Sluit het christelijk geloof dat wel uit eigenlijk? Jezus stond tenslotte ook uit zn graf op en je zou de omschrijving van de hemel of de hel ook als wedergeboorte kunnen beschouwen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het Christelijk geloof sluit dat uit, maar als wetenschapper kan ik dat niet uitsluiten. Als ik het wil verklaren, dan kom ik onverhoopt daar wel eens op uit, ja.
Het is toch alleen je ziel die opstijgt naar boven?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Sluit het christelijk geloof dat wel uit eigenlijk? Jezus stond tenslotte ook uit zn graf op en je zou de omschrijving van de hemel of de hel ook als wedergeboorte kunnen beschouwen.
Heeft een mens überhaupt wel een ziel?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is toch alleen je ziel die opstijgt naar boven?
Ja, en die weegt 21 gram.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heeft een mens überhaupt wel een ziel?
Dat zal niet lukken om dat met de "materialistische wetenschap" te verklaren. Het andere terrein, is nogal braakliggend gebied.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Door wie is het bepaald, en waar is het bepaald?
Dat zal dat of mislukken of je moet het aan het einde van de levencylcus verantwoorden waardoor je een nieuwe plaats toegewezen krijgt.quote:En wat als je nu tegen dat "plan" ingaat, wat dan?
21?quote:
Nee gewoon de aarde.quote:
Magnolia is ook een must see inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik Magnolia beter vond. Beetje zelfde verhaal wel.
En nu ben je natuurlijk weer haar liefjequote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Magnolia is ook een must see inderdaad.
Ben net met mevrouw Tem naar de bios geweest. The King's Speech hadden we nog niet gezien. Was goed te doen
Bijzonder onderwijs, in plaats van dat deze kinderen rekenen en taal leren krijgen ze godsdienst en maatschappijleer.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:18 schreef Picchia het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom kinderen geleerd wordt om over ieder onderwerp, waar zij geen verstand van hebben, hun eigen waardeloze mening te waarderen, en die vervolgens ongevraagd te geven.
Kritisch denken en nieuwsgierig zijn dragen bij aan hun ontwikkeling. Vasthouden en het herhalen van de eigen mening niet. Bij godsdienst educatie leren ze al helemaal het tegenovergestelde van kritisch denken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Bijzonder onderwijs, in plaats van dat deze kinderen rekenen en taal leren krijgen ze godsdienst en maatschappijleer.
Natuurlijk zal je altijd vragen hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:
Was er maar een lot.. Er zijn zo veel externe factoren die invloed hebben.
Als je sommige mensen ziet lijden, dan kan het niet voorbestemd zijn, lijkt mij. Of God zou wel heel cruel zijn
Inderdaad! Zo mooi is dat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:26 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een prachtig stuk gespeeld door Wilhelm Kempff, je ziet hoe die man opgaat in de muziek.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |