abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:55:20 #1
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96647497

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #186 Geef ons brood en spelen
Beursvloer #187 waar inflatie zijn tol eist
Beursvloer #188 Waar zelfs de grond onder onze voeten niet veilig is

---

quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:02 schreef Sokz het volgende:
Oke paupers bij IGmarkets, krijg geen rekening in Nederland omdat ik geen 'vast' maandelijks inkomen heb (student dus ene maand meer, andere maand minder) wat 0 punten betekende en dan zou mijn huidige spaarrekening/vermogen minstens ¤25000 moeten zijn om alsnog een rekening te krijgen.

Rekening uk.co ook weg, over maandje nog maar eens proberen en dan voordoen als miljonair.
Bij RBS kun je volgens mij wel klant worden als student. Het viel me trouwens ook op dat de spreads bij RBS op een aantal indices een stuk kleiner zijn dan bij IG.

http://marketindex.rbs.com/nl/Indices.aspx

--
Arcadis kwam trouwens met Q1-cijfers vandaag. Ik weet niet of ik nog zou enthousiast ben over het bedrijf gezien de geringe winstgroei, de overnamegeilheid (ze zijn constant op zoek naar overnames?) en de redelijk hoge waardering.

[ Bericht 6% gewijzigd door JimmyJames op 11-05-2011 14:02:49 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_96648664
Ik had me ook aangemeld bij IG markets en ook geweigerd doordat ik geen vast inkomen heb per maand... maar ik had het meer uit interesse geopend, want ik heb het idee dat je bij IG markets wel wat meer verstand moet hebben van beleggen omdat je met hun producten het ook eerder verliest doordat hun producten wat ingewikkelder zijn dan bij Binck...
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:32 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96649803
Het is eigenlijk merkwaardig dat er allerlei regels zijn die gok- en pokersites beperkingen opleggen terwijl dat niet het geval is voor financiële speculatie (wat in de meeste gevallen op hetzelfde neerkomt). Die industrie is weliswaar gereguleerd maar dat is geen regulatie om het gokken zelf te ontmoedigen, eerder het omgekeerde (door de industrie een betrouwbaarder imago te geven stimuleer je dat juist).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:57:37 #4
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96652547
Vind het jammer dat men wederom kijkt naar vermogen ipv. knowledge. Ik met 10k ga simpelweg minder leveraged dan Joe met 125k terwijl ik wel meer kennis heb dan de average Joe.
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:58:40 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96652597
Hoe moeten ze je kennisniveau dan beoordelen?
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:00:05 #6
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96652657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:58 schreef JimmyJames het volgende:
Bijvoorbeeld een 'Financieel rijbewijs' zoals je dat voor Binck nodig hebt om in complexe producten te handelen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:05:24 #7
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96652913
Hmm voor welke producten heb je dat nodig bij Binck? Want ik handel in opties/turbo's zonder ooit zoiets te hebben ingevuld geloof ik.
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:13:56 #8
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96653349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:05 schreef JimmyJames het volgende:
Hmm voor welke producten heb je dat nodig bij Binck? Want ik handel in opties/turbo's zonder ooit zoiets te hebben ingevuld geloof ik.
Niet verplicht maar dan krijg je als het goed is wel meldingen als 'Het gebruik van deze producten pas wellicht niet in uw beleggersprofiel' :P
Onder kopje 'Mijn Binck' kun je wel het rijbewijs halen .. is opzich wel leuk om een keer te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ben ik nou scheel of kun je via de nederlandse branch geen aandelen, maar alleen CFD's op aandelen kopen?
Kon je in Londen volgens mij ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sokz op 12-05-2011 13:01:26 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:33:26 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96702899
quote:
Consument geeft alleen nog geld uit aan eten

AMSTELVEEN (AFN) - De detailhandel heeft last van een ,,koopvacuüm''. Consumenten houden de hand op de knip uit onzekerheid over de eigen toekomst en die van de wereldeconomie. ,,Dat speelt in vrijwel alle sectoren met uitzondering van de supermarkten'', zei directeur Laurens van den Oever van onderzoeksbureau GfK Retail & Technology donderdag. GfK houdt de verkopen bij van ruim 3500 winkelbedrijven.
De omzet in de verschillende non-foodsectoren staat overwegend in de min. Zo staat de verkoop van muziek, games en dvd's 12 procent in de min in de eerste drie maanden van het jaar, boeken moeten het met 3,5 procent minder stellen. De totale verkoop van kleine huishoudelijke apparaten loopt 2 procent achter.
Volgens Van den Oever blijft de Nederlandse consument vooral thuis. ,,De supers draaien als een tierelier.'

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)ld-uit-aan-eten.aspx
Logisch. Door de lage rente hebben mensen minder geld te besteden voor de extraatjes.
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:41:46 #10
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96703314
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Logisch. Door de lage rente hebben mensen minder geld te besteden voor de extraatjes.
Heeft de onderzoek rekening gehouden met internetwinkels? Want als je ziet hoeveel goedkoper dat kan zijn dan is het niet verbazingwekkend dat het niet meer storm loopt bij de FRS, V&D etc.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:44:52 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96703450
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:41 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Heeft de onderzoek rekening gehouden met internetwinkels? Want als je ziet hoeveel goedkoper dat kan zijn dan is het niet verbazingwekkend dat het niet meer storm loopt bij de FRS, V&D etc.
Weet ik niet, maar ik zag laatst een bericht waaruit bleek dat internetwinkels wel een grote groei laten zien. Dus het zou me niks verbazen als dit bericht dat niet heeft meegenomen.
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:11:03 #12
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96704566
Overigens is de beurspopulariteit van amazon mij ook een raadsel. P/E van +80, kleine marges en een business waarin je eigk geen moat kunt opbouwen (want de consument selecteert altijd op prijs).
pi_96704588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:58 schreef JimmyJames het volgende:
Bij IG had ik een telefoongesprek van 5 minuten met zo'n kerel, had mijn account binnen luttele minuten rondt en mocht direct voor het meest risicovolle account bij IG. Vragen betreffende de risico's met CFDs.

Misschien omdat ik al student was? Boven de 18 en in de UK woon?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:21:44 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96704965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Overigens is de beurspopulariteit van amazon mij ook een raadsel. P/E van +80, kleine marges en een business waarin je eigk geen moat kunt opbouwen (want de consument selecteert altijd op prijs).
Een P/E van 80 lijkt me belachelijk, zeker in dit stadium (het is geen kleine startup ofzo... :+ ). Maar Amazon heeft natuurlijk wel een behoorlijke moat in de vorm van het grote volume dat ze hebben, naamsbekendheid en het succes van de Kindle (beschermd met een proprietary format).
Mijn reisverslagen
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:08:46 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96709251
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:41 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat denk ik ook dat het is. Als je ziet wat het prijsverschil is, dat is enorm. Scheelt zo 20% tot 50%. Als ik sommige winkels ook zie. Zo groot, op een toplocatie, twee man personeel, vier ton aan voorraad liggen en dan maar een paar klanten per uur. Logisch dat die marges enorm moeten zijn. Een internetwinkel, met een kerel die in z'n schuur een voorraadje heeft liggen en 's avonds als de kinderen op bed liggen even de bestellingen afwerkt, daar kan zo'n fysieke winkel gewoon nóóit mee concurreren.
Wij hadden hier maar liefst 3!! fotografen in het dorp. Nu is het er nog één en die zal ook snel weg zijn. Mensen halen hun cameraatjes in de aanbieding van het Kruitvat of de Aldi, ontwikkelen bestaat niet meer en afdrukken (als je dat al wil) doe je ook zelf of bij het Kruitvat. Wat is dan nog het bestaansrecht van die fotograaf? Van die 40 hobbyIsten kan hij ook niet leven (en die bestellen ook op internet)
Dat soort winkels verdwijnt gewoon binnen nu en 5 jaar en heeft alleen nog bestaansrecht in een grote stad. Hier staan ook zeker 20 winkelpanden gewoon al een jaar leeg!
The End Times are wild
pi_96712733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:
Dat soort winkels verdwijnt gewoon binnen nu en 5 jaar en heeft alleen nog bestaansrecht in een grote stad. Hier staan ook zeker 20 winkelpanden gewoon al een jaar leeg!
Ik woon in een grote stad en zie hier (helaas) ook winkels verdwijnen. Vooral boekwinkels en reisbureau's leggen het loodje, maar ook zoiets als de electronicazaak It's.

Er was vanmiddag ook een berichtje over deze trend :
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)en-spookwinkels.aspx
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:25:16 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96713701
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik woon in een grote stad en zie hier (helaas) ook winkels verdwijnen. Vooral boekwinkels en reisbureau's leggen het loodje, maar ook zoiets als de electronicazaak It's.

Er was vanmiddag ook een berichtje over deze trend :
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)en-spookwinkels.aspx
Vaak zijn alle panden in handen van dezelfde investeerder. Die past zijn prijs niet aan aan de vraag, maar heeft gewoon een vast bedrag, en anders laat hij het leeg staan. Natuurlijk om niet geleidelijk al zijn inkomen kwijt te raken.
Het gevolg is dat bij stagnerende of dalende omzetten steeds meer winkeltjes omvallen. En daar komt dan niks voor terug.

Daarom ben ik in ieder geval voor commerciële verhuurders wel voor een leegstandsbelasting. Want door leegstand ontstaat verpaupering en dat kost geld. Die belasting kan dan gebruikt worden om die verpaupering te bestrijden. Dan wordt het ook weer aantrekkelijker om er tóch een startende ondernemer in te zetten, voor 500 euro per maand ofzo.
The End Times are wild
pi_96716702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vaak zijn alle panden in handen van dezelfde investeerder. Die past zijn prijs niet aan aan de vraag, maar heeft gewoon een vast bedrag, en anders laat hij het leeg staan. Natuurlijk om niet geleidelijk al zijn inkomen kwijt te raken.
Dat is een verklaring, maar we constateren ook dat de gemiddelde consument veel minder winkels bezoekt dan vroegah. Die trend kon wel eens een groter effect hebben als het verhuurbeleid van de eigenaar.

Anders gesteld: stel dat jij voor een absolute bodemprijs een winkelpandje kon huren. Wat voor een zaak zou je dan beginnen waar nog enigszins wat mee te verdienen valt ?

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 12-05-2011 21:10:24 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:24:22 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96718853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat is een verklaring, maar we constateren ook dat de gemiddelde consument veel minder winkels bezoekt dan vroegah. Die trend kon wel eens een groter effect hebben als het verhuurbeleid van de eigenaar.

Anders gesteld: stel dat jij voor een absolute bodemprijs een winkelpandje kon huren. Wat voor een zaak zou je dan beginnen waar nog enigszins wat mee te verdienen valt ?
Een vishandel. Want die zit hier geen, dus dat is wel markt!

En verder. .. Lastig hoor! Zelf koop ik eigenlijk nooit wat, behalve als ik het nodig heb, dus ik weet het niet zo goed. Van die 101 winkeltjes waar ze ALLEMAAL spullen hebben liggen die ik NOOIT nodig heb (dus zal kopen!) vraag ik me altijd af hoe ze blijven bestaan (vrouwen!)
Ik zou het echt niet weten, nee. Friet verkoopt altijd natuurlijk!
The End Times are wild
pi_96728030
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:24 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het echt niet weten, nee. Friet verkoopt altijd natuurlijk!
Dat of zo'n winkel waar mensen die overdag werken de spullen kunnen ophalen die ze online hebben besteld :-)
pi_96729179
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat of zo'n winkel waar mensen die overdag werken de spullen kunnen ophalen die ze online hebben besteld :-)
Hier in de buurt zijn de meeste sigarenzaken dat gaan doen :P
pi_96736640
Bij ons in het durp is weer een lokale supermarkt geopend :)
Initiatief van de lokale kroegbaas om de leefbaarheid te vergroten.
Schijnt aardig te lopen :)

Ff. wat anders. Dit is een interessante ontwikkeling om in de gaten te houden:
een wetsvoorstel wat in de USA is ingediend: http://blogs.wsj.com/wash(...)ll-sets-off-a-fight/

Sommige USA companies, zoals bijv. Microsoft en Cisco verdienen de bulk van hun geld elders in de wereld. Daar is het vaak laagbelast verdiend. Zodra ze die centen als dividend naar de USA halen moeten ze er daar USA tax over betalen, onder verrekening van de (lagere) buitenlandse belasting die ze erover betaald hebben (foreign tax credit). Gevolg: die cash wordt in het buitenland opgepot. Zo heeft Cisco ongeveer de helft van hun beurswaarde aan cash in het buitenland staan idlen, met daarop een latente US belastingclaim.

Dit wetsvoorstel poogt US companies te bewegen die cash te repatrieren, door ze eenmalig een laag belastingtarief te bieden.

Dus ik ga die ontwikkeling maar eens in de gaten houden, en een lijstje aanleggen van bedrijven die deze problematiek hebben, en hiervan profijt zouden kunnen trekken :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:17:32 #23
256829 Sokz
Livin' the life
pi_96744509
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 04:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Dit wetsvoorstel poogt US companies te bewegen die cash te repatrieren, door ze eenmalig een laag belastingtarief te bieden.

Hé da's precies wat ik in een der vorige topics afvroeg of dat mogelijk/handig was. :P
pi_96746832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:17 schreef Sokz het volgende:

[..]

Hé da's precies wat ik in een der vorige topics afvroeg of dat mogelijk/handig was. :P
Daar heb ik toen vast ook iets over geroepen dan :P
Slecht nieuws voor treasurers in NL trouwens, want een groot gedeelte van die cash staat in Amsterdam en contreien :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:34:49 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96747487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:02 schreef jaco het volgende:

[..]

winkelpanden en kantoren is hele slechte business, eigemlijk alle vastgoed
komt ook niet meer goed hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')