abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96596762
Beste mensen,

Ik wil graag de camera van mijn vader verkopen. Hij was erg fanatiek als het op fotografie aankwam en is destijds echt vol in zijn hobby gedoken, met allerlei soorten lenzen, klein en groot statief, een perfecte flitser, diverse boeken etc. Dit alles zou ik graag in 1 koop willen verkopen. Ik moet bekennen dat ik er zelf echt totaal geen verstand van heb, dus ik heb zelf alle prijzen op moeten zoeken en met eigen inschatting een richtprijs gemaakt.

De richtprijs voor het gehele pakket is 1000 euro. Onderhandelen is natuurlijk mogelijk, bij voorkeur met argumentatie omdat het gewoon kan dat ik wat inschattingsfouten heb gemaakt. De set lijkt me perfect voor een beginnende hobbyist die van plan is om er echt flink wat tijd in te stoppen :)

Hier zijn alle specificaties (de prijzen die erbij staan zijn geen losprijzen, maar nieuwprijzen, puur ter indicatie):

Canon EOS 50D (nieuwprijs 680+ excl. lens. Betaald destijds856)
+Standaard lens:
Canon EFS 17-85F/4.0-5.6 IS USM (betaald 260)
Hoya filter 67 UV HMC (nieuw, 25 euro)

Bijgevoegd:
Handleiding Canon EOS 50D
3 SanDisk CompactFlash cards: 8GB, 1GB en 1 GB
2 borsteltjes voor de camera
Accu en reserve-accu+oplader
Canon RS60-E3 afstandsbediening (10 euro)
Hama USB 2.0 Card Reader - 35 In 1

Canon Speedlite 580EC (flits, op marktplaats zag ik een hoogste bod 300)
Handleiding Canon Speedlite 580EC
8 oplaadbare batterijen (voor de Speedlite)

Tamron AF 18-200mm f3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical (IF) Macro (Canon) (lens, nieuwprijs 165+)

Silk mini-pro statief (30 nieuw)

Hama Star 63 statief (30 nieuw)

Canon battery-grip BG-E3 (nieuw 100 euro)

Cameratas Messenger boy-5500 (nieuw 65 euro)

Boeken:
Canon EOS 50D Digitale Fotografie (Easy Computing). ISBN 978-90-456-4703-6 (nieuw 40 euro)
Digitaal Fotograferen bij weinig licht, Tim Gartside. ISBN 90-5764-749-4 (nieuw 15 euro)
Snelgids Digitale Fotografie (Easy Computing). ISBN 90-5167-467-8 (nieuw 9 euro)
11 maal videocursus (cd-rom) ZOOM.nl diverse onderwerpen.

Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:20:21 #2
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96597022
Is er veel mee gefotografeerd?
Weet je toevallig het aantal 'kliks'?

Best wel geïnteresseerd, ik sta op het punt om een nieuwe camera te kopen, maar een goede 50D is zeker een optie.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_96597219
Nee, dat durf ik niet te zeggen eigenlijk..kan je zoiets in de camera nakijken?

Er is vrij veel mee gefotografeerd, maar wel in periodes. Vooral in vakanties en vorig jaar tijdens een cursus van een paar weken. Alles in ieder geval in perfecte staat, hij was er erg zuinig op.

Ben zelf echt een noob op cameragebied, dus dat maakt het altijd wat lastiger in de verkoop, maar alle vragen zijn uiteraard welkom :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_96597360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:24 schreef Tim86 het volgende:
Nee, dat durf ik niet te zeggen eigenlijk..kan je zoiets in de camera nakijken?

Er is vrij veel mee gefotografeerd, maar wel in periodes. Vooral in vakanties en vorig jaar tijdens een cursus van een paar weken. Alles in ieder geval in perfecte staat, hij was er erg zuinig op.

Ben zelf echt een noob op cameragebied, dus dat maakt het altijd wat lastiger in de verkoop, maar alle vragen zijn uiteraard welkom :)
Als het nog nooit gereset is, foto nemen en naar de bestandsnaam kijken, IMG_9384.jpeg bijvoorbeeld, dan heeft ie 9384 clicks. Of het intern te zien is zou ik niet weten.
pi_96597428
Thanks, ik zal er even naar kijken als ik thuis ben :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:31:05 #6
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_96597491
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:27 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Als het nog nooit gereset is, foto nemen en naar de bestandsnaam kijken, IMG_9384.jpeg bijvoorbeeld, dan heeft ie 9384 clicks. Of het intern te zien is zou ik niet weten.
óf het zijn er al 19.384, als ie al eens rond is geweest ;)
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:33:24 #7
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_96597584
Betrouwbaarder is: download dit, maak een foto, en haal 'm door dat programma heen. Je krijgt een lijst met informatie te zien en ergens daartussen staat het aantal clicks.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:42:07 #8
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96598001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:31 schreef Benelli het volgende:

[..]

óf het zijn er al 19.384, als ie al eens rond is geweest ;)
Idd, die van mij zegt nu 4680, maar dat is dus 34680. :)
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_96598055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:33 schreef problematiQue het volgende:
Betrouwbaarder is: download dit, maak een foto, en haal 'm door dat programma heen. Je krijgt een lijst met informatie te zien en ergens daartussen staat het aantal clicks.
Ik heb het net even toegepast op een foto uit een picasa-album, maar toen kreeg onderstaande details. Kan zijn dat die foto bewerkt was waardoor hij het aantal clicks wellicht niet heeft weergegeven, maar het is in ieder geval een van de laatste foto's van de laatste vakantie, dus de bestandsnaam zou een aardige indicatie moeten zijn denk ik. Kan me niet voorstellen dat hij al een keer rond is geweest :)

ExifTool Version Number : 8.56
File Name : IMG_9481 (Large).JPG
Directory : D:/
File Size : 75 kB
File Modification Date/Time : 2011:05:10 14:35:40+02:00
File Permissions : rw-rw-rw-
File Type : JPEG
MIME Type : image/jpeg
JFIF Version : 1.01
Resolution Unit : None
X Resolution : 1
Y Resolution : 1
Image Width : 912
Image Height : 608
Encoding Process : Baseline DCT, Huffman coding
Bits Per Sample : 8
Color Components : 3
Y Cb Cr Sub Sampling : YCbCr4:2:0 (2 2)
Image Size : 912x608
-- press any key --

Overigens mijn excuses dat ik zo moeilijk doen met alles, maar mijn vader is vorig jaar overleden, dus ik kan het hem zelf helaas niet meer vragen.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:01:34 #10
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96598938
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:43 schreef Tim86 het volgende:
Overigens mijn excuses dat ik zo moeilijk doen met alles, maar mijn vader is vorig jaar overleden, dus ik kan het hem zelf helaas niet meer vragen.
Dat dacht ik al. Nog gecondoleerd en alsnog sterkte ermee.

En moeilijk doen is het niet hoor, ik vind het allang tof dat je de moeite neemt om al die vragen te willen beantwoorden.

^O^
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_96599856
Als je een goede indicatie wilt hebben van het aantal kliks, download dan EOSInfo (http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx) en hang de camera even aan je PC. Dat programma zou dan wat info moeten laten zien, waaronder dus de shutter count. Is in elk geval een stuk betrouwbaarder dan de bestandsnaam, aangezien die inderdaad rond kan zijn gegaan, gereset kan zijn, of verder is gaan nummeren na het laatste bestand op de kaart.

Mooie camera overigens. Denk wel dat je héél erg veel geluk moet hebben wil je het in één koop kwijtraken, zeker met de statieven, boeken en tas e.d... Voor het geval je later alsnog overgaat tot losse verkoop, houd ik dit topic even in de gaten. ;)
pi_96600144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:25 schreef Omniej het volgende:
Als je een goede indicatie wilt hebben van het aantal kliks, download dan EOSInfo (http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx) en hang de camera even aan je PC. Dat programma zou dan wat info moeten laten zien, waaronder dus de shutter count. Is in elk geval een stuk betrouwbaarder dan de bestandsnaam, aangezien die inderdaad rond kan zijn gegaan, gereset kan zijn, of verder is gaan nummeren na het laatste bestand op de kaart.

Mooie camera overigens. Denk wel dat je héél erg veel geluk moet hebben wil je het in één koop kwijtraken, zeker met de statieven, boeken en tas e.d... Voor het geval je later alsnog overgaat tot losse verkoop, houd ik dit topic even in de gaten. ;)
Ja, dat vrees ik ook wel een beetje, maar ik merk het wel. Voor de boeken en tas enzo heb ik overigens weinig tot niets meegerekend :)

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:01 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Nog gecondoleerd en alsnog sterkte ermee.

En moeilijk doen is het niet hoor, ik vind het allang tof dat je de moeite neemt om al die vragen te willen beantwoorden.

^O^
Beddankt :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:50:09 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_96642487
Mocht je dingen los gaan verkopen, kan je mij dan even een pm sturen? Die flitser ziet er interessant uit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:10:13 #14
38917 manga
bah weep granah weep nini bong
pi_96645599
Heb ook wel interesse in die flitser (zal wel een Speedlite 580 EX zijn i.p.v. EC?)
...Jesus said, "Come forth, John, and receive eternal life."... But John came fifth, and got a toaster...
pi_96647158
Tip: Let wel even op of het een 580EX of een 580 EX II is ;)
pi_96651860
Het is inderdaad de EX, typo :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_96658136
Interesse in de batterygrip. Deze past op een 400D toch?
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:48:14 #18
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_96661149
Nee, een grip voor een 50D past niet op een 400D
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
pi_96661658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef Benelli het volgende:
Nee, een grip voor een 50D past niet op een 400D
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:14 schreef Tim86 het volgende:
Canon battery-grip BG-E3 (nieuw 100 euro)
Da's gewoon een 400D grip.

(al vraag ik me af wat die grip bij een 50D doet overigens, die heeft voor zover ik weet een BG-E2 of BG-E2N nodig)
pi_96670302
Interesse in de Tamron, wat is daarvoor je vraagprijs als je hem los zou verkopen?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_96670565
Als ik zo de reacties zie begint losse verkoop wel erg interessant te worden..heb nog geen prijzen voor losse onderdelen in gedachten op dit moment. Ik wacht het nog even een dagje af :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_96705286
Even volgen dit, zitten boeiende dingen tussen.
blijf van mijn sig af homo!
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:31:31 #23
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_96710470
Ik ben ook wel geinteresseerd in losse verkoop.
Heb zelf een 450D en een aantal zaken zijn voor mij handig te hebben (flitser/battery grip)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_96729304
Geïnteresseerd, maar ik weet niet of ik zo gemakkelijk dat bedrag bij elkaar kan regelen.
Heb je toevallig het aantal clicks nog kunnen vinden?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_96735565
geïnteresseerd in de body met evt. de kleine lens, alleen body is ook prima, hou het even in de gaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')