Geen massatoerisme. Gast.....quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:09 schreef mr-puta het volgende:
Hallo,
ik ben van plan om met mijn vriendin 12 dagen op vakantie te gaan.
Mallorca was een groot succes waardoor we nu iets anders willen.
Nou hebben we qua budget 3 opties.
- Fuertaventura: Caleta de Fuste
- Lanzarote: Puerto del Carmen
- Tenerife: Puerto de la Cruz
We gaan eind juli op vakantie en kunnen niet echt kiezen waar we heen moeten gaan.
Nou is onze vraag: wat zijn jullie tips?
We zoeken iets met:
- Geen echte massatoerisme
- Leuke stranden en baaitjes
- Genoeg restaurantjes/barretjes/winkeltjes (dus een beetje toerisme mag wel)
- Goed weer (is bij alle 3 wel)
Ik hoor graag wat jullie tips zijn.
Er is geen waterpark en de dorpen en steden bestaan louter uit souveniershops. Alleen de hoofdstad is een echte stad maar dat vond ik echt een pauperuitstraling hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:52 schreef mr-puta het volgende:
Ja dat is ongeveer de bedoeling. Op het strand liggen, 's avonds wat lekkers eten.
Af en toe een dorpje of stadje bezoeken.
En als er iets van een waterpark is, is dat mooi meegenomen.
Siam Parkquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:59 schreef lezzer het volgende:
én een waterpark in de buurt waar plenty busjes naar toe gaan
Nee, wat ik juist weer veel gehoord heb is dat juist Fuerteventura een relatief saai eiland is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:01 schreef mr-puta het volgende:
Iemand anders nog meer info of ervaringen over Caleta de Fuste op Fuertaventura?
Restaurants, bars en winkels vind je er meeeeer dan genoeg. Witte strand kun je wel vergeten in de buurt van Puerto Del Carmen. Dan zou je moeten kijken naar Playa Blanca, waar ook zat restaurants en bars zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:19 schreef mr-puta het volgende:
@Party_P
Erg bedankt voor de informatie!
Bij Puerto del Carmen, zijn daar genoeg mooie witte stranden in de buurt te vinden? (zonder rotsen)
Het lijkt me dat er in P. del Carmen ivm de toerisme wel genoeg restaurantjes/barretjes/winkeltjes te vinden zijn?
Op de stranden niet vreemd opkijken als er mensen naakt liggen te zonnen, dat mag daar overal en gekleed en ongekleed liggen dan ook gewoon door elkaar heen.quote:
Ook gedaan, was jij ook met de kotsboot?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:11 schreef RedFever007 het volgende:
We hebben nog wel een reisje met zo'n boot gemaakt. Dat vond ik wel erg tof! Vooral toen we dolfijnen zagen![]()
![]()
![]()
Haha ja een stuk of 10 mensen hebben de gehele reis in de hut gezeten wegens zeeziektequote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ook gedaan, was jij ook met de kotsboot?
wat lul jij nou? als je de juiste plaatsen uitkiest op deze eilanden, valt het met massatoerisme erg mee.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:58 schreef Felicidade het volgende:
HAHAHA je wilt GEEN massatoerisme maar WEL naar Tenerife/Lanzarote/Fuertaventura? Gaat je niet lukken vriend.
Als je via een organisatie boekt kom je 99.9% zeker terecht in Playa de las Americas of een ander toeristisch oord terecht. Deze eilanden staan gewoon bekend als eilanden met veel toerisme, of je het nu leuk vindt of niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
wat lul jij nou? als je de juiste plaatsen uitkiest op deze eilanden, valt het met massatoerisme erg mee.
En trouwens... het toerisme op Tenerife loopt erg terug. In de zomermaanden is het lang niet meer zo druk (helaas) als vroeger.
Dat is helemaal niet waarquote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:24 schreef Felicidade het volgende:
[..]
Als je via een organisatie boekt kom je 99.9% zeker terecht in Playa de las Americas of een ander toeristisch oord terecht. Deze eilanden staan gewoon bekend als eilanden met veel toerisme, of je het nu leuk vindt of niet.
Daar ben ik het wel mee eens... alleen het zuiden vind ik niet dramatisch hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 18:27 schreef Dezz het volgende:
Puerto de la Cruz zou ik voor gaan. Mooie en leuke omgeving, lekker eten etc. Het zuiden van Tenerife is echt dramatisch en zou ik absoluut ontwijken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |