quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:25 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wat een horkdat hij/zij lekker even zelf poetst. Of is diegene van plan nooit schoon te maken? In that case moet je je er al helemaaaaaaaaaaal niks van aantrekken want dan is het toch een vetvlek.
If all else fails: zak brownies voor de deur zetten en in de fik steken. Zelfde effect, maar niemand kan zeggen dat je smerig bent.
Ja, dat. Wij eten nu meestal nog a la crčme zelfsquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:26 schreef LadyBlack het volgende:
Dat zo weinig mensen hier spinazie a la creme lekker vinden![]()
Daar heb ik nou mn halve studententenbestaan op geleefdmet tortellini
Of inderdaad een hartige taart van maken. Ik doe dat altijd met zo'n pak koopmans, of ik maak zelf het deeg, veel beter idd dan bladerdeeg!
haha, it's a small world! Zij heeft 1 jaar dezelfde studie als ik gedaan maar is daarna wat anders gaan doen.. Vond ik best jammer want ik kon het goed met haar vindenquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:24 schreef Jagärtrut het volgende:
hey Blurred! Jij bent facebookvrienden met iemand waar ik vroeger bij m'n ouders altijd muziek mee maakte! Eva S.!
quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef Viking84 het volgende:
Zie net een tweet:
Scientists discover what's wrong with male brain: on the left side, there's nothing right and on the right side, there's nothing left..
herkenbaar! Wel vervelend dat het zo loopt nu..quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ach ja, tis wat jammer. We hebben samen verhuisd, en toen heb ik me de hele dag aan haar ge-ergerd omdat ik al het werk deed en zij niets, maar daar heb ik toen niets van gezegd, onder het motto de lieve vrede bewaren. En zij doet dat blijkbaar niet, daar moet ik toch eens wat van leren. Ik denk altijd ' ach, laat maar zitten' ...maar misschien moet ik dat eens laten..
ach ja, tis ook klaar nu. Ik blijf alleen met een vervelend gevoel zitten, en daar moet ik mezelf even overheen zetten..quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:32 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
herkenbaar! Wel vervelend dat het zo loopt nu..
Whehehehehehe.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef Viking84 het volgende:
Zie net een tweet:
Scientists discover what's wrong with male brain: on the left side, there's nothing right and on the right side, there's nothing left..
Ik vond het nog iets beter met de quichevorm belegd met plakjes rauwe kam vķķr het mengsel erin te doen, en met een deel van de kaas in (dunne) plakjes bovenop. Daardoor heeft het geheel wat meer "korst" en is het iets beter transporteerbaar.quote:theelepel olijfolie
60ml slagroom
125 gram geraspte kaas liefst met een pittige smaak
80 gram champignons in plakjes
50 gram bloemkool
een snufje basilicum
paprikapoeder naar smaak.
gemalen zwarte peper
2 eieren licht geklopt
200 gram restjes gaar kippevlees naar keuze
1/2 pakje diepvriesspinazie of klein potje potje HAK van rond de 220 gram.
1 Verwarm de oven voor op 160 graden
2. Olie de bodem en zijkanten in een van een quichvorm met een doorsnede van 24 cm.
3. Verwarm in een pannetje de slagroom op een middelhoogvuur. laat de slagroom niet koken. Haal de pan van het vuur en roer er snel de geraspte kaas door. Voeg als de kaas is gesmolten de champignons,bloemkool,basilicum,paprikapoeder en peper toe.
4. Laat het mengsel 5 minuten afkoelen en voeg de eieren,kip en spinazie toe. Roer na elke toevoeging het geheel goed door.
5. Schenk het mengsel in de quichevorm en bak deze 45 tot 50 minuten in de oven tot de quiche stevig is.
(bron) Het heller kookboek pagina 54
Gezonde onbijtquiche
Het is heel handig om dit in te vriezen en dit te eten bijvoorbeeld als lunch op je werk. Je kunt het namelijk zowel koud als warm eten.
Als ik diepvriesspinazie heb, is het ook a la crčme ja, maar ik at het vroeger soms wel 3x in de week, dat doe ik niet meerquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat. Wij eten nu meestal nog a la crčme zelfs.
In a la creme zit vaak E621, kwam ik achter. Mocht je de quiche lekker vinden: eet smakelijk. Weet je niet wat je ermee moet doen, dan is voor 1 keer weggooien toch ook niet erg?quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
o hai!
Hebben jullie nog recepten voor iets met spinazie a la creme?
Ik heb dus een tijdje geleden de verkeerde zak spinazieblokjes meegenomen: a la creme in plaats van gewoonEn dat gebruik ik dus eigenlijk nooit... maar weggooien is ook zo stom, want het is een 1,5 kilo zak.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:29 schreef Viking84 het volgende:
Zie net een tweet:
Love you!quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:25 schreef Muis006 het volgende:
If all else fails: zak brownies voor de deur zetten en in de fik steken. Zelfde effect, maar niemand kan zeggen dat je smerig bent.
dank je!quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:33 schreef sigme het volgende:
Zo, dat was zoeken.
[..]
Ik vond het nog iets beter met de quichevorm belegd met plakjes rauwe kam vķķr het mengsel erin te doen, en met een deel van de kaas in (dunne) plakjes bovenop. Daardoor heeft het geheel wat meer "korst" en is het iets beter transporteerbaar.
succes Chica!quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
Uren van de waarheid! Ik hoop op een goeie dag vandaagYa chao Slankies!
Wij eten ook meestal verse hoor, maar als het diepvries is, is het wel a la crčmequote:Op woensdag 11 mei 2011 09:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Als ik diepvriesspinazie heb, is het ook a la crčme ja, maar ik at het vroeger soms wel 3x in de week, dat doe ik niet meerEn ik heb verse spinazie 'ontdekt', erg lekker om te wokken of in een lasagna
het enige jammere is dat je tanden er zo raar van gaan voelen
I LOL'dquote:
ik heb een auto van de zaak, dus alles is afgedekt. Alleen ik vind het gewoon zo aso dat iemand wat sloopt en gewoon weglooptquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:39 schreef loveli het volgende:
Balen _aurum_! Ben je goed verzekerd? Autoruiten van oude auto's zijn relatief makkelijk zelf te vervangen (al ze in rubber zitten, niet als ze verlijmd zijn).
ja, bah zeg... hoe haal je het in je hoofd...quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:25 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik heb een auto van de zaak, dus alles is afgedekt. Alleen ik vind het gewoon zo aso dat iemand wat sloopt en gewoon wegloopt
worst case scenario is dat ik eigen risico moet betalen, maar dat weet ik pas als het gebeurd is.
Helaas welquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, bah zeg... hoe haal je het in je hoofd...maargoed, dat is normaal tegenwoordig blijkbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vriendje was wel heel lief, voor hij naar zijn werk ging kwam ie nog even bij me liggen en gisteravond hebben we ook nog goed gepraat. En ik heb hem verteld dat ie de volgende keer moet zeggen "kom we gaan uit eten"![]()
Ik 1x en dat heb ik na 2x kauwen weer uitgespuugdquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:05 schreef Perruche het volgende:
Haringnog nooit gehad maar het lijkt me echt vies!
En dan met de tranen nog in je ogen zeggen dat het lekker was?quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:08 schreef Perruche het volgende:
Haha! Ik spuug bijna nooit iets uit, wat er el dicht bij in de buurt kwam maar wat ik niet deed omdat ik op bezoek was en k het zelf wilde proeven, was pate! Zo een van de albert heijn. Heb er snel een grote slok thee achteraan genomen
Jaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |