Volgens mij heeft een Ah best veel succes met haar Puur & Eerlijk producten om maar een voorbeeld te noemen. En legbatterij eieren zijn ook geschrapt onder druk van consumentenorganisaties.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je het vraagt wel ja. Maar als ze dan in de super voor het rek staan pakken ze toch de goedkoopste verpakking...
En wat koop jij?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:31 schreef Zeeland het volgende:
Veiligheid en volksgezondheid staan voor mij voorop. Doe maar geen megastallen.
Het heeft nadelen maar juist die dingen kan je vrij goed reguleren in megastallen. Je hebt daar gecontroleerde omstandigheden in moderne schone stallen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:31 schreef Zeeland het volgende:
Veiligheid en volksgezondheid staan voor mij voorop. Doe maar geen megastallen.
Dat is het toch al?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het heeft nadelen maar juist die dingen kan je vrij goed reguleren in megastallen. Je hebt daar gecontroleerde omstandigheden in moderne schone stallen.
Echter je maakt ook echt een industrie van de vleesproductie en dat staat mij tegen.
Er vindt momenteel een hele stevige schaalvergroting plaats en dat zit mij niet zo lekker.quote:
Je kunt het boerderij noemen of vleesindustrie. In principe is het gewoon hetzelfde of dat nou op grote of op kleine schaal is.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het heeft nadelen maar juist die dingen kan je vrij goed reguleren in megastallen. Je hebt daar gecontroleerde omstandigheden in moderne schone stallen.
Echter je maakt ook echt een industrie van de vleesproductie en dat staat mij tegen.
Daar ben ik het toch niet echt mee eensquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:39 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je kunt het boerderij noemen of vleesindustrie. In principe is het gewoon hetzelfde of dat nou op grote of op kleine schaal is.
Nee, maar denken dat als megastallen verboden zijn, dat alle dieren dan netjes behandeld worden is ook hypocrietquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar ben ik het toch niet echt mee eens
Daar zullen veel boeren het met je oneens zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:44 schreef Zeeland het volgende:
Op de radio hoorde ik laast een vrouw het volgende zeggen: "Boer is geen beroep, boer zijn is een levensstyle." Ik vind dat geromantiseer van de boerderij zo ontsettend stom, 't is gewoon een beroep.
Het zij zo. Aan de andere kant vind ik de beleving van het (lokale) voedsel wel heel belangrijk. Dat men weet wat men eet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar zullen veel boeren het met je oneens zijn.
Uiteraard.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:44 schreef Zeeland het volgende:
Op de radio hoorde ik laast een vrouw het volgende zeggen: "Boer is geen beroep, boer zijn is een levensstyle." Ik vind dat geromantiseer van de boerderij zo ontsettend stom, 't is gewoon een beroep.
Het gaat het erom dat het boerenbedrijf eerder familie gebonden is. Vaak is de vader en grootvader al boer geweest en neem je de boerderij over. Wat dat aangaat grenst het wel aan een levensstijl. Dat is heel wat anders dan een bankier. Mensen die niet uit het boerenbedrijf komen kiezen niet snel een carriëre als boer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het zij zo. Aan de andere kant vind ik de beleving van het (lokale) voedsel wel heel belangrijk. Dat men weet wat men eet.
Hoe eerder de argrarische sector failliet is, hoe beterquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Het gaat het erom dat het boerenbedrijf eerder familie gebonden is. Vaak is de vader en grootvader al boer geweest en neem je de boerderij over. Wat dat aangaat grenst het wel aan een levensstijl. Dat is heel wat anders dan een bankier. Mensen die niet uit het boerenbedrijf komen kiezen niet snel een carriëre als boer.
Door ruilverkaveling en uittreders zal dit uiteindelijk wel verdwijnen. Ik kan er niet rouwig om zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Het gaat het erom dat het boerenbedrijf eerder familie gebonden is. Vaak is de vader en grootvader al boer geweest en neem je de boerderij over. Wat dat aangaat grenst het wel aan een levensstijl. Dat is heel wat anders dan een bankier. Mensen die niet uit het boerenbedrijf komen kiezen niet snel een carriëre als boer.
Jij eet liever niks?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe eerder de argrarische sector failliet is, hoe beter
Tja,lijkt mij een verlies maar goed.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe eerder de argrarische sector failliet is, hoe beter
Wat is er mis met het boerenbedrijf? waar ga jij je vlees, melk, graan, eieren en andere producten vandaan halen? Buitenland zeker, daar zijn er net zo goed megastallen dus verleg je het probleem.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Door ruilverkaveling en uittreders zal dit uiteindelijk wel verdwijnen. Ik kan er niet rouwig om zijn.
Dat denk ik dan ook zeker niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar denken dat als megastallen verboden zijn, dat alle dieren dan netjes behandeld worden is ook hypocriet
Dat laatste ben ik geheel met je eens. In de beleving van het voedsel, weten waar het vandaan komt is belangrijk. Echter kan dat ook gewoon vanuit grote bedrijven komen, dat vader op zoon gedoe is niet meer van deze tijd. Grote bedrijven kunnen ook duurzaamheid, voedselbeleving en dierenwelzijn meewegen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:02 schreef Tem het volgende:
[..]
Tja,lijkt mij een verlies maar goed.
[..]
Wat is er mis met het boerenbedrijf? waar ga jij je vlees, melk, graan, eieren en andere producten vandaan halen? Buitenland zeker, daar zijn er net zo goed megastallen dus verleg je het probleem.
Ik denk dat je eerder biologisch boeren moet stimuleren en mensen bewust maken wat ze eten.
Dat is juist van deze tijd. Kleine boerenbedrijven zijn weer enorm in opkomst. Mensen willen betalen voor exclusiviteit en de hele biologische markt is in opmars. In Amerika zijn de Farmers Markets de laatste jaren enorm groot. Nee, ik denk juist dat er behoefte is aan dit soort "kleinschalige" bedrijven, mensen zijn onderhand wel klaar met die eenheidsworsten. Men prefereert een biologische entrecote met biologisch geteelde worteltjes ipv de Van der Valk biefstuk inclusief appelmoes met kers.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik geheel met je eens. In de beleving van het voedsel, weten waar het vandaan komt is belangrijk. Echter kan dat ook gewoon vanuit grote bedrijven komen, dat vader op zoon gedoe is niet meer van deze tijd. Grote bedrijven kunnen ook duurzaamheid, voedselbeleving en dierenwelzijn meewegen.
Ik vind sperziebonen uit Nigeria, graan uit Oekraine en paprika's uit Spanje prima te etenquote:
Waarom wil je daar zo graag de Nederlandse agrarische industrie voor stilleggen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind sperziebonen uit Nigeria, graan uit Oekraine en paprika's uit Spanje prima te eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |