Helemaal mee eens, met saaie teksten maak ik hem altijd slechter.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:13 schreef senderrr het volgende:
Ik hoop dat we een beetje een leuke tekst krijgen, zal wel niet. Als de tekst over iets interessants gaat gaan die SE's altijd stukken beter bij mij. Waarschijnlijk krijgen we zo'n zeurende feminist of zo'n ouwe knar die zit te janken over de consumptiemaatschappij of iets dergelijks. Kutzooi. Toch vind ik de examens wel goed verdeeld over elkaar.
Eerlijk gezegd vind ik het terechtquote:Op maandag 16 mei 2011 22:19 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Het was een vage bedoeling. Ik had om eerlijk te zijn 4,5 boek van de 8 gelezen. Ik ben in H4 blijven zitten en sommige boeken daarvan zijn al bijna 3 jaar terug. Ook had ik geen tijd besteed aan het voorbereiden. Bij de MO wist ik maar 1 naam van de personages maar de verhaallijnen et cetera wist ik allemaal best goed.
Ik had verwacht een 5 of 6 te hebben, bleek het een 2 te zijn. Heel onterecht naar mijn idee, ook omdat ik, al zeg ik het zelf, een goede spreker ben.
Ach ja fack it, ik ga scoren morgen.
Ik had geeneen boek gelezen en had een 5,5.....quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:01 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het terecht
Ik kon me echt boos maken om het feit dat ik al mijn boeken gelezen had en een 5,1 kreeg, en de leerlingen die geen van hun boeken gelezen hadden met een 7 wegkwamen.
Ik kan geen medelijden met je krijgen als je de helft van de boeken nieteens gelezen hebt
Dat is inderdaad wel slim ja. Is er nog iets speciaals wat je moet doen voor die samenvatting? Je naam erboven zetten ofzo? Of gewoon, stel het is vraag 19;quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:43 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Goeie tip van mijn docent: Maak van de punten die in je samenvatting voor moeten komen vragen. Beantwoord deze. Maak vervolgens een lopende tekst. Check daarna op spelfouten en andere fouten. Tel de woorden, pas zo nodig nog de laatste dingen aan en schrijf je netversie.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:48 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Samenvatting van "naam tekst" van "naam auteur"?
Dank u.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:48 schreef lolhaha het volgende:
oorspronkelijke titel + auteur van de tekst dus niet je eigen naam
Dit wil ik ook wel graag weten. Drogredenen zijn de enige waar echt letterlijk naar gevraagd wordt toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:50 schreef -tape- het volgende:
Ik heb nu 2 examens gemaakt, maar 'signaalwoorden' worden eigenlijk niet gevraagd toch?
Vrijwel nooit. Het is echter handig voor jezelf om verbanden door signaalwoorden te herkennen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:50 schreef -tape- het volgende:
Ik heb nu 2 examens gemaakt, maar 'signaalwoorden' worden eigenlijk niet gevraagd toch?
Heb in het totaal 5 oefenexamens gemaakt, maar nog nooit tegengekomen. De kans is klein dat het erin komt, maar het is niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:51 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Dit wil ik ook wel graag weten. Drogredenen zijn de enige waar echt letterlijk naar gevraagd wordt toch?
- Ja je begint met het eerste punt (eerst titel, schrijver)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:59 schreef -tape- het volgende:
Ok nog een paar vraagjes;
Begin je de samenvatting nog met iets speciaals, of begin je gelijk met het eerste punt?
Telt de titel/auteur mee voor het aantal woorden?
Je hebt waarschijnlijk 5 of 6 verschillende punten die verwerkt moeten worden, moet je zelf bedenken hoe de alinea's in elkaar moeten zitten, of elk punt gewoon apart?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |