abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96666606
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je het vraagt wel ja. Maar als ze dan in de super voor het rek staan pakken ze toch de goedkoopste verpakking...
Volgens mij heeft een Ah best veel succes met haar Puur & Eerlijk producten om maar een voorbeeld te noemen. En legbatterij eieren zijn ook geschrapt onder druk van consumentenorganisaties.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:31:34 #27
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96667083
Veiligheid en volksgezondheid staan voor mij voorop. Doe maar geen megastallen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:34:01 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96667235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:31 schreef Zeeland het volgende:
En wat koop jij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96667346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:31 schreef Zeeland het volgende:
Het heeft nadelen maar juist die dingen kan je vrij goed reguleren in megastallen. Je hebt daar gecontroleerde omstandigheden in moderne schone stallen.
Echter je maakt ook echt een industrie van de vleesproductie en dat staat mij tegen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:37:59 #30
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96667483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat koop jij?
Biologisch vlees.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:38:44 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96667525
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het heeft nadelen maar juist die dingen kan je vrij goed reguleren in megastallen. Je hebt daar gecontroleerde omstandigheden in moderne schone stallen.
Echter je maakt ook echt een industrie van de vleesproductie en dat staat mij tegen.
Dat is het toch al?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_96667555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is het toch al?
Er vindt momenteel een hele stevige schaalvergroting plaats en dat zit mij niet zo lekker.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:39:57 #33
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96667590
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kunt het boerderij noemen of vleesindustrie. In principe is het gewoon hetzelfde of dat nou op grote of op kleine schaal is.
pi_96667707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:39 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je kunt het boerderij noemen of vleesindustrie. In principe is het gewoon hetzelfde of dat nou op grote of op kleine schaal is.
Daar ben ik het toch niet echt mee eens :)
pi_96667763
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar ben ik het toch niet echt mee eens :)
Nee, maar denken dat als megastallen verboden zijn, dat alle dieren dan netjes behandeld worden is ook hypocriet :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:44:52 #36
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96667889
Op de radio hoorde ik laast een vrouw het volgende zeggen: "Boer is geen beroep, boer zijn is een levensstyle." Ik vind dat geromantiseer van de boerderij zo ontsettend stom, 't is gewoon een beroep.
pi_96667992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:44 schreef Zeeland het volgende:
Op de radio hoorde ik laast een vrouw het volgende zeggen: "Boer is geen beroep, boer zijn is een levensstyle." Ik vind dat geromantiseer van de boerderij zo ontsettend stom, 't is gewoon een beroep.
Daar zullen veel boeren het met je oneens zijn.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:51:01 #38
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96668210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:46 schreef Tem het volgende:

[..]

Daar zullen veel boeren het met je oneens zijn.
Het zij zo. Aan de andere kant vind ik de beleving van het (lokale) voedsel wel heel belangrijk. Dat men weet wat men eet.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:51:13 #39
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96668221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:44 schreef Zeeland het volgende:
Uiteraard.
En anders maak ik graag van bankier een levensstijl en zeg ik dat bonussen onderdeel zijn van m'n lifestyle. Schijnbaar mag irrationeel en emotioneel gedrag dan wel.
pi_96668470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:51 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het zij zo. Aan de andere kant vind ik de beleving van het (lokale) voedsel wel heel belangrijk. Dat men weet wat men eet.
Het gaat het erom dat het boerenbedrijf eerder familie gebonden is. Vaak is de vader en grootvader al boer geweest en neem je de boerderij over. Wat dat aangaat grenst het wel aan een levensstijl. Dat is heel wat anders dan een bankier. Mensen die niet uit het boerenbedrijf komen kiezen niet snel een carriëre als boer.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:57:31 #41
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96668540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Het gaat het erom dat het boerenbedrijf eerder familie gebonden is. Vaak is de vader en grootvader al boer geweest en neem je de boerderij over. Wat dat aangaat grenst het wel aan een levensstijl. Dat is heel wat anders dan een bankier. Mensen die niet uit het boerenbedrijf komen kiezen niet snel een carriëre als boer.
Hoe eerder de argrarische sector failliet is, hoe beter ;)
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:57:34 #42
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96668545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Door ruilverkaveling en uittreders zal dit uiteindelijk wel verdwijnen. Ik kan er niet rouwig om zijn.
pi_96668812
quote:
3s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij eet liever niks?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_96668816
quote:
3s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tja,lijkt mij een verlies maar goed.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:57 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Door ruilverkaveling en uittreders zal dit uiteindelijk wel verdwijnen. Ik kan er niet rouwig om zijn.
Wat is er mis met het boerenbedrijf? waar ga jij je vlees, melk, graan, eieren en andere producten vandaan halen? Buitenland zeker, daar zijn er net zo goed megastallen dus verleg je het probleem.

Ik denk dat je eerder biologisch boeren moet stimuleren en mensen bewust maken wat ze eten.
pi_96668888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, maar denken dat als megastallen verboden zijn, dat alle dieren dan netjes behandeld worden is ook hypocriet :)
Dat denk ik dan ook zeker niet.
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:06:55 #46
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96669080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Tja,lijkt mij een verlies maar goed.

[..]

Wat is er mis met het boerenbedrijf? waar ga jij je vlees, melk, graan, eieren en andere producten vandaan halen? Buitenland zeker, daar zijn er net zo goed megastallen dus verleg je het probleem.

Ik denk dat je eerder biologisch boeren moet stimuleren en mensen bewust maken wat ze eten.
Dat laatste ben ik geheel met je eens. In de beleving van het voedsel, weten waar het vandaan komt is belangrijk. Echter kan dat ook gewoon vanuit grote bedrijven komen, dat vader op zoon gedoe is niet meer van deze tijd. Grote bedrijven kunnen ook duurzaamheid, voedselbeleving en dierenwelzijn meewegen.
pi_96669533
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:06 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik geheel met je eens. In de beleving van het voedsel, weten waar het vandaan komt is belangrijk. Echter kan dat ook gewoon vanuit grote bedrijven komen, dat vader op zoon gedoe is niet meer van deze tijd. Grote bedrijven kunnen ook duurzaamheid, voedselbeleving en dierenwelzijn meewegen.
Dat is juist van deze tijd. Kleine boerenbedrijven zijn weer enorm in opkomst. Mensen willen betalen voor exclusiviteit en de hele biologische markt is in opmars. In Amerika zijn de Farmers Markets de laatste jaren enorm groot. Nee, ik denk juist dat er behoefte is aan dit soort "kleinschalige" bedrijven, mensen zijn onderhand wel klaar met die eenheidsworsten. Men prefereert een biologische entrecote met biologisch geteelde worteltjes ipv de Van der Valk biefstuk inclusief appelmoes met kers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2011 21:14:44 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:22:59 #48
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_96670197
Alle landschapshuillies met "boehoe zo'n stal ziet er kut uit".
Nee, de huidige schuren zijn mooi wil je zeggen? Met 30 jaar oude golfplaten op het dak en alles?
Als je het goed stimuleert (of evt. verplicht stelt) kun je ze bijvoorbeeld (gedeeltelijk) ingraven, er hoge bomen omheen zetten, of gewoon nette gevelplaten erop schroeven. Graaf ze desnoods half in, en gooi een soort van teletubbieachtige grasheuvel eroverheen. Klaar. Landschapsargument is gewoon eenvoudig op te lossen.

Ik ben zelf pro-megastallen; de schaalvergroting is hard nodig hier, en het dierenwelzijn zal er over het algemeen genomen toch echt niet op achteruit gaan. Zo wel: tough shit.
"Ja maar zou jij het leuk vinden om opgehokt te worden en nooit buiten te komen?"
Nee, dat zou ik niet leuk vinden. Maar:
1) Ik ben een mens. Geen koe of varken. En ja, daar is een verschil tussen. Als je denkt van niet dan raad ik je van harte aan om net als een koe eens lekker een weekje in de wei te gaan staan en gras te eten met krachtvoer.
2) Als zo'n beest niet beter weet zal ie ook niets missen.

En zoals ik al zei: De schaalvergroting is hard nodig. Tegen 2100 hebben we hier 10 miljard mensen rondlopen, mensen die graag nog willen eten. We hebben nu al regelmatig tekort aan landbouw grond. En aangezien we nog geen kweekbiefstuk of reageerbuispaté hebben is dit toch een goede tussenoplossing.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:36:03 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96671073
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:02 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Jij eet liever niks?
Ik vind sperziebonen uit Nigeria, graan uit Oekraine en paprika's uit Spanje prima te eten :Y
pi_96671240
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind sperziebonen uit Nigeria, graan uit Oekraine en paprika's uit Spanje prima te eten :Y
Waarom wil je daar zo graag de Nederlandse agrarische industrie voor stilleggen?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')