Ok, dat zijn in ieder geval nuttige tips. Scheelt weer proefrijden met kinderwagen achterin ;-)quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
De 306 is nauwelijks ruimer dan een 206, dan zou je voor een 307 moeten gaan.
De 307 is zeker wel een heel stuk ruimer dan de 206, de 207 is namelijk een stuk groter dan een 206 en dus niet vergelijken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:15 schreef Athmozz het volgende:
zelfs een 307 is amper ruimer.
Ik heb een eindje 307 geleased, en een collega van mij reed een 207SW. Zijn 207 was naar kofferinhoud gewoon een stuk groter dan mijn 307...
Zoals?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Kijk ook eens naar auto's die wat minder gewild zijn bij het grote publiek. Vaak heb je dan veel auto met weinig kilometers voor relatief weinig geld.
En ze zijn natuurlijk niet voor niets gewilder he.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:43 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Zoals?
Het voordeel van de gewildere auto's lijkt me dat onderdelen eenvoudiger te krijgen zijn.
De fabia is niet tot nauwelijks groter/ruimer dan een 206. In zo'n rio zou ik zelf nog niet dood gevonden willen worden, hetzelfde geldt eigenlijk voor de Dacia. De Premacy is wel een leuk gevonden optie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:51 schreef flap_konijn het volgende:
even wat voorbeelden...
skoda fabia
http://link.marktplaats.nl/448125457
kia rio
http://link.marktplaats.nl/448149607
mazda premacy
http://link.marktplaats.nl/440823306
dacia logan
http://link.marktplaats.nl/426551097
Echt wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De fabia is niet tot nauwelijks groter/ruimer dan een 206.
Dat komt meestal door het merkje en de status die het merk geeft.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En ze zijn natuurlijk niet voor niets gewilder he.
Wel. Daarbij koop je Fabia Combi uit 2006 met < 80.000 km binnen het budgetquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De fabia is niet tot nauwelijks groter/ruimer dan een 206.
Hij is bijna 15 cm langer, maar qua interieurruimte vind ik de verschillen niet zo groot.quote:
Dat heeft toch niets te maken met de ruimte in het interieur? Zet er een 206 SW tegenover en ze zijn weer gelijk.quote:
TS heeft geen SW (= andere auto dan een gewone 206).quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets te maken met de ruimte in het interieur? Zet er een 206 SW tegenover en ze zijn weer gelijk.
TS vraagt om een auto die een klasse groter is dan een 206, dan is een fabia te klein.
Jawel dat maakt wel uit. De bagage ruimte van een fabia is ruim 33% groter dan een 206. De ruimte op de achterbank is ook veel ruimer. Een ocavia is een klasse groter een 307 niet echt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets te maken met de ruimte in het interieur? Zet er een 206 SW tegenover en ze zijn weer gelijk.
TS vraagt om een auto die een klasse groter is dan een 206, dan is een fabia te klein.
Ga nou eerst een zoeken / kijken voordat je post...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is toch totaal niet relevant, hij zoekt een grotere auto. Niet een grotere kofferbak.
De 206 is een B-segment auto de 307 een C-segment, die is echt veel ruimer. Klopt dat de Octavia nog groter is ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:17 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Jawel dat maakt wel uit. De bagage ruimte van een fabia is ruim 33% groter dan een 206. De ruimte op de achterbank is ook veel ruimer. Een ocavia is een klasse groter een 307 niet echt.
TS zoekt een auto vanwege gezinsuitbreiding, dan wil je toch geen B-segment auto? Dan lijkt het me dat je iets zoekt in de trand van wat TS al heeft aangegeven of eerder genoemde opties als de opel safira, mitsubitsi spacestar en dat soort bakken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ga nou eerst een zoeken / kijken voordat je post...
Dat snap ik. Maar een 307 is niet veel ruimer dan een fabia combi ondanks het c-segment.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De 206 is een B-segment auto de 307 een C-segment, die is echt veel ruimer. Klopt dat de Octavia nog groter is ja.
Octavia kun je trouwens misschien ook nog wel vinden voor 7k. Wel met meer km's dan...maar hoe erg is dat?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De 206 is een B-segment auto de 307 een C-segment, die is echt veel ruimer. Klopt dat de Octavia nog groter is ja.
Fabia is een prima familie-auto. Ik zou hem niet willen omdat ik hem niet mooi vind, maar praktisch is ie zeker wel!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
TS zoekt een auto vanwege gezinsuitbreiding, dan wil je toch geen B-segment auto? Dan lijkt het me dat je iets zoekt in de trand van wat TS al heeft aangegeven of eerder genoemde opties als de opel safira, mitsubitsi spacestar en dat soort bakken.
Niet, de octavia is sowieso een goede keus, wil je echt veel ruimte zou je ook nog de station kunnen nemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Octavia kun je trouwens misschien ook nog wel vinden voor 7k. Wel met meer km's dan...maar hoe erg is dat?
Denk ook dat het niet zo erg is. Ik heb bijna 2 ton op de teller staan (Leon op LPG) en heb het gevoel dat ik er nog zo een ton bij zet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet, de octavia is sowieso een goede keus, wil je echt veel ruimte zou je ook nog de station kunnen nemen.
Heb je wel eens in beide auto's gezeten? In de 307 kan ik achter mezelf zitten, in een fabia lukt dat amper. De hoofdruimte is ook veel beter in de 307 evenals de ruimte (breedte) voorin.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:21 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar een 307 is niet veel ruimer dan een fabia combi ondanks het c-segment.
Ja, ik verkoop fabia'squote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je wel eens in beide auto's gezeten? In de 307 kan ik achter mezelf zitten, in een fabia lukt dat amper. De hoofdruimte is ook veel beter in de 307 evenals de ruimte (breedte) voorin.
Ik ga niet zeggen dat fabia een slechte keus is, maar het is slechts een kleine upgrade vanaf een 206 gezien.
Wat een ontzettende schijtbakken allemaal zegquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:41 schreef PolkaDots het volgende:
Hyundai Matrix
Daihatsu YRV
Renault Kangoo
Renault Scenic
Mazda Premacy
Daewoo Tacuma
Citroen Xsara
Opel Astra
Hyundai Trajet
Mazda Demio
Wel genoeg gezinsauto's toch?
Hoe krijg je ze gevondenquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:41 schreef PolkaDots het volgende:
Hyundai Matrix
Daihatsu YRV
Renault Kangoo
Renault Scenic
Mazda Premacy
Daewoo Tacuma
Citroen Xsara
Opel Astra
Hyundai Trajet
Mazda Demio
Wel genoeg gezinsauto's toch?
Wat is er niet logisch aan? Het grootste probleem met onze 206 op dit moment is gebrek aan kofferbak-ruimte en dat hij 3-deurs is. Zowel de Xsara als de 306 zijn net een tikkie groter (maar misschien niet genoeg om de aankoop te valideren).quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef Mercer het volgende:
Je hebt een 206 en dan wil je een 306 of een xsara? Niet logisch. Neem dan een 206sw. 307 en 207 zijn een stuk duurder dan 5K.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een ontzettende schijtbakken allemaal zegAlleen die Premacy gaat nog wel.
Inderdaad. Ik word vader, niet opaquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Hoe krijg je ze gevondenDit zijn meestal de type auto's waar ik me aan erger op de weg, weet niet waarom. Maar het zijn meestal dit soort hokken.
Als dat je enige bezwaar is, is de eerder genoemde fabia geen slechte keuze. Een 306 Break hebben mijn ouders jaren gebruikt als onze gezinsauto, was ook ruim genoeg.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:54 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Wat is er niet logisch aan? Het grootste probleem met onze 206 op dit moment is gebrek aan kofferbak-ruimte en dat hij 3-deurs is. Zowel de Xsara als de 306 zijn net een tikkie groter (maar misschien niet genoeg om de aankoop te valideren).
Het is niet logisch omdat het oudere bakken zijn en in hatchback weinig verschil in ruimte. Als je bouwjaar niet boeit zou ik een 306 station pakken, of een 206 station. Xsara zou ik lekker laten staan, dat is te weinig verschil.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:54 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Wat is er niet logisch aan? Het grootste probleem met onze 206 op dit moment is gebrek aan kofferbak-ruimte en dat hij 3-deurs is. Zowel de Xsara als de 306 zijn net een tikkie groter (maar misschien niet genoeg om de aankoop te valideren).
De laatste Corolla bedoel je dan neem ik aan? Aangezien die auto niet meer geproduceerd wordt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:35 schreef xyzyx het volgende:
De nieuwe toyota corolla is aardig ruim, rijd 1:16 en weinig onderhoudskosten
Anders kijken naar een station wagon/sedan met 1.6 liter motor.. die rijden rond de 1:14 meestal..
Die 307, hoeveel schades heb je daarmee gehad (aldanniet jouw schuld)?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:15 schreef Athmozz het volgende:
zelfs een 307 is amper ruimer.
Ik heb een eindje 307 geleased, en een collega van mij reed een 207SW. Zijn 207 was naar kofferinhoud gewoon een stuk groter dan mijn 307...
Als iets wel roest, is het wel britse meukquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:55 schreef penny-wise het volgende:
Zou geen 307 kopen, zijn bar slechte auto`s![]()
Zowieso Franse auto`s van rond bouwjaar 2000![]()
Koop gewoon een "saaie" japanner, ben je wel betrouwbaar bezig en zuiniger
Civic Aerodeck 1.5 Vtec-e
115 PK
2 van gehad en echt nooit wat geks mee gehad
Rijden, met rustig aan op lange afstanden, 1 op 17
Roesten niet (Britisch made)
Nadeel is dat ze maar tot 2001 gemaakt zijn, maar je ziet ze ook nooit
Niet de Civic uit Engeland. Werd gemaakt in 1 van de beste fabrieken ter wereld. De japanse Civics zijn minder bestand tegen roest, wel de oudere modellen dan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als iets wel roest, is het wel britse meuk
Maar wat "moet" er een hoop zooi mee als je kleintje mee kan/mag/moet naar opa en oma.quote:
Omgekeerd juist, veel onderdelen van Honda maar wel een eigen motor. Op zich zijn het heus geen slechte auto's, vooral die laatste serie (Rover 25/45/75), alleen willen uitgerekend de motoren nog weleens een lekke koppakking krijgen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:17 schreef CylonNL het volgende:
Bepaalde Rovers uit die periode zijn trouwens ook goed te betalen tegenwoordig, ik meen dat die dingen toen geleverd werden met Honda motoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |