Ik heb zo'n boekje gekregen met allemaal verbanden/begrippen erin die met tekstverklaren te maken hebben! Ik zal als ik jou was de structuren en dergelijke wel doornemen! Zonde als je puntjes verliest op dingen die je wel had kunnen weten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:40 schreef truedestiny het volgende:
Er valt hier toch eigenlijk niks voor te leren..? hoe je een samenvatting schrijft en daar houdt het wel mee op.
Mijn plan was dus ook om gewoon examens te maken want ja... wat moet je anders doen hier voor.
Ze zeggen dat het steeds om en om is. De normering is er wel op aangepast, natuurlijk. Ik denk dat het in verhouding niet zo heel veel uitmaakt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:41 schreef EdNoolk het volgende:
Bekijk het correctiemodel; ''Daar gaat ... het zo.'' (regels xxx - xxx)
Op dit examen moet ik echt een compensatiepunt pakken. Ben dankzij mijn mondeling (een 2) van een 8,1 naar een 6,3 gegaan. Wel vreemd dat we nooit een toets hebben gehad in samenvatten en alleen maar in beschouwen/betogen. Schrijven gaat me vrij goed af en tekstverklaren moet ook wel lukken.
Denken jullie dat er dit jaar een veel makkelijkere toets komt aangezien hij vorig jaar zo ontzettend slecht gemaakt was?
^^ Inderdaad.quote:Alsjeblieft geen slaapwekkende teksten over de Nederlandse maatschappij, cultuur en literatuur.
Met alle respect, maar hoe kun je een 2 halen op een literatuurmondeling Nederlands? Zelfs ik had een 7,3quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:41 schreef EdNoolk het volgende:
Bekijk het correctiemodel; ''Daar gaat ... het zo.'' (regels xxx - xxx)
Ben dankzij mijn mondeling (een 2)
Verschillende scholen, verschillende leraren.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:17 schreef Finland. het volgende:
[..]
Met alle respect, maar hoe kun je een 2 halen op een literatuurmondeling Nederlands? Zelfs ik had een 7,3
Het was een vage bedoeling. Ik had om eerlijk te zijn 4,5 boek van de 8 gelezen. Ik ben in H4 blijven zitten en sommige boeken daarvan zijn al bijna 3 jaar terug. Ook had ik geen tijd besteed aan het voorbereiden. Bij de MO wist ik maar 1 naam van de personages maar de verhaallijnen et cetera wist ik allemaal best goed.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:17 schreef Finland. het volgende:
[..]
Met alle respect, maar hoe kun je een 2 halen op een literatuurmondeling Nederlands? Zelfs ik had een 7,3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |