Door al die roetuitstoot van die bussen zijn al die bouwprojecten rondom CS nu zo enorm vertraagd, er had gewoon een tram door de binnenstad gemoeten. En dat traject van de HOV om de Zuid stelt ook helemaal niets voor, dat hoeft echt niet tot 2018 te duren. Amateuristisch gepruts allemaal hier, niet te zuinig.quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:28 schreef zatoichi het volgende:
Haha ja die busbaanis een goed voorbeeld. Was ook zo'n project waarover heel Utrecht liep te zeiken, maar is uiteindelijk wel een oplossing geworden die werkt! :-)
Nee, dat gaat nog veel langer duren. Heeft Terwijde eigenlijk wel een busverbinding of moet alles met de trein daar? Of met de busverbinding ter hoogte van station Terwijde?quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik hoop dat de verbeterde verbinding met Leidsche Rijn niet zo lang op zich laat wachten
quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, dat gaat nog veel langer duren. Heeft Terwijde eigenlijk wel een busverbinding of moet alles met de trein daar? Of met de busverbinding ter hoogte van station Terwijde?
Samengevat: je kan beter gaan fietsen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er gaan voor zover ik weet twee bussen die allebei twee keer per uur gaan, maar de haltes in Terwijde zijn andersDus dan staat je fiets bij de ene halte en op de terugweg neem je een andere bus (omdat je die ene gemist hebt ofzo) en dan kun je alsnog naar de andere halte lopen
En twee keer per uur een stoptrein. En die bus naar station Terwijde heeft een toeristische route.
Dat durf ik daar niet eensquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:54 schreef Q. het volgende:
Oplossing: niet naar buiten gaan. Zoals God het heeft bedoeld met vrouwen.
Leidsche Rijnquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er gaan voor zover ik weet twee bussen die allebei twee keer per uur gaan, maar de haltes in Terwijde zijn andersDus dan staat je fiets bij de ene halte en op de terugweg neem je een andere bus (omdat je die ene gemist hebt ofzo) en dan kun je alsnog naar de andere halte lopen
En twee keer per uur een stoptrein. En die bus naar station Terwijde heeft een toeristische route.
precies.quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Door al die roetuitstoot van die bussen zijn al die bouwprojecten rondom CS nu zo enorm vertraagd, er had gewoon een tram door de binnenstad gemoeten. En dat traject van de HOV om de Zuid stelt ook helemaal niets voor, dat hoeft echt niet tot 2018 te duren. Amateuristisch gepruts allemaal hier, niet te zuinig.
Nou ja, metro... eerder een tramtunnel a la Den Haag.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:01 schreef okiokinl het volgende:
[..]
precies.
in t begin was er zelfs nog sprake van een metro, door de binnenstad..
Jawel, hij heeft gewoon straatkruisingen met oa de Koningsweg hoor. Het is/wordt een tram, niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:58 schreef okiokinl het volgende:
ja tis maar hoe je het wilt noemen, onze tram loopt ook niet gewoon over een straat, dus het is eigenlijk geen echte tram.
ja straat kruising, maar een tram loopt volgens mij gewoon in een straat, niet op een eigen baan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Jawel, hij heeft gewoon straatkruisingen met oa de Koningsweg hoor. Het is/wordt een tram, niets meer, niets minder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tram
De definitie van een metro is dat hij geen enkele gelijkvloerse kruising mag hebben, de meeste tramlijnen in Nederland hebben tegenwoordig ook al een vrije baan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:23 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja straat kruising, maar een tram loopt volgens mij gewoon in een straat, niet op een eigen baan.
en een metro loopt in een stadscentrum ondergronds of bovengronds, en op eigen baan?
zou ook wel tof zijn trouwens, verhoogd door de lange vie straat.
nou, uit je eigen linkje:quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:50 schreef Q. het volgende:
[..]
De definitie van een metro is dat hij geen enkele gelijkvloerse kruising mag hebben, de meeste tramlijnen in Nederland hebben tegenwoordig ook al een vrije baan.
enquote:Er is geen algemeen precies sluitende definitie van wat een tram is en wat het verschil met een metro of trein is
dat laatste is een redelijk goede definitie van een sneltram..quote:De metro kenmerkt zich door een hoge rijfrequentie en een grote reizigerscapaciteit en houdt zowel wat betreft snelheid als stationsafstand en gewicht van het rollend materieel het midden tussen trein en tram.
Bronquote:Utrecht wil duizenden woningen bouwen
UTRECHT - Utrecht wil op verschillende plekken in de stad zo'n zes- tot tienduizend woningen bouwen. De gemeente heeft dertien locaties op het oog en wil die eventueel samen met projectontwikkelaars bebouwen.
De gemeente heeft in het Dynamisch Stedelijk Masterplan locaties bekeken bij onder meer de Veemarkt, de Jaarbeurs en het Merwedekanaal.
Bij sommige locaties zal de komst van woningen eenvoudig gaan terwijl de gemeente denkt dat op andere plekken het nog jaren duurt voor er huizen komen. Zo moet in Leidsche Rijn eerst de asfaltfabriek weg voor woningbouw mogelijk is en staat de Rioolwaterzuivering bij Ondiep de komst van huizen daar in de weg.
De locaties voor woningen zijn mede gekozen door middel van een nieuwe manier van inspreken. Inwoners van Utrecht konden digitaal met de gemeente meepraten via een website. Deze vorm van inspraak was een idee van wethouder Harrie Bosch.
DERTIEN LOCATIES
Belastingkantoor
De gemeente wil zo snel mogelijk dat het leegstaande belastingkantoor aan de Gebrandystraat onder handen wordt genomen.
Cartesiusdriehoek
Vóór 2018 is grootschalige ontwikkeling niet mogelijk. Wel is een groot deel van het terrein en de gebouwen verhuurd. De gemeente speelt hierin een regisserende rol.
Jaarbeurskwartier
De gemeente moet dit terrein gaan ontwikkelen in het kader van de plannen rond het Stationsgebied. Dat gaat volgens de gemeente de komende vijf jaar niet gebeuren.
KPN-terrein Rubenslaan
Dit terrein komt in 2016 beschikbaar. Woningbouwvereniging SSH is de huidige eigenaar en houdt de ontwikkeling in de gaten.
Kruisvaartkwartier
Wordt door makelaars onder handen genomen. Herontwikkeling binnen vijf jaar is daarbij haalbaar.
Leeuwesteyn Zuid
Zolang de asfaltcentrale hier nog staat, zullen er geen woningen verrijzen. Mocht de fabriek ooit verhuizen dan kan er gebouwd worden. Herontwikkeling binnen vijf jaar wordt niet verwacht.
Merwedekanaalzone Noord
Voor dit gebied tussen het centrum en Kanaleneiland in wordt met het Rijk onderhandeld over de aankoop van het defensieterrein bij de Overste den Oudenkazerne. Binnen vijf jaar moet hier worden gebouwd.
Merwedekanaalzone Zuid
De gemeente heeft grond in dit gebied en werkt dus hard aan de ontwikkeling ervan. De prostitutiezone bij de Europalaan is wel een belemmering voor de komst van nieuwe woningen. De gemeente moet de komende vijf jaar actief optreden om het gebied voor nieuwbouw geschikt te maken.
Rioolwaterzuivering aan de Vecht
Op de plek van de rioolwaterzuiveringsinstallatie (RWZI) aan de Vecht tussen Ondiep en Overvecht kunnen huizen komen. Maar dan moet volgens de gemeente wel eerst de zuiveringsinstallatie weg en dat is op dit moment te duur. Herontwikkeling van het gebied zal naar mening van de gemeente binnen vijf jaar plaatsvinden.
Rotsoord
Dit gebied is al volop in ontwikkeling. De gemeente neemt een regisserende rol aan.
Spoorzone Tweede Daalsedijk
In dit gebied moet nog veel gebeuren qua sloop van gebouwen en sanering van de bodem. Tijdelijke huisvesting van studenten behoort tot de mogelijkheden. De gemeente wil stimuleren dat binnen vijf jaar het gebied flink wordt aangepakt.
Veemarkt
Binnen vijf jaar zullen hier, als het aan de gemeente ligt, waarschijnlijk woningen komen.
Welgelegen
Als het stadskantoor volgens de huidige planning in 2014 wordt opgeleverd, komen meerdere kantoorgebouwen in Welgelegen vrij. Die kunnen misschien worden herontwikeld.
Die plannen zijn al tien jaar toekomstplannen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:17 schreef Nielsch het volgende:
De toekomstplannen met betrekking tot het Jaarbeursterrein (bioscoop, theater, nieuw casino, extra (luxe) zakenhotel) gaan daar hopelijk wel bij helpen.
Eens! Maar ja, de Jaarbeurs pacht de grond waar ze op zitten voor wel 1 GULDEN per jaar per m2.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Die hele Jaarbeurs moet de stad uit, wat ligt dat ding toch onhandig.
Ik zie de Jaarbeurs ook graag liever naar een andere lokatie verdwijnen, maar dat gaat toch niet gebeuren. Dan maar het beste er van maken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn buren zitten al jaren te wachten op woningbouw op het Veemarktterrein, maar goed, dat duurt al zo lang en er is nog niks concreet.
Die hele Jaarbeurs moet de stad uit, wat ligt dat ding toch onhandig.
de avondvierdaagsequote:Op donderdag 26 mei 2011 20:19 schreef Silenus het volgende:
Er loopt al een half uur een stoet met kinderen en fanfares door m'n straat.wtf is dit
quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:40 schreef T.O.P het volgende:
In 1981 werd een pachtovereenkomst afgesloten voor 77.955 m2. Met een looptijd tot 2070. In de overeenkomst staat "De symbolische erfpachtcanon bedraagt eenhonderd gulden per kalenderjaar". Dat is dus 1,3 guldencent per m2.
Kwartiertje.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:02 schreef vault_tec het volgende:
hoelang is het lopen vanaf de trein naar poppodium ekko?!
alvast bedankt,
letates
Oh wacht. Toch niet.quote:FEESTVERSTOORDERS VRIJUIT
Door Jos van Sambeek op vr, 27/05/2011 - 16:46
De politie heeft niet kunnen vaststellen, wie er verantwoordelijk was voor de mishandeling van twee meisjes tijdens een uit de hand gelopen tienerfeestje op 22 april aan de Harnaslaan in Hoograven. Het onderzoek is daarom afgesloten.
Twee meisjes van 15 en 16 jaar raakten die avond gewond. De daders waren volgens hen jongens, die over de schutting waren geklommen van de tuin waarin het feestje werd gehouden. Volgens de politie is het niet vast komen te staan dat de daders tot deze groep jongens behoorden of dat het om jongens ging, die al op het feestje aanwezig waren. De politie acht dat laatste waarschijnlijker. Ook wilde geen van de betrokkenen vertellen wie de daders precies waren. De politie meldt verder dat het vaststaat dat de daders niet tot de bekende groep probleemjongeren in de wijk behoren.
De politie verrichte op 4 mei overigens wel twee aanhouding, die in verband staan met deze zaak. Het ging toen om twee jongens, die zich schuldig hadden gemaakt aan bedreiging en mishandeling in de nasleep van de zaak.
quote:CU2030 CU2030
Koffiejunkies opgelet: binnenkort de derde Starbucks op Utrecht Centraal. Op Busstation Zuid, onder in NS hoofdgebouw
Die lui lachen zich helemaal dood om ons! Domme kazen, zeggen ze dan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:12 schreef Q. het volgende:
Het recht overwint altijd!
[..]
Oh wacht. Toch niet.Dus gewoon met een grote groep een misdaad begaan, als ze niet kunnen bewijzen wie het precies heeft gedaan gaat iedereen vrijuit.
Waar zit de tweede dan?quote:
Echt kansloos is dat..op 30 meter van de andere vestigingquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook in de stationshal, waar vroeger het zitgedeelte van de Burger King was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |