bronquote:Facebook, the popular social networking site, has raised $500 million from Goldman Sachs and a Russian investor in a deal that values the company at $50 billion, according to people involved in the transaction.
Met een gering bedrag ga ik een aantal put kopen als die komen. Ligt natuurlijk ook aan de looptijd en de verwachtingswaarde, maar als die enigzins redelijk zijn durf ik dat gokje toch wel te wagen. En mocht die verwachtingswaarde te hoog zijn op strike dan maar deep out of the money met een lange looptijd (als die er komen).quote:Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou LNKD zelf niet shorten (te riskant). Als je het doet lijkt mij het verstandiger het te doen via puts (hoewel die zullen wel prijzig zijn want veel mensen zijn negatief over het aandeel).
Niemand. De 'communities' wisselen elkaar constant af. Eerder had je al MySpace, Friendster, Orkut en specifiek Nederlands CU2 en De Digitale Stad. Francisco van Jole verzuchtte ooit over het businessmodel van communities: "de users drinken je gratis bier op, pissen in je plantenbakken en vertrekken naar het volgende feestje".quote:Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef MuurStraat het volgende:
Wat vinden jullie überhaupt van al die websites met die mega valuaties? Voor mij zijn websites veel te bewegelijk, met Hyves als perfecte voorbeeld, begin vorig jaar nog koning op de sociale markt in Nederland, en wordt nu wel heel snel van de markt gestoten door Facebook. Wie kan nu al zeggen dat facebook nooit meer van zijn troon gestoten wordt?
Het aandeel gaat als een raket heen en weer, daarom zullen opties op Linkedin peperduur zijn : niet omdat mensen zozeer negatief zijn. Zoek maar ergens een optiereken programma en vul maar in een implied volatility van 200.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou LNKD zelf niet shorten (te riskant). Als je het doet lijkt mij het verstandiger het te doen via puts (hoewel die zullen wel prijzig zijn want veel mensen zijn negatief over het aandeel).
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik vind nergens de definitie van een actief profiel. Makkelijk scoren dus van facebook en GS die beweerd dat er 600 miljoen actieve profielen zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:35 schreef MuurStraat het volgende:
Maak de som maar voor bijvoorbeeld facebook, volgens de site van facebook zijn er 500 miljoen actieve leden. Met een valuatie van 60 miljard betekend dat 120 dollar per actief lid, worldonline anyone?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 22-05-2011 20:07:27 ]
Worldonline was 20.000 euro per niet-betalend lid. Ofwel, iedereen die ooit een keer de WOL-inbelverbinding had gebruikt om op het internet in te loggen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:35 schreef MuurStraat het volgende:
Maak de som maar voor bijvoorbeeld facebook, volgens de site van facebook zijn er 500 miljoen actieve leden. Met een valuatie van 60 miljard betekend dat 120 dollar per actief lid, worldonline anyone?
Zeg maar wat je voor de 80 dollar put over hebt in LinkedIn. We staan nu op 95 dollar ongeveer.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:29 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik ben meer een belegger dan speculant dus met forse bedragen zal ik nooit gaan shorten op een dergelijk aandeel. Ook al ben ik redelijk overtuigd dat een dergelijk iets gaat mislukken/tegenvallen. Ik zie het speculeren in deze vorm meer als een hobby-element dan een vooropgezet plan om winst te maken en/of te optimaliseren. Afhankelijk van de prijs/looptijd van de puts neem ik later de beslissing wat te doen. Als die te duur zijn, zoals macando denkt, blijf ik ervanaf en zie ik wel langs de zijkant hoe het afloopt.
Ik heb toen ook een keer via WO ingebeld , maar dat was maar een keer toen heb ik gellijk de opstartpagina gewisseld.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Worldonline was 20.000 euro - gulden - per niet-betalend lid. Ofwel, iedereen die ooit een keer de WOL-inbelverbinding had gebruikt om op het internet in te loggen.
Met dergelijke prijzen hield ik ook al rekening, al denk ik dat je iets overdrijft. Ik zat daarom meer te denken aan een put met een wat langere looptijd deep out of the money. Die zullen wat ´aantrekkelijker´ geprijst zijn, rekening houdend dat de bust van een dergelijk aandeel op deze waarderingen enorm zal zijn als die verwachtingen (bij lange na) niet gehaald worden. Wat imo een vrijwel zekerheid is.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:54 schreef macondo het volgende:
Zeg maar wat je voor de 80 dollar put over hebt in LinkedIn. We staan nu op 95 dollar ongeveer.
Volgens mij zal zo'n put ongeveer 20 dollar doen, met een looptijd van drie maanden (vola 150). Maar als het aandeel gewoon stabiel blijft tussen de 88 en 98 dollar heb je een probleem, dan zakt de waarde al snel naar een waarde van ongeveer 13 dollar (vola 100).
De 1 jaars 50 $ put zal zo'n 15 a 20 dollar doen denk ikquote:Op maandag 23 mei 2011 11:12 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Met dergelijke prijzen hield ik ook al rekening, al denk ik dat je iets overdrijft. Ik zat daarom meer te denken aan een put met een wat langere looptijd deep out of the money. Die zullen wat ´aantrekkelijker´ geprijst zijn, rekening houdend dat de bust van een dergelijk aandeel op deze waarderingen enorm zal zijn als die verwachtingen (bij lange na) niet gehaald worden. Wat imo een vrijwel zekerheid is.
Dat is wel heel fors. Ik kan me voorstellen dat het haast verleidelijk is die dingen te verkopen.quote:De 1 jaars 50 $ put zal zo'n 15 a 20 dollar doen denk ik.
Dat lijkt me inderdaad ook. Die uitkomst is misschien redelijk als je veronderstelt dat de volatiliteit van LNKD die we de eerste 2 dagen hebben gezien zo blijft, maar de kans dat de volatiliteit vlot gaat dalen is erg groot en dan loopt die optiepremie er heel snel uit.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:53 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat is wel heel fors. Ik kan me voorstellen dat het haast verleidelijk is die dingen te verkopen.
Goede trade man. Trouwens dat ding doet nu ongeveer 9.70. Opties handelen bij ING zou ik nooit doen overigens : ga voor Binck, Alex, Lynx of Interactive Brokers (laatste zit ik bij).quote:Op maandag 23 mei 2011 15:48 schreef moneytrain het volgende:
Iemand die hier posities open heeft staan in weekopties aex bij ing.nl?
Vrijdagmiddag 3 stuks aex4 mei Put 352 gekocht wil hem om 12.00 uur vanochtend sluiten
lukt niet zie hem niet eens meer in portefeuille zitten.
Wat blijkt zoveelste storing bij ing en systeem heeft problemen met de weekopties op de aex herkent ze niet ofzo telefonisch ging ook niet kan niks doen.
Zit gewoon al vanaf 12.00uur vanochtend te wachten en het enige wat ze zeggen is we werken er aan en eventueel een tegemoetkoming in eventueel verlies geen garantie...
Nieuwe broker nodig dus tips anyone
Kleine edit na 20 minuten geleden gebeld te hebben en nu een beetje minder vriendelijk zojuist een telefoontje gekregen en opties zullen worden uitgevoerd op de koers die ik om 12.20uur wilde.
Was opdat moment een 9.75-9.95 zal worden 9.85 redelijk tevreden met de uitkomst maar mijn vertrouwen in handelssyteem van ing heeft een flinke knauw gekregen, vraag me ook af als het ipv 3 bv 100 contracten waren geweest of ze ook zo makkelijk hun schuld hadden toegegeven of dan op de kleine lettertjes in het contract waren gekomen overmacht etc etc.
Al die bedrijven zijn best wat waard en gezien hun groei/bust-kansen is het reeel dat de waarderingen wat losser zijn en de koersen wat volatieler. Maar de huidige waarderingen slaan nergens meer op en vormt echt een mania als je het mij vraagt. Wat dat betreft maakt deze column een treffende vergelijking, waarin weerspiegeld word dat zelfs al komt het gunstige droomachtige scenario uit de huidige waarderingen waarschijnlijk nog veel en veels te hoog zijn. Met een mooie weerspiegeling naar de grote overlevers van de mania eind jaren 90.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Yandex? Russische antwoord op Google, nog een teken aan de wand van de tech bubble?
Ik heb de afgelopen tech IPO's eens bekeken in Noord Amerika en die kwamen er gemiddeld genomen belachelijk goed uit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Al die bedrijven zijn best wat waard en gezien hun groei/bust-kansen is het reeel dat de waarderingen wat losser zijn en de koersen wat volatieler. Maar de huidige waarderingen slaan nergens meer op en vormt echt een mania als je het mij vraagt. Wat dat betreft maakt deze column een treffende vergelijking, waarin weerspiegeld word dat zelfs al komt het gunstige droomachtige scenario uit de huidige waarderingen waarschijnlijk nog veel en veels te hoog zijn. Met een mooie weerspiegeling naar de grote overlevers van de mania eind jaren 90.
Er zullen best een paar bedrijven bijzitten die het wel enigzins waar gaan maken op termijn, maar wat is de kans dat je net die uitkiest?
Leleux is de enige die ik zo ken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:28 schreef flyguy het volgende:
Iemand enig idee met welke broker je ook op Luxemburg kan handelen?
Exacto:quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:59 schreef SeLang het volgende:
In principe kun je elke bubble op de x-as zetten. Of het nu goud, huizen, internet shares, Chinese fraudcaps, olie of junkbonds zijn.
Welkom in een links totalitair regimequote:'Unilever verhoogt toch prijzen in China'
PEKING (AFN) - Consumentengoederenfabrikant Unilever heeft toch de prijzen van een aantal producten in China verhoogd, amper drie weken nadat het bedrijf een boete kreeg opgelegd van het Chinese planbureau wegens het spreken over de prijsverhoging. Dat meldde de Chinese krant Guangzhou Daily woensdag.
Unilever wilde woensdag niet reageren op het bericht.
De krant citeert supermarktmedewerkers die door Unilever zijn verteld dat de prijzen van shampoo en douchegel van de merken Lux en Hazeline met ongeveer 10 procent worden verhoogd.
Inflatie
Volgens het Chinese planbureau, dat Unilever een boete gaf van omgerekend 211.000 euro, heeft Unilever met de opmerkingen over prijsverhogingen de inflatieverwachtingen voor consumenten versterkt wat voor verstoringen in de markt zorgde. De Chinese overheid probeert er alles aan te doen om de inflatie in het land in te dammen.
Unilever kampt met hogere kosten door flink gestegen grondstofprijzen. Het concern stelt deze te willen doorberekenen, maar niet bij alle producten of in alle markten. Het Nederlands-Britse bedrijf zei begin mei toen het de boete kreeg opgelegd, het besluit te accepteren.
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)rijzen-in-China.aspx
quote:U ontvangt gratis de iPad 2 met 16 GB inclusief Wifi en 3G wanneer u tijdens de actieperiode minimaal: 80 aandeeltransacties verricht óf 160 futurecontracten verhandelt óf 240 indexoptiecontracten verhandelt.
Ajo, 80 aandeeltransacties á 10 is maar ¤800, koop je bijna 1,5 IPAD voor.quote:Een aandeeltransactie is de koop en/of verkoop van minimaal 50 aandelen met een minimale transactiewaarde van ¤1.000.
De actie geldt niet voor transacties in aandeelopties, turbo’s, speeders, sprinters, valuta’s, beleggingsfondsen en/of obligaties.
Tot ¤4250 betaal je 6 euro per transactie, maar 80 aandeeltransacties is erg veel. Zeker als je ziet dat de actie slechts tot 16 augustus duurt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:00 schreef Sokz het volgende:
Haha Lynx heeft een top-actie ! Gratis IPAD 2 bij het openen van een rekening, even de voorwaarden checken:
Ajo, 80 aandeeltransacties á 10 is maar ¤800, koop je bijna 1,5 IPAD voor.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:59 schreef SeLang het volgende:
In principe kun je elke bubble op de x-as zetten. Of het nu goud, huizen, internet shares, Chinese fraudcaps, olie of junkbonds zijn.
Dat is het domste artikel dat ik in tijden gelezen heb. Ik begrijp niet hoe iemand die overduidelijk niets van goud begrijpt zich toch geroepen kan voelen er een hele verhandeling over te schrijven, en daar dan ook nog eens zulke overduidelijk verkeerde argumenten in kan gebruiken (bordjes 'We buy gold' als teken van een bubble zien; zeggen dat goud geen belegging is, maar wel signaleren dat het een markt van grote institutionele beleggers is..)quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:30 schreef macondo het volgende:
Exacto:
http://bucks.blogs.nytime(...)s-not-an-investment/
Goud daalde 25% in dollars, 15% in euro's, en was binnen een jaar hersteld. Aandelen daalden meer dan 50% en zijn drie jaar na dato nog niet hersteld. Dus 'plofte mee' is niet helemaal accuraat.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:57 schreef JimmyJames het volgende:
Maja in 2008 plofte goud vrolijk mee. Verwacht je dat dit bij de volgende crash anders zal zijn?
Een kilo goud representeert in ieder geval drie maanden werk. Het schept geen waarde, het IS waarde. Dit in tegenstelling tot een obligatie, die alleen waarde belooft, of een aandeel, dat datzelfde doet en als enig voordeel heeft dat het een kleine intrinsieke waarde vertegenwoordigt in de vorm van gebouwen en machines en dergelijke.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:03 schreef LXIV het volgende:
Ik vond het wel een goed stuk, al stond er niets in wat hier al niet eerder gezegd is. Goud heeft geen value, omdat het zelf geen waarde schept.
Precies. En honderd jaar geleden had je voor hetzelfde geld aandelen in Russische spoorwegen (of Spykerquote:1 kg goud is over 100 jaar nog steeds 1 kg goud.
Dat is een illusie. Het is jammer dat jullie (jij en miljoenen andere goede huisvaders) door jarenlange fixatie op geldwaarden (prijzen) zo'n blinde vlek gekregen hebben voor wat waarde nu echt is.quote:Het idee achter goud-speculeren is dat je iemand vind aan wie je dat goud voor een hogere prijs kunt verkopen. Er valt ook op geen enkele manier een prijskaartje aan goud te hangen, juist omdat het geen waarde voortbrengt. Voor obligaties en aandelen is dat anders.
Omdat andere, zeer grote, assetklassen momenteel volkomen verkeerd geprijsd zijn. De correctie daarvan, die in een begrensde wereld nu eenmaal onvermijdelijk is, zal goud ten goede komen, en daar heeft de goudprijs al wat op geanticipeerd.quote:Daarom is het link om in goud te stappen als dit zoveel gestegen is. Bij een aandeel in een bedrijf kan het wel logisch zijn om in te stappen omdat het veel gestegen is, bijvoorbeeld omdat de markt gunstiger is geworden of omdat ze een nieuw product ontwikkeld hebben. Het bedrijf is dan gewoon meer waard. Maar waarom zou goud meer waard zijn dan 3 jaar terug?
Alleen uitgaande van een catastrophe. Wat als die uitblijft? Is dat niet de andere blinde vlek?quote:
Goud blijft natuurlijk mooi om naar te kijkenquote:Op donderdag 26 mei 2011 02:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat als goudkoerstijgingen uitblijven en alle hyperspeculatieve Aziaten ineens als een dolle uit goud roteren?
Is de tendens niet duidelijk? Huishoudens, de private sector en overheden in practisch het hele rijke Westen zitten tot hun nek in de schulden en de economie is gestagneerd, zodat de groei waaruit die schulden onderhouden en afgelost hadden moeten worden, uitblijft. Alleen door extreme lagerentepolitiek, het verschuiven van lange naar korte schuld, het onder het kleed schuiven van miljardenverliezen, het bijdrukken van honderden miljarden, het vooruitschuiven van pensioenverplichtingen, etc, hebben we de schijn van welvaart opgehouden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 02:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Alleen uitgaande van een catastrophe. Wat als die uitblijft? Is dat niet de andere blinde vlek?
Aziaten doen al duizenden jaren niet anders dan goud oppotten voor zware tijden. Een speculatief geintje brengt ze daar echt niet vanaf.quote:Wat als goudkoerstijgingen uitblijven en alle hyperspeculatieve Aziaten ineens als een dolle uit goud roteren?
Goud is niet voor iedereen en niet voor altijd. In een gezonde economie is het nergens echt voor nodig, en zou het inderdaad leuk zijn als je het kon eten. Maar ja, dan hadden we in slechte tijden niets meer om waarde in op te slaan en om de economie weer mee te kickstarten. Iedere samenleving heeft een collectief bezit nodig, een superliquide stapel pure waarde, waartegen geleend kan worden zodat die samenleving weer kan investeren in groei en vooruitgang. Als we geen goud hadden, en het volk zit weer tulpenbollen te eten en er zijn geen belastinginkomsten, dan konden we in dergelijke gevallen alleen wat lappen grond te koop aanbieden, wat versleten paleisjes, onderzeebootjagers of een paar musea om aan geld te komen om de economie weer op gang te helpen. Dat werkt niet. Daarom hebben we 600.000 kilo goud, een ruime ounce per Nederlander; niet veel, maar genoeg om voor iedereen een schep, een gieter en een zakje worteltjeszaad te kopen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 02:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben het ook wel enigszins eens met zijn betoog al ben ik het niet eens wat betreft het punt waarde. Het groeien van een wortel en die verkopen is iets anders als een stuk metaal uit de grond halen en dat verkopen aan de 1e beste gozer die langskomt. Dat kun je niet vergelijken. Dat stuk metaal doet geen donder. Die wortel kun je eten
Heb ik al vaker gehoord, laatstelijk begin jaren '70, en toen nog eens begin jaren '80.quote:Op donderdag 26 mei 2011 03:26 schreef dvr het volgende:
[..]
Is de tendens niet duidelijk? Huishoudens, de private sector en overheden in practisch het hele rijke Westen zitten tot hun nek in de schulden en de economie is gestagneerd, zodat de groei waaruit die schulden onderhouden en afgelost hadden moeten worden, uitblijft. Alleen door extreme lagerentepolitiek, het verschuiven van lange naar korte schuld, het onder het kleed schuiven van miljardenverliezen, het bijdrukken van honderden miljarden, het vooruitschuiven van pensioenverplichtingen, etc, hebben we de schijn van welvaart opgehouden.
Alleen sterke economische groei kan dat tij keren. Hoe die groei op gang moet komen in een met schulden en overcapaciteit overladen economie weet niemand.
Dat zijn naar ik vrees toch de feiten, hoezeer die ook tegen je optimistische imborst in mogen gaan.
zie onderste reactiequote:Aziaten doen al duizenden jaren niet anders dan goud oppotten voor zware tijden. Een speculatief geintje brengt ze daar echt niet vanaf.
hebben we geloof ik in de 16e eeuw al eens geprobeerdquote:Hmm, dit brengt me wel op een idee. Als we in China de opium weer eens herintroduceren (we hebben toch half Afghanistan en zijn papavervelden onder controle), zullen de biljardjes aan westers geld dat ze daar opgepot hebben in no-time weer onze kant opkomen en onze problemen oplossen..
Dat is dus de tell-tale. In dit tijdsgewricht IS goud voor iedereen. In India is er bijvoorbeeld thans een heilig geloof dat het _nooit_ in waarde _kan_ dalen. Zo wordt daarmee ook door banken geadverteerd. Mensen lenen aldaar alles wat ze kunnen lenen om goud te kopen, en geven vervolgens dat goud in onderpand om nog meer te lenen om nog meer goud te kopen. Hoe kan dat niet in tranen aflopen wanneer de rente moet worden opgehoest?quote:Goud is niet voor iedereen en niet voor altijd.
Dat niet alleen maar Linkedin brengt slechts 5% van de aandelen naar de beurs, de rest komt dan ongemerkt de komende jarenquote:Op donderdag 26 mei 2011 03:17 schreef sitting_elfling het volgende:
. Als Facebook dan ook nog komt heb je met Yandex, Linkedin, Facebook en Zynga de perfecte nieuwe bubble. 4 bedrijven die het enorm zwaar zullen krijgen als alles naar beneden kukelt.
jammer genoeg kan dat in de regel niet ongemerkt.....quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar Linkedin brengt slechts 5% van de aandelen naar de beurs, de rest komt dan ongemerkt de komende jaren
Idem de anderen
Maar waarom is het dan goud? En niet iets anders? Palladium? Zilver? Ik snap je punt wel en ben het er ook wel mee eens maar omdat het voor mijn gevoel toch vervangbaar is (en in vergelijkbaar met andere materialen dus niet heel verschillend is, je kunt zilver ook niet eten) blijft er een mate van speculatie in zitten. En dat lijkt me best irritant als je het product ziet als katalysator voor de economie. For all you know zal het niet werken op het moment dat je het verwacht.quote:Op donderdag 26 mei 2011 03:26 schreef dvr het volgende:
Goud is niet voor iedereen en niet voor altijd. In een gezonde economie is het nergens echt voor nodig, en zou het inderdaad leuk zijn als je het kon eten. Maar ja, dan hadden we in slechte tijden niets meer om waarde in op te slaan en om de economie weer mee te kickstarten. Iedere samenleving heeft een collectief bezit nodig, een superliquide stapel pure waarde, waartegen geleend kan worden zodat die samenleving weer kan investeren in groei en vooruitgang. Als we geen goud hadden, en het volk zit weer tulpenbollen te eten en er zijn geen belastinginkomsten, dan konden we in dergelijke gevallen alleen wat lappen grond te koop aanbieden, wat versleten paleisjes, onderzeebootjagers of een paar musea om aan geld te komen om de economie weer op gang te helpen. Dat werkt niet. Daarom hebben we 600.000 kilo goud, een ruime ounce per Nederlander; niet veel, maar genoeg om voor iedereen een schep, een gieter en een zakje worteltjeszaad te kopen.
Maar ja, voor franse poedels hoef je niet bang te zijnquote:Op donderdag 26 mei 2011 07:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
jammer genoeg kan dat in de regel niet ongemerkt.....
en de SEC bijt wél.
'Dat effect' is alleen wel erg verschillend. Je hebt sinds de rebound in maart 2009 een aantal wat slechts een 50/60% is gestegen, terwijl je ook zilver hebt die meer dan verdubbelde en palladium wat meer dan verdrievoudigde. Dat vind ik toch grote verschillenquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:57 schreef Perrin het volgende:
Het is ook niet alleen goud. Hetzelfde effect zie je in meer-of-mindere mate bij bijvoorbeeld zilver, diamanten en andere edelstenen. Allemaal bijna onvergankelijke, zeldzame en mooie materialen.
Je pakt de central line naar Bank station. En dan zie je hem bij uitgang 3 als ik het goed heb direct al. Tis op een minuutje lopen van Bank. Ik zit er zelf overigens een 5 minuten vandaan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:14 schreef piepeloi55 het volgende:
Dat elk topic in een goud-discussie moet veranderen is imo toch wel het ultieme bewijs van een bubble. Zonder (hyper)inflationaire afloop zal goud (en andere commoditys) tijdens de laatste en ultieme crash a.k.a the endgame evengoed meezakken in prijs en zal die schuldenberg 'hedge' een waardeloze blijken zonder die inflationaire afloop. Tot die tijd zijn de goldbugs right for the wrong reason.
@SE, ik ben komende week in Engeland en misschien ook Londen. Waar ligt die goudstaaf ook alweer?
Thanx. Als ik in de buurt ben ga ik zeker een kijkje nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Je pakt de central line naar Bank station. En dan zie je hem bij uitgang 3 als ik het goed heb direct al. Tis op een minuutje lopen van Bank. Ik zit er zelf overigens een 5 minuten vandaan.
Openingstijden;
Het museum -> www.bankofengland.co.uk/museum
quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:25 schreef Sokz het volgende:
Om even te relativeren, dvr:
- Stel je voorspelling komt uit, het financiële systeem klapt in, gigantische hongersnoden en in principe weer duizend jaar terug in de tijd. Jij bezit die berg met goud, wat ga je nu doen?
Dat verbaast me niets. Particulieren zijn "the smart money" gebleken de afgelopen ~10 jaar.quote:Particulier nog niet terug naar de beurs
AMSTERDAM (AFN) - Nederlandse particulieren zijn amper actief op de beurs. Sinds het herstel van de beurs in 2009 hebben zij per saldo geen effecten aangeschaft. Dat heeft De Nederlandsche Bank (DNB) donderdag bekendgemaakt.
Nederlandse huishoudens hebben tijdens de financiële crisis per saldo 4 miljard euro aan effecten van de hand gedaan. De omwisseling van aandelen ABN Amro Bank voor contanten, vanwege de overname van de bank, droeg voor 2,5 miljard euro hieraan bij.
De beleggingen van huishoudens in aandelen op de AEX-index bedroegen in februari ongeveer 16 miljard euro. Dat is 6 miljard minder dan het niveau van voor de financiële crisis in augustus 2007. De huishoudens hebben de afgelopen jaren nauwelijks veranderingen aangebracht in hun AEX-portefeuille.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |