abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96551879
bedoel er mee te zeggen dat het zo dus ook kan, het hoeft geen drama te zijn wat je jaren later nog achtervolgt
pi_96552137
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:27 schreef missyB het volgende:

[..]

[..]

Ik ben altijd gek geweest op kinderen alhoewel als ik alles van te voren had geweten hahahah.
Toch heb ik 2 maal een abortus ondergaan.
1 maal toen ik 16 was en werkelijk geen flauw benul had van anti conceptie in combi met andere geneesmiddelen.
Ik was net een opleiding begonnen maar had wel een vast vriendje al bijna 3 jaar.
en de tweede keer was mn mid twenties na verbreken van een zeer problematische relatie, ik trof hem nog 1 keer bij de verkoop van ons huis en nee zeggen was niet echt een optie maar ik gebruijkte toen al niets meer.
ik heb er nog weleens zijdelings aan gedacht bij bepaalde data,en ook de aanloop naar de ingereep toe was niet makkelijk maar ik heb er geen schuldgevoel over.
Het waren beide keren goed doordachte beslissingen, een abortus hoeft niet altijd gepaard te gaan met een hoop drama en ellende.
het verdriet ja dat had ik zeker wel maar eerder voor die tijd dan om verlies van een kindje zelf,ze waren veel verder af geweest met mij als moeder toen.
Inderdaad, je hoeft het niet zo negatief te zien en ervaren. Wil overigens niet zeggen dat jij er niet sterk mee bent omgegaan. Integendeel. Zelfs al sta je achter je keuze dan heb je nog van die 'irritante' moeders met vers geperste schattige mensjes die je er elke keer aan herinneren. Gelukkig janken die dan ook nog af en toe eens op een irritante manier waardoor je toch weer eventjes blij bent.. :)

Denk overigens wel dat ze na al die jaren genoeg ervaring met abortus hebben en de nasleep daarvan. In de zin van hulpverlening en groepjes (eventueel op internet) waar je je hart kan luchten. Waardoor het misschien iets makkelijker gaat. Maar ja, hoe je deze ingreep gaat spiegelen in de toekomst is toch iets wat echt vanuit jezelf moet komen. De één ziet voornamelijk voordelen en de andere wordt dagelijks geconfronteerd met de nadelen.
Al heb je dit natuurlijk ook als je een kind krijgt in deze situatie. Als het je eventjes te veel wordt baal je en als je zijn vorderingen ziet dan straal je.
pi_96552337
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:13 schreef missyB het volgende:

[..]

ik had in dit geval mijn keuze wel geweten maar het is niet aan mij.
ik wilde alleen wel even nuanceren hoe zwaar zo n ingreep kan zijn.
geestelijk gezien ja, lichamelijk nagenoeg niet.
je bent in no time klaar om het even zo te zeggen, weinig pijn of napijn.
Dus in zoverre niet zozeer belastend.
geestelijk kan ander verhaal zijn.
de zwaarte van de ingreep zit hem niet alleen in de ingreep, ik ben christelijk en vanuit dat oogpunt kan ik niet achter een abortus staan. en dan meegenomen dat ik a moeilijkzwanger kan raken, b dit ondanks de moeilijke situatie ergens er toch in geloof dat GOD met mij is, en mij dit leven wil schenken.
pi_96552592
het is nu eenmaal een hele ingrijpende beslissing waarvan de gevolgen voor altijd zijn. dan kan je maar beter vooraf goed nadenken lijkt me. en ja: voor iedereen is een abortus anders. anders was het wel makkelijk geweest he. dan hadden we hier lekker makkelijk gewoon tegen ts kunnen zeggen: "meid: je moet dit doen, dan komt het allemaal goed". maar helaas. zo werkt het nu eenmaal niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 mei 2011 @ 16:50:15 #255
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96552728
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:43 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

de zwaarte van de ingreep zit hem niet alleen in de ingreep, ik ben christelijk en vanuit dat oogpunt kan ik niet achter een abortus staan. en dan meegenomen dat ik a moeilijkzwanger kan raken, b dit ondanks de moeilijke situatie ergens er toch in geloof dat GOD met mij is, en mij dit leven wil schenken.
Dit is een beetje wat me tegenstaat aan gelovigen. Het is zo makkelijk om de beslissing bij God te leggen namelijk. Wees een volwassen vrouw en neem een weloverwogen beslissing uit je eigen kracht en ga je niet verschuilen achter god. Toen je onbescherme seks had met een getrouwde kerel die je amper kende was je ook niet zo christelijk.

Ik zeg dit niet om je te beledigen al snap ik dat het zo over kan komen. Maar ik vind dit een enorm zwaktebod.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_96552872
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:50 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dit is een beetje wat me tegenstaat aan gelovigen. Het is zo makkelijk om de beslissing bij God te leggen namelijk. Wees een volwassen vrouw en neem een weloverwogen beslissing uit je eigen kracht en ga je niet verschuilen achter god. Toen je onbescherme seks had met een getrouwde kerel die je amper kende was je ook niet zo christelijk.

Ik zeg dit niet om je te beledigen al snap ik dat het zo over kan komen. Maar ik vind dit een enorm zwaktebod.
Ik wist niet dat ik het met een getrouwde man deed. En ik was ervan uitgegaan dat een condoom voldoende bescherming bood.
pi_96552914
quote:

[..]

dan was je er toch al uit lieverd eer je dit topic neerzette?

Ik ben ook christelijk toch heeft het mij niet weerhouden van.
ik heb er niet zo over nagedacht dat God mij deze kinderen schonk, ik kon er ook niet in zien wat voor goeds het ons zou moeten brengen of wat ik nog meer zou moeten leren, wat dat betreft had God mij al 1001 leerscholen aangeboden namelijki
ik geloof in en God van liefde en barmhartigheid, niet in vagevuur en toorn.
heb me suf gebeden van God wat moet ik nou???
ik zie God als een vader die mij bijstaat en advies geeft, maar bovenstaande keuzes moest ik zelf maken.
heb nadien ook nooit gevoeld of ik er minder om was in mijn geloof zeg maar.
ik voelde me meer gesteund in mijn verdriet en beslissing maken
pi_96552975
ik bedoel ermee dat God je wel een eigen wil en eigen verantwoording heeft gegeven en dat jezelf keuzes moet maken.
  maandag 9 mei 2011 @ 16:57:10 #259
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96553072
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:53 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ik het met een getrouwde man deed. En ik was ervan uitgegaan dat een condoom voldoende bescherming bood.
Sorry, over dat tweede heb je absoluut gelijk. Maar daarnaast gaf je eerder aan dat je bijna niks van hem wist, laat ik zo zeggen dat dat niet erg strookt met je nu nogal christelijk profileren.

Ik vind overigens dat de beslissing de jouwe is uiteraard hoor en wil je niets opdringen. Maar ik wil alleen aangeven dat ik vind dat je zo'n beslissing weloverwogen moet nemen met alle feiten en gevoeligheden in acht genomen en dat het dan vrij gemakkelijk is om te zeggen wat god vast wil. Er zijn zat kinderen geboren die het heel naar hebben en die een kutleven hebben, is dat dan goed omdat god dat kennelijk wil omdat die kinderen nu eenmaal in die omstandigheden geboren worden? Het is jouw beslissing, niet die van ons en van God, zeg maar :)
pi_96553076
pff ben nog niet klaar, om je nu te verschuilen(want zo lees ik het sorry alvast!)achter je geloof vind ik niet correct.
Het is fijn om te geloven dat God leven schenkt in spirituele wegen maar als we het even plastisch bekijken krijg je een kind door het samenkomen van een ei en een zaadcel die het goed kunnen vinden samen
pi_96553287
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:57 schreef missyB het volgende:
pff ben nog niet klaar, om je nu te verschuilen(want zo lees ik het sorry alvast!)achter je geloof vind ik niet correct.
Het is fijn om te geloven dat God leven schenkt in spirituele wegen maar als we het even plastisch bekijken krijg je een kind door het samenkomen van een ei en een zaadcel die het goed kunnen vinden samen
ik vind het gewoon zo moeilijk............... dat het misschien lijkt dat ik mij extra achter GOD verschuil. Stiekem hoop ik dat ik de beslissing niet hoef te nemen maar dat hij voor mij genomen wordt door plastisch mijn lichaam, of door GOD.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:06:21 #262
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96553480
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:01 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

ik vind het gewoon zo moeilijk............... dat het misschien lijkt dat ik mij extra achter GOD verschuil. Stiekem hoop ik dat ik de beslissing niet hoef te nemen maar dat hij voor mij genomen wordt door plastisch mijn lichaam, of door GOD.
Dat is ook wel logisch hoor, denk dat iedereen hier dat begrijpt. Maar denk dat je moet beseffen dat jij toch echt degene bent die het heft in handen hebt. Is het een idee om een professionele vertrpuwenspersoon er bij te betrekken? Misschien kun je een afspraak met je huisarts maken om met hem te overleggen.
pi_96553548
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:06 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat is ook wel logisch hoor, denk dat iedereen hier dat begrijpt. Maar denk dat je moet beseffen dat jij toch echt degene bent die het heft in handen hebt. Is het een idee om een professionele vertrpuwenspersoon er bij te betrekken? Misschien kun je een afspraak met je huisarts maken om met hem te overleggen.
ik heb voor morgen een afspraak bij de huisarts staan, en voor woensdag bij het FIOM. Du sik ben wel hulp erbij aan het zoeken.
pi_96553589
als je het prettig vind om prive van gedachten te wisselen mn dm en pm box staan open.
pi_96555960
Waarom stond je er het gehele topic wel positief tegenover en laat je nu overkomen alsof je niet zoveel keus hebt?
Heb geen zin om je woorden in de mond te leggen (die overigens niks met mijn mening te maken heeft in dit topic), dus vandaar de open vraag.

Overigens snap ik wel dat je in een rollercoaster zit. Je moet overigens ook niet van de ene op de andere dag hier duidelijkheid in willen. Ondanks dat je dat vast zelf ook wel beseft wou ik het toch nog even aangeven.
pi_96622036
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:58 schreef Kabolter het volgende:
Waarom stond je er het gehele topic wel positief tegenover en laat je nu overkomen alsof je niet zoveel keus hebt?
Heb geen zin om je woorden in de mond te leggen (die overigens niks met mijn mening te maken heeft in dit topic), dus vandaar de open vraag.

Overigens snap ik wel dat je in een rollercoaster zit. Je moet overigens ook niet van de ene op de andere dag hier duidelijkheid in willen. Ondanks dat je dat vast zelf ook wel beseft wou ik het toch nog even aangeven.
Vandaag was de rollercoaster iet minder dan gisteren. Ik ben niet helemaal tegen abortus, maar zie het voor mezelf niet echt als de oplossing voor deze situatie.
pi_96623946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:57 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Vandaag was de rollercoaster iet minder dan gisteren. Ik ben niet helemaal tegen abortus, maar zie het voor mezelf niet echt als de oplossing voor deze situatie.
Vanwaar dit topic dan? Je wilt geen abortus, dus is er maar één alternatief.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_96625246
Toen ze over GOD begon geloofde ik het niet meer.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:41:31 #269
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_96625855
mmhh wat sneu :( Je moet het natuurlijk zelf weten.. Ik denk zelf dat ik het laten weghalen. Ik wil graag kinderen van een man waar ik liefde mee deel. Voor mezelf maar ook voor het kind zelf.
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:27:45 #270
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_96629281
Christelijk en daarom tegen abortus maar wél een kindje buiten het huwelijk krijgen? Ergens gaat hier iets niet helemaal goed.

Een abortus is niet heel zwaar, twee kinderen opvoeden zonder vaders is vele malen zwaarder. Ik wens je sterkte, het zal niet makkelijk zijn voor je.
Prrrrr
pi_96629434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:27 schreef mspoez het volgende:
Christelijk en daarom tegen abortus maar wél een kindje buiten het huwelijk krijgen? Ergens gaat hier iets niet helemaal goed.
Dergelijke hypocrisie is anders zeer gebruikelijk binnen de op Abraham gestoelde religies.
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2011 @ 00:06:26 #272
70532 loveli
N
pi_96631315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 23:27 schreef mspoez het volgende:
Als je de fout maakt zwanger te worden van de verkeerde vent hoef je niet een nog grotere fout te maken en met de flapdrol te trouwen, ook niet als je bepaalde principes hebt. In het algemeen he, niet in geval van TS (trouwen met die betreffende flapdrol wordt vrij lastig).
crap in = crap out
pi_96632459
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je de fout maakt zwanger te worden van de verkeerde vent hoef je niet een nog grotere fout te maken en met de flapdrol te trouwen, ook niet als je bepaalde principes hebt. In het algemeen he, niet in geval van TS (trouwen met die betreffende flapdrol wordt vrij lastig).
Ik wou net zeggen. Dit is wel de meest zwakke manier van het geloof van iemand ter discussie te stellen qua keuze.

Fout nummer 1 is seks hebben voor/buiten het huwelijk, al wordt hier de afgelopen jaren al veel anders naar gekeken. Fout nummer 2 is de consequenties en hierbij de verantwoordelijkheid niet dragen en fout nummer 3 is 'corrigeren' door voor eigen 'God' te spelen.

Het is overigens maar net wat voor invulling je het geloof geeft. Zo zijn er vast genoeg Christenen te vinden die abortus hebben gepleegd en hier vrede mee hebben. Je kan echter niet zomaar even een andere invulling geven qua geloof omdat je dat even iets beter uitkomt. Dit zal toch echt vanuit jezelf moeten komen en niet door de situatie waarin je beland.
pi_96633036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:39 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen. Dit is wel de meest zwakke manier van het geloof van iemand ter discussie te stellen qua keuze.

Fout nummer 1 is seks hebben voor/buiten het huwelijk, al wordt hier de afgelopen jaren al veel anders naar gekeken. Fout nummer 2 is de consequenties en hierbij de verantwoordelijkheid niet dragen en fout nummer 3 is 'corrigeren' door voor eigen 'God' te spelen.

Het is overigens maar net wat voor invulling je het geloof geeft. Zo zijn er vast genoeg Christenen te vinden die abortus hebben gepleegd en hier vrede mee hebben. Je kan echter niet zomaar even een andere invulling geven qua geloof omdat je dat even iets beter uitkomt. Dit zal toch echt vanuit jezelf moeten komen en niet door de situatie waarin je beland.
Precies ja, ik lees sowieso ontzettend veel 'oordelen' in dit topic in plaats van eigen gedachten of adviezen (egoistisch en dat soort uitingen). Zeker over hoe iemand zijn of haar geloof ervaart is zeer persoonlijk, een ander kan je wat mij betreft hierin niets verwijten: 'abortus kan niet, en seks zonder trouwen wel??' bijvoorbeeld. Als zij zich niet goed voelt bij abortus is dat haar goed recht, ook als ze wel met jan en alleman het bed zou delen. Weet jij veel hoe zij haar religieuze denkbeelden invult.

Het ligt er maar net aan hoe die persoon zijn band met zijn of haar religie kent, daar zijn - zeker in deze tijd - geen strikte regels meer voor waar de een de ander op kan wijzen, vind ik.

Ik ben zelf rationeel niet gelovig, maar ik laat het wel uit m'n hoofd iemand te wijzen op religieuze zaken die ík als misvatting zie (als je geen abortus wil, had je ook geen seks moeten hebben en dat soort persoonlijke meningen waar niemand iets aan heeft).
  woensdag 11 mei 2011 @ 01:52:08 #275
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_96634156
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Precies ja, ik lees sowieso ontzettend veel 'oordelen' in dit topic in plaats van eigen gedachten of adviezen (egoistisch en dat soort uitingen). Zeker over hoe iemand zijn of haar geloof ervaart is zeer persoonlijk, een ander kan je wat mij betreft hierin niets verwijten: 'abortus kan niet, en seks zonder trouwen wel??' bijvoorbeeld. Als zij zich niet goed voelt bij abortus is dat haar goed recht, ook als ze wel met jan en alleman het bed zou delen. Weet jij veel hoe zij haar religieuze denkbeelden invult.

Het ligt er maar net aan hoe die persoon zijn band met zijn of haar religie kent, daar zijn - zeker in deze tijd - geen strikte regels meer voor waar de een de ander op kan wijzen, vind ik.

Ik ben zelf rationeel niet gelovig, maar ik laat het wel uit m'n hoofd iemand te wijzen op religieuze zaken die ík als misvatting zie (als je geen abortus wil, had je ook geen seks moeten hebben en dat soort persoonlijke meningen waar niemand iets aan heeft).
Nee, maar jij bent ook erg makkelijk over vreemdgaan. Daar moet men ook nooit moeilijk over doen. Taurus begrijpt alles.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_96635331
quote:

[..]

Goed zo lieve meid, schuif de verantwoordelijkheid maar op God. Hoef je verder ook niet meer zelf na te denken.
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:43:58 #277
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_96637837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:39 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Het gaat me niet om het ter discussie stellen van haar geloof, het gaat me om de inconsequentie ervan. GOD heeft niet gezorgd voor die baby in haar buik, daar was ze zelf bij, samen met die lapzwans en ik vind het een beetje flauw om dan je te beroepen op de geloof om de abortus af te wijzen. Wat zou GOD er bij te winnen hebben een kind op de wereld te laten komen zonder vader?

Maar ik weet ook dat dit niet de discussie is hier en dat het sowieso niet werkt, geloof is geloof en dat is niet logisch. Vandaar ook dat ik haar sterkte wens.
Prrrrr
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:55:57 #278
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96640206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat ze God een beetje opvoert als het uitkomt, zoals ze zelf ook ruiterlijk toegeeft dat ze zich er misschien achter verschuilt. Als ze de MAP had gehaald was er uberhaupt geen discussie geweest overigens. Maar goed, ik begreep dat ze haar keuze allang gemaakt heeft dus het doet er niet zo toe.
pi_96641037
MaMaLief, ga praten met een goede vriendin, arts, psycholoog. Hij/zij zal kunnen helpen met het maken van je keuze. Op FOK kan je dit beter niet vragen aangezien wij geen keuze voor je kunnen maken. Die vent is dus niks waard waar je zwanger van bent geraakt. Maar is het door arts vastgesteld dat jij minder vruchtbaar bent?, want ik krijg ook het idee dat het probleem bij je vorige man lag.

Een foetus laten weghalen kan natuurlijk ethisch zeer moeilijk zijn. Het is wel een nieuw leven dat je weghaalt. Maar aan de andere kant moet je denken wat het beste zou zijn voor dat kind. Een moeder die 30 uur per week werkt, geen vader, en voornamelijk worden opgevoed door oma.

Ik wens je veel sterkte in het maken van je keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordony op 11-05-2011 12:54:48 ]
pi_96641621
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:17 schreef Jordony het volgende:
MaMaLief, ga praten met een goede vriendin, arts, psycholoog. Hij/zij zal kunnen helpen met het maken van je keuze. Op FOK kan je dit beter niet vragen aangezien wij geen keuze voor je kunnen maken. Die vent is dus niks waard waar je zwanger van bent geraakt. Maar is het door arts vastgesteld dat jij minder vruchtbaar bent?, want ik krijg ook het idee dat het probleem bij je vorige man lag.

Een foetus laten weghalen is natuurlijk ethisch zeer moeilijk. Het is wel een nieuw leven dat je weghaalt. Maar aan de andere kant moet je denken wat het beste zou zijn voor dat kind. Een moeder die 30 uur per week werkt, geen vader, en voornamelijk worden opgevoed door oma.

Ik wens je veel sterkte in het maken van je keuze.
Het is door een arts vastgesteld dat ik erg verminderd vruchtbaar ben, daarom heb ik met exman ook ivf behandelingen gehad.

Inmiddels ben ik er wel uit wat ik ga doen ben net bij de dokter geweest en ik ga het laten weghalen, niet omdat ik dat zo graag wil, maar omdat ik reeel gezien niet mijn leven nog verder op mijn kop wil laten zetten, met zoonlief samen heb ik het goed en kan zoon bieden wat hij nodig heeft ( behalve zijn vader dan) maar dit gaat op deze manier goed en ik zou liever ooit als het zo uit komt nog een kindje willen met een man die wel een betrokken vader kan en wil zijn.

Vind het wel een erg moeilijke stap, maar volgens de dokter kan het nu nog op een redelijk makkelijke manier, en hoe langer ik er mee wacht heftiger de emotionele gevolgen voor mij zullen zijn.

Ik heb er met de dominee overgesproken en die zegt dat deze keus " goed" is dat god mij dit vergeeft.
pi_96641627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:17 schreef Jordony het volgende:
Een foetus laten weghalen is natuurlijk ethisch zeer moeilijk. Het is wel een nieuw leven dat je weghaalt. Maar aan de andere kant moet je denken wat het beste zou zijn voor dat kind. Een moeder die 30 uur per week werkt, geen vader, en voornamelijk worden opgevoed door oma.
Kan ethisch moeilijk zijn. Jij brengt het als een feit.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:32:48 #282
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_96641760
Fijn dat je een keus hebt gemaakt, Mamalief, hoe moeilijk die ook was. Hoop dat je er blij mee bent. Veel geluk voor jou en je zoon.
Prrrrr
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:36:47 #283
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96641951
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:29 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Het is door een arts vastgesteld dat ik erg verminderd vruchtbaar ben, daarom heb ik met exman ook ivf behandelingen gehad.

Inmiddels ben ik er wel uit wat ik ga doen ben net bij de dokter geweest en ik ga het laten weghalen, niet omdat ik dat zo graag wil, maar omdat ik reeel gezien niet mijn leven nog verder op mijn kop wil laten zetten, met zoonlief samen heb ik het goed en kan zoon bieden wat hij nodig heeft ( behalve zijn vader dan) maar dit gaat op deze manier goed en ik zou liever ooit als het zo uit komt nog een kindje willen met een man die wel een betrokken vader kan en wil zijn.

Vind het wel een erg moeilijke stap, maar volgens de dokter kan het nu nog op een redelijk makkelijke manier, en hoe langer ik er mee wacht heftiger de emotionele gevolgen voor mij zullen zijn.

Ik heb er met de dominee overgesproken en die zegt dat deze keus " goed" is dat god mij dit vergeeft.
Dat ahd ik niet verwacht. Wel goed dat je er zo goed over na hebt gedacht en met mensen die je mentaal kunnen steunen hebt gepraat. Denk dat het een moeilijke maar goede beslissing van je is :*
pi_96641959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:32 schreef mspoez het volgende:
Fijn dat je een keus hebt gemaakt, Mamalief, hoe moeilijk die ook was. Hoop dat je er blij mee bent. Veel geluk voor jou en je zoon.
Dankjewel.
pi_96642048
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat ahd ik niet verwacht. Wel goed dat je er zo goed over na hebt gedacht en met mensen die je mentaal kunnen steunen hebt gepraat. Denk dat het een moeilijke maar goede beslissing van je is :*
Ik heb er heel goed over gesproken en nu vooral de praktische kant bekeken, en wie weet dat erooit op een beter moment nog een medisch onverklaarbaar wonder op mijn pad komt. ;)
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:40:25 #286
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_96642119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:38 schreef MaMaLief het volgende:

[..]

Ik heb er heel goed over gesproken en nu vooral de praktische kant bekeken, en wie weet dat erooit op een beter moment nog een medisch onverklaarbaar wonder op mijn pad komt. ;)
Ik hoop het voor je, op een moment dat alles wel goed in elkaar valt :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:44:00 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96642249
quote:

[..]

lijkt er op dat je een weloverwogen maar moeilijke beslissing hebt genomen en dat is ook iets om trots op te zijn, en wat een "moderne" dominee heb je :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96642268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:40 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je, op een moment dat alles wel goed in elkaar valt :)
Ik heb nu voor 2 keer gezien dat mijn lichaam toch dingen kan die de dokters onvermogelijk hadden gehouden.
pi_96642328
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:44 schreef Re het volgende:

[..]

lijkt er op dat je een weloverwogen maar moeilijke beslissing hebt genomen en dat is ook iets om trots op te zijn, en wat een "moderne" dominee heb je :o
De dominee kent mij goed genoeg om te weten dat ik deze keus niet maandelijks hoef te maken, en dat ik het voor mijzlef kan rechtvaardigen dat ik deze keus heb gemaakt, het is ook een hele fijne dominee, heb er tijdens mijn scheiding en tijdens de ivf behandelingen ook veel steun aangehad.
pi_96642551
sterkte mamalief :*

ik vind het heel knap hoe je alles doorgedacht hebt en alle opties overwoog!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_96643223
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 01:52 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee, maar jij bent ook erg makkelijk over vreemdgaan. Daar moet men ook nooit moeilijk over doen. Taurus begrijpt alles.
Flauw. En iets anders. Maar daar zal ik niet over uitweiden. :P
pi_96646898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Flauw. En iets anders. Maar daar zal ik niet over uitweiden. :P
Verstandig. En andere mensen hebben weer het vermogen om dingen niet te willen begrijpen. Iets wat mij ook een luxe lijkt.

quote:

[..]

Ontopic: klinkt als een weloverwogen en verstandige keuze. Hoop dat je de keuze niet normaal vindt. Dit zal ik moeten uitleggen: mensen hebben soms de neiging om weloverwogen en verstandige keuzes als normaal te zien. Vooral die punten die de doorslag gaven en belangrijk waren.

Stel dat je had gekozen om het te houden dan kan het heel goed zijn dat je dat als normaal ervaart en ervaart dat het niet weg laten halen een domme keuze was. Vooral op de momenten dat het je allemaal te veel wordt.

Aan de andere kant zul je straks ook genoeg momenten tegenkomen die 'bevestigen' dat weghalen een domme keuze was. Als je bijvoorbeeld een leuk schattig kindje ziet, of het je financieel allemaal voor de wind gaat of dat je ineens tijd over hebt.

Probeer de keuze altijd in het geheel te zien. Je bent namelijk niet zomaar tot deze keuze gekomen en die dingen die dit kunnen ondersteunen zullen in verloop van tijd misschien vervagen, waarbij die andere punten versterkt worden.

Erg veel succes en sterkte. En probeer soms blij te zijn dat het zoveel met je doet. Als er wat meer van zulk soort mensen hier rond zouden lopen zou het er alleen maar beter op worden.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:52:44 #293
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_96647370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:45 schreef MaMaLief het volgende:

[..]
tijdens de ivf behandelingen ook veel steun aangehad.
En nu ben je zwanger :')

Sorry dat was flauw.
Je hebt een goede keuze gemaakt door het weg te laten halen. Het is gewoon niet verstandig om in de situatie waarin jij je bevindt een tweede kind op aarde te zetten, of God het nou wilt of niet.

En denk je niet dat een goeie vader zoeken wel heel erg lastig wordt als je twee kinderen hebt van twee verschillende vaders? Ik zou dat een ontzettende afknapper vinden tbh
Op vrijdag 8 april 2011 22:44 schreef Nikmans het volgende:
sowieso kwaliteitsuser die TS
pi_96647672
Voor deze situatie en dit moment is het naar mijn idee de enige juiste oplossing, met 1 ding anders had, een totaal andere oplossing misschien de beste geweest.
pi_96647749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:52 schreef Morton_Koopa het volgende:

[..]

En nu ben je zwanger :')

Sorry dat was flauw.
Je hebt een goede keuze gemaakt door het weg te laten halen. Het is gewoon niet verstandig om in de situatie waarin jij je bevindt een tweede kind op aarde te zetten, of God het nou wilt of niet.

En denk je niet dat een goeie vader zoeken wel heel erg lastig wordt als je twee kinderen hebt van twee verschillende vaders? Ik zou dat een ontzettende afknapper vinden tbh
Je zult inderdaad een heilige van een man moeten treffen. Maar die lopen echt wel rond hoor, meer dan je denkt gelukkig.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:02:41 #296
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_96647806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je zult inderdaad een heilige van een man moeten treffen. Maar die lopen echt wel rond hoor, meer dan je denkt gelukkig.
Die dominee misschien?
Op vrijdag 8 april 2011 22:44 schreef Nikmans het volgende:
sowieso kwaliteitsuser die TS
pi_96648014
quote:
11s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:02 schreef Morton_Koopa het volgende:

[..]

Die dominee misschien?
Nee, ze lopen gewoon los rond op straat zonder titel of taakbeschrijving die in het plaatje past :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_96648656
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:14 schreef TwyLight het volgende:
Je hebt al een kind van een vader die er niet meer voor het kind is. Wil je serieus NOG een kind van een andere man die er ook, weer niet voor het kind gaat zijn?
Dit. Ik vind dat je het moeten laten weghalen. Sowieso, die man wil dat kind helemaal niet. Maar omdat jij zo graag 2 kinderen wil houd je het maar??? Beetje krom. Loopt er straks een kind rond dat van hem is terwijl hij nooit de bedoeling heeft gehad met jou een kind te maken. Dat jij dan toevallig de baarmoeder hebt geeft jou w.m.b. niet het recht om in je eentje te beslissen zijn kind te houden. Maar goed, dat ben ik. Daarbij vind ik het ook nogal egoïstisch t.o.v. het kind. Jij wil 2 kinderen, maar denk je dat dat kind zit te wachten op een jeugd zonder vader? Nee!
pi_96648694
Oh, sorry, spuit 11 :P
pi_96649308
Ik zou die man overigens over x aantal maanden gewoon een geboortekaartje sturen en dan niks meer van je laten horen. Zoals hij het graag wou. Kun je er misschien toch nog een klein beetje om lachen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')