Nee, dat staat er zelfs letterlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:48 schreef plinomini het volgende:
De basisopleidingen van het NTI MBO-College zijn stuk voor stuk zeer gerichte opleidingen, maar gaan minder diep dan de volledige MBO-opleidingen. U kunt met deze opleidingen dus geen officieel MBO-diploma behalen.
Wat haal je dan wel vraag ik me af..
Zou dit dan genoeg zijn?
Erkent diploma halen van minimaal MBO niveau 3, binnen 10 jaar na start van je eerste studiejaar. Lijkt mij toch redelijk duidelijk?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:00 schreef plinomini het volgende:
Is er ergens een lijst te vinden met de eisen waar je aan moet voldoen om te zorgen dat je geen schuld meer hebt?
Dan heb je in feite al een diploma. Bel even met DUO of ga langs een 'steunpunt' en vertel dit. Want het is zo dat wanneer ik straks mijn HBO heb en ik ga naar de universiteit en faal daar, dan hoef ik níets terug te betalen omdat ik al een diploma heb. Maar met MBO ken ik die regeling niet helemaal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:02 schreef plinomini het volgende:
Jawel. Ik heb daarvoor spw 2 gedaan en het diploma gehaald.
ik zei de regeling net.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan heb je in feite al een diploma. Bel even met DUO of ga langs een 'steunpunt' en vertel dit. Want het is zo dat wanneer ik straks mijn HBO heb en ik ga naar de universiteit en faal daar, dan hoef ik níets terug te betalen omdat ik al een diploma heb. Maar met MBO ken ik die regeling niet helemaal.
Ow, lees ik daar overheen in de drift dat ik ineens een ingeving kreegquote:
Is dat zo ja? Niet alleen het stuk t/m HBO?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan heb je in feite al een diploma. Bel even met DUO of ga langs een 'steunpunt' en vertel dit. Want het is zo dat wanneer ik straks mijn HBO heb en ik ga naar de universiteit en faal daar, dan hoef ik níets terug te betalen omdat ik al een diploma heb. Maar met MBO ken ik die regeling niet helemaal.
Nope. Omdat ik al een diploma heb. Het heeft me in zo'n geval alleen maar het collegegeld en boekengeld gekost.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Niet alleen het stuk t/m HBO?
Dan niet, aangezien MBO en HBO/WO qua studiefinanciering los van elkaar staan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:34 schreef lvw88 het volgende:
FF meelezen..vriendin heeft MBO afgerond, HBO gestart maar mee gestopt. Betekent dit dat ze die schuld over HBO niet moet betalen Renesite? Hoe zat dat bij jou?
Dat is onzin. Als je voor het HBO/WO deel weer stufi krijgt en geen diploma binnen 10 jaar haalt, is de stufi van dat deel geen gift en moet je dat dus terug betalen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan niet, aangezien MBO en HBO/WO qua studiefinanciering los van elkaar staan.
Dat zeg ik in minder woordenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:07 schreef M9631 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Als je voor het HBO/WO deel weer stufi krijgt en geen diploma binnen 10 jaar haalt, is de stufi van dat deel geen gift en moet je dat dus terug betalen.
De schuld van het MBO deel wordt inderdaad wel kwijtgescholden bij het behalen van MBO diploma.
Betekenis van dubbele ontkenning over het hoofd gezien, sorry.quote:
MBO staat niet gelijk aan een bachelor...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:34 schreef lvw88 het volgende:
FF meelezen..vriendin heeft MBO afgerond, HBO gestart maar mee gestopt. Betekent dit dat ze die schuld over HBO niet moet betalen Renesite? Hoe zat dat bij jou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |