Behalve dan als het je goed uitkomt en hij een boel digitale informatie blijkt te hebben?quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:41 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ach, in de berichten stond ook dat ie gewapend was, en toch maar niet, en dat er wel een foto was, en toch maar niet, en dat Obama en Hilarie live meekeken en toch maar niet, dus wie weet hoe dat met die internet aansluiting gaat.
Hoe dan ook, als je 'de berichten' heb gelezen weet je helemaal niets.
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:44 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Behalve dan als het je goed uitkomt en hij een boel digitale informatie blijkt te hebben?
Ach, hij is nu toch dood, dus we hebben niets meer te vrezenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vergeet niet de 100+ usb sticks die ze aantroffen. Z'n koeriers komen natuurlijk wel gewoon het huis uit. Die brengen regelmatig updates mee in de vorm van 3GB video's op usb sticks van een vliegveld of hotel die ze op het oog hebben voor een aanslag. ff 5 minuten filmen met een oud model videocamera en je hebt gelijk een filmpje van 3GB. Oftewel het zegt geen ene drol die 2.7 TB aan data.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ach, hij is nu toch dood, dus we hebben niets meer te vrezen
zo is datquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Obama is juist van de drone strikes.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:38 schreef GCMarshall het volgende:
De rest van Al Qaeda kan op dezelfde manier.
Obama heeft het voorbeeld neergezet hoe je terroristen aanpakt.
Op de manier van z'n twee voorgangers was er niets van OBL maar ook niets van de intelligence over geweest.
[..]
Ik denk met name ook aan foto's. Foto's genomen door "agenten" die in het veld werken, bijvoorbeeld BINNEN de VS, en foto's hebben genomen van bepaalde gebouwen, vliegvelden, doelen om aan te vallen etc.... Zonder dat soort informatie kun je moeilijk plannen. En dat soort informatie is goud waard. Er kan wellicht dan worden nagetrokken WANNEER de foto's gemaakt zijn, door bijv. de EXIF data van de foto to bekijken, en als deze dan blijkt te kloppen.... (met een camera kan ook makkelijk aan de tijd/datum gesleuteld worden natuurlijk) kan door te kijken naar videomateriaal van alle beveiligingscamera's in de buurt van het op de foto aangetroffen object.....en misschien kan dan iemand worden geïdentificeerd. Het kan raar lopen, maar elke beetje data kan vanuit alle hoeken worden nagetrokken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Boeiuh, een simpel videocamera filmpje (waarbij ze gebruik maken van tapes) van een vliegveld of treinstation en je hebt al snel 10GB. Word en text documenten zal ruim geschat hooguit 1GB zijn.
En vergeet niet alle hoofd afsnij filmpjes onder luid gezang en allah akbar kreten.
Net alsof EXIF data zaligmakend is en niet te beïnvloeden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk met name ook aan foto's. Foto's genomen door "agenten" die in het veld werken, bijvoorbeeld BINNEN de VS, en foto's hebben genomen van bepaalde gebouwen, vliegvelden, doelen om aan te vallen etc.... Zonder dat soort informatie kun je moeilijk plannen. En dat soort informatie is goud waard. Er kan wellicht dan worden nagetrokken WANNEER de foto's gemaakt zijn, door bijv. de EXIF data van de foto to bekijken, en als deze dan blijkt te kloppen.... (met een camera kan ook makkelijk aan de tijd/datum gesleuteld worden natuurlijk) kan door te kijken naar videomateriaal van alle beveiligingscamera's in de buurt van het op de foto aangetroffen object.....en misschien kan dan iemand worden geïdentificeerd. Het kan raar lopen, maar elke beetje data kan vanuit alle hoeken worden nagetrokken.
Ze kunnen zelfs zo ver gaan door te zien welke auto's er geparkeerd staan, kleur, model, etc, en een team van 80 man zetten op het napluizen, beeld voor beeld, stap voor stap van al het beschikbare videomateriaal van beveiligingscamera's, totdat een exacte match gevonden is. Dan weet je vervolgens een tijdsspanne, en kun je alle camera's in de omgeving bekijken op mensen met een camera, in welke auto ze zijn aangekomen, etc, etc....
Klinkt vergezocht? Nope, dit is doodnormaal forensisch onderzoek..... alleen heeft de CIA beschikking over heel wat meer mensen dan een normaal politiebureau die een crimineel zoeken.
En zo kun je dus van 1 foto, genomen van (ik noem maar wat) het iconische restaurant op LAX, wellicht achterhalen wanneer ie genomen is, en vervolgens misschien zelfs..... WIE ie genomen heeft.
Ik verwacht dat grote delen encrypted zullen zijn, maar er blijkt nu al dat grote delen dat ook niet zijn. Dus er zal denk ik best een paar goudmijntjes tussen zitten. En ook een hele hoop waardeloze data.
Qua encryptie verder..... Met een supercomputer van nu, kun je een miljoen keer (of sneller) rekenen dan met een supercomputer van 30 jaar geleden. Over 30 jaar zou het wel eens een miljard keer sneller kunnen zijn dan nu. En over 30 jaar heb je natuurlijk niets meer aan de data, maar het kan voor het historische plaatje wel van belang zijn. De geschiedenis van WO2 was ook niet 100% bekend in 1945, en 30 jaar later in 1975 werden er nog steeds nieuwe documenten, bewijzen, graven, en weet ik wat allemaal gevonden, ook in Nederland..... dus ik denk dat uiteindelijk, als we het nu niet kunnen kraken, het over 10, 20, 30 jaar wel een keer gekraakt wordt.
Het is denk ik de grootste vondst aan data ooit. Of het echt wat waardevols oplevert? Wie weet...... maar ik weer wel dat elke foto tot op de pixel nauwkeurig zal worden onderzocht.
Waarom quote je het hele stuk en kom je met een oneliner?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Net alsof EXIF data zaligmakend is en niet te beïnvloeden.
Omdat ik daar zin in had.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Waarom quote je het hele stuk en kom je met een oneliner?
Maar die EXIF data zal niet genept zijn lijkt me, want dan zouden ze (Al Queda fotografen) ervanuit gaan dat die foto's onderschept zouden worden door de tegenpartij, zou kunnen maar onwaarschijnlijk
Het is geheim ja, net zoals die duizenden cables van Amerikaanse ambassades geheim waren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is dit voor onzin, het is sowieso topsecret wie allemaal in de special forces dienen, net zoals we na 20 jaar ofzo nog steeds niet weten hoe Andy McNab (Bravo Two Zero, ex-SAS) nu echt heet, dus zoiets blijft wel geheim. Tenzij Al Qaida zelf een paar mollen onder de Seals hebben komen ze dat dus nooit te weten.
Ja dat zeg ik toch ookquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Net alsof EXIF data zaligmakend is en niet te beïnvloeden.
Ze hoeven zich helemaal geen zorgen te maken. Om de dood van Osama te wreken blazen extremistische moslims liever andere onschuldige moslims opquote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:42 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-dood-bin-laden.html
Wat is dit voor onzin, het is sowieso topsecret wie allemaal in de special forces dienen, net zoals we na 20 jaar ofzo nog steeds niet weten hoe Andy McNab (Bravo Two Zero, ex-SAS) nu echt heet, dus zoiets blijft wel geheim. Tenzij Al Qaida zelf een paar mollen onder de Seals hebben komen ze dat dus nooit te weten.
Ook frontpage nieuws zie ik net: Betere bescherming elite-eenheid na dood Bin Laden
Zijn drones niet gewoon een logisch gevolg in de oorlogsindustrie? Volgens mij staat dat allemaal geheel los van welke president er zit. Drones hebben te veel voordelen. Die nieuwe generatie die Boeing aan het maken is zijn alweer een slag beter.quote:
Ja, er is geen terrorisme meerquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nee, maar het aantal mensen dat zijn geld daar verdient met het kweken van papaver, het opslaan van wapens voor de taliban in de woonkamer en het leveren van voedsel aan 'de heilige strijders' is vele malen hoger dan jullie hier kennelijk denken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Elke inwoner van die landen is natuurlijk een haatdragende bomgordel makende extremistische moslim terrorist.
quote:vr 13 mei 2011, 08:30 | 1 reactie
Osama doodgeschoten in onderbroek
Washington - De Amerikaanse Navy Seals hebben Osama bin Laden verrast, terwijl hij slechts een onderbroek droeg. Dat zegt de Amerikaanse senator James Inhofe, die de foto's van de dode Al-Qaedaleider heeft gezien.
Foto: AFP "Op twee van de foto's is te zien dat hij alleen iets aan heeft wat je ondergoed zou kunnen noemen," zegt de Republikein over de foto's die vlak na de inval in Bin Ladens schuilplaats zijn genomen.
„Een van de kogels ging door een oor in en een oogkas uit, of andersom, en explodeerde, daardoor hingen de hersenen uit de oogkas”, aldus Inhofe. Drie andere foto's zijn gemaakt nadat het stoffelijk overschot was schoongemaakt aan boord van een Amerikaans marineschip. Daarop is Bin Laden makkelijk te identificeren, zei Inhofe.
quote:vr 13 mei 2011, 10:04
Ier vast wegens bedreiging Obama
DUBLIN - In Ierland is een man aangehouden die in een krantenbericht bedreigingen had geuit aan het adres van de Amerikaanse president Barack Obama.
Dat liet de politie in de hoofdstad Dublin vrijdag weten.
De verdachte zou zich kort geleden tot de islam hebben bekeerd.
Obama brengt op 22 mei een bezoek aan Ierland. De beveiliging van de Amerikaanse president is aangescherpt sinds de bekendmaking vorige week van de dood van de radicaalislamitische terroristenleider Osama bin Laden. Die werd gedood tijdens een actie van Amerikaanse commando's in Pakistan
Ik geloof best dat de meerderheid van de mensen daar tegen onze aanwezigheid is en de taliban steunt. De taliban in Afghanistan had de burgeroorlog daar ook niet kunnen winnen toentertijd als ze niet de meerderheid van de bevolking achter zich hadden gehad. Ik ben dan ook altijd tegen het ingrijpen daar geweest, omdat je eigenlijk niets anders doet dan de verliezende partij opnieuw in het zadel helpen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, maar het aantal mensen dat zijn geld daar verdient met het kweken van papaver, het opslaan van wapens voor de taliban in de woonkamer en het leveren van voedsel aan 'de heilige strijders' is vele malen hoger dan jullie hier kennelijk denken.
En natuurlijk, ja ja, ze hebben geen keus want anders gaan ze dood van de honger. Houd toch op met dat naïeve gedoe.
Onzinquote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik geloof best dat de meerderheid van de mensen daar tegen onze aanwezigheid is en de taliban steunt. De taliban in Afghanistan had de burgeroorlog daar ook niet kunnen winnen toentertijd als ze niet de meerderheid van de bevolking achter zich hadden gehad.
verklaar je nader. De geschiedenis wijst uit dat burgeroorlogen meestal gewonnen worden door de grootste partij, die heeft meestal ook de meeste resources tot zijn beschikking en de belangrijkste :mensen)quote:
De sterkste partij ja. Je hoeft echt geen meerderheid onder de burgers te hebben om totale macht te krijgen hoor...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
verklaar je nader. De geschiedenis wijst uit dat burgeroorlogen meestal gewonnen worden door de grootste partij
Je hoeft ook geen meerderheid onder de bevolking te hebben. als de meerderheid maar verdeeld genoeg is kun je met een minderheid ook de macht grijpen. Voorwaarde blijft dat je wel tot de grootsten van de fracties behoort.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:28 schreef Zith het volgende:
[..]
De sterkste partij ja. Je hoeft echt geen meerderheid onder de burgers te hebben om totale macht te krijgen hoor...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |