Het aandeel gaat als een raket heen en weer, daarom zullen opties op Linkedin peperduur zijn : niet omdat mensen zozeer negatief zijn. Zoek maar ergens een optiereken programma en vul maar in een implied volatility van 200.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou LNKD zelf niet shorten (te riskant). Als je het doet lijkt mij het verstandiger het te doen via puts (hoewel die zullen wel prijzig zijn want veel mensen zijn negatief over het aandeel).
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik vind nergens de definitie van een actief profiel. Makkelijk scoren dus van facebook en GS die beweerd dat er 600 miljoen actieve profielen zijn.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:35 schreef MuurStraat het volgende:
Maak de som maar voor bijvoorbeeld facebook, volgens de site van facebook zijn er 500 miljoen actieve leden. Met een valuatie van 60 miljard betekend dat 120 dollar per actief lid, worldonline anyone?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 22-05-2011 20:07:27 ]
Worldonline was 20.000 euro per niet-betalend lid. Ofwel, iedereen die ooit een keer de WOL-inbelverbinding had gebruikt om op het internet in te loggen.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:35 schreef MuurStraat het volgende:
Maak de som maar voor bijvoorbeeld facebook, volgens de site van facebook zijn er 500 miljoen actieve leden. Met een valuatie van 60 miljard betekend dat 120 dollar per actief lid, worldonline anyone?
Zeg maar wat je voor de 80 dollar put over hebt in LinkedIn. We staan nu op 95 dollar ongeveer.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:29 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik ben meer een belegger dan speculant dus met forse bedragen zal ik nooit gaan shorten op een dergelijk aandeel. Ook al ben ik redelijk overtuigd dat een dergelijk iets gaat mislukken/tegenvallen. Ik zie het speculeren in deze vorm meer als een hobby-element dan een vooropgezet plan om winst te maken en/of te optimaliseren. Afhankelijk van de prijs/looptijd van de puts neem ik later de beslissing wat te doen. Als die te duur zijn, zoals macando denkt, blijf ik ervanaf en zie ik wel langs de zijkant hoe het afloopt.
Ik heb toen ook een keer via WO ingebeld , maar dat was maar een keer toen heb ik gellijk de opstartpagina gewisseld.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Worldonline was 20.000 euro - gulden - per niet-betalend lid. Ofwel, iedereen die ooit een keer de WOL-inbelverbinding had gebruikt om op het internet in te loggen.
Met dergelijke prijzen hield ik ook al rekening, al denk ik dat je iets overdrijft. Ik zat daarom meer te denken aan een put met een wat langere looptijd deep out of the money. Die zullen wat ´aantrekkelijker´ geprijst zijn, rekening houdend dat de bust van een dergelijk aandeel op deze waarderingen enorm zal zijn als die verwachtingen (bij lange na) niet gehaald worden. Wat imo een vrijwel zekerheid is.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:54 schreef macondo het volgende:
Zeg maar wat je voor de 80 dollar put over hebt in LinkedIn. We staan nu op 95 dollar ongeveer.
Volgens mij zal zo'n put ongeveer 20 dollar doen, met een looptijd van drie maanden (vola 150). Maar als het aandeel gewoon stabiel blijft tussen de 88 en 98 dollar heb je een probleem, dan zakt de waarde al snel naar een waarde van ongeveer 13 dollar (vola 100).
De 1 jaars 50 $ put zal zo'n 15 a 20 dollar doen denk ikquote:Op maandag 23 mei 2011 11:12 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Met dergelijke prijzen hield ik ook al rekening, al denk ik dat je iets overdrijft. Ik zat daarom meer te denken aan een put met een wat langere looptijd deep out of the money. Die zullen wat ´aantrekkelijker´ geprijst zijn, rekening houdend dat de bust van een dergelijk aandeel op deze waarderingen enorm zal zijn als die verwachtingen (bij lange na) niet gehaald worden. Wat imo een vrijwel zekerheid is.
Dat is wel heel fors. Ik kan me voorstellen dat het haast verleidelijk is die dingen te verkopen.quote:De 1 jaars 50 $ put zal zo'n 15 a 20 dollar doen denk ik.
Dat lijkt me inderdaad ook. Die uitkomst is misschien redelijk als je veronderstelt dat de volatiliteit van LNKD die we de eerste 2 dagen hebben gezien zo blijft, maar de kans dat de volatiliteit vlot gaat dalen is erg groot en dan loopt die optiepremie er heel snel uit.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:53 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat is wel heel fors. Ik kan me voorstellen dat het haast verleidelijk is die dingen te verkopen.
Goede trade man. Trouwens dat ding doet nu ongeveer 9.70. Opties handelen bij ING zou ik nooit doen overigens : ga voor Binck, Alex, Lynx of Interactive Brokers (laatste zit ik bij).quote:Op maandag 23 mei 2011 15:48 schreef moneytrain het volgende:
Iemand die hier posities open heeft staan in weekopties aex bij ing.nl?
Vrijdagmiddag 3 stuks aex4 mei Put 352 gekocht wil hem om 12.00 uur vanochtend sluiten
lukt niet zie hem niet eens meer in portefeuille zitten.
Wat blijkt zoveelste storing bij ing en systeem heeft problemen met de weekopties op de aex herkent ze niet ofzo telefonisch ging ook niet kan niks doen.
Zit gewoon al vanaf 12.00uur vanochtend te wachten en het enige wat ze zeggen is we werken er aan en eventueel een tegemoetkoming in eventueel verlies geen garantie...
Nieuwe broker nodig dus tips anyone
Kleine edit na 20 minuten geleden gebeld te hebben en nu een beetje minder vriendelijk zojuist een telefoontje gekregen en opties zullen worden uitgevoerd op de koers die ik om 12.20uur wilde.
Was opdat moment een 9.75-9.95 zal worden 9.85 redelijk tevreden met de uitkomst maar mijn vertrouwen in handelssyteem van ing heeft een flinke knauw gekregen, vraag me ook af als het ipv 3 bv 100 contracten waren geweest of ze ook zo makkelijk hun schuld hadden toegegeven of dan op de kleine lettertjes in het contract waren gekomen overmacht etc etc.
Al die bedrijven zijn best wat waard en gezien hun groei/bust-kansen is het reeel dat de waarderingen wat losser zijn en de koersen wat volatieler. Maar de huidige waarderingen slaan nergens meer op en vormt echt een mania als je het mij vraagt. Wat dat betreft maakt deze column een treffende vergelijking, waarin weerspiegeld word dat zelfs al komt het gunstige droomachtige scenario uit de huidige waarderingen waarschijnlijk nog veel en veels te hoog zijn. Met een mooie weerspiegeling naar de grote overlevers van de mania eind jaren 90.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Yandex? Russische antwoord op Google, nog een teken aan de wand van de tech bubble?
Ik heb de afgelopen tech IPO's eens bekeken in Noord Amerika en die kwamen er gemiddeld genomen belachelijk goed uit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Al die bedrijven zijn best wat waard en gezien hun groei/bust-kansen is het reeel dat de waarderingen wat losser zijn en de koersen wat volatieler. Maar de huidige waarderingen slaan nergens meer op en vormt echt een mania als je het mij vraagt. Wat dat betreft maakt deze column een treffende vergelijking, waarin weerspiegeld word dat zelfs al komt het gunstige droomachtige scenario uit de huidige waarderingen waarschijnlijk nog veel en veels te hoog zijn. Met een mooie weerspiegeling naar de grote overlevers van de mania eind jaren 90.
Er zullen best een paar bedrijven bijzitten die het wel enigzins waar gaan maken op termijn, maar wat is de kans dat je net die uitkiest?
Leleux is de enige die ik zo ken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:28 schreef flyguy het volgende:
Iemand enig idee met welke broker je ook op Luxemburg kan handelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |