Dat was de 6equote:
Volgens mij heb ik de zesde, niet dan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:28 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Dat was de 6e
Goed gestolen-Never Mind-
Nope, want hij zat niet in Sidney en 11:14quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik de zesde, niet dan?
Daar dacht ik ook al aan, maar hij staat als 'Sydney' vermeld bij IMDb.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:34 schreef SamuelofSEK het volgende:
Misschien heeft hij niet door dat sydney hard eight is
Ah, Sidney werd niet goed gerekend, omdat het Sydney is?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:35 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Nope, want hij zat niet in Sidney en 11:14
Ik kan helemaal niets vinden bij Reilly dat op Sydney of Sidney lijktquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:36 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ah, Sidney werd niet goed gerekend, omdat het Sydney is?
Geef maar aan Gilquote:
Leuk he de default settings van imdbquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:43 schreef Dopekoe het volgende:
Ik zie hem als original title staan nu....
Hoe kan een mens als ik dat nou weten
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke website gebruik jij om dit soort dingen te checken? Iets anders dan IMDb?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:43 schreef Dopekoe het volgende:
Ik zie hem als original title staan nu....
Hoe kan een mens als ik dat nou weten
Ben er wel ingelogdquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:44 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Leuk he de default settings van imdb
O.K. dan. Niet obscuur.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:41 schreef Asap het volgende:
[..]
Geef maar aan Gil, maar dan wil ik geen obscure vraag zien
Nope imdbquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:44 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke website gebruik jij om dit soort dingen te checken? Iets anders dan IMDb?
Good will hunting. Matt Damon, Ben Affleck & Gus van Santquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:46 schreef Gillingham het volgende:
[..]
O.K. dan. Niet obscuur.
Titel + regissuer + schrijver + acteur (verschillend)
[ afbeelding ]
quote:
Netjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:48 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Good will hunting. Matt Damon, Ben Affleck & Gus van Sant
Misschien heb je je opties op NL-titels staan o.i.d. IMDb is daar nogal vervelend in de laatste tijd. Vroeger waren het standaard originele titels volgens mij.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:47 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Nope imdb
Hier een screen van mijn imdb op hard eight:
[ link | afbeelding ]
Geldt ook wel een beetje voor mij. Maar is in ieder geval niet obscuur.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:52 schreef ShaoliN het volgende:
Is een film die ik erg leuk vind en vaak gezien heb.![]()
Gil +1quote:
Yep.quote:
Ik dacht ik heb het weer te obscuur dus ik pak een duidelijk plaatjequote:
Bekend...uh dat valt wel redelijk meequote:Op woensdag 11 mei 2011 18:32 schreef Doff het volgende:
Is toch een bekende titel? Bovendien stond die nu ook praktisch helemaal in je afbeelding
[ afbeelding ]
8 films (graag)
Ik kende hem in ieder geval niet...quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:34 schreef Sands het volgende:
[..]
Bekend...uh dat valt wel redelijk meeDe meeste zullen hem niet kennen denk ik
Sands +1quote:
quote:
Robby 1987? +1quote:
victorinox +1quote:
Dat is goed.quote:
Dat zei ik ook alquote:
The_Substitute +1quote:
quote:The $0.69 check the Dude writes at Ralph's for half and half is dated September 11, 1991, exactly ten years before the 9/11 attacks. While he is writing the check, George H.W. Bush can be heard on the television railing against Saddam Hussein.
quote:
Oh nee. Fijnproevers en azijnzeikers. En IK mag nu een vraag bedenken.quote:
Ik wacht nog ff...quote:
Mijn bron is IMDB...dus wtfquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:56 schreef Robby87 het volgende:
xibalba -1
sands -1
Beter jullie bronnen nakijken heren, had wel wat meer van jou verwacht Sands.
[ afbeelding ]
Kijk de film anders ff terug....quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:56 schreef Robby87 het volgende:
xibalba -1
sands -1
Beter jullie bronnen nakijken heren, had wel wat meer van jou verwacht Sands.
[ afbeelding ]
Ik dan blijkbaar ook niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:59 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Dan kan jij, en IMDb niet niet lezen.
Een 7 is niet geslotenquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef The_Substitute het volgende:
Zit em net te kijken, en hij schrijft 'm als een 7 idd.
Zo schrijven veel mensen negens. Volgens mij is het een 9 iig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef The_Substitute het volgende:
Zit em net te kijken, en hij schrijft 'm als een 7 idd.
Hij schrijft hem ook in spiegelbeeld dan, en hij lijkt totaal niet op zijn 6. Het is gewoon een 7 hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:04 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zo schrijven veel mensen negens. Volgens mij is het een 9 iig.
quote:
Ja dat weet ikquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:15 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
De naam die ik bedoel wordt haar gegeven door 1 van de gevangenen.
Chapeau.quote:
welke regisseur zoek ik?quote:He'll forgive me now, but it's got to be Harrison Ford.
quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:58 schreef SamuelofSEK het volgende:
harry potter and the philopher's stone?
harry potter and the prisoner of azkaban?
harry potter and the chamber of secrets?
The prestige?quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:00 schreef DukeJan het volgende:
De laatste film die ik zoek staat dubbel op imdb, en hierin kan hij ook een soort van toveren :p
BAM!quote:
Ik ken elk jaartal uit mijn hoofd....maarja dan cheat ik volgens de mensen hierquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:17 schreef Mainport het volgende:
Jaartallen zijn cool. Deze Hitchcockfilms kan ik uit mijn hoofd op jaartal schatten. Jullie ook?
Tabel:
Psycho
Rear Window
Frenzy
Marnie
Strangers on a train
The man who knew too much (2x)
The lady vanishes
North by northwest
Dial M for Murder
Rebecca
Suspicion
Rope
The birds
To catch a thief
Vertigo
Notorious
Secret agent
Van boven naar onder 1948 t/m 1964quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:17 schreef Mainport het volgende:
Jaartallen zijn cool. Deze Hitchcockfilms kan ik uit mijn hoofd op jaartal schatten. Jullie ook?
Tabel:
Psycho
Rear Window
Frenzy
Marnie
Strangers on a train
The man who knew too much (2x)
The lady vanishes
North by northwest
Dial M for Murder
Rebecca
Suspicion
Rope
The birds
To catch a thief
Vertigo
Notorious
Secret agent
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:19 schreef Gillingham het volgende:
Beginnetje:
Psycho 1960
Rear Window 1954
Frenzy 1967
Marnie1965 oeps
Strangers on a train 1948
The man who knew too much (2x) 1930 + 1958
The lady vanishes 1941
North by northwest 1956
Dial M for Murder
Rebecca 1940
Suspicion
Rope
The birds 1963
To catch a thief
Vertigo1959
Notorious
Secret agent
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:20 schreef Sands het volgende:
Tabel:
Psycho-1960
Rear Window-1954
Frenzy-1972
Marnie-1964
Strangers on a train-1951
The man who knew too much (2x) 1934-1956
The lady vanishes-1939
North by northwest-1959
Dial M for Murder-1954
Rebecca-1940
Suspicion-1941
Rope-1948
The birds-1963
To catch a thief
Vertigo-1958
Notorious-1946
Secret agent-1936
Nee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:17 schreef Mainport het volgende:
Jaartallen zijn cool, want ze geven inzicht in de tijdsgeest en de ontwikkeling van een regisseur. Deze Hitchcockfilms kan ik uit mijn hoofd op jaartal schatten. Jullie ook?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan geen jaartallen onthouden.
Mogelijk omdat datums en aanverwanten me niet liggen, vermoedelijk omdat het me geen zak interesseert uit welk jaar een film komt, wegens volstrekt irrelevant.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:17 schreef Mainport het volgende:
Jaartallen zijn cool, want ze geven inzicht in de tijdsgeest en de ontwikkeling van een regisseur.
Ik weet niet, ik vind Mainports stelling wel een aardige. Dat gezegd hebbende heb ik wel een marge van 5 jaren nodigquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan geen jaartallen onthouden.
Mogelijk omdat datums en aanverwanten me niet liggen, vermoedelijk omdat het me geen zak interesseert uit welk jaar een film komt, wegens volstrekt irrelevant.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:29 schreef Mainport het volgende:
Jullie vonden het zeker ook flauw dat je bij geschiedenis jaartallen uit je hoofd moest leren
Het gaat ook niet zozeer om exacte jaartallen, maar wel om de periode en/of volgorde van films.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:29 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind Mainports stelling wel een aardige. Dat gezegd hebbende heb ik wel een marge van 5 jaren nodig
Ik zie aan de film wel dat hij uit de jaren '40 komt, het boeit me dan echt niet of het '41 of '44 was. En inderdaad, bij de geschiedenisles was ik wel geïnteresseerd in wie waar werd doodgeslagen door wie en vooral waarom, maar wanneer dat nu juist gebeurde, nee, dat kwam in het tijdelijk geheugen en werd later zo snel mogelijk terug gedumpt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:29 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind Mainports stelling wel een aardige. Dat gezegd hebbende heb ik wel een marge van 5 jaren nodig
Tuurlijk moet je de tijdsgeest wel kunnen meenemen in het beschouwen van een film.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Het gaat ook niet zozeer om exacte jaartallen, maar wel om de periode en/of volgorde van films.
Nou, als je weet dat een film tijdens WW2 uitkwam geeft dat nog een extra lading, zoals Casablanca (1942)quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie aan de film wel dat hij uit de jaren '40 komt, het boeit me dan echt niet of het '41 of '44 was. En inderdaad, bij de geschiedenisles was ik wel geïnteresseerd in wie waar werd doodgeslagen door wie en vooral waarom, maar wanneer dat nu juist gebeurde, nee, dat kwam in het tijdelijk geheugen en werd later zo snel mogelijk terug gedumpt.
Tot zo ver goedquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:38 schreef Gillingham het volgende:
Pffff....
Double Indemnity
Sunset Blvd.
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Apartment
De mensen in SC, daar praat je nu mee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:37 schreef Mainport het volgende:
Overigens goed dat de discussie hier gevoerd wordt, in plaats van het sc-topic waar al die lowlifes hun sociale leven hebben
The Lost Weekend is ouderquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:40 schreef Gillingham het volgende:
Double Indemnity
Sunset Blvd.
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Lost Weekend
The Apartment
De film is nog ouderquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:43 schreef Gillingham het volgende:
Double Indemnity
Sunset Blvd.
The Lost Weekend
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Apartment
En dan zit ik pas op de helft...
Namen van andere Wilders films die ik gezien heb, ben ik alweer vergeten vrees ik.
Nu klopt het jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:49 schreef Gillingham het volgende:
Double Indemnity
The Lost Weekend
Sunset Blvd.
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Apartment
Niet ouder dan Double Indemnity...
De rest laat ik over aan Doff, SoK, Sam en de rest.
p.s. Ik vind jaartallen ook absoluut irrelevant. De context waarin een film is gemaakt daarentegen vind ik wel belangrijk, maar die hangt niet (of heel sporadisch) van een exact jaartal af.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:49 schreef Gillingham het volgende:
Double Indemnity
The Spirit of the St. Louis
The Lost Weekend
Sunset Blvd.
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Apartment
One Two Three
Kiss me Stupid
Avanti!
Fedora
The Private Life of Sherlock Holmes
Buddy Buddy
Niet ouder dan Double Indemnity...
De rest laat ik over aan Doff, SoK, Sam en de rest.
horn +1quote:
Nog 2 films, dus zonder Thank You For Smokingquote:
quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Running Scared
Die ene waar hij de gereïncarneerde echtgenoot van Kidman is.maar nu een titel....
Die kan ook jahquote:
Het was een verkapte hint, als ik een punt wil, dan haal ik het wel gewoonquote:
Byrne is goed, nog twee!quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:34 schreef Asap het volgende:
Jeff Daniels? Gabriel Byrne? Kevin Pollack?
quote:
quote:
• Er mag slechts 1 antwoord per post gegeven worden (Behalve als de vraag meerdere subvragen heeft)quote:
quote:
Je kunt ook een actrice geboren in 1907 noemen (die in 2003 dood is gegaan, maar ik ben de moeilijkste niet)quote:I was the one who fucked a pie! don't your recognize me?
quote:
Hoe bedoel je?Laat maar, je bedoelt score-bingoquote:
Hij speelt ook in een dubbele episode van Stargate SG-1quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:43 schreef hornage het volgende:
Thank You For Smoking heerscht
De zoon van Aaron in de film is deze jongen:
[ afbeelding ]
Noem nog 2 films met hem erin
Gillingham +1quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |