quote:Ja nou godverdomme! Tegenwoordig heb je alleen maar IQ-loze zangers uit Zaandam of ''bekende'' Nederlanders die een ''tophit'' maken.
Maar waar is de godverdomde toffe 8-bit muziek?
Waarom vinden zo weinig mensen dat tofen waarom wordt er niet veel van gemaakt
Klacht: zie TT en OP
Daarover gesproken, welke moet ik er nog bijgooien? Of zoeken we dat donderdag uit?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Wie komt er naar EINDBAAS in Groningen vrijdag? cerreur en ik doen een megamixje van onze nummers.
Eindbaas heeft wel een tour maar daar doen wij niet aan mee.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:42 schreef krioro het volgende:
Groningen is te ver weg voor mij yo. Doe eens een tour door het hele land.
http://soundcloud.com/xylo/kingquote:Op maandag 9 mei 2011 15:31 schreef cerror het volgende:
[..]
Daarover gesproken, welke moet ik er nog bijgooien? Of zoeken we dat donderdag uit?
Is inmiddels ook een chipophone uitvoering van..quote:
Random is zweeds.quote:
Geen idee. Ik vind het gewoon mooi. Maar dan niet die gameboy technobullshit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 03:30 schreef breadbaby het volgende:
luisteren jullie naar 8-bit voor de nostalgie, of liefde voor een spel, of voor de pakkende tonen, of allebei? Ik hou niet van game tribute liedjes.
Absoluut niet voor de nostalgie of liefde voor een spel.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 03:30 schreef breadbaby het volgende:
luisteren jullie naar 8-bit voor de nostalgie, of liefde voor een spel, of voor de pakkende tonen, of allebei? Ik hou niet van game tribute liedjes.
Minimal #14 - en alles wat in de buurt komt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:39 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Absoluut niet voor de nostalgie of liefde voor een spel.
Ik luister het omdat ik het mooi vind dat je bij chiptunes hoort hoe bepaalde stukken muziek samenwerken, hoe sommige muziek moeilijk in elkaar zit, en hoe sommige muziek soms makkelijk in elkaar zit maar het toch erg 'moeilijk' klinkt. Mooi dat tonen die op zich (als je het vergelijkt met gewone instrumenten) best op elkaar lijken maar toch zo verschillend zijn. En ik ben nogal melodisch, dus ik hou ook erg van verschillende melodieën en ondersteunende harmonie.
Als je mij minimal kunt aanraden die qua melodie en harmonie op chiptunes lijkt dan ben ik voor. Heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden namelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Minimal #14 - en alles wat in de buurt komt.
Hell ja!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh, nog even reclame.
cerror en mijn Atari nummer voor de Oldschool compo op de Outline 2011 demoparty begin juni.
http://soundcloud.com/cerror/ses-seins
Sowieso seins,quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:45 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh, nog even reclame.
cerror en mijn Atari nummer voor de Oldschool compo op de Outline 2011 demoparty begin juni.
http://soundcloud.com/cerror/ses-seins
oh die is er wel hoor. hou er alleen niet van dus ken geen namenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als je mij minimal kunt aanraden die qua melodie en harmonie op chiptunes lijkt dan ben ik voor. Heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden namelijk.
Alleen de VJ's zijn een beetje te doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:50 schreef MarsX het volgende:
vrijdag 30 september om 23:00
EINDBAAS @ EKKO Utrecht: Bit Shifter ● Covox ● Men of Mega ● VJ The C-Men
Het was best druk voor een EINDBAAS feest.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:45 schreef Nithosm het volgende:
*trapt omhoog.
Ben met een groep van 5 naar EINDBAAS geweest - MENNNNNNN. Supertof![]()
Lekker divers publiekje, vette artiesten. Vooral Covox vond ik vet - harde lompe beats met wat breaks/ en chip&bit erdoorheen. Jammer dat het na Bit Shifter een stuk rustiger werd =(
Waren er nog andere mensen?
Die gozer is briljant live. Toen ik 'm zag tenminste.quote:
Hoop dat ie nog eens naar Nederland komtquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:17 schreef cerror het volgende:
[..]
Die gozer is briljant live. Toen ik 'm zag tenminste.
oeh, breda is wel een eind weg.. maar ...quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:
We (cerror en ik) spelen 4 februari in Breda.
stond cerror daarquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:16 schreef Nithosm het volgende:
Wie speelde er deze EB allemaal bij 't open podium?
Een vriend van Sp4cebar, cerror en jij dan?
4 Feb, tof! Zal 'ns kijken.. Dat is een zaterdag zeg ik uit het blote hoofd?
Ik speelde niet deze keer. Vorige keer wel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
stond cerror daardie heb ik niet gezien ik was op het open podium bij kargadoor...
Are you ready for EINDBAAS 8 EKKO: Henry Homesweet ● Meneo ● $Kodek ● Visuals by Rosa Menkman tomorrow? Since it's all sold out and those without tickets might enjoy the EINDBAAS 8 Open Stage Pre-Party at Kargadoor as well, we decided to give you the timetable. See you there!
TIMETABLE
---------------------------------
20:45 - 21:00 | YesPinkpinK
21:00 - 21:10 | Wisefire
21:10 - 21:20 | GOSUB1989
21:20 - 21:30 | Last Action Hero
21:30 - 21:40 | Safari Ducks
21:40 - 21:50 | Nebulah
21:50 - 22:00 | Monodeer
22:00 - 22:20 | SECRET ACT (FR)
---------------------------------
22:30 | Finishing up and move to Ekko
Ik heb het geloof ik vanaf wisefire gezien, die safari ducks waren tof! Nebulah ken ik persoonlijk, hij had ook nog extra kaarten voor Eindbaas waardoor ik en tcm erheen konden
Open podium ook? Wij waren als laatst. xyce.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:24 schreef portie het volgende:
Afgelopen vrijdag naar Eindbaas geweest. Leuke avond
Hebben we al gedaan afgelopen zondag. Waren een man of 70 denk ik. Aanhang best oké maar feesten centraal in het land zijn vaak drukker. Mensen zijn nieuwsgierig maar vinden vaak 3 uur treinen een beetje té.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:32 schreef portie het volgende:
Hoe groot is de aanhang hiervoor eigenlijk ? Als ik dat goed zie mag jij openen voor slagmalsklubben al is dat niet echt 8bit als ik het goed heb.
Muziek is muziek, ik luister muziek omdat het mooi is, jij toch ook?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 03:30 schreef breadbaby het volgende:
Hij maakt zelf geen chiptunes, in ieder geval niet echt. En Puck is een bijnaam van Frans, en Frans is de organisator en oprichter van EINDBAAS en de bijbehorende feesten.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:09 schreef Froggiefied het volgende:
Kent iemand overgens Puck of puk?
m'n neef zegt dat hij een van de grootste is in Nederland maar ik heb niks kunnen vinden op het internet. hij had ook iets met eindbaas te maken.
ah, daarom.quote:Op zondag 20 mei 2012 16:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Hij maakt zelf geen chiptunes, in ieder geval niet echt. En Puck is een bijnaam van Frans, en Frans is de organisator en oprichter van EINDBAAS en de bijbehorende feesten.
Organisatorisch en qua feest 't grootste van NL ja, qua muziek niet.
thx, zoals je wel merkt is het voornamelijk melodischquote:Op maandag 28 mei 2012 12:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Baaj ik zit die eerste te luisteren
prachtig
![]()
FL9.quote:
Nice! Mooie nummers trouwens!quote:Op maandag 28 mei 2012 23:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
FL9.
Famicon chip vst
magical8bit vst en nog wat andere vsts, goeie site hier:
http://www.woolyss.com/chipmusic-plugins.php
thxquote:Op maandag 28 mei 2012 23:36 schreef cerror het volgende:
[..]
Nice! Mooie nummers trouwens!
Hey, ik sta ook op woolyss
En xyce ook. Leuke site.
Wel een beetje outdated album van ons.quote:Op maandag 28 mei 2012 23:36 schreef cerror het volgende:
[..]
Nice! Mooie nummers trouwens!
Hey, ik sta ook op woolyss
En xyce ook. Leuke site.
Thanks, maar ik gebruik geen plugins voor m'n chiptunes.quote:Op maandag 28 mei 2012 23:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
FL9.
Famicon chip vst
magical8bit vst en nog wat andere vsts, goeie site hier:
http://www.woolyss.com/chipmusic-plugins.php
dat is echt vet indd.quote:
Absoluut.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat is echt vet indd.
@ boemdikkie, to each their own, zolang de muziek maar tof is, :]
Even luisteren zo.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Mn nieuwe 8bitje
http://www.newgrounds.com/audio/listen/487977
ik zit er atm wel over te denken bepaalde volume lvls en een 2 tal noten even aan te passen, mischien later vandaag.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:34 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Even luisteren zo.
Ons nieuwe xyce album is qua muziek zo goed als af. Dus die komt er bijna aan.
Serieus?quote:
Ik zal eens posten als ik minder rosé heb gedronkenquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Ugh, dubstep en chiptunes is niet echt mijn ding. 4mat zijn oudere werk is ook veel beter imho. Nou ja beter, anders, en dat vind ik fijner.
En 'pure dikke 8bit' vind ik ook altijd vrij overdreven.
ik heb het ook niet op hybrid, zit altijd veel te veel reverb op imo en dat verneukt de feel.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Ugh, dubstep en chiptunes is niet echt mijn ding. 4mat zijn oudere werk is ook veel beter imho. Nou ja beter, anders, en dat vind ik fijner.
En 'pure dikke 8bit' vind ik ook altijd vrij overdreven.
Wel tof maar ik vind zelf arrangement erg belangrijk in instrumentale muziek. In klassieke muziek e.d. wat minder maar bij chiptunes vind ik het best belangrijk. Natuurlijk is dit ook arrangeren maar op een andere manier als bijv. standaard pop, met coupletje, refrein, couplet, bridge, refrein,refrein. etc.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik heb het ook niet op hybrid, zit altijd veel te veel reverb op imo en dat verneukt de feel.
wat vond je van mn nieuwe nummers? :]
Dat mensen dit 'het beste' van chiptune noemen maakt me heel, echt heel erg verdrietig.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:01 schreef Froggiefied het volgende:
[..]
heb je het geluisterd? het is prachtig.
Dit.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat mensen dit 'het beste' van chiptune noemen maakt me heel, echt heel erg verdrietig.
quote:
klik op de links die ik neerzette.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |