't is dus blijkbaar de bedoeling dat je niet de naam voluit gebruikt maar enkel de afkortings variant.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:22 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Onze school heet tegenwoordig NHL Hogeschool oftewel Noordelijke Hogeschool Leeuwarden Hogeschool. Logisch he. Bij mij op de opleiding snapten de docenten er zelfs geen fuck van (Communicatie)
Omdat dat afkortingen zijn die je gebruikt als je iets snel wilt zeggen. SNS Bank zeg je nooit voluit, terwijl je wel Vrije Universiteit etc. zegt (soms).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:46 schreef GlowMouse het volgende:
SNS bank, Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken bank
Rabobank, Raiffeisenbank-Boerenleenbank bank.
[..]
Bij universiteiten heb je anders niet 'UU Utrecht', 'UvT Tilburg', 'EUR Rotterdam', 'UvA Amsterdam' maar gewoon UU, UvT, EUR en UvA. Het hele voordeel van de afkorting verdwijnt zo.
Ik ken It's ook niet..quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:26 schreef Rewimo het volgende:
Dat Wastora een afkorting is van Wasmachines, stofzuigers, radio's. Nooit geweten.
En waarschijnlijk heeft de helft van jullie er sowieso nog nooit van gehoordWastora was de voorloper van It's
Failliet idd.quote:
en vooral in brabant (en omstreken?)? toen ik in Den Bosch woonde, zat die daar wel, maar in Noord Holland, waar ik heen verhuisde, zat de It's niet...quote:
Nooit opgevallen? Meervouden van afkortingen kloppen bijna nooit als je ze volledig uitspreekt. Als je een Nationale Spoorwegen Trein afkort en in het meervoud zet wordt het ook NST's en niet NST'en. Om maar even een vergezocht zelf bedacht voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:45 schreef fh101 het volgende:
[..]
Doet me denken aan wat Jeroen van Kongingsbrugge een keer zei in Ik hou van Holland. Waarom het in hemelsnaam BN'er is. Bekende Nederlander'er...
Volgens mij zat er wel een in Amsterdam, ik weet verder ook niet waar ik het van ken. Reclames?quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:42 schreef mijsje het volgende:
[..]
en vooral in brabant (en omstreken?)? toen ik in Den Bosch woonde, zat die daar wel, maar in Noord Holland, waar ik heen verhuisde, zat de It's niet...
In Haarlem zat ie ook. Nog een stukje noordelijkerquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:38 schreef frame-saw het volgende:
Volgens mij zat er wel een in Amsterdam, ik weet verder ook niet waar ik het van ken. Reclames?
Alkmaar, Hoofddorp, Zaandam en Purmerend ook gewoon.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In Haarlem zat ie ook. Nog een stukje noordelijker
Ik ken wastora van kassa of radar toen ze failliet gingen. Hier in de buurt was er iig geen. It's ken ik uiteraard wel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:26 schreef Rewimo het volgende:
Dat Wastora een afkorting is van Wasmachines, stofzuigers, radio's. Nooit geweten.
En waarschijnlijk heeft de helft van jullie er sowieso nog nooit van gehoordWastora was de voorloper van It's
Slechts 9 vestigingen in Noord Hollandquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:42 schreef mijsje het volgende:
[..]
en vooral in brabant (en omstreken?)? toen ik in Den Bosch woonde, zat die daar wel, maar in Noord Holland, waar ik heen verhuisde, zat de It's niet...
Ja maar is het dan DE NRC (van de courant) of het NRC Handelsbladquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat is dan ook een fusie tussen het Algemeen Handelsblad en de Nieuwe Rotterdamsche Courant. Dus dat is niet 'net zo goed dubbelop'.
Dat dacht ik ook, dat ze failliet waren gegaan, maar Wikipedia beweert wat anders:quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:46 schreef essentieel het volgende:
Ik ken wastora van kassa of radar toen ze failliet gingen. Hier in de buurt was er iig geen. It's ken ik uiteraard wel.
quote:Wastora (Wasmachines, stofzuigers, radio's) was de naam van een keten van elektronicawarenhuizen. De keten was eigendom van de broers Cees en Klaas Molenaar. Begin jaren negentig werden in een hoog tempo nieuwe vestigingen geopend in Noord-Holland, waarna de keten in 1992 aan It's Electric (nu It's) werd verkocht.
Parma is zelfs een stad in Italië. Die ligt in de gelijknamige provincie, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:18 schreef GuitarJJ het volgende:
Dat parmaham uit de provincie Parma komt. Ik dacht altijd dat het 'gewoon' een hamsoort was, totdat ik een paar weken geleden iets over Parma in het nieuws zag!
Zo heb ik ook lang gedacht dat Suriname ergens in Afrika lagquote:
Ik dacht eerst dat Suriname in Azië ligt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zo heb ik ook lang gedacht dat Suriname ergens in Afrika lag
In Azië of zo.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Waar dacht jij dan ? Dat 't 1 van de Waddeneilanden was ?
Is ook op TV geweest bij De Rekenkamer. Aanrader trouwens, dat TV-programmaquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:18 schreef GuitarJJ het volgende:
Dat parmaham uit de provincie Parma komt. Ik dacht altijd dat het 'gewoon' een hamsoort was, totdat ik een paar weken geleden iets over Parma in het nieuws zag!
ik ookquote:Op donderdag 26 mei 2011 09:01 schreef Sequencial het volgende:
Zo'n grote aanhangwagen met dubbele wielen heb ik, net als vele anderen als ik ff google, altijd een 'tendermaster' genoemd van horen zeggen. Nu hoorde ik afgelopen week iemand duidelijk 'tandem-asser' zeggen, en dat klinkt ineens een stuk logischer: dubbele as
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |