abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 17:25:10 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96554365
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
Het moet niet gekker worden. Gaat een christelijke partij eindelijk met de tijd mee, is het weer niet goed. FTS, als een christen de koers van het CDA niet bevalt dan kan hij of zij CU of SGP stemmen.
Nog gekker dat 2 lui hier even menen te bepalen wie er Christenen zijn en wie niet _O-
  maandag 9 mei 2011 @ 17:26:35 #102
337929 Dutchnative
Limbabwaan
pi_96554435
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nog gekker dat 2 lui hier even menen te bepalen wie er Christenen zijn en wie niet _O-
Hoho, een Christen interpreteert het woord van god altijd letterlijk :(
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 9 mei 2011 @ 17:29:05 #103
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_96554546
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:25 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Je reageerde op mijn post, daar stond een lijst met TIG Bijbel boeken en verzen, ben je dat nu al vergeten? Dat zou niet best zijn...
Als het werkelijk zo'n issue is, waarom is homofilie dan niet een van de tien geboden? Trouwens, waarom ga ik in godsnaam nog met je in discussie? Jij bent een niet-gelovige die voor christenen wilt bepalen hoe zij moeten denken. Je bent een soort van atheistische inquisitie :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 mei 2011 @ 17:29:25 #104
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96554571
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:25 schreef Hexagon het volgende:

Je wilt je onttrekken aan het gegeven van Christen zijn en diens leidraad de Bijbel. Als niet-Christelijke of losse-moraal eenling kan je dat doen, de rekening volgt later. (Of niet en het is 'gewoon' zwart beeld voor iedereen)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 9 mei 2011 @ 17:31:56 #105
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96554733
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het werkelijk zo'n issue is, waarom is homofilie dan niet een van de tien geboden? Trouwens, waarom ga ik in godsnaam nog met je in discussie? Jij bent een niet-gelovige die voor christenen wilt bepalen hoe zij moeten denken. Je bent een soort van atheistische inquisitie :')
atheistische inquisitie = leuk ! (echt) :)
Wat ik tracht is de politiek met dit topic, voorbeeld, even onder een vergrootglas te leggen.
Dat dat vergrootglas nu een 'Christelijk tintje' heeft is vanwege cda, de jager, andere genoemde namen.
Echter de stap naar islam is zo gemaakt. Hoe dan ook, betrouwbaar is zo een cda-er basaal niet.
Wachten tot na verkiezingen, en tegen diens eigen leer in handelen.... Da's geen brevet van vertrouwen waard.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 9 mei 2011 @ 17:33:47 #106
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96554825
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:26 schreef Dutchnative het volgende:

Hoho, een Christen interpreteert het woord van god altijd letterlijk :(
Ook hier nuance, we zijn mensen he, een ieder naar diens kunnen en zo.
Niet voor niets zijn er tig aftakkingen van de eerste Christelijke kerk.
Mensen passen graag Zijn woord aan aan de eigen wensen en dus volgt interpretatie op interpretatie. Maar dat is al veel minder als we allerlei Bijbelkenners horen over homofilie en de Bijbel, daar is een grote meerderheid wel op 1 lijn te vinden.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:36:10 #107
337929 Dutchnative
Limbabwaan
pi_96554950
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:33 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ook hier nuance, we zijn mensen he, een ieder naar diens kunnen en zo.
Niet voor niets zijn er tig aftakkingen van de eerste Christelijke kerk.
Mensen passen graag Zijn woord aan aan de eigen wensen en dus volgt interpretatie op interpretatie. Maar dat is al veel minder als we allerlei Bijbelkenners horen over homofilie en de Bijbel, daar is een grote meerderheid wel op 1 lijn te vinden.
Dat zal best.
Betekent nog niet dat je geen Christen kan zijn en homofilie goed vindt.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 9 mei 2011 @ 17:36:23 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96554958
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:29 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Je wilt je onttrekken aan het gegeven van Christen zijn en diens leidraad de Bijbel. Als niet-Christelijke of losse-moraal eenling kan je dat doen, de rekening volgt later. (Of niet en het is 'gewoon' zwart beeld voor iedereen)
Miljoenen christenen die er niet zo over denken maargoed.

Ik blijf het bizar vinden hoe je hier doet als of iedereen gek is behalve jij omdat er iets eens toevallig niet altijd zwart-wit is.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:41:04 #109
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96555194
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:36 schreef Dutchnative het volgende:

Dat zal best.
Betekent nog niet dat je geen Christen kan zijn en homofilie goed vindt.
Daarom zijn er de afscheidingen, op protestante scholen kan je zo maar een homofiele leraar tegen komen.
Atheïsten vinden dat mooi. De paus wat minder.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:41:56 #110
337929 Dutchnative
Limbabwaan
pi_96555248
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:41 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Daarom zijn er de afscheidingen, op protestante scholen kan je zo maar een homofiele leraar tegen komen.
Atheïsten vinden dat mooi. De paus wat minder.
De Paus is dan ook katholiek.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 9 mei 2011 @ 17:42:27 #111
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96555272
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:36 schreef Hexagon het volgende:

Miljoenen christenen die er niet zo over denken maargoed.
Iets in meerderheid vinden maakt iets niet waar. Platte aarde rings a bell ?
quote:
[q] Ik blijf het bizar vinden hoe je hier doet als of iedereen gek is behalve jij omdat er iets eens toevallig niet altijd zwart-wit is.
Maar dat is het nu juist wel, het staat zwart op wit.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:06:31 #112
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_96556256
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:27 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Wie vraag je een link, voor wat?
En stel er is een 'groep' met een site die 'dat' ondersteunt, dan is zeker de bron niet goed..?
bronroepertjes.....
Een link naar de GayKrant waarin staat dat het CDA de meest open partij is voor holebi's.

Het is DE claim van je topic titel, dus het lijkt me nogal relevant om daar een bron voor te hebben.

Nogmaals, het lijkt me sterk dat de GayKrant zo'n claim zou publiceren.
pi_96559758
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:15 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Leviticus 20:13:
Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/levi/20.html

Nou ja zeg.... wat een haat en oproepen tot geweld... dat die brave PVV nu niet een verbod van de bijbel naar voren brengen....
pi_96560559
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.statenvertaling.net/bijbel/levi/20.html

Nou ja zeg.... wat een haat en oproepen tot geweld... dat die brave PVV nu niet een verbod van de bijbel naar voren brengen....
Er moeten gewoon wat passages uit de bijbel geschrapt worden dan loopt het CDA ook weer bij.
I´m back.
  maandag 9 mei 2011 @ 19:55:28 #115
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96562239
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Een link naar de GayKrant waarin staat dat het CDA de meest open partij is voor holebi's.
Het is DE claim van je topic titel, dus het lijkt me nogal relevant om daar een bron voor te hebben.
De claim nog wel, de claim....
quote:
Nogmaals, het lijkt me sterk dat de GayKrant zo'n claim zou publiceren.
ZIE OP.
Dus nu is er bij de info een linkje, blij? en nu dan een inhoudelijke reactie a.u.b.
  maandag 9 mei 2011 @ 19:57:38 #116
177885 JoaC
Het is patat
pi_96562396
Ik vraag me af waar de discussie in dit topic over gaat/moet gaan
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 9 mei 2011 @ 19:57:41 #117
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96562402
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:31 schreef Ryan3 het volgende:

Er moeten gewoon wat passages uit de bijbel geschrapt worden dan loopt het CDA ook weer bij.
Dat is al getracht, men noemt dat dan gewoon 'canonieke / apocriefe boeken'.
Tja, mensen, links, rechts, gelovig, 'gelovig', bronnen en censuur, het is van alle tijden lijkt het wel...
  maandag 9 mei 2011 @ 20:00:37 #118
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96562630
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:57 schreef JoaC het volgende:
Ik vraag me af waar de discussie in dit topic over gaat/moet gaan
Hoe filosofisch, ik heb dat ook wel eens. Echter waar het over gaat, tja, ehh, zie discussie.
  maandag 9 mei 2011 @ 20:05:22 #119
177885 JoaC
Het is patat
pi_96563006
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:00 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Hoe filosofisch, ik heb dat ook wel eens. Echter waar het over gaat, tja, ehh, zie discussie.
De reactie is kenmerkend voor het topic : iedereen een losse discussie voert waardoor het topic weinig richting heeft

Allerlei verschillende interpretaties en misverstanden in dit topic.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 9 mei 2011 @ 20:24:59 #120
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96564565
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:05 schreef JoaC het volgende:

De reactie is kenmerkend voor het topic : iedereen een losse discussie voert waardoor het topic weinig richting heeft
Allerlei verschillende interpretaties en misverstanden in dit topic.
Welkom in de discussie, verlicht ons aub.
Zo maar wat kwesties die dit ene topic herbergt (jaha, dat kAn)
1. is het Cda een Christelijke partij en dus op Bijbelse leest geschoeid?
2. zal dit de partij meer stemmen kosten of juist opleveren En, is e.e.a. de stemmers bekend of is de Bijbel hier net zo bekend bij niet kerkelijken als de koran of het regeringsprogram?
3. kan men politici die 'meteen al' zelfs intern in de partij En diens basis de mist in gaan, dit 'over de verkiezingen heen tillen' wel handhaven?
4. is praktiserende homofilie, Bijbels bezien he!, wel of niet toegestaan?
5. in hoeverre kan iemand nog verdedigen, alleen al gelet op partijen met namen als Cda, Cu, sGp, dat in NL scheiding van kerk en staat is?
pi_96565654
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:24 schreef fokthesystem het volgende:

5. in hoeverre kan iemand nog verdedigen, alleen al gelet op partijen met namen als Cda, Cu, sGp, dat in NL scheiding van kerk en staat is?
over punt 5
er is geen scheiding van kerk en staat waar ook ter wereld als je het strikt bekijkt
er is ook geen scheiding van sport en staat
er is ook geen scheiding van sex en staat....
er is ook geen scheiding van pastaliefhebbers en staat..
dat komt.
omdat "de staat" niet bestaat als persoonlijkheid
er zijn alleen maar mensen ... en die maken de staat of staan in relatie tot die staat
en die mensen houden wel/niet van pasta of wel/niet van een religieus idee..
en de scheiding van staat en mensen kan per definitie niet...

ps.... een scheiding van staat en Fok! kan ook niet...
strikt genomen
  maandag 9 mei 2011 @ 20:44:51 #122
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96566061
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:38 schreef Bluesdude het volgende:

over punt 5
er is geen scheiding van kerk en staat waar ook ter wereld als je het strikt bekijkt
Zo lust ik er nog wel een paar...
Dit onderstaande zie ik echter in NL niet gebeuren, terwijl dat wel zou 'moeten':

The Pakistani government will not allow religious leaders to use religion for their political ends, Interior Minister Moinuddin Haider said on Tuesday.

Haider made the remarks while chairing a high level meeting at the Central Police Office at Peshawar, capital of Northwest Frontier province, according to the Associated Press of Pakistan.

He said that the common men especially the youth have been used by the religious leaders in the past to forward their own interests.

This has caused a lot of harm to the younger generation that has remained devoid of the modern educational facilities and fruits of technological advancements, he added.

Haider stressed the need for training the younger generation inproper direction with healthy environment.

Nota bene Pakistan dat NL voorbijloopt in deze :)
pi_96566637
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:44 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Zo lust ik er nog wel een paar...
Dit onderstaande zie ik echter in NL niet gebeuren, terwijl dat wel zou 'moeten':

Pakistan is een hardstikke religieus land.. dus politici hebben religieuse meningen of verenigen zich in politieke organisaties die religieus geinspireerd zijn...
Dat is heel normaal in de meeste landen...
Maar we hadden het over Nederland.
Politici mogen hier aan politiek doen vanuit religieuse denkwijzes, of zich daarop beroepen.
Voor mij hoeft dat niet...... maar om daar een punt van te maken in de zin van verboden instellen of beweren dat het in strijd is met het dogma van scheiding van kerk en staat....
nou... nee .... dan ben je met een dogma bezig..
  maandag 9 mei 2011 @ 21:17:58 #124
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_96568467
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pakistan is een hardstikke religieus land.. dus politici hebben religieuse meningen of verenigen zich in politieke organisaties die religieus geinspireerd zijn...
Dat is heel normaal in de meeste landen...
Maar we hadden het over Nederland.
Ja, en toen kwam je met o.a.:
"er is geen scheiding van kerk en staat waar ook ter wereld als je het strikt bekijkt"
Echter in NL is men vies bezig, 'wij hebben het wel!', not.... in pakistan trachten ze het ten minste, die 'nog veel meer tot op de letter religieuzen'.

quote:
Politici mogen hier aan politiek doen vanuit religieuse denkwijzes, of zich daarop beroepen.
Voor mij hoeft dat niet...... maar om daar een punt van te maken in de zin van verboden instellen of beweren dat het in strijd is met het dogma van scheiding van kerk en staat....
nou... nee .... dan ben je met een dogma bezig..
Voor nu mogen we het in NL beide nog zo zien zoals we willen.
Niet alleen ziet G-d alles, ook cda lust wel pap van anti-privacy en pro-id achtige wetten.

De normen en waarden partij, normen en waarden, in NL net zo schaars als olie denk ik.
Nog zo een juweeltje: http://www.cda.nl/Upload/(...)uDePers25Nov2010.pdf
Met o.a. :
quote:
Van der Molen: Heb uw naaste lief als uzelf. Eén zinnetje en ook nog uit de
Bijbel.
Zo ver heen is men al, 'en ook nog uit de Bijbel'... Het cda is diens eigen bij-product aan het worden of zo.

Oh en marijnissen heel scherp:
Jan Marijnissen: De protestanten van de ARP hadden echt dat sociale. De
katholieke KVP was een prettige, relativerende stroming. Het maatschappelijk
middenveld, het emancipatoire, dat kenmerkte die partijen. De boer en de
arbeider, de winkelier en de soldaat. Maar christen-democratisch gedachtegoed
de ideologie is eigenlijk al gaan verwateren toen de confessionele partijen
samengingen in het CDA. Uit armoede, omdat ze steeds kleiner werden.

[ Bericht 6% gewijzigd door fokthesystem op 09-05-2011 21:25:09 ]
pi_96569400
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:17 schreef fokthesystem het volgende:

Echter in NL is men vies bezig, 'wij hebben het wel!', not.... in pakistan trachten ze het ten minste, die 'nog veel meer tot op de letter religieuzen'.
Is dat vies ?
Wat men al 200 jaar verstaat onder scheiding van kerk en staat is idd in Nederland gerealiseerd. Jij suggereert dat dit pas bereikt is als ook mensen met religieuse ideeën niet meer in de politiek aanwezig zijn.
Je voorbeeld van Pakistan klopt niet.. Ik weet niet precies wat de minister bedoelt.. maar hij wilt tegengaan dat bepaalde lieden onder de vlag van godsdienst zekere politieke doelen willen bereiken... dat is dus wat anders dan tegengaan dat alle politici niet meer religieus denkend zijn.

Maar je beweert dus niet dat partijen die zich beroepen op godsdienstige denkwijzes uitgesloten moeten worden van verkiezingen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')