Voor maar een heel klein deel...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad voor een deel zelf
in de hand. Hoe ben je in de afgelopen jaren eigenlijk opgeschoten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt meer aan jou denk ikquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ik heb het gemerkt
Je kan er in de praktijk geen zak mee.
Laat staan dat je er een fatsoenlijk salaris mee kan verdienen
Zeker.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zou niet weten hoe groot dat deel is. Zal ook afhangen van je situatie.
Een goede ingenieur krijgt veel meer betaald. Bij ons tenminste wel. maar dan moet je wel echt iets kunnen. Het is wel zo datr techneuten zelf niet handig onderhandelen en daarom gemiddeld wat minder verdienen. Maar echt goed techneuten die groeien ook wel. Ik ben daarvan een voorbeeld en heb niet eens TU gedaan, maar verdien een stuk meer... En als HBO-er stuur ik ook phd's/ msc's aan. Het ligt niet alleen aan je opleiding, dat papiertje is alleen je toegangskaartje, hierna zul je het zelf moeten waarmaken.quote:Op maandag 9 mei 2011 01:19 schreef Gerecycleerd het volgende:
Ik snap het niet meer... ik kan zelf rekenen op een startsalaris van 2500 (als ik geluk heb) na mijn afstuderen master Elektrotechniek aan TU/Eindhoven, dit doe ik na mijn hbo-elektrotechniek dus het zal in totaal 7,5/8 jaar worden, terwijl mensen met hbo-Bedrijfseconomie, dat vele malen makkelijker is en een niveau lager en waar ook nog eens een overschot aan is, kunnen rekenen op 2700.
Dit slaat toch nergens op?
Is het verschil in andere Europese landen ook zo? Ik heb zelfs op hbo-niveau banen gehad waar ik de een na laagste werd betaald op de receptie na, is Nederland echt het land van zuipen en maar managen?
Ik vraag mij dan af waar ik als techneut wel goed kan verdienen. Ik ga in ieder geval de techniek niet in! Ik denk zelf in het bankwezen of strategy consultant, maar dat laatste is een beetje vaag begrip.
Men zegt dan wel dat het niet leuk is, maar techniek is dat ook niet! Ja je draagt iets bij aan de wereld, so what? Veel te veel overwerken voor veel te weinig geld, soms compleet op een doodlopend punt en "plezier" lost mijn hypotheek niet af...
Lang leve de logica.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En als HBO-er stuur ik ook phd's/ msc's aan.
Het gaat maar om 1 ding: de persoon. Vod doet er gewoon niet toe. Logisch, toch?quote:Het ligt niet alleen aan je opleiding, dat papiertje is alleen je toegangskaartje, hierna zul je het zelf moeten waarmaken.
Zeg dat eens tegen het onderwijsquote:En ofwel dit lukt je niet, ofwel je komt net kijken en verwacht een gespreid bedje. Welkom in de echte wereld knul....
Het bedrijfsleven is een grote poppenkast, als je begrijpt wat ik bedoel. Er klopt toch gewoon geen donder van? Die mensen onder jou hebben zich kapot moeten werken voor een graad (nb. dr.!!) en dan nog minder salaris krijgen ?????quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik schaam me er niet voor dat ik de boel wél voor elkaar krijg. De logica is dat ik blijkbaar wél lastige technische projecten goed weet te managen. Een beetje schamper doen over HBO gaat jou geen goede functie opleveren.
Met je papiertje in je hand zielig kijken en roepen dat je meer wilt dat werkt niet in de echte wereld. Misschien was je in jouw verleden gewoon niet meer waard dan het loon van een receptionist... Spiegeltje, spiegeltje.
Wel eens bedacht dat ik tijdens mijn werk misschien wel meer heb bereikt dan de meesten van deze titelhouders? Ieder zijn ding, maar presteren is niet afhankelijk van je papiertje. Terwijl iemand lekker zat te aio-en was ik gewoon bezig projecten met echte belangen succesvol te voltooien.... Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven is een grote poppenkast, als je begrijpt wat ik bedoel. Er klopt toch gewoon geen donder van? Die mensen onder jou hebben zich kapot moeten werken voor een graad (nb. dr.!!) en dan nog minder salaris krijgen ?????![]()
Het vod kan je net zo goed kapot scheuren. Het is gewoon niks waard. Ze kijken nog liever hoeveel je keer geneukt hebt ipv naar het papiertje.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wel eens bedacht dat ik tijdens mijn werk misschien wel meer heb bereikt dan de meesten van deze titelhouders? Ieder zijn ding, maar presteren is niet afhankelijk van je papiertje. Terwijl iemand lekker zat te aio-en was ik gewoon bezig projecten met echte belangen succesvol te voltooien.... Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
Je begrijpt dat ik even advocaat van de duivel speel.
Ik zou wel zeer benieuwd zijn als jij aan die andere kant van de streep was beland...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Spanky78 het volgende:
Met je papiertje in je hand zielig kijken en roepen dat je meer wilt dat werkt niet in de echte wereld. Misschien was je in jouw verleden gewoon niet meer waard dan het loon van een receptionist... Spiegeltje, spiegeltje.
Ach. Wees blij dat je hebt kunnen studeren. En nu gewoon niet zeiken, onderaan beginnen en jezelf de tering werken als je iets wilt bereiken. Een startsalaris van 2500 is heel normaal zeiksnor. Je kunt ook zielig blijven doen op een forum, dan weet je zeker dat het nooit iets gaat worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het vod kan je net zo goed kapot scheuren. Het is gewoon niks waard. Ze kijken nog liever hoeveel je keer geneukt hebt ipv naar het papiertje.
Logisch.
Gewoon kapot werken voor een studie, die in de praktijk niks waard blijkt?
Op een zak suiker heb je nog meer rechten.
Over MENSENRECHTEN gesproken? Groot onrecht vinden we soms normaal??
Ik heb niet die eigenschappen die vergoddelijk worden door het bedrijfsleven. Leiding gevenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ach. Wees blij dat je hebt kunnen studeren. En nu gewoon niet zeiken, onderaan beginnen en jezelf de tering werken als je iets wilt bereiken. Een startsalaris van 2500 is heel normaal zeiksnor. Je kunt ook zielig blijven doen op een forum, dan weet je zeker dat het nooit iets gaat worden.
Ik ben niet dom, niet lomp of dominant, wel goed in mijn werk. En jij, kun jij wel iets, los van de vingeroefeningen die je hebt gedaan voor je papier? Zo geweldig is dat papiertje nu ook weer niet zeg. Je zult eerst in het echt nog eens wat dongen moeten doen wil je zo hard van de toren blazen. hard werken en niet zeiken dus. 2500 euro is een prima startsalaris. Als je niet snel genoeg stijgt zul je wel niet goed genoeg zijn in je werk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb niet die eigenschappen die vergoddelijk worden door het bedrijfsleven. Leiding gevenHet zijn vaak gewoon domme lomperts die dominant zijn. Ja, dan kom je er wel.
![]()
En natuurlijk is 2500 euro voor zo'n studie niet normaal en dat weet jezelf ook best.
Makkelijk praten.
Blij zijn? weet je wat een studie kost?![]()
vermaketing van jezelfquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:43 schreef Hiya het volgende:
Waarom techneuten, mijn gevoel hoor, minder verdienen is omdat zij zichzelf totáál niet kunnen verkopen. Als ze naast hun gevoel voor techniek ook nog een gevoel hebben voor vermaketing van jezelf, en het ellebogen werk dan kun je best goed verdienen.
En dan zijn we weer terug bij af: waarom zou je nog kapot zwoegen voor een papiertje?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben niet dom, niet lomp of dominant, wel goed in mijn werk. En jij, kun jij wel iets, los van de vingeroefeningen die je hebt gedaan voor je papier? Zo geweldig is dat papiertje nu ook weer niet zeg. Je zult eerst in het echt nog eens wat dongen moeten doen wil je zo hard van de toren blazen. hard werken en niet zeiken dus. 2500 euro is een prima startsalaris. Als je niet snel genoeg stijgt zul je wel niet goed genoeg zijn in je werk.
Welk basisrecht??? Waarom?? Waarvoor?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar achterlijk systeem hoor. Het hoort een basisrecht te zijn ipv een lot uit de loterij.
Of het is twee keer niksquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:54 schreef Zuivelkoe het volgende:
Shell en BP.?
Ik denk er over na om technische bedrijfskunde te doen volgend jaar. Is dat niet een oplossing aangezien je dan de economische en de technische kant meepakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |