Voeg dat dan eerst maar zelf toe op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prinsenvlagquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:30 schreef Voorschrift het volgende:
Ze vergeten wederom de VLAMEN!
Remlof doe er wat aan, die OP.
Van de gemiddelde niet-PVV-er wel?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de gemiddelde PVV'ers simpelweg geen grijntje historisch besef bezit.
Je mag dit stukje ook wel meenemen in je openingspost:quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:29 schreef remlof het volgende:
De PVV heeft in de ruimte van hun fractie in het binnenhof de prinsenvlag voor het raam gehangen, duidelijk zichtbaar vanuit de centrale hal.
Weer een provocatie van een partij die nauwelijks meer serieus te nemen valt en nu eindelijk haar ware extreemrechtse aard toont.
De prinsenvlag stamt uit de tachtigjarige oorlog en was de banier van Willem van Oranje. De vlag was ook de basis van de vlag van Zuid-Afrika, tot na het afschaffen van de apartheid.
In de jaren dertig voerde de NSB de vlag en mede daarom werd in 1937 per Koninklijk Besluit vastgesteld dat de Nederlandse vlag de kleuren rood, wit en blauw voert en niet oranje, wit en blauw.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)j_PVV-vleugel__.html
quote:"De vlag is populair in kringen die de Groot-Nederlandse gedachte aanhangen. Deze mensen vinden dat Vlaanderen en Nederland weer samen moeten gaan."
Geen idee. Ik mag toch hopen dat de meeste Nederlanders wel een en ander weten over de Prinsenvlag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Van de gemiddelde niet-PVV-er wel?
Mwah, ik geloof niet echt dat de Vlamingen zitten te wachten op samengaan met Nederland. Kan extreemrechts dat wel willenquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je mag dit stukje ook wel meenemen in je openingspost:
[..]
Dat moet ook gewoon kunnen in een land met een Joods-Christelijke traditie. Pas als Gretta de Palestijnse vlag over het balkon legt, dan is de wereld te klein.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ach, het is iig weer een Nederlandse vlag. Beter dan toen ze alleen de vlag van Israel in de fractiekamer hadden hangen.
Het staat er al.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Voeg dat dan eerst maar zelf toe op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prinsenvlag
quote:Vandaag wordt de Prinsenvlag veelal als symbool gebruikt van de Groot-Nederlandse en de Heel-Nederlandse gezinden
Er zijn een hoop vlamingen die het best willen en ik heb een tijd in belgique gewoond.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof niet echt dat de Vlamingen zitten te wachten op samengaan met Nederland. Kan extreemrechts dat wel willen
Die vlag stamt uit een tijd die we gelukkig bewust achter ons hebben gelaten. Net zoals het "Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit, van vreemde smetten vrij".quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Als er 1 vlag wel de echte nederlandse is, dan is het wel de prinsenvlag. Dat heeft niets met de NSB te maken.
Die vlag was er al 200 jaar voor ons koningshuis.
Dat is nu die VOC mentaliteit van balkende.
quote:
De negativiteit in je openingspost staat mij simpelweg niet aan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof niet echt dat de Vlamingen zitten te wachten op samengaan met Nederland. Kan extreemrechts dat wel willen
Dat dus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Als er 1 vlag wel de echte nederlandse is, dan is het wel de prinsenvlag. Dat heeft niets met de NSB te maken.
Neem de Nederlandse vlag zoals wij hem kennen, vervang rood door oranje, en voilá.quote:
Quatsch.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Die vlag stamt uit een tijd die we gelukkig bewust achter ons hebben gelaten. Net zoals het "Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit, van vreemde smetten vrij".
De PVV kennende heb ik wel een idee wat die gedachte is. Het is niet voor niks dat die vlag tegenwoordig alleen nog maar in edxtreemrechtse kring wordt aanbeden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De negativiteit in je openingspost staat mij simpelweg niet aan.
Jij weet niet wat de intentie is, de achterliggende gedacht etc. Alhoewel zowel jij als de Telegraaf wel proberen om onze gedachtes een bepaalde richting op te sturen zal je dat toch bij velen niet lukken.
En dat terwijl er inderdaad zovéél dementerende bejaarden zijn die rare dingen doen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat moet ook gewoon kunnen in een land met een Joods-Christelijke traditie. Pas als Gretta de Palestijnse vlag over het balkon legt, dan is de wereld te klein.
Het is voor het eerst dat ik naam hoor of van het bestaan bewust werd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Ik mag toch hopen dat de meeste Nederlanders wel een en ander weten over de Prinsenvlag.
In de jaren '30 van de 20e eeuw, kiezen de aanhangers van de NSB radicaal voor het oranje-blanje-bleu van de Prinsenvlag. Koningin Wilhelmina ondertekent in 1937, mede als signaal in de richting van de NSB, een Koninklijk Besluit waarmee de kleuren rood-wit-blauw worden vastgesteld als de kleuren van de Nederlandse vlag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Zeg dat maar tegen Wilhelmina.quote:
Die heeft enkel de Nederlandse vlag erkent omdat NSB'ers liepen met de Prinsenvlag, daarvoor waren beiden geaccepteerd als staatsvlag.quote:
Het gebruik van die vlag door de NSB (en het feit dat ie heel erg doet denken aan de vlag van de apartheid in Zuid-Afrika) maakt dat je je als serieuze politieke partij er verre van zou moeten houden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Quatsch.
De Prinsenvlag heeft niks geen bloed aan de "handen", het misbruik van een historische vlag door de NSB wil niet zeggen dat de vlag geschiedkundig fout is.
Bij de meesten zal het vooral bekend staan als die ouwe Nederlandse vlag.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is voor het eerst dat ik naam hoor of van het bestaan bewust werd.
Dus feitelijk is anno 2011 is alleen het rood-wit-blauw geaccepteerd als officiële staatsvlag?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die heeft enkel de Nederlandse vlag erkent omdat NSB'ers liepen met de Prinsenvlag, daarvoor waren beiden geaccepteerd als staatsvlag.
Ja de corrupte negerpartij die nu aan de macht is die mensen mishandelt gebruikt de Nederlandse vlag, ook maar afstand van doen dan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gebruik van die vlag door de NSB (en het feit dat ie heel erg doet denken aan de vlag van de apartheid in Zuid-Afrika) maakt dat je je als serieuze politieke partij er verre van zou moeten houden.
Ja, uiteraard heb je nog wel de wimpel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:40 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dus feitelijk is anno 2011 is alleen het rood-wit-blauw geaccepteerd als officiële staatsvlag?
Klopt.quote:
Alleen: Vlaanderen wil het niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef 7754 het volgende:
"De vlag is populair in kringen die de Groot-Nederlandse gedachte aanhangen. Deze mensen vinden dat Vlaanderen en Nederland weer samen moeten gaan."
In dat geval. Goede zet, zou graag Vlaanderen erbij willen hebben.
Die vlag was er al vóór het woord apartheid ook maar bestond.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gebruik van die vlag door de NSB (en het feit dat ie heel erg doet denken aan de vlag van de apartheid in Zuid-Afrika) maakt dat je je als serieuze politieke partij er verre van zou moeten houden.
De PVV wil gewoon laten zien dat ze 100% loyaal zijn aan het huis van Oranje.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:38 schreef Stokstaart het volgende:
Dus wat moet je met je Oranje Wit Blauw?
Verpest remlof zijn feestje nu niet!quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Quatsch.
De Prinsenvlag heeft niks geen bloed aan de "handen", het misbruik van een historische vlag door de NSB wil niet zeggen dat de vlag geschiedkundig fout is.
Laat ik het even heel plat zeggen, ik heb dat allemaal niet meegemaakt en ik hecht wel een beetje waarde het herstellen van de orginele vlagquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |