Als het goed is heb je daar recht op ja, de prestatiebeurs is eigenlijk een lening die wordt omgezet in een gift als je binnen 10 jaar je diploma haalt (volgens de regels van nu).quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:54 schreef Finland. het volgende:
Ik ben nu heel studie-ontwijkend studiefinancieren aan het aanvragen.
Snap dr heul niks van. Heb ik wel of niet recht op een prestatiebeurs? En zo ja hoeveel?
Maximaal is altijd leuk meegenomen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:09 schreef Finland. het volgende:
Ja, dat snap ik wel. Maar moet ik dan kiezen voor 'maximaal' of gewoon een leuk bedrag invullen?
Ligt eraan hoeveel jij per maand wil ontvangenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:09 schreef Finland. het volgende:
Ja, dat snap ik wel. Maar moet ik dan kiezen voor 'maximaal' of gewoon een leuk bedrag invullen?
quote:
Gastquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:34 schreef Internepper het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel jij per maand wil ontvangen. Je kan alleen wel maar een maximaal bedrag vragen wat de overheid voor die opleiding/woonsituatie etc. geeft.
Ik ontvang iedere maand 95 euris. Het enige wat ik moet doen is mijn diploma binnen 10 jaar halen
.
Je kan maximaal vragen, maar je kan ook zelf een bedrag invullen, het is tenslotte een 'lening'. Dus mocht jij je diploma niet binnen 10 jaar halen dan moet je het terugbetalen daarom laten ze mensen kiezen.
Vertel, hoe kom ik aan die overige 215 dan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:08 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Gastprestatiebeurs gaat tot 310 als je thuis woont! Ik krijg dus de 95 standaard plus nog 215, en dat is gratis al slaag je binnen 10 jaar.
Dąt is volgens mij je prestatiebeurs, de 95 was basisbeurs dacht ik. Maar het kan ook zijn dat ik die krijg omdat mijn vader niet werktquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:09 schreef Internepper het volgende:
[..]
Vertel, hoe kom ik aan die overige 215 dan?
Opgelost. Allebei mijn ouders werken. (niet helaasquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:11 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Dąt is volgens mij je prestatiebeurs, de 95 was basisbeurs dacht ik. Maar het kan ook zijn dat ik die krijg omdat mijn vader niet werkt
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik weet het niet zeker.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:14 schreef Dastan het volgende:
Moeten je ouders dan al een tijdje werkloos zijn?
Waarschijnlijk wel, want het gaat om het moment dat jij de studiefinanciering ontvangt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:16 schreef Dastan het volgende:
Aangezien mijn moeder twee jaar werkloos was, het afgelopen schooljaar wel heeft gewerkt, maar het ziet ernaar uit dat ze die baan voor de zomervakantie alweer verliest. Krijg ik dan ook meer geld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |