Koffiemolentje?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Pritt het volgende:
Ik heb ook weer lekker bij de club gereden zojuist, heerlijk weertje!
Krijg alleen elke keer commentaar van mijn trainers dat ik lichter moet fietsen terwijl ik voor mij gevoel al verdomd licht fiets.
Ik rij zelf tussen de 80 en de 95. Zelden meer of minder, kwestie van smaak en gewenningquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Pritt het volgende:
Ik heb ook weer lekker bij de club gereden zojuist, heerlijk weertje!
Krijg alleen elke keer commentaar van mijn trainers dat ik lichter moet fietsen terwijl ik voor mij gevoel al verdomd licht fiets.
Een trapfrequentie van 40 gaat echt zwaar worden, dat houden je benen niet lang vol denk ik. Trap zelf op het vlakke altijd ~100 rpm, Tijdens beklimmingen zakt dat vaak tot 70-80 rpm (in ieder geval niet veel lager dan 70 rpm). Voor de "steilste" beklimmingen hier in Zuid-Limburg (Keutenberg, Eyserbosweg, ...) kan ik met mijn 39-25 als verzet goed uit de voeten dus hopelijk lukt het jou dan ook met je 39-29!quote:Alweer een nieuw topic, ik herhaal mijn prangende vraag nog even uit de staart van het vorige.
Voor de berggeiten, is een trapfrequentie van rondom de 40 nog te doen?
Ik heb uitgerekend dat ik met mijn gewicht en gewicht van de fiets ongeveer met 7 km/h een 17% helling kan oprijden. Ik trap dan ca. 400 watt met een gewicht van 100+12 kg voor de fiets/ eten drinken et cetera.
Mijn minimale verzet is 39-29, helaas is er geen kleiner voorblad beschikbaar zonder een ander crackstel aan te schaffen. Met dit verzet en een snelheid van 7 km/h kom ik echter op een trapfrequentie van ongeveer 40 en dat lijkt mij behoorlijk laag. Is dat te doen of wordt het omvallen?
Erg herkenbaar ja. Ik heb dan altijd zoiets van laat ze maar even wachten. Automobilisten hebben die halve minuut vertraging toch zo weer ingehaald, en jij bent even met jezelf bezig op dat moment.quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Niets ergers dan op een smal weggetje een steile klim moeten halen en vervolgens een godverdomde claxonerende auto achter je te hebben zitten
Pak toch gewoon een andere weg! Pure haat en woede wat op zo'n moment door me heengaat, omdat je soms gewoon op de grenzen van je kracht zit en er dan een ongeduldige vetklep langs wil en geen 200 meter wilt omrijden
Zal vast wel erg herkenbaar zijn in dit topic
Ik rij met cadansmeter sinds in de nieuwe fiets heb. Best wel plezier aan eigenlijk, toch weer een beetje extra zinnige informatie.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:23 schreef Gripper het volgende:
Ik heb gisteravond misschien iets onverstandigs gedaan....
Kwam tussen Meerkerk en Vianen een groepje snelle mannen tegen, toerclub Houten. Aanhaken was wel even prettig,en met een van die mannen aan de praat geraakt, dat ik ook wel bij een club wil, en of het bij hun gezellig was enzo. Dit bleek de A-groep te zijn, elke dinsdag en donderdagavond een ritje met 35 km/u gemiddeld. Bij deze club rijden meer Nieuwegeiners, dus het is niet vreemd als ik niet bij een club in mn eigen woonplaats ga. Daar ga ik denk ik eens een avond mee proef-rijden! Ook proefrijden in Nieuwegein, en dan bepalen welke de leukste/gezelligste is, en waar ze de beste kantine hebben natuurlijk![]()
Even later gingen zij ergens linksaf, en ik rechtdoor. Kom ik ze later op de Lekbrug weer tegen, en heb ik ze er in de klim per ongeluk allemaal afgereden.... Na de brug lekker doortrekken, 2 gingen er met me mee, totdat ze teruggefloten werden door hun toerleider, ze bleken een andere kant op te moeten dan achter mij aan.
Maar of ik nog wel welkom ben na zo'n introductie-actie???
Dat wordt de wedstrijdsectie voor jouquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:23 schreef Gripper het volgende:Dit bleek de A-groep te zijn,
Kom ik ze later op de Lekbrug weer tegen, en heb ik ze er in de klim per ongeluk allemaal afgereden....
Enkele reis?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, 60 km fietsen, elke dag naar werk. Is dat haalbaar? Ga waarschijnlijk op een andere locatie werken.
2x30 kilometer, of 2x60?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, 60 km fietsen, elke dag naar werk. Is dat haalbaar? Ga waarschijnlijk op een andere locatie werken.
Als je een echte kerel bent, lukt 2 keer 60 ook nog welquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:04 schreef Freddeh het volgende:
[..]
2x30 kilometer, of 2x60?
Toen ik vanuit Dordrecht in Capelle a.d. IJssel moest zijn deed ik het op den duur ook 5 dagen per week, dat is 2x25. Als het 2x30 op een dag is is het wel te doen.
Ja, maar niet als je out of the blue 2x60 probeert te gaan doenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als je een echte kerel bent, lukt 2 keer 60 ook nog wel
Ach ja, toen ik begon met fietsen fietste ik out of de blue 80 km tegenwind naar Groningen, niks inkomen... Gewoon gaan. Ik moet er wel bij vertellen dat ik daarna een maand niet kon fietsen omdat ik mijn knie gesloopt had, maar ik deed het welquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ja, maar niet als je out of the blue 2x60 probeert te gaan doenJe moet er wel een beetje in groeien zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |