Bij RBS kun je volgens mij wel klant worden als student. Het viel me trouwens ook op dat de spreads bij RBS op een aantal indices een stuk kleiner zijn dan bij IG.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:02 schreef Sokz het volgende:
Oke paupers bij IGmarkets, krijg geen rekening in Nederland omdat ik geen 'vast' maandelijks inkomen heb (student dus ene maand meer, andere maand minder) wat 0 punten betekende en dan zou mijn huidige spaarrekening/vermogen minstens ¤25000 moeten zijn om alsnog een rekening te krijgen.
Rekening uk.co ook weg, over maandje nog maar eens proberen en dan voordoen als miljonair.
Bijvoorbeeld een 'Financieel rijbewijs' zoals je dat voor Binck nodig hebt om in complexe producten te handelen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:58 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe moeten ze je kennisniveau dan beoordelen?
Niet verplicht maar dan krijg je als het goed is wel meldingen als 'Het gebruik van deze producten pas wellicht niet in uw beleggersprofiel'quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:05 schreef JimmyJames het volgende:
Hmm voor welke producten heb je dat nodig bij Binck? Want ik handel in opties/turbo's zonder ooit zoiets te hebben ingevuld geloof ik.
Kon je in Londen volgens mij ook niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ben ik nou scheel of kun je via de nederlandse branch geen aandelen, maar alleen CFD's op aandelen kopen?
Logisch. Door de lage rente hebben mensen minder geld te besteden voor de extraatjes.quote:Consument geeft alleen nog geld uit aan eten
AMSTELVEEN (AFN) - De detailhandel heeft last van een ,,koopvacuüm''. Consumenten houden de hand op de knip uit onzekerheid over de eigen toekomst en die van de wereldeconomie. ,,Dat speelt in vrijwel alle sectoren met uitzondering van de supermarkten'', zei directeur Laurens van den Oever van onderzoeksbureau GfK Retail & Technology donderdag. GfK houdt de verkopen bij van ruim 3500 winkelbedrijven.
De omzet in de verschillende non-foodsectoren staat overwegend in de min. Zo staat de verkoop van muziek, games en dvd's 12 procent in de min in de eerste drie maanden van het jaar, boeken moeten het met 3,5 procent minder stellen. De totale verkoop van kleine huishoudelijke apparaten loopt 2 procent achter.
Volgens Van den Oever blijft de Nederlandse consument vooral thuis. ,,De supers draaien als een tierelier.'
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)ld-uit-aan-eten.aspx
Heeft de onderzoek rekening gehouden met internetwinkels? Want als je ziet hoeveel goedkoper dat kan zijn dan is het niet verbazingwekkend dat het niet meer storm loopt bij de FRS, V&D etc.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Logisch. Door de lage rente hebben mensen minder geld te besteden voor de extraatjes.
Weet ik niet, maar ik zag laatst een bericht waaruit bleek dat internetwinkels wel een grote groei laten zien. Dus het zou me niks verbazen als dit bericht dat niet heeft meegenomen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:41 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heeft de onderzoek rekening gehouden met internetwinkels? Want als je ziet hoeveel goedkoper dat kan zijn dan is het niet verbazingwekkend dat het niet meer storm loopt bij de FRS, V&D etc.
Bij IG had ik een telefoongesprek van 5 minuten met zo'n kerel, had mijn account binnen luttele minuten rondt en mocht direct voor het meest risicovolle account bij IG. Vragen betreffende de risico's met CFDs.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:58 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe moeten ze je kennisniveau dan beoordelen?
Een P/E van 80 lijkt me belachelijk, zeker in dit stadium (het is geen kleine startup ofzo...quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Overigens is de beurspopulariteit van amazon mij ook een raadsel. P/E van +80, kleine marges en een business waarin je eigk geen moat kunt opbouwen (want de consument selecteert altijd op prijs).
Dat denk ik ook dat het is. Als je ziet wat het prijsverschil is, dat is enorm. Scheelt zo 20% tot 50%. Als ik sommige winkels ook zie. Zo groot, op een toplocatie, twee man personeel, vier ton aan voorraad liggen en dan maar een paar klanten per uur. Logisch dat die marges enorm moeten zijn. Een internetwinkel, met een kerel die in z'n schuur een voorraadje heeft liggen en 's avonds als de kinderen op bed liggen even de bestellingen afwerkt, daar kan zo'n fysieke winkel gewoon nóóit mee concurreren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:41 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heeft de onderzoek rekening gehouden met internetwinkels? Want als je ziet hoeveel goedkoper dat kan zijn dan is het niet verbazingwekkend dat het niet meer storm loopt bij de FRS, V&D etc.
Ik woon in een grote stad en zie hier (helaas) ook winkels verdwijnen. Vooral boekwinkels en reisbureau's leggen het loodje, maar ook zoiets als de electronicazaak It's.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:
Dat soort winkels verdwijnt gewoon binnen nu en 5 jaar en heeft alleen nog bestaansrecht in een grote stad. Hier staan ook zeker 20 winkelpanden gewoon al een jaar leeg!
Vaak zijn alle panden in handen van dezelfde investeerder. Die past zijn prijs niet aan aan de vraag, maar heeft gewoon een vast bedrag, en anders laat hij het leeg staan. Natuurlijk om niet geleidelijk al zijn inkomen kwijt te raken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik woon in een grote stad en zie hier (helaas) ook winkels verdwijnen. Vooral boekwinkels en reisbureau's leggen het loodje, maar ook zoiets als de electronicazaak It's.
Er was vanmiddag ook een berichtje over deze trend :
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)en-spookwinkels.aspx
Dat is een verklaring, maar we constateren ook dat de gemiddelde consument veel minder winkels bezoekt dan vroegah. Die trend kon wel eens een groter effect hebben als het verhuurbeleid van de eigenaar.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vaak zijn alle panden in handen van dezelfde investeerder. Die past zijn prijs niet aan aan de vraag, maar heeft gewoon een vast bedrag, en anders laat hij het leeg staan. Natuurlijk om niet geleidelijk al zijn inkomen kwijt te raken.
Een vishandel. Want die zit hier geen, dus dat is wel markt!quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:02 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is een verklaring, maar we constateren ook dat de gemiddelde consument veel minder winkels bezoekt dan vroegah. Die trend kon wel eens een groter effect hebben als het verhuurbeleid van de eigenaar.
Anders gesteld: stel dat jij voor een absolute bodemprijs een winkelpandje kon huren. Wat voor een zaak zou je dan beginnen waar nog enigszins wat mee te verdienen valt ?
Dat of zo'n winkel waar mensen die overdag werken de spullen kunnen ophalen die ze online hebben besteld :-)quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:24 schreef LXIV het volgende:
Ik zou het echt niet weten, nee. Friet verkoopt altijd natuurlijk!
Hier in de buurt zijn de meeste sigarenzaken dat gaan doenquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat of zo'n winkel waar mensen die overdag werken de spullen kunnen ophalen die ze online hebben besteld :-)
Hé da's precies wat ik in een der vorige topics afvroeg of dat mogelijk/handig was.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 04:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dit wetsvoorstel poogt US companies te bewegen die cash te repatrieren, door ze eenmalig een laag belastingtarief te bieden.
Daar heb ik toen vast ook iets over geroepen danquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:17 schreef Sokz het volgende:
[..]
Hé da's precies wat ik in een der vorige topics afvroeg of dat mogelijk/handig was.
winkelpanden en kantoren is hele slechte business, eigemlijk alle vastgoedquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:02 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is een verklaring, maar we constateren ook dat de gemiddelde consument veel minder winkels bezoekt dan vroegah. Die trend kon wel eens een groter effect hebben als het verhuurbeleid van de eigenaar.
Anders gesteld: stel dat jij voor een absolute bodemprijs een winkelpandje kon huren. Wat voor een zaak zou je dan beginnen waar nog enigszins wat mee te verdienen valt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |