Gyan hier een plaatje wat je kan doornemen. Morgen zal ik je overhoren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja meer dan choni bashi korbani kom ik niet chitori
Maar wat zijn die tweede woorden dan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:29 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Gyan hier een plaatje wat je kan doornemen. Morgen zal ik je overhoren.
[ afbeelding ]
Galawesh is gewoon een vrouwennaam. In de koude wintermaanden gebruiken ze het ook om aan te gegeven dat het koud is geworden ('Galawesh kawtua').quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Maar wat zijn die tweede woorden dan?
Galawesh khan? Ghanem?
Oke oke. Bedankt voor de uitgebreide uitleg srylo.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 17:43 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Galawesh is gewoon een vrouwennaam. In de koude wintermaanden gebruiken ze het ook om aan te gegeven dat het koud is geworden ('Galawesh kawtua').
Sommige mensen gebruiken het ook wanneer ze de vrouw van een oom aanspreken. Maar vaak zeggen ze dat pas wanneer ze op leeftijd is. (Maar niet veel Koerden trouwens). Dan kan je het gewoon als teken van respect zien.
Ghanem betekent 'mijn alles'.
Ik heb dat met Turks, Koerdisch, en Zimbabwaans.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:13 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook wanneer iedereen Turks praat.
Ik denk dat Che mij hierbij moet helpen. Ik denk 'scheldwoord', maar dat is een rare woord om te lerenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:00 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oke oke. Bedankt voor de uitgebreide uitleg srylo.
En iets van "djunie"?
Ik ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb dat met Turks, Koerdisch, en Zimbabwaans.
Over welke stukje heb je? Kan je misschien helpen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Stimorol- het volgende:
Ik kom niet verder dan een name ti chiko.
Of kiri her.
Jullie taal is andersquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:20 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Over welke stukje heb je? Kan je misschien helpen.
Vergeleken met Turks of Zazaki?quote:
Ja dat zeker. Maar wanneer je bijvoorbeeld Sorani of Kurmanci kan, dan is het makkelijker te om zazaki te leren. Andersom precies hetzelfde.quote:
S4/S5.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik ook.
Hallo Peunage, mijn S3 vertoont kuren. Welke telefoon raad je mij nu aan?
Insallah leer ik eens. Ik ken nu basisdingen. En scheldwoorden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja dat zeker. Maar wanneer je bijvoorbeeld Sorani of Kurmanci kan, dan is het makkelijker te om zazaki te leren. Andersom precies hetzelfde.
Scheldwoorden leer je altijd als eerstquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Insallah leer ik eens. Ik ken nu basisdingen. En scheldwoorden.
Na ceneke hurinaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:30 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Scheldwoorden leer je altijd als eerst
Welke ken je nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |