DeRakker. | woensdag 11 mei 2011 @ 08:03 |
Goede zaak ![]() | |
Dirk-Kuijt | woensdag 11 mei 2011 @ 08:04 |
Had allang moeten gebeuren | |
Ghostbuster | woensdag 11 mei 2011 @ 08:05 |
Wat een sterke punten heeft dit kabinet toch ![]() | |
DeRakker. | woensdag 11 mei 2011 @ 08:05 |
idd, in het buitenland heb je het al veel. Ipv een soort schrikreactie weet je wanneer je kan doorrijden ![]() | |
KELDER | woensdag 11 mei 2011 @ 08:05 |
Beter inderdaad, vind het ook altijd makkelijk in de landen waar ze dit doen. | |
DeRakker. | woensdag 11 mei 2011 @ 08:06 |
niet alle punten wat veel geld kost zijn belangrijk. | |
Pixie. | woensdag 11 mei 2011 @ 08:07 |
| |
Cucumissativus | woensdag 11 mei 2011 @ 08:10 |
Handig, kan je je koppeling al half op laten komen om nog sneller als eerste weg te scheuren. | |
RemcoDelft | woensdag 11 mei 2011 @ 08:14 |
Zinloos zeg.En dat kunnen ze niet doen gedurende de minuut dat het licht rood is? | |
RaymondK | woensdag 11 mei 2011 @ 08:14 |
Zo is je koppeling idd. nog eerder versleten, en dat is weer goed voor de staatskas. Investering die zichzelf terugverdiend. 'k vind het een behoorlijk goed punt als je af en toe ziet wat een gaos het soms is in de spits op sommige kruispunten. Als het dan idd. 2 auto's per gang zou schelen is dat mooi meegenomen. | |
Ghostbuster | woensdag 11 mei 2011 @ 08:14 |
Nee ![]() | |
Sam-x | woensdag 11 mei 2011 @ 08:18 |
Goed idee! | |
mvt | woensdag 11 mei 2011 @ 08:19 |
Voor mensen met een start-stop installatie is dat wel lekker. Als ik nu voor aan sta let ik al meer op op andere stoplichten of zet ik hem niet in zijn vrij. Omdat ik anders te lang stil sta. Als ik nu ziet dat het licht al op oranje gaat zal ik hem bij het afremmen niet alvast in zijn vrij zetten, zodat hij niet af slaat als ik stil kom te staan. Of ik hou meer snelheid in de auto, want hij gaat toch op groen. Maar het mooiste is dat als ik stil sta en de motor automatisch uit gaat ik alvast de 1e versnelling kan inleggen en de motor weer tot leven wekken. Zodat ik gewoon meteen kan wegrijden. | |
Straatcommando. | woensdag 11 mei 2011 @ 08:19 |
Wat krijg je dan, van die debielen die ineens vol op gaan trekken als het stoplicht op oranje springt. Overschat de gemiddelde Nederlander niet ![]() Hoewel ik het persoonlijk wel een goed plan vind. ![]() | |
Dirk-Kuijt | woensdag 11 mei 2011 @ 08:20 |
Ik weet bijna wel zeker dat jij niet in bezit bent van een rijbewijs. | |
Ghostbuster | woensdag 11 mei 2011 @ 08:20 |
Die knuppel is nu op tv met zn voorstel. | |
mvt | woensdag 11 mei 2011 @ 08:21 |
Laat je hem op rood staan en oranje er bij laten knipperen. | |
Justinn | woensdag 11 mei 2011 @ 08:26 |
Dit is nog meer bullshit dan die snelheid op snelwegen verhogen. Ze zijn gewoon bang om hun aanhang te verliezen dus komen ze met dingen waar het gros van de bevolking toch wel achter staat. Tja, waarom zou je tegen zoiets zijn? Dit is niets meer dan een stukje populisme. | |
MrTorture | woensdag 11 mei 2011 @ 08:28 |
Dat werkt prima hoor. In plaats dat je op groen moet reageren, kun je er beter op timen. Scheelt dus inderdaad 1 á 2 auto's per groen licht. En dus beter voor de doorstroming ![]() | |
RaymondK | woensdag 11 mei 2011 @ 08:30 |
Ja idd. sommige mensen denken dat hun gaspedaal een aan/uit schakelaar is, en kunnen schijnbaar niks anders dan volgas optrekken en absoluut de eerste zijn. Kleuters i.m.o. Toch zal het wel mee vallen met dat volgas optrekken gezien je dan heel snel een keer een aanrijding gaat krijgen omdat het kruispunt nog niet vrij was. paar jaar terug in Kroatie geweest, en daar rijden ze als mongolen (inhalen met tegenliggers e.d.), maar ze gaan er niet allemaal als een bezetenen vandoor als het licht op oranje springt. (Waarschijnlijk om dat al die 25jr oude nepgolfjes het dan heel snel begeven maar oke.) | |
Hyman | woensdag 11 mei 2011 @ 08:30 |
Oh, dit zag ik in Berlijn ook ![]() | |
wonderer | woensdag 11 mei 2011 @ 08:31 |
Hij hoopt waarschijnlijk stiekem dat mensen bij oranje al beginnen te rijden zodat ze een boeten krijgen voor door rood licht rijden ![]() | |
Wokkel | woensdag 11 mei 2011 @ 08:36 |
In Duitsland werkt dit prima,van mij mogen ze het per direct invoeren. | |
mstx | woensdag 11 mei 2011 @ 08:41 |
Dus omdat de meeste mensen het er mee eens zijn is het onzin? ![]() | |
PiRANiA | woensdag 11 mei 2011 @ 08:47 |
Zeker handig ![]() | |
Justinn | woensdag 11 mei 2011 @ 08:53 |
Zeg ik dat dan? | |
Juicyhil | woensdag 11 mei 2011 @ 08:56 |
Leuk, symboolpolitiek. Hebben we echt nodig in deze recessie. | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 08:56 |
Ik neem aan dat het net als in Engeland enzo wordt, dus: - Groen - Oranje - Rood - Rood+oranje - Groen enz Goed plan ![]() | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 08:57 |
Vind het erger dat de ambtenaren dit niet zelf kunnen bedenken, maar een politieke partij hiermee moet komen... | |
mvdejong | woensdag 11 mei 2011 @ 09:15 |
Of het wordt gewoon voorgesteld omdat dit in meerdere Europese landen al decennia zo is geregeld, en het de doorstroming van het verkeer blijkt te bevorderen. | |
Zolder | woensdag 11 mei 2011 @ 09:35 |
Voor mongolen zal het zeker handig zijn. ![]() | |
Zolder | woensdag 11 mei 2011 @ 09:49 |
![]() | |
Eenskijken | woensdag 11 mei 2011 @ 11:53 |
wat een fucking bullshit is deze regel.. 90% van de nederlanders hebben sowieso hun auto al in de 1 staan als ze bij het stoplicht op rood wachten. en die halve seconde dat je eerder de koppeling op kan laten komen..woopiediefuckingdoo. het gaat eerder zorgen voor onveilige situaties omdat mensen al wegscheuren terwijl er misschien nog iemand door randje rood gaat aan de andere kant van de weg.. kans op botsingen wordt dan hoger. | |
MrTorture | woensdag 11 mei 2011 @ 11:57 |
In dat geval zorgt vooral de door-rood-rijder voor de onveilige situatie ![]() | |
Ronald-Koeman | woensdag 11 mei 2011 @ 11:57 |
Over een paar jaar herrinneren we alleen nog maar 2 maatregelen van dit kabinet: De snelheidsverhoging en het oranje licht ![]() ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 11 mei 2011 @ 11:58 |
Ik zal dit kabinet onthouden als een kater na een avondje zuipen. Eerst ging je zuipen en toen was het allemaal leuk, toen kwam balkendende en moest je kotsen, toen ging je slapen en kwam rutte en toen had je hoofdpijn. | |
kingmob | woensdag 11 mei 2011 @ 11:59 |
Totale zinloosheid. Bij oranje mag je net zo goed rijden als wanneer het groen is, ik heb het altijd maar een raar gebruik gevonden. In plaats van dat het licht 10 seconden op groen staat, staat het nu 1 seconde op oranje en 9 op groen. Ik woon in Duitsland, ik kan je vertellen dat het geen fuck uitmaakt... | |
Sjeen | woensdag 11 mei 2011 @ 12:00 |
Ja, dat dus... | |
Piles | woensdag 11 mei 2011 @ 12:02 |
En over een paar jaar vertel je dat het de mooiste tijd uit je leven was... | |
JohnnyKnoxville | woensdag 11 mei 2011 @ 12:03 |
Als Charlie écht de doorstroming wil bevorderen, zouden er 5 rode lampen moeten zijn, die na elkaar aangaan. Als ze dan allemaal uitgaan, mag je wegscheuren. 1e bij de volgende bocht of de ritsstrook krijgt een roze oranje koek! | |
Leipo666 | woensdag 11 mei 2011 @ 12:04 |
dat is niet wat ik merk op de weg: de meeste mensen rijden echt verdomde traag weg bij een stoplicht en vaak zie je ze pas bij groen de auto in de versnelling zetten ![]() | |
Sjeen | woensdag 11 mei 2011 @ 12:04 |
En van de handrem af... | |
Casos | woensdag 11 mei 2011 @ 12:06 |
Dat traag wegrijden blijf je gewoon houden, ze zullen hoogstens een seconde eerder met een slakkegang in wegrijden. | |
Zorro | woensdag 11 mei 2011 @ 12:07 |
Iedere keer als ik in Duitsland ben erger ik me eraan dat dit systeem in Nederland niet bestaat. Dus mijn steun hebben ze! | |
polariteit | woensdag 11 mei 2011 @ 12:14 |
Goed initiatief, hoop dat het gaat helpen. Het gebeurt bij mij in de omgeving best vaak dat ik achter een mafketel sta die bij rood in zijn vrij gaat staan en op de handrem, en als het groen wordt dat op zijn gemakkie gaat oplossen. Dan mag je blij zijn als het stoplicht niet weer op rood springt voor je zelf eindelijk kan rijden :S | |
Leipo666 | woensdag 11 mei 2011 @ 12:15 |
en in die seconde kan er mooi weer 1 auto extra door groen ![]() | |
Leipo666 | woensdag 11 mei 2011 @ 12:15 |
ik toeter dan ook regelmatig ![]() | |
Ghostbuster | woensdag 18 mei 2011 @ 07:59 |
Kom is een keer achter mij staan, kan je toeteren met je kin de volgende keer ![]() | |
plonsikduik | woensdag 18 mei 2011 @ 08:10 |
maar wel fitsen als je door rood/orange gaat ![]() blijft iedereen zeker staan totdat het zeker groen is ![]() tijdwinst 0,0 | |
Ghostbuster | woensdag 18 mei 2011 @ 08:11 |
Ja echt z'on VVD bullshit voorstel, en ondertussen een heel land kapot bezuinigen. | |
Leipo666 | woensdag 18 mei 2011 @ 08:17 |
![]() wat een held ![]() | |
Ghostbuster | woensdag 18 mei 2011 @ 08:50 |
Echt een pleurishekel aan die toeterende stress kippen. | |
Leipo666 | woensdag 18 mei 2011 @ 08:55 |
en ik aan neanderthalers die niet weten hoe een auto werkt en wat de kleurtjes van een stoplicht betekenen ![]() | |
Ghostbuster | woensdag 18 mei 2011 @ 09:00 |
Waarom heb je dan een oranje licht nodig? | |
sigme | woensdag 18 mei 2011 @ 09:00 |
Hier in de buurt staan de stoplichten zo scherp afgesteld dat je elkaar net niet raakt waneer alle auto's zich netjes aan rood en groen houden. Daar passen géén twee auto's per beurt extra bij. Dus dan moeten die kruispunten straks slomer worden ingesteld, omdat we er roodoranje bijkrijgen. Je houdt de vooruitgang niet tegen, ofzo. | |
Leipo666 | woensdag 18 mei 2011 @ 09:04 |
omdat er blijkbaar genoeg mensen zoals jij zijn die dit dus niet snappen en een extra steuntje in de rug nodig hebben om wel vlot weg te kunnen rijden ![]() | |
henkde_j | woensdag 18 mei 2011 @ 10:15 |
Hier zo'n 'mafketel'. Het is stukken beter om de auto in z'n vrij te zetten wanneer het stoplicht op rood staat. Zo bespaar je de koppeling van onnodige slijtage ![]() | |
Ghostbuster | woensdag 18 mei 2011 @ 10:20 |
Dus in een file van 10km doe je dit ook iedere keer? | |
henkde_j | woensdag 18 mei 2011 @ 10:21 |
Ja, gewoon wat grote gaten laten vallen. ![]() | |
DeRakker. | woensdag 18 mei 2011 @ 17:32 |
juist niet... in zn vrij moet je vaker schakelen dan gewoon in zn 1 laten... scheelt schakelen en dus slijtage ![]() | |
monkyyy | woensdag 18 mei 2011 @ 17:37 |
Hebben ze ook al in duitsland enzo, best chill inderdaad. ![]() | |
Piles | woensdag 18 mei 2011 @ 17:37 |
Kom jij in z'n 1 aan rijden bij een stoplicht dan? ![]() Volgens mij maakt het geen fuck uit trouwens, qua slijtage. Als je het daar voor moet doen ![]() | |
henkde_j | woensdag 18 mei 2011 @ 17:44 |
Eigenlijk is het vooral slecht voor de drukgroep ![]() | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 18 mei 2011 @ 17:47 |
En als je dan ff niet oplet en hij staat op oranje dan weet je niet meer welk licht ervoor nou aanstond ![]() | |
DeRakker. | woensdag 18 mei 2011 @ 17:49 |
situatie: rijden 3... stoppen 1... wegrijden rijden 3.... stoppen vrij..... 1....wegrijden. Toch 1x meer schakelen.. dus meer slijtage ![]() | |
TeringHenkie | woensdag 18 mei 2011 @ 18:45 |
Inderdaad, in de provincie krijg je dan dat al het doorgesnoven kamperpetjesvolk bij oranje het gas VOL intrapt. Ik voorspel wel gouden tijden voor de koppelingsplatenindustrie/VW-garages ![]() | |
Unfabulouss | woensdag 18 mei 2011 @ 18:54 |
TT klopt niet. Hij ging altijd al op oranje, | |
Leipo666 | donderdag 19 mei 2011 @ 07:39 |
een goed ingestelde koppeling slipt niet als het pedaal volledig ingetrapt is ![]() | |
Sjeen | donderdag 19 mei 2011 @ 08:49 |
Vanmorgen nog... maar dat was eigenlijk omdat die achterlijke twingo niet door had dat het groen was ![]() | |
henkde_j | donderdag 19 mei 2011 @ 08:53 |
Hou maar lekker die koppeling ingetrapt ![]() | |
Leipo666 | donderdag 19 mei 2011 @ 09:57 |
idd ![]() als je een auto op de brug zet dan kun je het makkelijk zelf testen: auto in z'n 1 en dan maar de bandjes laten draaien. als je dan je koppeling intrapt komen je wielen tot stilstand. als ze niet tot stilstand komen dan slipt je koppeling (en moet hij dus beter afgesteld worden) | |
Straatcommando. | donderdag 19 mei 2011 @ 18:15 |
Dat is tegenwoordig geen issue met hydraulische koppelingen, tenzij dat systeem ook kapot is. Dat merk je echter wel. | |
Miracle_Drug | vrijdag 20 mei 2011 @ 08:26 |
Ik ben voor, absoluut! In Engeland werkt het zo en dat vind ik veel prettiger rijden. | |
Iridal | vrijdag 20 mei 2011 @ 08:33 |
Oranje is een goede oplossing, beter is de vorm waarin er wordt aangegeven hoe lang het licht nog op rood staat. Istanbul bijvoorbeeld heeft vele van dat soort verkeerslichten. soms met een digitale teller, som met streepjes. Ideaal als je het mij vraagt.![]() ![]() | |
plonsikduik | vrijdag 20 mei 2011 @ 09:43 |
ik ben voor de automaat. gewoon een verbod op schakelauto's ![]() en hoe zit het met de gehele elektische auto's ??? | |
maulibu | vrijdag 20 mei 2011 @ 11:57 |
Huhh?? Wanneer je van 3 naar 1 schakelt is het tussenstation toch ook gewoon vrij? Dus het is geen handeling meer dan direct in 1. Schakelen is trouwens belachelijk, na mijn laatste rijles niet meer gedaan. Menschen, koop toch een automaat, we leven niet in een derdewereldland. (waar je trouwens alleen maar automaten ziet ![]() | |
Ghostbuster | vrijdag 20 mei 2011 @ 11:58 |
Automaten zijn voor mietjes | |
maulibu | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:07 |
En schakelen voor haantjes. Als je jezelf over de trots heen hebt gezet wil je nooit meer iets anders. En met mijn automaat maken de meeste schakelbakkies echt geen kans. De tijd dat een automaat ook per definitie minder snel optrekt is lang geleden. | |
Sjeen | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:11 |
Mwoah... ik vind een automaat meer iets voor mensen die schakelen en rijden tegelijk niet kunnen handelen ![]() ![]() | |
maulibu | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:17 |
Je maakt de vloer toch ook niet handmatig schoon als er stofzuigers zijn? Je sprayt toch ook geen water op je kleding bij het strijken nu er stoomstrijkijzers zijn? Je gaat de aardappels toch ook niet uit een magnetronmaaltijd halen om nog een keer te schillen? ![]() | |
Sjeen | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:20 |
Er staat een bezem hier in de kast en ik schil zelf mijn aardappels... magnetronmaaltijden ![]() ![]() Ieder voor zich, ik vind een geschakelde auto prettiger rijden dan een automaat. Heb ik tenminste het idee dat ik zelf nog iets doe ![]() | |
Leipo666 | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:22 |
maar een handgeschakelde bak schakelt tenminste altijd wanneer IK dat wil | |
kingmob | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:26 |
Nog beter is een auto zonder schakelmomenten zoals de Prius natuurlijk. Zodra je daar in hebt gereden wil je eigenlijk niks anders meer imo. | |
maulibu | vrijdag 20 mei 2011 @ 12:33 |
Maar jij wil toch schakelen op het meest ideale moment? Dat wil een automaat ook. En als je lekker op wil trekken doe je een kick-down of je zet 'em in sport. Mijn 320i trekt door naar 7500 toeren en dan wil je i.v.m. verbruik echt dat er "doorgeschakeld" wordt ![]() | |
Leipo666 | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:16 |
ideale moment van automaat =/= ideale moment voor mij ik geef niets om verbruik, de autofabrikant wel dus een automaat is zo afgesteld dat hij zuinig rijdt.... | |
Thundert | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:24 |
Dat is natuurlijk goedkoper dan zo'n stoplicht op timer die vanaf 60 seconden telt, dit is ook wel een leuke http://teed.nl/2010/11/19/zandloper-als-stoplicht/ maar onduidelijk ![]() ![]() | |
plonsikduik | vrijdag 20 mei 2011 @ 15:42 |
meer voor verstandige mensen, wat laat jij allemaal doen wat automatisch is buiten auto rijden dan ??? of zit jij nog met ouwe typemachine en inbelmodem te werken. want als je tegen automaat ben moet je die lijn wel volhouden | |
_Loki | vrijdag 20 mei 2011 @ 16:06 |
"Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten..."![]() Niet meteen naar de 1e versnelling gaan als je stil staat, wat een sukkels. | |
firebladex | vrijdag 20 mei 2011 @ 16:21 |
Welke automaat heb jij gereden? Ik was sinds kort ook z'n haantje, alleen handgeschakeld rijden, en dan even in de pruis van me vader gereden, en moet zeggen, het rijd gewoon subliem, geen gezeur niks, je voelt gewoon niet of die schakelt. Daarna ook nog in een lupo automaat gereden, ook prima te doen! Ik hou van schakelen, er bestaat niks beters dan handgeschakeld rijden... maar automaat is zeker net zo goed als een handbak, en je bent 9 v/d 10 keer ook sneller in een automaat. ( daarom ook dat de meeste racebakken ook automaat/triptronic automaat zijn ). |