Nee. Ze kunnen uiteindelijk zelfs niet een betere/meer gewilde woning kopen dan ze in 2008 konden. Ze kunnen minder financieren en daarmee uiteindelijk dezelfde woning (tegen een lagere prijs) kopen als ze toen konden. Door de gestegen rente zullen zelfs hun maandlasten niet significant lager zijn. Het enige voordeel dat ze hebben is dat aflossen straks beter gaat. (want zinvoller bij een hogere rente en een lagere lening)quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
Mensen die verwachten met dalen prijzen opeens boven hun 'stand' te kunnen wonen, dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Met een modaal inkomen blijft dat gewoon een modaal huis (als is dat nu dus wat lastig). No way dat Henk en Ingrid met ¤30k bruto een vrijstaande woning die nu, zeg 5 ton is, in de toekomst kunnen betalen.
Die schuiven we door naar Frankrijk!quote:Op maandag 9 mei 2011 23:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dan lekker meebetalen aan die luie Walen
Mag Limboland er dan ook bijquote:Op maandag 9 mei 2011 23:44 schreef LXIV het volgende:
Dat zouden zowel zeepbel-blazers als zeepbel-prikkers heel fijn vinden. Wat mij betreft mag het morgen al gebeuren!
Ja zo kan het ook, claimt de rest van Nederland Denemarken erbijquote:Op maandag 9 mei 2011 23:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die schuiven we door naar Frankrijk!
Gewoon, lekker met de limbo's en de Vlamen.
Natuurlijk. Ik heb meer overeen met een Vlaming of een Limbo dan wat er boven de rivieren woont. In allerlei opzichten.quote:
Uiteindelijk wordt gewoon een x percentage uitgegeven aan wonen, denk dat dat niet heel veel zal veranderen. Of hetzelfde huis nu 100k kost of 300k. Stijgende huizen prijzen (stijging boven inflatie dus) zijn alleen maar positief voor mensen die goedkoper gaan wonen of goedkoop gaan huren (cashen), dat is imho toch wel een minderheid.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ze kunnen uiteindelijk zelfs niet een betere/meer gewilde woning kopen dan ze in 2008 konden. Ze kunnen minder financieren en daarmee uiteindelijk dezelfde woning (tegen een lagere prijs) kopen als ze toen konden. Door de gestegen rente zullen zelfs hun maandlasten niet significant lager zijn. Het enige voordeel dat ze hebben is dat aflossen straks beter gaat. (want zinvoller bij een hogere rente en een lagere lening)
Prima.... nu nog zorgen dat Guus Meeuwis geen visum krijgt om Noordelijk Nederland te mogen bezoekenquote:Op maandag 9 mei 2011 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik heb meer overeen met een Vlaming of een Limbo dan wat er boven de rivieren woont. In allerlei opzichten.
In de jaren 80 kocht je dat modale huis op 1 modaal salaris, nu heb je er 2 voor nodig.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
Met een modaal inkomen blijft dat gewoon een modaal huis
En het zinnetje daarna quote je voor het gemak maar even niet?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In de jaren 80 kocht je dat modale huis op 1 modaal salaris, nu heb je er 2 voor nodig.
Ik quote hetgene waar ik een kanttekening bij maak.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En het zinnetje daarna quote je voor het gemak maar even niet?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik quote hetgene waar ik een kanttekening bij maak.
Ik lees het er niet in maar goed wat ik bedoel is, de huizenprijzen zijn gelijk opgegaan met de financierings mogelijkheden die ruimer werden door creatieve HRA constructies en het meerekenen van 2e inkomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Beetje onzinnig aangezien diezelfde kanttekening in het tweede deel van die zin ook al staat
Precies, om de huizenprijzen in stand te kunnen houden moeten we overschakelen van monogamie naar polygamie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 00:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik lees het er niet in maar goed wat ik bedoel is, de huizenprijzen zijn gelijk opgegaan met de financierings mogelijkheden die ruimer werden door creatieve HRA constructies en het meerekenen van 2e inkomen.
Heeft geen zin. Ik probeerde 20 topics geleden al uit te leggen dat de betaalbaarheid momenteel alleen maar slechter wordt, ondanks de dalende huizenprijzen. Maar dat gaat net een stapje te ver voor lui als Zuurtje en Xeno. En Terrorizer natuurlijk, die denkt dat hij over een jaar wél bij mama weg kanquote:Op maandag 9 mei 2011 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ze kunnen uiteindelijk zelfs niet een betere/meer gewilde woning kopen dan ze in 2008 konden. Ze kunnen minder financieren en daarmee uiteindelijk dezelfde woning (tegen een lagere prijs) kopen als ze toen konden. Door de gestegen rente zullen zelfs hun maandlasten niet significant lager zijn. Het enige voordeel dat ze hebben is dat aflossen straks beter gaat. (want zinvoller bij een hogere rente en een lagere lening)
quote:Op maandag 9 mei 2011 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus eerst moet de koper zich aanpassen, terwijl alles aan de andere kant zich niet wil aanpassen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:22 schreef Terrorizer het volgende:
Je vergeet zijn laatste zin. Als je gewoon geld meeneemt bij aankoop, is er niks aan de hand.
Vooralsnog geen haast.
[..]
Tof, kun je tegen je 50e zo ongeveer op jezelf wonen. Ik hoop niet dat je een kinderwens hebt. (Of wens tot onbetaalde seks) Geen vrouw die zit te wachten op een kerel die nog bij mama woont natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:22 schreef Terrorizer het volgende:
Je vergeet zijn laatste zin. Als je gewoon geld meeneemt bij aankoop, is er niks aan de hand.
Ze hebben geen anderhalve ton verloren. Ze hebben die villa waarschijnlijk in het verleden voor 2 ton in guldens gekocht en dus nog steeds dikke winst gemaakt. Dat andere bedrag heeft alleen op papier bestaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Vast wel, maar blijft best kut als je net een nieuwe woning hebt gekocht, die van jezelf te koop zet, en de pleuris breekt uit. Anderhalve tonDat appartement waar ze nu in zitten is prolly ook al weer van 4 naar 3 ton gedaald.
Als je de markt weer op gang wilt hebben, moet het van beiden kanten komen. Maar ik sprak ook meer voor mijn eigen situatie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:59 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dus eerst moet de koper zich aanpassen, terwijl alles aan de andere kant zich niet wil aanpassen?
En dan lekker samen bij mama wonen? Tjezus....quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:26 schreef Terrorizer het volgende:
Oh, nou zeg je me wat. Ik ga in september trouwen.
Of met meerdere gezinnen in 1 woning onderbrengen, alles.... maar dan ook alles om de leentokkies de hand boven het hoofd te houdenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:04 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Precies, om de huizenprijzen in stand te kunnen houden moeten we overschakelen van monogamie naar polygamie.
Meer hypotheek op meer inkomens.
Haha.... zeepbellen blazen doe je zoquote:Op dinsdag 10 mei 2011 07:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heeft geen zin. Ik probeerde 20 topics geleden al uit te leggen dat de betaalbaarheid momenteel alleen maar slechter wordt, ondanks de dalende huizenprijzen. Maar dat gaat net een stapje te ver voor lui als Zuurtje en Xeno. En Terrorizer natuurlijk, die denkt dat hij over een jaar wél bij mama weg kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |