we NODIG
We hebben zat mensen en beesten..... als er een paar dood gaan is dat zo erg niet....maar ga niet genetisch lopen kloten ...

Sorry als je 100 jaar geleden zwaar astma had .... ging je vroeg dood
Nu is er op tich beestjes getest...blijft men langer leven en plant men voort (en astma is genetisch) er zijn sterker medicijnen nodig etc etc

Geen wonder dat we 7 miljard mensen hebben
Als de halve wereld bevolking de pijp aan Maarten geeft......

Minder energie verbruik...meer scharrelvlees .... gezondere omgeving ..... minder ziektes (Ok je houd er wel een paar....maar da's gezond voor de "kudde" en de aardkloot...survival of the fittest
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:47:31 #71
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_106227780
Hm.. daar is niet mee te discussiëren.
pi_106228892
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:47 schreef TechXP het volgende:
Hm.. daar is niet mee te discussiëren.
Zat ik ook net te denken :')

Misschien dat hij tijd en zin heeft om dit artikel te lezen (8>

http://www.dierproeveninformatie.nl/content/40

Waarom zijn dierproeven een gevaar voor de menselijke gezondheid?

Een lang verhaal, maar de conclusie

Tijd voor een andere weg
Het is tijd voor het inslaan van een andere weg.
Dierproeven falen en zijn gevaarlijk.

Ook belemmeren ze ons inziens de vooruitgang richting oplossingen voor mensen.
Er zijn andere benaderingen om onderzoek te doen, van in vitro methoden tot computermodellen.
Ook valt er veel terrein te winnen met het voorkomen van ziekten.

Epidemiologisch onderzoek kan daarin perfect blootleggen waar de verbanden liggen, zodat
mensen hun leefwijze, dieet e.d. kunnen aanpassen ter voorkoming van bepaalde ziekten.

survival of the fittest ....
hmmmm het is te hopen voor desiredbard nooit ziek zal worden
pi_106229103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 19:19 schreef TechXP het volgende:
? Bron? wat is resultaat?
kunstrat = ¤20 & levende ratte pup <20 ct --- Da's 100%
Natuurlijk zijn er minder negatieve uitwerkingen bij menselijke proven....
Als een middel niet door de DIERPROEF stage heenkomt wordt het niet op de mens getest.
De kans dat een mens dus reactie vertoont is daardoor veel kleiner
pi_106229321
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 00:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

? Bron? wat is resultaat?
kunstrat = ¤20 & levende ratte pup <20 ct --- Da's 100%
Natuurlijk zijn er minder negatieve uitwerkingen bij menselijke proven....
Als een middel niet door de DIERPROEF stage heenkomt wordt het niet op de mens getest.
De kans dat een mens dus reactie vertoont is daardoor veel kleiner
De verschillen
Wist u dat ook proeven bij mensen een verkeerd beeld kunnen geven?
Wij mensen reageren ook niet allemaal gelijk op bepaalde stoffen.
Zo kunnen stoffen en medicatie anders reageren bij verschillende leeftijdsgroepen, rassen,
geslachten, zelfs de geografische afkomst (regioverschillen) kan meespelen.

Ook met de levensstijl moet rekening gehouden worden. De ene persoon sport wel, de andere niet. De ene eet vlees of zuivel, maar er zijn ook mensen die dat niet doen. Er kunnen producten geconsumeerd worden met toegevoegde (chemische) stoffen en producten kunnen door vervuiling bepaalde stoffen bevatten. Denk bijvoorbeeld aan zware metalen in gevangen vis.

zelfs bij één diersoort kampen we al met ontelbare verschillen en factoren die van invloed zijn op
een eventuele reactie. Hoe groot kan het verschil in reactie dan wel niet zijn als men twee
diersoorten naast elkaar legt?

Het antwoord is: enorm groot.

Lees dat artikel nu maar eerst sufkut...

http://www.dierproeveninformatie.nl/content/40
pi_106229649
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:21 schreef Pixie. het volgende:

[..]

WHAT THE?!

Dat wist ik serieus niet eens
Hebben die beesten zo goed werk gedaan voor de mens
worden ze zo bedankt
Belachelijk.
om te beginnen mooie OP voor de TS

zelf vind ik dit soort topics altijd moeilijk omdat het vreselijk is wat die dieren moeten doorstaan, maar als het niet gebeurd zullen bepaalde medicijnen op mensen uitgetest moeten worden om maar iets te noemen.

dierproeven voor cosmetica vind ik echt keiharde onzin, maar voor medicijnen ben ik wel voor. al vind ik wel dat die dieren zo goed als mogelijk behandeld moeten worden.

wat betreft het afdanken van politie honden heb je daar een bron van? want ik heb altijd begrepen dat die bij de agent blijven
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')