quote:Ofschoon aardbevingen in Rome hoogst onwaarschijnlijk zijn, vrezen vele bijgelovige Romeinen dat de aarde morgen zal beven. Reden voor de paniek is dat de autodidactische wetenschapper Raffaele Bendandi in de jaren zeventig een aardbeving op 11 mei 2011 heeft voorspeld. Zelfs geruststellende woorden van deskundigen kunnen de angst niet wegnemen.
De vrees heeft bizarre gevolgen. Zo blijven winkels gesloten en zullen ouders hun kinderen niet naar school brengen. Vele Romeinen verlaten de stad.
De seismologen van het Geofsysich Instituut in Rome deden hun best door te zeggen dat er absoluut geen reden tot paniek is. Het instituut houdt morgen zelfs een open dag waarbij de wetenschappers met video's en lezingen duidelijk maken dat het voorspellen van een aardbeving nagenoeg onmogelijk is, schrijft de krant La Repubblica.
Rome ligt in een ongevaarlijk gebied, aldus seismoloog Alessandro Amato. In tegenstelling tot het aangrenzende Umbrië is een aardbeving in Rome zeer onwaarschijnlijk.
Volgens media was er niettemin twee jaar geleden een aardbeving. Op 12 mei 2009 schudde de aarde licht in de buurt van het Vaticaan, met een kracht van 2,1 op de schaal van Richter.
deja vuquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:44 schreef MisterSqueaky het volgende:
Er ging toch een leuke asteroïde langs de aarde scheren ?
Misschien heeft die wat vertraging en komt de ellende nog
Prijs de dag niet voor het avond is..quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:40 schreef Infection het volgende:
En zoals altijd was het natuurlijk weer een hoax...
He jammer, geen miljoen dodenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:40 schreef Infection het volgende:
Gohquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:40 schreef Infection het volgende:
Snel gelezen klinkt die naam als die van de groep achter Dance Hall Days.quote:Wang Chao-hung
Zoals Jezus? Want hij moest uit de dood opstaan voordat mensen hem geloofden...quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe arrogant kun je sowieso zijn om jezelf een profeet te noemen...
Dan vind ik dat verhaal van Maria en de de geboorte van Jezus een nog veel grotere stunt. Grootste hoax en excuus aller tijden om de buitenwereld wijs te maken dat Maria echt nog maagd was en niet vreemd is gegaan voordat ze het huwelijk in ging. 2000 jaar later slikken ze dit nog steedsquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:55 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Zoals Jezus? Want hij moest uit de dood opstaan voordat mensen hem geloofden...
Ik geloof er nog steeds niks van maar goed dat is mijn mening.
Inderdaad, over doorzichtige leugen gesproken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:05 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dan vind ik dat verhaal van Maria en de de geboorte van Jezus een nog veel grotere stunt. Grootste hoax en excuus aller tijden om de buitenwereld wijs te maken dat Maria echt nog maagd was en niet vreemd is gegaan voordat ze het huwelijk in ging. 2000 jaar later slikken ze dit nog steeds
maar slikte Maria ,quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:05 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dan vind ik dat verhaal van Maria en de de geboorte van Jezus een nog veel grotere stunt. Grootste hoax en excuus aller tijden om de buitenwereld wijs te maken dat Maria echt nog maagd was en niet vreemd is gegaan voordat ze het huwelijk in ging. 2000 jaar later slikken ze dit nog steeds
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Richterquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:19 schreef Partizan8919 het volgende:
Is het uberhaupt mogelijk een aardbeving met 14 op de schaal van richter?
Lol?
Wikipedia: 12,0 en hoger - huidige bestaande wereldkaarten zouden onbruikbaar zijn gewordenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:46 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Richter
Ja dus.
Dus 1 miljoen doden is nog optimistisch geschat dan...
TomTommetje straks dan maar ff updatenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:48 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wikipedia: 12,0 en hoger - huidige bestaande wereldkaarten zouden onbruikbaar zijn geworden
Lijkt me dan niet alleen tot Taiwan te beperken.quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Richter
Ja dus.
Dus 1 miljoen doden is nog optimistisch geschat dan...
Hel ende verdoemenis!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |