Nee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:17 schreef Mainport het volgende:
Jaartallen zijn cool, want ze geven inzicht in de tijdsgeest en de ontwikkeling van een regisseur. Deze Hitchcockfilms kan ik uit mijn hoofd op jaartal schatten. Jullie ook?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan geen jaartallen onthouden.
Mogelijk omdat datums en aanverwanten me niet liggen, vermoedelijk omdat het me geen zak interesseert uit welk jaar een film komt, wegens volstrekt irrelevant.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:17 schreef Mainport het volgende:
Jaartallen zijn cool, want ze geven inzicht in de tijdsgeest en de ontwikkeling van een regisseur.
Ik weet niet, ik vind Mainports stelling wel een aardige. Dat gezegd hebbende heb ik wel een marge van 5 jaren nodigquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan geen jaartallen onthouden.
Mogelijk omdat datums en aanverwanten me niet liggen, vermoedelijk omdat het me geen zak interesseert uit welk jaar een film komt, wegens volstrekt irrelevant.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:29 schreef Mainport het volgende:
Jullie vonden het zeker ook flauw dat je bij geschiedenis jaartallen uit je hoofd moest leren
Het gaat ook niet zozeer om exacte jaartallen, maar wel om de periode en/of volgorde van films.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:29 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind Mainports stelling wel een aardige. Dat gezegd hebbende heb ik wel een marge van 5 jaren nodig
Ik zie aan de film wel dat hij uit de jaren '40 komt, het boeit me dan echt niet of het '41 of '44 was. En inderdaad, bij de geschiedenisles was ik wel geïnteresseerd in wie waar werd doodgeslagen door wie en vooral waarom, maar wanneer dat nu juist gebeurde, nee, dat kwam in het tijdelijk geheugen en werd later zo snel mogelijk terug gedumpt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:29 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind Mainports stelling wel een aardige. Dat gezegd hebbende heb ik wel een marge van 5 jaren nodig
Tuurlijk moet je de tijdsgeest wel kunnen meenemen in het beschouwen van een film.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Het gaat ook niet zozeer om exacte jaartallen, maar wel om de periode en/of volgorde van films.
Nou, als je weet dat een film tijdens WW2 uitkwam geeft dat nog een extra lading, zoals Casablanca (1942)quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie aan de film wel dat hij uit de jaren '40 komt, het boeit me dan echt niet of het '41 of '44 was. En inderdaad, bij de geschiedenisles was ik wel geïnteresseerd in wie waar werd doodgeslagen door wie en vooral waarom, maar wanneer dat nu juist gebeurde, nee, dat kwam in het tijdelijk geheugen en werd later zo snel mogelijk terug gedumpt.
Tot zo ver goedquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:38 schreef Gillingham het volgende:
Pffff....
Double Indemnity
Sunset Blvd.
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Apartment
De mensen in SC, daar praat je nu mee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:37 schreef Mainport het volgende:
Overigens goed dat de discussie hier gevoerd wordt, in plaats van het sc-topic waar al die lowlifes hun sociale leven hebben
The Lost Weekend is ouderquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:40 schreef Gillingham het volgende:
Double Indemnity
Sunset Blvd.
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Lost Weekend
The Apartment
De film is nog ouderquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:43 schreef Gillingham het volgende:
Double Indemnity
Sunset Blvd.
The Lost Weekend
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Apartment
En dan zit ik pas op de helft...
Namen van andere Wilders films die ik gezien heb, ben ik alweer vergeten vrees ik.
Nu klopt het jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:49 schreef Gillingham het volgende:
Double Indemnity
The Lost Weekend
Sunset Blvd.
The Big Carnival
Some Like it Hot
The Apartment
Niet ouder dan Double Indemnity...
De rest laat ik over aan Doff, SoK, Sam en de rest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |